Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 661
Hei. Hvilket av skjermkortene er best til gaming og 3D rendering?
Er også et MSI Z97 et bra valg for i7 4770K?
Min personlig erfaring (GPU: radeon 370) med gaming og Radeon kort er at de er dårlig optimalisert i forhold til nVidia kort. Jeg ville heller gått til innkjøp av nvidia da det er stabilt. Jeg kommer personlig til å holde meg unna radeon kort helt til de er mer med i gamet som konkurrenter. Radeon er ganske bang for the buck tho.

CPU har jeg ikke satt meg inn i på en god stund.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
Min personlig erfaring (GPU: radeon 370) med gaming og Radeon kort er at de er dårlig optimalisert i forhold til nVidia kort. Jeg ville heller gått til innkjøp av nvidia da det er stabilt. Jeg kommer personlig til å holde meg unna radeon kort helt til de er mer med i gamet som konkurrenter. Radeon er ganske bang for the buck tho.

CPU har jeg ikke satt meg inn i på en god stund.
Vis hele sitatet...
Er nettopp derfor man bør støtteAMD. Et R9 390 er f.eks bedre enn et 970. Eneste grunnen til at dem er "dårlig otimalisert" er jo pga nvidia betaler utviklere for å ha nvidia features som ikke gir noe mer til spillet, men samtidig forverrer det for AMD folk og er rett og slett unødvendig. Monopol er aldri bra på markedet. Uenig i at Nivida er mer stabilt.
Hvorfor sammenligner du et nytt skjermkort med ett som er flere generasjoner gammelt? Mener du GTX 970?

Grunnet resten av komponentene dine, antar jeg at det er GTX 970 du mener, det er i samme prisklasse som R9 390.

Disse to yter rimelig likt, R9 390 bruker mere strøm (og produserer derfor mere varme) men yter igjen gjerne litt bedre. Varmeutvikling er ikke et problem hvis du velger en god kjøler.
R9 390 har i tilegg støtte for Freesync som er en åpen standard for synkronisering mellom skjerm og skjermkort. nVidia sin løsning gjør det samme, men koster penger å implementere.
Det er derfor langt større utvalg av skjermer som støtter AMD sin løsning, som også adapteres av Intel (Under navnet Adaptive Sync). Freesync skjermene er også billigere, rundt en tusing mot gSync skjermene.
GTX 970 har også et minneproblem, hvor alle skjermkortene har blitt levert med en andel minne som yter veldig dårlig (0.5 av 4 gigabyte). Trenger du dette minnet ved høy oppløsning vil alt bli sirup.