Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5143
Jeg skal eksponere for en persons familie at han har svindlet noen. Jeg har tilgang til Facebook-kontoen hans og har bevis.

Planen er å sende en feller chat-melding til alle på kontaktlista hans med bevisene som vedlegg.

Det jeg lurer på er: er det realistisk mulig for denne personen å finne ut hvem jeg er?

Jeg har logget meg inn på kontoen hans, så jeg ser for meg at han kanskje kan få tak i IPen min, men er dette nok til å få tak i navnet mitt eller noe lignende?

Basically, hva slags informasjon får han fra en IP-adresse, og hva slags info gir Facebook ut i slike tilfeller, når han varsler om at han er blitt "hacket" og ber om info på gjerningspersonen?

Takk for alle svar!
om han anmelder det til politiet vil de kunne finne ut at det er deg via ipen.
ellers kan han se din ip under sikkerhetsinnstillingene på fb, men kommer nok ingen vei med det med mindre han er en hacker av noe slag.
tror ikke fb utleverer noe som helst, og om de skulle gjøre det så er det isåfall hva du har gjort på profilen og ipen. de vet heller ikke hvem som er bak din ip, det er kun politi som kan få det utlevert fra isp såvidt jeg vet.
Du gjør det lite smart i å gjøre digital innbrudd for å eksponere denne personen. Da har du jo også selv gjort noe straffbart. Men jeg ble veldig nysgjerrig: Hvordan i alle dager har du fått tilgang til Facebook-kontoen til svindleren?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Du gjør det lite smart i å gjøre digital innbrudd for å eksponere denne personen. Da har du jo også selv gjort noe straffbart. Men jeg ble veldig nysgjerrig: Hvordan i alle dager har du fått tilgang til Facebook-kontoen til svindleren?
Vis hele sitatet...
Med tanke på det spørsmålet han stilte så har han nok brukt det eldste trikset i boka, «titt over skulder mens han skriver passordet inn - metoden» eller at han har fått det av vedkommende.

Facebook kontoer er nok ikkje enkle å få tilgang til ved dataangrep, selv ikkje for en erfaren og dyktig hacker. Det er nok tett opp mot grensa til umulig.
Sist endret av 0xFF; 15. februar 2015 kl. 23:47.
Triks i ludo,
gjør det fra et bibliotek eller lignende..
Ipen blir vist nok lagret så smurfen har et godt tips eller så kan du bruke tor vis du føler deg lat. Antaglivis så har denne personen glømt emailen sinn litt som hvordan de hacket boxxy altså emailen blir slettet også er det bare å lagge ny konto ned samme adresse requeste oppleg, eller så kan offeret ha logget in på en public data •~•. Uansett politiet bryr seg ikke om du har hacket facebooken til noen det gjør ikke facebook heller for den saks skyld. Sier etter egen erfaring etter jeg kom in på iclouden til exen min og slettet alt (brukte det som måte til å få henne kravle tilbakke til meg for hjelp med å få bilder tilbakke) hun truet med å anmelde ipn som hadde gjort det fikk aldrig noen advarsel om at jeg var anmeldt og tviler på at apple ga ut ipn så ja :P
Trådstarter
8 0
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Du gjør det lite smart i å gjøre digital innbrudd for å eksponere denne personen. Da har du jo også selv gjort noe straffbart. Men jeg ble veldig nysgjerrig: Hvordan i alle dager har du fått tilgang til Facebook-kontoen til svindleren?
Vis hele sitatet...
Vel, med unntak av at hacker-nivået mitt er på over 9000 så er det så enkelt at denne personen bruker de samme fire passordene overalt, så det var bare å gå gjennom de.
man kan se hvor man er logget inn da... så vet ikke hvor lurt det er
http://bildr.no/thumb/RStMeEI3.jpeg
ser nå at man ikke kan se kart lenger.. men får opp ip
Sist endret av allibabb; 16. februar 2015 kl. 17:59.
Hva legger du i svindel? Om det er en fyr som har hustla deg for noen tusenlapper så er det ganske drittunge å hacke facebooken hans og sende "bevis" til alle på kontaktlista hans og familien hans. Har han svindla familien din for mange mill så er det også ganske barnslig å prakke denne ugjerningen på alle hans venner, ta det heller med politiet. Se for deg at noen er pissed på deg, og plutselig får alle i familien, gamle klassen din, jobben osv vite noe de overhode ikke har noe med - og heller ikke har noe nytteverdi av å vite. Pedofili og babyvoldtekt, det er nytteverdi - ikke drama og sinne rant fordi én person har et problem med noen.

Det er veldig lett for politiet å finne navn ut i fra IP, jeg kunne gitt deg flere bulletproof metoder for å ikke bli oppdaget for ulovlig hacking og injurie informasjon, men velger å ikke gjøre det før jeg vet alvorlighetsgraden av hva som har skjedd.
har du tenkt på alle de uskyldige du rammer ? feks foreldrene hans, søsken osv
de har vel ikke gjort noe galt, sikkert ikke så kjepestas for for feks foreldrene som sikkert helst ville ordnet opp dette
innad i familien, så får de istedet annonsert det deres sønn har gjort for gud og hvermann . tenk deg litt om nå gutt, du rammer en haug som ikke har gjort noe galt.
Sitat av Solbrilla Vis innlegg
Jeg skal eksponere for en persons familie at han har svindlet noen. Jeg har tilgang til Facebook-kontoen hans og har bevis.

Planen er å sende en feller chat-melding til alle på kontaktlista hans med bevisene som vedlegg.

Det jeg lurer på er: er det realistisk mulig for denne personen å finne ut hvem jeg er?

Jeg har logget meg inn på kontoen hans, så jeg ser for meg at han kanskje kan få tak i IPen min, men er dette nok til å få tak i navnet mitt eller noe lignende?

Basically, hva slags informasjon får han fra en IP-adresse, og hva slags info gir Facebook ut i slike tilfeller, når han varsler om at han er blitt "hacket" og ber om info på gjerningspersonen?

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Facebook utleverer kun informasjon dersom motivet for "overvåkningen" er å hindre stor skade for samfunnet. Ergo terrorangrep o.l. ikke småsaker som dette.

Edit: Ser at noen syter at man kan få IP dersom man logger inn på facebook. Stemmer kanskje det, men det er ikke verre enn at du stikker på et bibliotek eller lignende og kjører på der. Lov å tenke!
Sist endret av Mr.NicePrice; 16. februar 2015 kl. 21:25.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Facebook utleverer kun informasjon dersom motivet for "overvåkningen" er å hindre stor skade for samfunnet. Ergo terrorangrep o.l. ikke småsaker som dette.
Vis hele sitatet...
Og det baserer du på kva?

Det er ikkje basert på kva facebook seier iaffal.
Trådstarter
8 0
Sitat av skukketrure Vis innlegg
har du tenkt på alle de uskyldige du rammer ? feks foreldrene hans, søsken osv
de har vel ikke gjort noe galt, sikkert ikke så kjepestas for for feks foreldrene som sikkert helst ville ordnet opp dette
innad i familien, så får de istedet annonsert det deres sønn har gjort for gud og hvermann . tenk deg litt om nå gutt, du rammer en haug som ikke har gjort noe galt.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om en godt voksen mann, i 40-årene, som driver med dette systematisk. Jeg er glad dere ser kritisk på det jeg skriver og påstår, og for å være på den sikre siden vil jeg ikke gå ut med mer informasjon enn nødvendig for å få svar på det jeg trenger. Skjønner om det gjør noen av dere motvillige til å svare, noe som er helt greit. Men jeg kan love at denne personen fortjener ALT som kommer. Det er ikke snakk om noen som har solgt en ødelagt playstation til noen, for å si det sånn.

Takk for all feedback!
Sitat av Solbrilla Vis innlegg
Det er snakk om en godt voksen mann, i 40-årene, som driver med dette systematisk.
Vis hele sitatet...
Altså gå til politiet ikke familien når du skal hevne deg. Det kommer til familien til slutt uansett og du får trolig bedre resultat. F.eks vis en random dude hadde sendt bevis på at moren din svindler folk som har facebook konto informasjonen hennes. så tviler jeg på at du hadde blitt noe særlig imponert, men vis politiet kommer på døra da blir det med en gang noe annet. Catch my drift?. Uansett ja ip blir logget facebook/brukern/politiet kan se ipn som logget på (politiet må først spørre veldig pent[og muligens bruke de magiske orda]). Du kan jo gå helt gunpoint og prøve å slette alle spora men det blir vanskelig gå til politiet du vis det er som du sier
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Med tanke på det spørsmålet han stilte så har han nok brukt det eldste trikset i boka, «titt over skulder mens han skriver passordet inn - metoden» eller at han har fått det av vedkommende.

Facebook kontoer er nok ikkje enkle å få tilgang til ved dataangrep, selv ikkje for en erfaren og dyktig hacker. Det er nok tett opp mot grensa til umulig.
Vis hele sitatet...
er bare snakk om å hacke pcen som blir brukt til å logge seg inn på facebook. 0x90
Mittm de fleste telefoner og pc kobler seg automatisk til kjente routere og de fleste apper sender automatisk litt av hvert med en gang du gjør det... Holder på med et program som burde automere dette når det er ferdig så poster jeg det nok på github
Sitat av Solbrilla Vis innlegg
Det jeg lurer på er: er det realistisk mulig for denne personen å finne ut hvem jeg er?
Vis hele sitatet...
Om du har gjort sjakktrekket å logge deg på hans konto med en ip registrert i ditt navn hos en norsk isp, så kan vel politiet få utlevert navnet ditt om vedkommende anmelder forholdet (dersom politiet anser forholdet som alvorlig nok).
Hvorfor gå på bibliotek når man har vpn