Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2206
Heisann, freaks! Jeg er relativt ny på forumet, og helt grønn når det gjelder lyd i bil.
Jeg har et JBL P1220 element i en kasse nå, og en Planet Audio VX 6005 forsterker. Forsterkeren er 5-kanals, har 4 x 100w RMS og 1x 300W RMS, noe som burde være nok til å drive elementet helt OK. Det jeg lurer på, er hvordan får jeg koblet elementet til forsterkeren slik at det kjører på 2 ohm? Noen som har peiling?

På forhånd takk!
Elementet er oppgitt til 2 ohm så da er det vel greit?
Jeg ser dette, men spørsmålet er vell egentlig: om jeg kobler elementet rett til suben kjører elementet da på 2 ohm? Som sagt, jeg har ikke mye peiling på dette..
Jepp. Suben som er elementet rett i en kanal på forsterkeren ja? Det er lasten (elementet) som avgjør Ohm. Du må ha flere elemtenter for å kunne gjøre noe med dette kobling i serie eller parallell.
Forstår. Supert, takk for god hjelp