Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 848
Hei, tittelen sier alt. Hvilken prossesor er best til gaming og redigering (Photoshop, Cinema 4D og After Effects)? Kommer til å redigere en del mer en gaming.
Ville valgt Intel for redigering. 4690k er overall en god del kraftigere prosessor, og slår 8350 i alle krinker og kroker, utenom pris.

Men om du skal redigere, så kunne jeg anbefalt å slenge ut penger til en i7, PGA hyperthreading.
Sist endret av Blixus; 6. mai 2016 kl. 21:12.
Du kan slå opp benchmarks i redigering her: http://www.tomshardware.com/charts/c...marks,187.html
Jobber med videoredigering og på min arbeidsmaskin har jeg FX 8350, 16 gb ram, 2 gtx sli, ssd og datalagin server. Har også en maskin med i7-6700HQ cpu, hva som er best?

Bruker software som adobe after effects, premiere og blender innenfor animasjon. Hadde ingen problemer med nevnt programmer med AMD maskin, kan også si at jeg har ingen problemer med intel maskin heller. Det kommer bare på pris klassen din, intel er overpriset og amd er billigere, men merk deg! AMD støtter ikke DDR4 ram så maskin din forblir i fortiden til videre.

Har ingen erfaring med cinema 4d på mine maskiner, siden jobben jeg gjør krever ikke den styrken cinema har. Blender har en veldig bra motion tracking og overall veldig godt software til og være gratis, kanskje de kan sammenlignes eller ikke? vet ikke, men blender på min amd går veldig bra.


AMD: Kjøre de nevnte video programmene helt okei, har ingen problemer med cpuen og den yter relativt bra til å være 6 år gammel. Men anbefale deg og kanskje holde deg oppdatert i fremtiden, men har du stramt budsjett så kjøp amd. Men som sagt, adobe sine programmer var ingen problem!

Intel: Kjøre de nevnte video programmene helt okei, klare ikke å føle at den cpuen er noe raskere eller bedre. Adobe sine programmer krever også en kake last med ram, og min intel maskin har bare 8GB... Merke maskin kan sluke litt ned når 5 adobe programmer kjøre som (photoshop, after effect, premiere,brigde og media encorder) Kan også multi-taske med neste redigering når jeg renderer en sequel.

Edit: Spilling har jeg lite erfaring med, men klarte og spille counter strike source uten problemer, kunne også spille css med nevnte programmene oppe og går, men ikke når jeg render.
Har ikke spilt på intel, men vet intel anbefales hardt på spille verden og amd på arbeidsmaskiner.
Sist endret av justastonedhuman; 7. mai 2016 kl. 09:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.