Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1581
Hei! For fem år siden kjøpte jeg en bærbar Samsung PC som jeg har vært godt fornøyd med, men på søndag tok det dedikerte skjermkortet kvelden. Noe man kanskje må forvente etter fem års bruk. Det integrerte kortet virket heldigvis, så nå sitter jeg her med 1024x768 oppløsning på skjermen...

Siden det er fem år siden jeg satt meg inn i hvilke skjermkort som var OK og hvilke prosessorer som dugde, håpte jeg at noen her kanskje kunne komme med litt hjelp! Det jeg lurer på er hvilken prisklasse jeg må opp i for å få en bærbar PC som har tilsvarende ytelse eller helst litt bedre? Jeg hadde også satt stor pris på om noen har konkrete forslag!

Specs:
PC: Samsung 700Z5A
Pris: ca 11 000
Skjerm: 15.6" HD+ LED
Grafikkort:
Radeon HD6750
Prosessor: Core i7-2675QM
Minne: 8GB RAM
https://www.komplett.no/product/8560...6-full-hd-matt

Der har du en PC som duger og er mer enn kraftig nok. 128gb SSD i den også.
Trådstarter
6 3
Takk for svar! Siden jeg lever på studentøkonomi hadde jeg håpet at det var mulig å komme litt ned i pris, og fortsatt få en PC som er litt bedre enn den jeg har og med 15" skjerm, men det blir kanskje vanskelig?
Tror ikke du får noe særlig bedre for pengene enn denne.

Ta deg en tur til komplett.no, velg bærbar pc og så produsentene Lenovo, HP, Asus. Da kan du selv se hvor langt opp du klarer å gå i pris, og hva du får. Usikker på hvor i sjiktet Nvidia 920M er, men kanskje hakket under eller likt med det Radeon HD6750 var på den tiden.