Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1971
Hei

Det slo meg når jeg var på Statoil her om dagen at vaskekortene dems antagelig aldri snakker med noen database men at automaten som står ved selvvaskeanlegget kun overskriver med ny saldo etter hver vask.

Når de fyller på kortet bruker de en håndholdt enhet til å skrive inn en ny saldo.

Hvordan kan man finne ut hva slags kort det er og kan man skrive inn en ny saldo selv? Noen som har prøvd å lese av kortet?

Jeg har prøvd med diverse software selv, med min innebygde kortleser på laptopen men klarer ikke å finne kortet. Mulig den kortleseren jeg har bare ikke virker.

Er langt i fra noen ekspert på området og har ikke drevet med dette siden brenning av egne CD-kort på starten av århundret.

Noen eksperter her?

Kortet er helt hvitt, med en chip og ikke noe nummer/merke av noe slag.

Edit: Presiserer at det kun er snakk om vaskekort til selvasken og ikke vaskeautomaten.
Sist endret av Kicker; 14. mars 2015 kl. 10:24.