Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 731
er det noen andre her med lyse internett som opplever at det går utrolig tregt? har 10mbit begge veier men speed testen viste 43Kbit/s!!
Da tror jeg du bør sjekke hvordan oppsettet ditt er ifra mediaconverteren til Lyse og til maskinen din. Samt at du ikke har noen lillebrødre eller lignende som missbruker linja hardt når du sjekker.

Kjører du WLAN feks?
Har hatt problemer med det, men det viste seg å være ett stk vrang trådløs router. Har du testa hastigheten når det går rett fra modem til pcen? Da funke det knall her hvertfall.
kan hende det er noen naboer som klarer å utnytte linja vår fordi vi mangler passord (klarer ikke å sette opp). Hvordan sjekker jeg det dere nevnte? (internettet fungerer helt topp til tider men av og til som nå, går det bare utrolig tregt)..
Enkel måte å se om det er noe av utstyret mellom deg og mc er jo å koble deg rett på kabelen som kommer fra internett utgangen på mcen.

Ta med deg en laptop feks og koble kabelen rett i maskinen og prøv å test linja med å laste ned en linux distro fra noen av NTNU sine siter så får du sett hastigheten godt.
tror jeg fikk det til =) takk!