Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2426
Jeg begynte på en penicillinkur for om lag en uke siden pga lungebtennelse. Var veldig syk inntil for et par dager siden. Men så kom pengene inn på konto, og farta i bh'n.

Så det jeg lurer på er om penicillinkuren svekkes av amfetaminen annet enn at immunforsvaret muligens blir svakere. Er bare èn natt, men jeg angrer på at jeg ikke tenkte meg om før jeg dro det i nesa. Siste jeg vil ha er et tilbakefall av lungebetennelse, after all.

Håper på svar
Nedturen annhilerer ofte immunforsvaret ditt, mens det er på topp under selve rusen. Om du tar penicilin pga. lungebetennelse, noe jeg antar at man trenger all immunforsvar man kan oppdrive til, hadde det vært en særdeles dårlig idé å slite det så mye ut som speed vil gjøre. Virkelig, dette er en EKSTREMT dårlig idé, med mindre vi snakker om små doser, men folk flest bruker jo inntil det punktet at det tar flere dager før ting returnerer tilbake til normalt, inkludert immunforsvaret. Jeg tipper at det er en stund siden du har trengt immunforsvaret ditt like mye som nå.
ja, du har helt rett i at det var en dårlig ide. Men jeg holder ikke på mer enn 1 dag om gangen iallefall tenkte å kjøpe meg noe frukt eller noe etterpå, regner med at det vil hjelpe litt
takk for svar, setter pris på enhver hjelp hater det å ikke vite hva i all verden jeg driver på med, og fant ikke store informasjonen gjennom google ang. amf og penicillin.
Ifølge druid så er det ikke noe problem.

http://www.interaksjoner.no/Analyser...bmit1=Analyser

Ingen relevante interaksjoner ble funnet
Sitat av Tothep Vis innlegg
Ifølge druid så er det ikke noe problem.

http://www.interaksjoner.no/Analyser...bmit1=Analyser

Ingen relevante interaksjoner ble funnet
Vis hele sitatet...
Nå uttaler jeg meg på litt tynn grunn nå, men når man har lungebetennelse er man vel også avhengig av å ha et fungerende immunforsvar for å komme seg over den, selv om man er under penicilinkur?

Kan ikke sviktende immunforsvar forverre lungebetennelsen, eller er det penicillin og kun penicillin det står på?
Sitat av sofa Vis innlegg
Nå uttaler jeg meg på litt tynn grunn nå, men når man har lungebetennelse er man vel også avhengig av å ha et fungerende immunforsvar for å komme seg over den, selv om man er under penicilinkur?

Kan ikke sviktende immunforsvar forverre lungebetennelsen, eller er det penicillin og kun penicillin det står på?
Vis hele sitatet...
Du har helt rett.

Penicillin og amfetamin vil ikke interagere med hverandre (som f.eks alkohol og GHB), men amfetamin vil indirekte motvirke penicillinens formål, som er å hjelpe immunforsvaret.

Derfor er det forstatt en dårlig ide i trådstarters situasjon. Om et friskt individ derimot hadde tatt penicillin hadde det ikke vært noe problem med amfetamin, som Toethp påpeker.