Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 782
Heisann,

Har googlet litt selv uten lykke. Det jeg søker er altså en metode eller et program som kan stille bredden på startmenyen, så den f.eks går bare over 50% av skjermen.

Håper noen kan hjelpe meg på vei

- Nenzo
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Tror du bør forklare litt bedre hva du vil.
Ikke uten modifisert shell. Og du vil seriøst ikke dra deg gjennom det helvete som kan oppstå hvis du ikke kjører orginalt shell.
Nenzo's Avatar
Trådstarter
må man virkelig til med custom shell?

z0p;

isteden for at start menyen går sånn:

-[START]-------------------------------------------[14:30:20 Mandag]

så vil jeg ha den sånn:
-[START]---------------[14:30:20 Mandag] <RESTEN AV BREDDA PÅ SKJERMEN HER>
BBlean kan gjøre dette.. men det er jo et annet shell, og det fungerer enormt bra.
Jeg har brukt det en måneds tid.. Det eliminerer "Explorer.exe" prosessen og bblean prosessen peaker på 1.5 mb ram..
Det kan fåes tak i HER.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du tenker på oppgavelinjen..

Det er kanskje mulig, du må isåfall modifisere api call i explorer.

En annen mulighet er jo å fjerne hele oppgavelinjen, å lage en ny.
Jeg er offisielt in love med blackbox.
Nenzo's Avatar
Trådstarter
blah.. utrolig at ingen har laget et app for dette.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du kan prøve å lage et program som overkjører api call fra explorer.exe.

Bruk en api monitor for å overvåke calls. Vær observang på 'Shell_TrayWnd' som er taskbar.
BlackBox er GENIALT.. du kan modde det akkurat som du vil, og det er sinnsykt med plugins å få tak i til det..
Nenzo's Avatar
Trådstarter
ikke har jeg en dritt av kunnskaper om programmering til å gjøre dette selv, og av erfaring så er custom shells noe dritt... buggy fluggy suggy!
du trenger ikke programmere noe selv. og dette er noe av det minst buggy som jeg har prøvd...
Alle plugins og hele shellet er ferdig programmert..

Du kan jo prøve selv.. om du ikke liker det, så er det utrolig enkelt og avinstallere det..
finnes det en måte å fjerne alternativer fra andre klikket, jeg har brukt,
mmm+ før, men trenger å gjøre det uten programmet, any ideas, kanskje reshacker?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg tror ikke det er mulig å endre bredden på start-meny linjen.

Object modelen er vel noe sånt som:

"Shell_TrayWnd"
-"button"
+"ReBarWindow32"
-"TrayNotfyWnd"

har jeg funnet ut, men etter utallige api call og monitoring ser jeg ikke helt hvordan man skal greie å skifte størrelse. Det er ikke noe problem å manipulere elementene med å skifte tekst på knappen, sette knappen tasks til hidden, eller skifte posisjon på de. men selve dialogen vil ikke skifte størrelse