Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 390237
Jeg husker godt (det vil si såvidt) min egen korte speedkarriere. Virkelig skremmende greier det stoffet. Det trenger ikke engang være hverdagsbruk for at det skal lure huet ditt.

Jeg testa det, og to måneder senere begynte jeg å telle, og fant ut at jeg hadde snorta fredag og lørdag, hver helg i 2 måneder. Fikk den værste "HVA FAEN?" følelsen når jeg innså det, jeg var 100% sikker på at jeg hadde tatt det rolig!
Kjenner meg igjen i stort sett alt du skrive. Har tatt speed nermast kver dag i kanskje to år nå. Har gått to uker av nå, men det e vel ikkje akkurat frivillig.. Hadde eg bare hatt någe..
det er noe dritt!!

går overaskende fint uten, så vurderer nå å bare droppe hele greia! (-:
Sist endret av bahama; 14. august 2009 kl. 08:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jepp.. Det er når bruken går som en kvern at det virker håpløst å klare seg uten. Når man faktisk tar skrittet og tør å prøve, går det i de fleste tilfeller mye bedre enn man hadde tenkt seg på forhånd. Gratulerer med din oppdagelse, og lykke til med å opprettholde et balansert forhold til rusbruk fra nå av.
prøvde ikke amfetamin før jeg var 28 år , (elsket det ) de neste 4 årene ble bare om meg og hvordan være rusa mest mulig og å få tak i spenn ,, jobba ja men rusa som et sjøfly funka ikke det i lengden , sparken seffern.. men du verden så kreativ man kan bli på rette formen. Dealing var jo en måte å ordne seg , men når familien rundt spiste av lasset uteble liksom den fortjenesten man egentlig burde hatt for å betale den peppern en sniffa for å i det hele tatt klare å være oppe av senga i mer en ti minutter så da var veien kort til et miljø man bør styre unna vinning automater osv bla bla .Men ved en tilfeldighet ble jeg med en seilbåt til sjøs i ti dager .(du finner ikke en speedfreaker som svømmer halve skagen for en justering jeg lover) i alletilfelle jeg fikk litt kontakt med meg selv ett øyeblikk ett stykke nord for hanstholm ,alene rorvakt midt på natta .Innså at jeg skadet ikke meg like mye som jeg skadet de som var glad i meg og som stolte på meg og ikke minst såret ..
I dag 35år 3 år "nykter" tenker man nok ikke knarkis når man ser meg . det er grunnet at jeg aldri rørte ei sprøyte, var voksen og ferdig utannet så jeg hadde en pute der å falle tilbake på bare jeg ble "ren" + en kjærlig og støttende mor ..
og til emne her som heter " Til dere som vil teste speed"

rus deg på livet, kjemikalier er ikke bra
når unga har flytta ut, du er sikkert 50 år sammen med din elskede prøv det ja
om du absolutt skal sykle fra trondheim til oslo ja hvorfor ikke
men har du ikke prøvd alt det andre her i dette forunderlige livet som gir deg glede NEI NEI NEI

men Ærlig .. jeg angrer ikke på eneste justering
men pass på ikke alle lander på beina som meg

peace and love
Sist endret av THC The man; 16. august 2009 kl. 02:18.
Lest gjennom hele tråden her nå...

Jævla fine inlegg av deg DonVito! Bra jobb du har gjort med å kutte ut speed, hvordan syntes du livet er uten nå? Går ting den rette veien for deg?



Jeg er heldigvis utrustet med et unaturlig høyt toleransenivå når det kommer til avhengighet for amf, å det må sies at en setter virkelig større pris på det etter å ha lest denne tråden. Nå har jeg riktinok et litt annet forhold til speed enn det virker som du og en del andre her inne har/hadde, sikkert mye pga. overnevnte. Og at det er noen basic forhåndsregler som aldri vikes fra!

Kan jo sette opp noen av de her, de er "frie" til å adopteres hehe...

1: Dersom det ikke er topp kvalitet rører jeg det ikke. (Viktig!)
2: Ha et formål med bruken, ikke bruk bare for å bruke eller "døyve" psyken.
3: "Inkluder" speeden i livet, ikke lev livet etter den.
4: Ikke bland det med andre rusmidler, spesielt piller.
5: Lytt til kroppen, nok mat, væske og hvile er viktig selv om en ikke sover!
6: Ikke kjør bil f.o.m våkennatt nr 2!
7: Begynner ting å gå i surr, legg deg! Det kommer ingenting godt ut av å holde seg våken ei natt ekstra, sålenge en bare kvemer rundt som ei huggærn høne.



Med unntak av noen pils i ny og ne er speed det eneste rus/nytelsesmiddelet jeg har brukt de siste årene, noe som fungerer greit for meg. Kan fint være på 3mnd i strekk for så å ta en like lang pause uten å kjenne noe "sug" whatsoever.

Derimot, drikker jeg alkohol hver dag i 1mnd så rister å kaldsvetter jeg hvis det ikke er morrapils i kjøleskapet. Å tyller jeg i meg brennevin blir jeg rabiat, men det er en annen sak.

Konklusjon? Vi er alle forskjellige, noen tåler det ene bedre enn det andre og motsatt. Å stemple et stoff som farligere enn et annet blir skjeldent riktig, for alt avhenger av individuelle forskjeller og vettu/uvettug bruk av det.
Flott det du skriver donvito, du har rett i det meste du kommer med, og hvis dine berettelser bare hjelper eller stopper en sjels missbruk eller hindret et i oppstarten, så har du mest sannsynlig reddet et liv allerede, og ikke mange på din alder som har gjort det, og hvis du legger til at du gjorde med ord i ruset tilstand, kan du vel tenke selv hvor modig du er. Noen kaller det en sympati jakt, men jeg lurer på hvordan de ville advart andre ungdommer mot speed? Du skriver kanskje litt for mye om din bakgrunn og grunner for missbruk... Er nok noen som kjenner seg litt for mye igjen, og ikke liker sannheten? Det den gjør for de flest, er og sette et ansikt til missbruket og sette følelser i sving, fortelle folk der ute at de ikke er alene. Til dere som bagatelliserer og klager på syting og sympati i innlegget, det finnes noe som heter fakta seksjon på bibloteket der kan dere lese masse om amfetamin, uten sånne ekle ting som følelser. D.v.s kjærlighet, empati, savn, sinne,hat, glede og omtanke. Så lar dere oss som fortsatt har troen og omtanken for andre medmennesker ha denne tråden for oss selv. Som mangeårig bruker av speed og diverse annet har jeg et par ting og føye på i listen om speed, er brukerne som kan rusen, ikke en lege som har lest alt i en bok, og tror han forstår hvordan det føles. Nå sier jeg ikke at legen ikke kan en dritt, tvert imot, men hvordan det føles på kroppen er det bare en bruker som kan uttrykke seg. Du hadde fått med deg det viktigste på side 1, men jeg vil gjerne legge til et par ting.


TENK AT EN NARKOMAN REDDER LIVET TIL FLERE MENNESKER ENN LEGER GJØR HELE KARRIEREN!!!

Tenk på det når du ser en Som sliter med rus neste gang

og husk....



1. DU ER IKKE ALENE
2. DET ER ALDRI FOR SENT
3. DET FINNES GODE MENNESKER
4. NOEN ER GLAD I DEG
5. ALDRI GI OPP
Sitat av Godtbrukt Vis innlegg
TENK AT EN NARKOMAN REDDER LIVET TIL FLERE MENNESKER ENN LEGER GJØR HELE KARRIEREN!!!
Vis hele sitatet...
Hva? Har du noen kilde som backer opp denne påstanden?
Skulle hvertfall likt å hørt tankegangen bak den uttalelsen.

Siden du skriver 'Hvis dine berettelser stopper bare en sjels misbruk eller hindrer en oppstart har du reddet ett liv' så er det vel kanskje det du mener? At advarselen stopper folk fra og begynne, og dermed redder liv?

Hvis det er det du mener, så tror jeg det heller går andre veien.
Hvor mange tar til seg slike advarsler? Det er ikke mange. Sikkert 99,9% tenker at det aldri kunne skjedd med dem.

På den andre siden - Hvor mange blir påvirket av at en i vennegjengen starter? Hvor mange drar han med seg? Hvor mange blir nysgjerrige når muligheten åpner seg? Hvor mange blir utsatt for gruppepress og vil være 'like kul'?

Familier går lett i oppløsning hvis feks. sønnen blir en narkoman. Det går hardt utover mange mennesker. Du kan også tenke deg hvor mange som blir smittet av HIV eller hepatitt C av andre rusmisbrukere.

Det påvirker og går utover mange mennesker hvis en person begynner med stoff - ikke bare deg. Så det at en narkoman redder flere liv enn en lege blir litt drøyt, eller hva?
Hiver resten av speeden i dass etterpå jeg!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kjenner igjen en del beskrivselser i innleggene her selv har jeg ikke drevet på lenge men sitter her uten jobb og har sovet 5-6timer som jeg kan huske iløpet av en ukes tid føler ikke noen spesiel avhengighet til speed siden jeg røyker en del kansker litt piller og drikker som en helt og bruker speed litt for ofte og litt for lenge av gangen.. sitter nå her og alt av følelser ser ut til å tatt av har både makka og øl fant akkurat ut at det var mandag eller tirsdag glemmer stadig åssen det er å ha et strukturert liv. men ser at man kan lett bli avhengig av speed det begynner med noen ganger i året også noen ganger i måneden også over til hver helg, 3-4dager i uka også plutslig er det hverdags.

spesielt da man mister strukturen man hadde av et liv med trening og jobb osv men den mista hvertfall jeg pga rus

blir bare mere og mere glad i rus men ser selv som donvito her at det kommer ikke til å funke men blir bare værre å værre å se for seg å funke uten også. siste 2-3måndeneden har det kun vært 3 dager uten noen form for rusmiddel så er vel et dårlig tegn.

har 3sixpack og litt over grammet speed igjen bestemte meg jo for å slutte å bruke men det gjorde jeg jo for noen dager siden men kan da ikke væra dager tida går i surr uten noen form for rutiner og med mye rus. får knapt sove uten å bruke piller eller røyke sprøyter rører jeg ikke av prinsipp har prøvd men det er nesten et år siden nå og det holdt med det ene skuddet

tror ikke jeg har forlatt huset på snart ei uke heller ikke at jeg har vært mye ute i offentlige sammenheng men pleier ikke å like å være aleine men går visst fint nå det helt til jeg er blakk og tom for rusmidler da.

kan knapt gå in på en butikk uten å føle at folk dømmer meg spesielt hvis jeg skal kjøpe øl og er hverdag psykiske problemer er vel det værste med dette gamet her klarer altids tvinge i seg mat å drikke så er ikke det fysiske her som gjør deg avhengig mener nå jeg da steroide bruk hjelper ikke heller

hva er vitsen med å prøve i det hele tatt får ikke noe godt ut av det får ikke noe godt ut av det for fremtiden ikke pils engang utenom sosialt da men.

men et spørsmål til de som har slutta ble dere noengang kvitt de psykiske problemene altså sosial angst paranoia tanke kjøret og tomhets følelsen osv osv etter dere slutta? sitter selv med sånne følelser og lurer på når det gir seg om du noen gang får jobba bort disse arrene?

fra jeg begynte å skrive ned dette til nå så har disse følelsene bare steget og den posen begynner å friste litt

vart litt lenger enn noen ord dette men noen ganger føler for å skildre litt og her man er anonym er det veldig lett å være åpen og ærlig og ikke innelukka som ellers takk til alle som gidder å lese dette tullet her som der allerede står hundre bedre innlegg av noen som kan å skrive hehe
crizi: Det virker på meg som om du har god selvinnsikt. Du ser selv at du har endt opp i en situasjon du ikke selv vil være i. Du ser selv at livet ditt ikke har noe reelt innhold, bare rus, for rusens skyld og for å rømme fra problemer. Dette er en ond sirkel, en negativ spiral, som kan være veldig vanskelig å komme ut av.

Imidlertid har du tatt første steget. Du har sett deg selv. Du har erkjent problemet, og nå har du valget til å ta neste skritt, få rusvanene dine under kontroll, og dermed få kontroll på livet ditt (i den grad vi noen gang egentlig har "kontroll" på livet )

Hvis du føler at du ikke klarer det alene, søk hjelp! Enten fra venner, familie, eller profesjonelle.

Lykke til!
Sitat av crizi Vis innlegg
men et spørsmål til de som har slutta ble dere noengang kvitt de psykiske problemene altså sosial angst paranoia tanke kjøret og tomhets følelsen osv osv etter dere slutta? sitter selv med sånne følelser og lurer på når det gir seg om du noen gang får jobba bort disse arrene?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte mye speed over en ettårsperiode på slutten av nittitallet,de siste månedene var det omtrent hver dag, og flere dager i slengen. Jeg følte meg heller aldri spesielt avhengig, det var de psykiske effektene som plaget meg. "Sosial angst, paranoia, tankekjøret og tomhetsfølelsen osv osv" kjenner meg jeg godt igjen i. Jeg var så frynsete en stund at jeg nesten ikke gikk utendørs på flere måneder, og orket ikke se venner eller familie i øynene.

Svaret er heldigvis ja, du kan kraftig redusere og/eller kvitte deg helt med disse problemene hvis du bare tør å ta steget og se frykten i hvitøyet. Erfaringsmessig er angsten verre en opphavet, altså er det som regel mye verre å grue seg til en gitt situasjon enn å være i den. Prøv å få til en gradvis opptrapping av aktiviteter der du omgås andre, og om mulig ta kontakt med streite venner og finn på noe med dem. Det hjelper å snakke om det, det hjelper å sosialisere og det hjelper å gjøre noe. Gjør noe, NOE, hva som helst, alt hjelper. Om det så bare er en to minutters tur ut i hagen eller borti veien på kveldstid eller om natten til å begynne med, sett deg oppnålige delmål og jobb deg videre.
Ser du er fra Stavanger.
Har selv vært på speed kjøret (før jeg begynte på heroin) og synes du kom med et fornuftig og reflektert innlegg.
Håper det går bra med deg.
Jeg er rusfri i dag etter flere år med sprøyta.
Alt er mulig om du vil det sterkt nok.
Desverre er hjelpen for dårlig.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva? Har du noen kilde som backer opp denne påstanden?
Vis hele sitatet...
Poenget var vell om noen lar være å ruse seg etter å ha lest dette innlegget
Sist endret av CYP2D6; 13. oktober 2009 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leser tråden her noen par 3 ganger i året bare for å huske på hvorfor jeg ikke prøver eller kommer til å prøve drittstoffet amf. Utrolig bra skrevet, og jeg tror du har klart å stoppe mange fra å prøve amf
▼ ... over en måned senere ... ▼
klarte å slutte med pepperen men suget er der forsatt men ble hekta på piller istede som er enda værre men skal til avrusning på ullevoll så kanskje man slipper bli narkoman
Det hjalp meg å lese dette nå, for jeg kjenner igjen en som står meg veldig nær. Takk.
Don Vito, hvordan går det med deg nå? lurer fææælt etter å ha lest alle de sinnsykt gode postene du har skrevet! Håper du enda er rusfri og at ting har gått bra med deg!

Stor respekt fra Kulefanger
For en kort stund tilbake så hadde jeg utrolig lyst til å prøve speed, så jeg spurte venninna mi som drev litt med det om hun kunne skaffe det. Så fikk jeg bokstavelig talt kjeft for å ha vært på den tanken. Så det viste seg at hun hadde vært ekstremt avhengi av speed i langt tid, minst et år. Så jeg snakka med henne mer om dette stoffet og lærte om det og fikk vite alle jævlige ting det gjorde med deg. Så jeg fikk bestemt meg om at jeg aldri skulle teste det. Og hvis jeg skal prøve noe nytt dop så skal jeg lese utrolig mye om det før jeg prøver det, så jeg vet hva det gjør med meg, og hvilke risker jeg tar.

Trist det som har skjedd med deg DonVito. Og jeg skjønner at du må ha det så si jævlig. Jeg har blitt tydelig forklart hvordan speed fucker deg opp. Sånn som jeg ser det så er det så si nesten helt umulig å slutte på speed på egenhånd, hadde vært helt fantastisk hvis du hadde klart det. Men rehabilitering er nok noe for deg. Det vil nok være en jævlig periode, men jeg tror det vil være verdt å bli kvitt den avhengiheten du har, og jeg tror du kan få et sinnsykt mye bedre liv.

Lykke til!
oppdaterer til min egen post litt lenger prøvd heroin skudd og må ha minst 20valium daglig for å komme gjennom dagen jeg men nå er det pepper og meth igjen til jeg kommer in på avrusning.. men tror jeg har adhd derfor sikkert for mye mere fornøyd med speed selv etter slutte 3-4dager etter første innlegg
og over på sprøyter nå men får plass på ullevoll om noen dager tror jeg om det er bra nok da ble kasta ut fra sannerud 2ganger pga for lite piller og voldelig abstinenser.
og får ikke sove uten apodorm eller stilnoct eller store mengder zopliklon til vanlig selv om 20valium er tatt iløpet av dagen.. piller er værre en speed bare så det er sagt men siden jeg passer adhd så kan jeg kanskje få concerta eller ritalin å bli frisk skal prøve concerta da jeg er blakk har 2 piller igjen nå skal prøve det en dag 36mg da jeg er nykter for å stelle selvdiagnose

bare meth eller speed jeg klarer å konsentrere meg i mer enn 5min og ikke er rastløs men hold dere unna alt utenom pot og hasj vil jeg si hilsen en som har vært rusa konstant i snart 6månd.. da jeg kutta speed tvært lå jeg å grein ei uke i strekk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mange flotte innlegg her.
Har selv brukt xanor (benzoprep.) i litt over 10 år. Var det eneste som virkelig funka mot angst. Hadde da først prøvd "lykkepiller" uten god effekt.
Fikk dette av psykiater under behandling og har fått det på resept siden.
Kunne gå på så liten dose uten problemer ble det sagt den gangen.
Virket som det var lite bivirkninger,men de kommer etter hvert!
Hukommelsesvikt,lærevansker,tretthet,kon sentrasjonproblemer,humørsvingnin-ger,svetting osv.
Når xanor "går ut av" kroppen eller du prøver å slutte får du JÆVLIG mye angst og andre abstinenser etter lengre tids bruk!
Veldig avhengighetsskapende og et HELVETE å slutte med etter lengre tids bruk. 10 ganger verre enn heroin sier de som har prøvd det.
Gikk selv på en smell nå drøyt 10 år etter jeg begynte med xanor.
Følte jeg hadde 2 valg: enten å øke dosen og bli "ødelagt"= "narkoman" eller å slutte. Jeg valgte det siste!
Brukte et halvt år på nedtrapping av 2mg xanor med MYYE abstinenser.
Har vært uten benzodiazepiner (xanor) i et halvt år nå. Har fremdeles abstinenser! Legen sier ca. 1mnd. med abstinenser pr år med xanor. For min del blir det ca 1 år med abstinenser!
De fleste vil nok trenge experthjelp i en slik nedtrapping! Og andre medikamenter mot abstinensene.
Ønsker ikke å komme med skremselspropaganda,men for meg er dette virkeligheten.
Håper noen tenker seg godt om før de begynner og ikke gjør samme feilen som meg!
Xanor lager STØRRE problemer enn den fikser over tid!!!
Andre som har erfaring med dette?
Vet du? Hver gang jeg ser denne tråden bumpet, så skjønner jeg hvorfor jeg lar være å prøve ut saker og ting. Får følelsen av at du virkelig har...rotet deg bort i, feil ting.
Sist endret av otimate; 8. desember 2009 kl. 22:11.
Speed er noe av det værste som finnes av rusmidler. Har aldri prøvd det, men herregud tenk litt etter. Kroppen din MÅ ha søvn. Hvis du ligger å speeder deg opp i 2 uker uten søvn og fortsetter slik så syns jeg virkelig synd på kroppen din.
Lite søvn fører til mere stress, stress fører til hjerteinfarkt eller blodpropp.
Hvorfor ikke bare røyke litt ganja ? Det finnes ikke bedre rus og det skader ikke kroppen like mye
Det er fryktelig tydelig at du vet hva du snakker om når du ber folk bytte ut amfetamin med cannabis, et rusmiddel som har helt omvendt virkning.
Sist endret av Franklin; 11. desember 2009 kl. 04:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Siste aktivitet: 5. november 2009 00:59
Vis hele sitatet...
Noen som vet ossen det går med Don Vito?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Speed er noe av det værste som finnes av rusmidler. Har aldri prøvd det, men herregud tenk litt etter. Kroppen din MÅ ha søvn. Hvis du ligger å speeder deg opp i 2 uker uten søvn og fortsetter slik så syns jeg virkelig synd på kroppen din.
Lite søvn fører til mere stress, stress fører til hjerteinfarkt eller blodpropp.
Hvorfor ikke bare røyke litt ganja ? Det finnes ikke bedre rus og det skader ikke kroppen like mye
Vis hele sitatet...
Hehe, det sier du fordi du kun har prøvd hasj / weed
Har du noen gang skyti speed?

De jeg kjenner som driver med dette sier det er helt herlig!
Finnes ikke noe bedere en når du setter det skuddet.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg har aldri i livet mitt vurdert og prøve noe narkotisk stoff. Og det skal jeg holde meg langt unna. Men denne historien til Don gidde meg et sterkt intrykk. Jeg skjønner ikke hva ungdommen tenker på når de sier ja takk til noe sånt dritt? seriøst, de må jo ikke tenke i det hele tatt.

Altså, jeg har ikke peiling på narkotiske stoffer men er de slik som noen sier, at de har "kontroll" å at de kan slutte når de vil?

Off, nei, skal aldri teste noe sånt..
Hei DonVito, etter å ha lest de 10 første sidene, må jeg si jeg ble utrolig overasket som alle andre her stort sett har sagt og. Trudde nesten det var et forum troll eller bare tull på starten med tanke på hvor oppegående, seriøs, smart og så videre du virket. Jeg har ikke peiling på noe slags rusmisbruk så skal ikke uttale meg om noe sånt, men du er en av de som virkelig kan bidra til og hjelpe MANGE mennesker. Lykke til håper du klarer og komme deg på riktig bane.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hva ungdommen tenker på når de sier ja takk til noe sånt dritt? seriøst, de må jo ikke tenke i det hele tatt.

Altså, jeg har ikke peiling på narkotiske stoffer men er de slik som noen sier, at de har "kontroll" å at de kan slutte når de vil?

Off, nei, skal aldri teste noe sånt..
Vis hele sitatet...
Tror du er som i denne i historien første gang man prøver?
Det mentale dritten kommer etterhvert og man skjønner ikke hvor fucka man har blitt før man sitter dypt i det og det eneste som gjør det bra er amf. Dessuten gjør det livet mye mer spennende
Hvis jeg er nykter tør jeg ikke gå ut døra. Men med amf får jeg igjen selvfølelsen og er glad jeg lever det livet jeg gjør.
Ja det er mye kjipe sider. Men det er også så utrolig fett og mer action enn et "a4" liv.

Jeg kan godt forsvinne et par år tidligere fordi kroppen er ferdig brukt enn å leve i 80 år som f.eks baker eller vaktmester haha

Edit: Med all respekt for de nevnte yrkesgruppene
Sist endret av slakte; 12. januar 2010 kl. 02:01. Grunn: rus
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av slakte Vis innlegg
Tror du er som i denne i historien første gang man prøver?
Det mentale dritten kommer etterhvert og man skjønner ikke hvor fucka man har blitt før man sitter dypt i det og det eneste som gjør det bra er amf. Dessuten gjør det livet mye mer spennende
Hvis jeg er nykter tør jeg ikke gå ut døra. Men med amf får jeg igjen selvfølelsen og er glad jeg lever det livet jeg gjør.
Ja det er mye kjipe sider. Men det er også så utrolig fett og mer action enn et "a4" liv.

Jeg kan godt forsvinne et par år tidligere fordi kroppen er ferdig brukt enn å leve i 80 år som f.eks baker eller vaktmester haha

Edit: Med all respekt for de nevnte yrkesgruppene
Vis hele sitatet...
Vis du ikke kan bevege deg utafor huset uten amf så har du et problem ass.
Du bør oppsøke hjelp. Men det er ditt liv

Men er det et liv du vil ha?
Hva tenker familien din om dette? Er det greit for dem?
Jeg vil tro at man kan subtrahere mer enn et par års levetid hvis man må innta amfetamin daglig for å være et funksjonelt menneske, med tanke på hvordan blodpumpa får rundjuling på jevnlig basis.
Sist endret av Franklin; 12. januar 2010 kl. 08:42.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg har aldri i livet mitt vurdert og prøve noe narkotisk stoff. Og det skal jeg holde meg langt unna.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang drukket alkohol? Isåfal har du vært innom ett av de farligste narkotiske stoffene vi har.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Vis du ikke kan bevege deg utafor huset uten amf så har du et problem ass.
Du bør oppsøke hjelp. Men det er ditt liv

Men er det et liv du vil ha?
Hva tenker familien din om dette? Er det greit for dem?
Vis hele sitatet...

Det er din mening, du kommer aldri til å forstå den livsstilen her. Jeg definerer problemene mine selv.

Nei vil komme meg ut av det på sikt, har prøvd mange ganger. Hele familien veit det og de synes ikke det er greit, nei. Hver gang jeg har gått nykter over tid har jeg kjeda meg i hjel og sprukket før eller siden.
seriøst bra stuff det her.. kjenner meg selv igjen i noe av dette og jeg regner med at de fleste gjør det samme. det som imponerer meg mest er at donvito beskriver det så bra. nå er det en stund siden han har skrevet noe ser det ut som..på tide med en oppdatering? han skulle jo på rehab å greier..har også slitet med ekstrem usikkerhet og dårli selvtillit hele livet. frem til nå. litt å litt lærer jeg nå å ikke ha det sånn. men det er meg. det eneste jeg vet stemmer for alle(de aller fleste) er at disse tingene tar tid å lære seg. veldi lang tid. selv så isolerte jeg meg i godt over ett år og var i små perioder mentalt fucked. jeg isolerte meg til og med fra de som stod meg nærmest. såklart anbefaler jeg ikke dette til noen. vet ikke helt selv hvordan jeg tok den veien. men gjort er gjort. jeg tror på å leve i øyeblikket å derfor tenker jeg ikke ofte på dette lenger. uansett. vil bare si lykke til til alle som sliter!! gjør det som føles rett, det første skrittet er verst og husk at å bli bedre tar tid!!!
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Bluish Vis innlegg
Har du noen gang drukket alkohol? Isåfal har du vært innom ett av de farligste narkotiske stoffene vi har.
Vis hele sitatet...

nei, det er ikke farlig?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
nei, det er ikke farlig?
Vis hele sitatet...
Farene ved for mye alkoholkonsum er kreft i levra, bryst og halsen.

Såkalt skrumplever.

Rett og slett dø. Det være seg av forgiftning, eller at man blir kvalt av sitt eget oppkast.

Du kan miste motorikkontrollen din, og falle og slå deg kraftig.

Dette er bare noen som jeg kommer på i farta, og det er garantert mye annet også, så det å si at alkohol ikke er farlig blir rett og slett feil.

Synes forøvrig du burde fått inn litt mer kunnskap om stoffet før du begynner å diskutere, du har åpenbart ikke mye peiling(henviser til sitatet over).

"Jeg skjønner ikke hva ungdommen tenker på når de sier ja takk til noe sånt dritt? seriøst, de må jo ikke tenke i det hele tatt. "

Jeg ser på meg selv som et relativt oppegående menneske, og jeg liker å droppe(svelge) litt amfetamin av og til.. Cluet er _beherskelse_. Så lenge man ikke sitter dag ut og dag inn og reparerer for nedturen fra dagen/uka før, går det bra i de aller fleste tilfellene. Så at vi som tar oss ei linje/dropper av denne "dritten" som du så fint kaller det ikke tenker i det hele tatt, synes jeg var en ganske dum ting å si.
Sist endret av VinumSabbathi; 12. januar 2010 kl. 13:48.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Farene ved for mye alkoholkonsum er kreft i levra, bryst og halsen.

Såkalt skrumplever.

Rett og slett dø. Det være seg av forgiftning, eller at man blir kvalt av sitt eget oppkast.

Du kan miste motorikkontrollen din, og falle og slå deg kraftig.

Dette er bare noen som jeg kommer på i farta, og det er garantert mye annet også, så det å si at alkohol ikke er farlig blir rett og slett feil.

Synes forøvrig du burde fått inn litt mer kunnskap om stoffet før du begynner å diskutere, du har åpenbart ikke mye peiling(henviser til sitatet over).

"Jeg skjønner ikke hva ungdommen tenker på når de sier ja takk til noe sånt dritt? seriøst, de må jo ikke tenke i det hele tatt. "

Jeg ser på meg selv som et relativt oppegående menneske, og jeg liker å droppe(svelge) litt amfetamin av og til.. Cluet er _beherskelse_. Så lenge man ikke sitter dag ut og dag inn og reparerer for nedturen fra dagen/uka før, går det bra i de aller fleste tilfellene. Så at vi som tar oss ei linje/dropper av denne "dritten" som du så fint kaller det ikke tenker i det hele tatt, synes jeg var en ganske dum ting å si.
Vis hele sitatet...
Dø av alkohol? Det er ved enorme menger vel? det er forskjell på å drikke litt i helgene og drikke veldig mye hver dag
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Dø av alkohol? Det er ved enorme menger vel? det er forskjell på å drikke litt i helgene og drikke veldig mye hver dag
Vis hele sitatet...
Har sett folke drikke så de må pumpes så mange ganger. Og ambulase folka er alltid glad vi ringer dem, for det er alltid like før de kan dø / bli skada for livet
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Har sett folke drikke så de må pumpes så mange ganger. Og ambulase folka er alltid glad vi ringer dem, for det er alltid like før de kan dø / bli skada for livet
Vis hele sitatet...
Hmm, skjer dette ved små menger alkohol også eller ved større mengder?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Dø av alkohol? Det er ved enorme menger vel? det er forskjell på å drikke litt i helgene og drikke veldig mye hver dag
Vis hele sitatet...
Du trenger bare å være veldig uheldig èn kveld.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Du trenger bare å være veldig uheldig èn kveld.
Vis hele sitatet...
Du trenger bare å vere uheldig du også så kan det gå dårlig med deg også.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Du trenger bare å vere uheldig du også så kan det gå dårlig med deg også.
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg aldri sagt noe om. Jeg kommenterte bare det du sa. At alkohol var ufarlig.
Sist endret av VinumSabbathi; 12. januar 2010 kl. 14:54.
Hvordan går det med deg DonVito ? Hilsen en som akkurat leste hele posten din i dag
speed er mange ungdommers undergang... nydelig tråd
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Hmm, skjer dette ved små menger alkohol også eller ved større mengder?
Vis hele sitatet...
Du skal ha drukket litt før du må pumpes. . Må mer ned enn en six-pack men kommer veldig an fra person til person, noen tåler masse mens noen tåler ingenting.. Vær forsiktig!. .
Sist endret av Hansii; 12. januar 2010 kl. 20:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det å påstå at alkohol er farligere enn å ha snitt hvilepuls på 110lever fader ikke mange åra da å den pulsen er av vanlig dose sammenlign 1g speed eller meth med et glass vin om dagen å for å sove har jeg og igjen bruker valium rivotril å lignende klarte meg 2 uker etter avrusning på ullevål som varte ei uke siden jeg kjeda meg der fordi det var mest tilrettelagt for heroinister så kjeda meg til jeg skrev meg ut en uke før planlagt men 2 uker med alkohol å tjall før pillene å speeden kom at og opiater i tillegg! De avrusa meg.

Men tok 2 måneder før jeg fikk psykolog time nå har jeg brukt speed benz og opiater sammen og omverandre dps har nå innrømt at de fucka opp heldigvis.

Så nå får jeg samtaler daglig må på avrusning også rehab etter det fikk avslag pga voldelig historie første stedet de søkte meg. Å ingen plan b...

Og nå er jeg halvveis avhengig av opiater som jeg ikke var før men de har innrømt at det er deres skyld å nå skal de kjøpe privatklinikk til meg heldigvis.

Har også blitt tatt av purken å er på prøvetid så tusen takk dps..

Ble du skritt frem å to tilbake å er ekstremt skuffa over helsevesenet. Bruker også mere meth En speed om dagen å setter bare skudd også før blanda jeg det å snorting så er ganske irritert på dem anbefaler ingen å prøve opiater spes minus og piller og speed og meth har gått rundt rusa døgnet rundt før og nå igjen med sterkere saker. Prøvet å komme ut av drittet siden august men helsevesenet er en tragedie men, må tror jeg av jeg er første prioritet der heldigvis. Men jammen tatt tid livet er ikke så jævla gøy støtt å uheldigvis har så har norge et herpa helsevesen når det gjelder psykisk og rus er litt mere komplisert enn å bare avruse noen å sleppe den ut at med angst paranoia og vet jo hva som løser det. ..

Narkotika uff håper det går bra med donvito som har gitt meg masse inspirasjon til å slutte
Hei

Det som virkelig er farlig er å sette seg bak rattet å kjøre til jobb. Da snakker vi om å leke med døden. Det er utrolig mange som ender opp med et liv i rullestol. Det er ikke alt som kommer fram i div aviser. Så ender en opp med ett passivt liv med sunnås bønna

Max
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Hei

Det som virkelig er farlig er å sette seg bak rattet å kjøre til jobb. Da snakker vi om å leke med døden. Det er utrolig mange som ender opp med et liv i rullestol. Det er ikke alt som kommer fram i div aviser. Så ender en opp med ett passivt liv med sunnås bønna

Max
Vis hele sitatet...
Angrer for av jeg kjørte bil rusa å uten lappen før husker ikke engang alle kjøreturene kjørt i alle tilstander. Hjalp faktisk noen i dag med å komme ut av grøfta men kjørte vel 7 og en halv meter

Det skal jeg ha at jeg kan å kjøre samma hva jeg har tatt bedre enn de fleste faktisk men har vel med interesse å gjøre kanskje
Fantastisk tråd.

Jeg har selv aldri prøvd pepper, men kjenner en del.

Må sies at jeg aldri har hatt noen som helst planer om det, og har fremdeles ikke det.

Jeg ønsker alle som vil ut av det lykke til, og at dere må vite at det er mange der ute som er villige til å hjelpe.
Sitat av DonVito Vis innlegg
Heisann!

Jeg tenkte det var på tide jeg skrev litt. Merker at serotoninet og dopaminet kjører på reservetanken, og da er det greit å skrive, for å få ut stress og følelser.

Skriver dette til advarsel (og informasjon) for dere som sitter og vurderer å teste "speed", også kjent som amfetamin (+++). Bruk av "speed" er et stadig voksende problem blant norsk ungdom. Siden stoffet er meget enkelt å få tak i for de fleste, og gjerne det narkotiske(kjemiske) stoffet som "krever" minst av førstegangsbrukeren, før den tøyer sine egne grenser, og sier "Ja, takk!".

"Speed" virker såklart spennende for den som aldri har prøvd det. Men til tross fra stadige advarsler, virker det ikke som flere tenker seg om to ganger, før de begir seg utpå.

De aller fleste her inne, som sitter med noen form for erfaring, nøler ikke før de poster en advarsel mot stoffet, så fort en tråd angående det dukker opp.

Og derfor synes jeg det er på tide jeg og skriver hva jeg syns. Og gjerne gir en liten pekepinn til de som sitter inne med noen form for nysgjerrighet rundt "speed".

Har ikke planer om å skrive noe spesielt om selve stoffet. Til det har vi sider som Erowid .

Det er nå blitt 13. februar. Siste datoen jeg husker å ha fått med meg, var 1. februar. Da så jeg på kalenderen, og sa til meg selv (eventuelt en person jeg var med): "Oi, har det blitt februar allerede?"

Idag har jeg tilbringt hele dagen i senga, med depressiv musikk i ørene og pils på nattbordet. I dag er nemlig dagen jeg gikk tom for "speed".

Jeg kan ikke huske sist jeg ikke var ruset. Og med tanke på tidsperspektivet jeg prøvde å "illustrere" innledningsvis så tyder det på at det var en stund siden.

I dag har jeg ødelagt:
  • Fjernkontroll
  • Stol
  • Utallige lightere
  • Askebeger
  • Mobilen min (funker såvidt)
  • Datamaskinen (tålte sammenstøtet)
  • Dekoderen til parabolen
  • DVD-spiller (ser ut til å ha overlevd)
  • Dagen til familien min

Kort fortalt så er ikke humøret mitt på topp i dag, og temperamentet mitt preger vel det meste.

Dette er et resultat av at jeg daglig ruser meg på stoffer man (du, jeg og vi to) burde holde oss LANGT borte fra. De første gangene kan det alltids virke gøy og spennende. Men den følelsen man får av å ta det første gang, får man aldri igjen.

Jeg kan ikke lenger huske hvordan det var. Og de siste 9 månedene har jeg gått daglig rundt og lurt på om jeg ER ruset eller ei. Om jeg nå er normal eller ei. Om hvilken "versjon" av meg som er "normal". Fordi jeg husker ikke følelsen av å ikke være ruset, og samtidig glad.

Enkelt og greit: Meg på "speed" = min oppfattelse av normalt.

Fordi det er kun sånn jeg klarer å fungere normalt.

Uten "speed" sliter jeg på jobb. Tør ikke å oppholde meg på offentlige plasser (kjøpesentre, busser o.l) mer enn MAKSIMALT nødvendig. Og sosialt så er jeg et absolutt NULL uten amfetaminen min.

Dersom du fikk det for deg at jeg ruser meg for å gå ut å feste hver dag, så tok du feil der også. Det er sånn det gjerne er i begynnelsen. "Speed" er en sosial "aktivitet". Men det varer ikke lenge.
Jeg har det best, når jeg får sitte alene i stua mi, med musikk i ørene og bare tenke meg bort i "speed-verden".

Når jeg tenker meg om, så husker jeg ikke sist gang jeg spiste heller. Det må være over en uke siden, tror jeg.

Søvn blir det også dårlig med. Sov to timer her før helga en gang, men er ikke sikker på når. Og om jeg har sovet etterpå tør jeg heller ikke svare på.

Vet bare at jeg skal på jobb i morgen, og at dersom jeg ikke får skaffet noe "speed" før det, så går det ille. Ligger her på senga og drikker pils, for å bli ruset på en eller annen måte. Gjerne ikke det smarteste det heller med tanke på at klokka er 02:15 for øyeblikket, og det er natt til mandag.

Penger er det også tomt for, så jeg lurer virkelig på hvordan jeg skal få tak i den eventuelle "speeden". Men utfordringer kommer man jo alltids over.

I tillegg er jeg utrolig irritert på nesen min, som ser ut til å ha sluttet å fungere. Jeg gråter og blør nesten hver gang jeg "snorter" en strek. Det tar meg opp i mot 10 minutter før den intense smerten har roet seg.
Og her for et par uker siden, så greide jeg ikke lukte ren salmiak som ei kjerring drev å vaska et gulv med. Lovende...

Så nå "dropper" jeg "speeden" i Rizla papir. Det vil si at jeg svelger driten, og venter ekstra lenge på virkning. Hadde jeg hatt litt varme i kroppen, og kunne sett blodårene mine, så hadde jeg "skutt" den. Men av ymse grunner, så lar jeg den tanken ligge.

Så mine kjære sjeler:
Dersom dette høres ut som en fristende livsstil, så vennligst gi meg beskjed før du kaster deg utpå den. Slik at jeg kan sende deg et brev hvor det står: "Ikke si at JEG ikke advarte deg hvertfall."

Utforsk heller psykedeliske stoffer, og ikke la disse sentralstimulerende greiene øedelegge livet deres sakte men sikkert.

Til dere som nå tenker: "Hvorfor i alle dager gadd han fyren skrive alt dette her?"
Hadde jeg ikke fått ut noen tanker på en eller annen måte, så aner jeg ikke hva jeg hadde gjort. For jeg er snart tom for pils.

Til opplysning så har jeg søkt hjelp for lenge siden, og venter svar fra PUT i april regner jeg med.

Fortsatt god natt, og god mental helse!


Hilsen han som stadig sliter, men ALDRI gir opp


DonVito
Vis hele sitatet...
Utrolig bra skrevet og helt sant. 100% ren fakta! vært der selv!

Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Ja, det har jeg aldri sagt noe om. Jeg kommenterte bare det du sa. At alkohol var ufarlig.
Vis hele sitatet...
Ingen rusmidler er ufarlig! hvem har fortalt deg dette? jeg var uheldig en kveld i fjord. var på fest med noen gode venner, riktignok drakk jeg ikke lite. startet kl 20.00 og 11.45 lå jeg i sykebilen bevisstløs. jeg måtte pumpes og når jeg våknet 2dager senere visste jeg ingenting om hva som hadde skjedd(ganske skremmende følse). ble fortalt om en av mine nærmeste venner ikke hadde ringt sykebilen da hun gjorde, så hadde jeg ikke sittet her og skrivd dette. da hadde jeg vært 12fot under jorda. så det går faktisk ann=) ta dette som en liten tankevekker=) Alkohol er farlig det også=)

Sitat av Badboy67 Vis innlegg
Mange flotte innlegg her.
Har selv brukt xanor (benzoprep.) i litt over 10 år. Var det eneste som virkelig funka mot angst. Hadde da først prøvd "lykkepiller" uten god effekt.
Fikk dette av psykiater under behandling og har fått det på resept siden.
Kunne gå på så liten dose uten problemer ble det sagt den gangen.
Virket som det var lite bivirkninger,men de kommer etter hvert!
Hukommelsesvikt,lærevansker,tretthet,kon sentrasjonproblemer,humørsvingnin-ger,svetting osv.
Når xanor "går ut av" kroppen eller du prøver å slutte får du JÆVLIG mye angst og andre abstinenser etter lengre tids bruk!
Veldig avhengighetsskapende og et HELVETE å slutte med etter lengre tids bruk. 10 ganger verre enn heroin sier de som har prøvd det.
Gikk selv på en smell nå drøyt 10 år etter jeg begynte med xanor.
Følte jeg hadde 2 valg: enten å øke dosen og bli "ødelagt"= "narkoman" eller å slutte. Jeg valgte det siste!
Brukte et halvt år på nedtrapping av 2mg xanor med MYYE abstinenser.
Har vært uten benzodiazepiner (xanor) i et halvt år nå. Har fremdeles abstinenser! Legen sier ca. 1mnd. med abstinenser pr år med xanor. For min del blir det ca 1 år med abstinenser!
De fleste vil nok trenge experthjelp i en slik nedtrapping! Og andre medikamenter mot abstinensene.
Ønsker ikke å komme med skremselspropaganda,men for meg er dette virkeligheten.
Håper noen tenker seg godt om før de begynner og ikke gjør samme feilen som meg!
Xanor lager STØRRE problemer enn den fikser over tid!!!
Andre som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
har ikke den erfaringen. xanor og exanol er det samme right? sinnsyke piller kan jeg bekrefte. bilen min til 145.000 er nå øderlagt, lagde hælvete på sykehuset, ble kata ut av 3avdelinger. og slo ned 3politimenn og ble banka med battong og pepperspray av 6politimenn til slutt. husker ingenting etter inntak av exanol. så kan tenke meg at det er et hælvette! ønsker deg lykke til!

Sitat av slakte Vis innlegg
Tror du er som i denne i historien første gang man prøver?
Det mentale dritten kommer etterhvert og man skjønner ikke hvor fucka man har blitt før man sitter dypt i det og det eneste som gjør det bra er amf. Dessuten gjør det livet mye mer spennende
Hvis jeg er nykter tør jeg ikke gå ut døra. Men med amf får jeg igjen selvfølelsen og er glad jeg lever det livet jeg gjør.
Ja det er mye kjipe sider. Men det er også så utrolig fett og mer action enn et "a4" liv.

Jeg kan godt forsvinne et par år tidligere fordi kroppen er ferdig brukt enn å leve i 80 år som f.eks baker eller vaktmester haha

Edit: Med all respekt for de nevnte yrkesgruppene
Vis hele sitatet...
huff. har det aldri slått deg at det er amfetaminen som har gjort at du har fått angst for og være med mennesker uten speed? man skjønner det ikke selv. har vært myye på speed og er fortsatt. jeg vet hva jeg prater om. men at du omtaler speed som et leketøy er ikke bra! virker som om du ikke vet hva du snakker om og at amfetamin bare er kult(party party) er ikke det over lengre tid skal jeg si deg!=) prøv og få et nytt syn=)