Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2639
Broren min har driti seg ut, og åpna en boks med piller, og trodde han kunne skjule det ved å lime igjen på kanten..
Men jeg tror ikke det as..

Stefaren vår kommer til å drepe, eller kaste han ut..
Er det noen som vet hva som kan gjøre at det ser ordentlig ut?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
ta hele boksen og håp det er så sterke medisiner at han tror han har rota de bort selv?
Sitat av Bothrops Vis innlegg
ta hele boksen og håp det er så sterke medisiner at han tror han har rota de bort selv?
Vis hele sitatet...
Hva? Det eneste vi vet om stefaren er at han kommer til å eksplodere når noen få piller mangler. Og glasset er sprettet.
Vi vet ikke om han er blandingsmisbruker med hodet mellom beina hele dagen. Eller om har har et klart hode.
Hva kommer han til å si om broren din viser han glasset, tilstår og lover å skaffe det som mangler?
Sist endret av Arex_x; 30. juli 2020 kl. 22:14.
Trådstarter
6 2
Har vurdert å ta på meg skylden, men er altfor redd for hvordan det ender opp, og da går garantert det utover mora vår, så vi har ingenting vi kan gjøre uten å prøve å skjule det så godt som vi kan.
Jeg håper at han ikke teller den heller, for vi har ikke tid til å fikse noe.
Er uheldigvis ikke sånn at han svimer, han har vært fremmedlegionær, og bærer preg så det holder.

Angstnivå: max..

Sitat av Arex_x Vis innlegg
Hva? Det eneste vi vet om stefaren er at han kommer til å eksplodere når noen få piller mangler. Og glasset er sprettet.
Vi vet ikke om han er blandingsmisbruker med hodet mellom beina hele dagen. Eller om har har et klart hode.
Hva kommer han til å si om broren din viser han glasset, tilstår og lover å skaffe det som mangler?
Vis hele sitatet...
Sitat av Rød truse Vis innlegg
Har vurdert å ta på meg skylden, men er altfor redd for hvordan det ender opp, og da går garantert det utover mora vår, så vi har ingenting vi kan gjøre uten å prøve å skjule det så godt som vi kan.
Jeg håper at han ikke teller den heller, for vi har ikke tid til å fikse noe.
Er uheldigvis ikke sånn at han svimer, han har vært fremmedlegionær, og bærer preg så det holder.

Angstnivå: max..
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi må rømme landet🙈 hvilken land er "grønne" for tiden😱😂
Men bror sitter faktisk å griner av skrekk, jeg forstår han har lært..
Gudbedre for en situasjon..
Sist endret av Rød truse; 30. juli 2020 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er bare en ting å gjøre, brenn ned huset! neida, men hvilke medikamenter er det snakk om? kan være relevant om eneste løsningen blir å lage en unnskyldning typ: "hei, bøffa ett bar paralgin forte av deg jeg for hadde så sabla vont i ryggen"
Åkei, så. Dette er slik jeg ser det.
Det å forsegle et glass PF lar seg ikke gjøre på stående fot. Så vidt jeg husker har slike glass en type aluminiumsfolie som er relativt tykk og den har et plast belegg på undersiden. Du kan ikke bruke fryse-folie, eller vanlig eller tykk grill-folie. Det er så forskjellig at man merker noe er galt med en eneste gang.
Det kan ikke forsegles. Jeg kan ikke se at det kan gjøres på en overbevisende måte.
Hvis han merker at glasset er sprettet uten at noen har sagt noe vil de fleste reagere verre enn hvis kortene legges på bordet ved første anledning, og man ber om godt vær.
Så, ja. Jeg vet ikke. Dette vil være den beste måten å gå fram på for de fleste personer. Men hvis du sier han er tilbøyelig til å la slike ting gå utover din mor. Tja.
Også, du er sikkert glad i din bror. Men husk at det var ikke du som sprettet glasset. Og det er ikke du som skal ha skylden.
Trådstarter
6 2
Det hadde vært veldig greit hvis det stod med resten av familiens medisiner, men luringen har det bakerst i sitt meget private skap, og han bruker ad-HD medisiner, hvis jeg har forstått det rett��

Jeg tror min bror har slått seg kraftig i hodet, for jeg aner ikke hva han tenkte på..

Normalt sett hadde man latt det være hans problem, og syns at konsekvenser er på sin plass..

Er det noen som vet om det er mulig å forsegle på et vis? ��
Mulig det finnes reseptfrie bokser på apoteket med samme forsegling, og kanskje man ved hjelp av varme kan få løsnet denne hel og limt over.
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Mulig det finnes reseptfrie bokser på apoteket med samme forsegling, og kanskje man ved hjelp av varme kan få løsnet denne hel og limt over.
Vis hele sitatet...
Du er ganske snartenkt du.
Eller, hvis det fins reseptfrie bokser på apoteket, fjern etiketten og åpne denne boksen ved å skjære inn fra siden under der etiketten var. Tøm ut innholdet og fyll opp med de resterende PF.
Lim på plastiken som ble skjært ut. Ha på noe hurtigtørkende akrylmaling og puss og poler slik at det blir glatt og ikke kjennes.
Ta etiketten fra PF-boksen forsiktig av og påføre denne på den nye boksen.
På denne måten får man en perfekt forsegling slik fabrikken lager den.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Du er ganske snartenkt du.
Eller, hvis det fins reseptfrie bokser på apoteket, fjern etiketten og åpne denne boksen ved å skjære inn fra siden under der etiketten var. Tøm ut innholdet og fyll opp med de resterende PF.
Lim på plastiken som ble skjært ut. Ha på noe hurtigtørkende akrylmaling og puss og poler slik at det blir glatt og ikke kjennes.
Ta etiketten fra PF-boksen forsiktig av og påføre denne på den nye boksen.
På denne måten får man en perfekt forsegling slik fabrikken lager den.
Vis hele sitatet...

Var inne på den ideen, men jeg er usikker på om etiketten enkelt lar seg flytte. Problemet er at vondt kan bli verre hvis etiketten ødelegges.

En annen mulighet er å fjerne forseglingen helt (alle spor). Deretter på en eller annet måte overbevise han om at det er en feilproduksjon. Dette kan gjøres ved å sende et godt formulert infoskriv fra en SMS-tjeneste som lar deg sette et eget navn på avsender feks. Legetjenesten eller Medinfo (fiktiv tjeneste). Problemet er da hvis dette får han til å telle pillene.
Trådstarter
6 2
Dette er gode svar, er allerede igang å teste vitamin okser og lokk med aluminiumsfolie,vi har den tynneste heldigvis, med matt flate på ene siden, og i mangel på akryl, pensler jeg forsiktig et tynt lag lock tite, og legger såvidt varmt strykejern med ørlite press..
Maybe..
Får se om det kan hjelpe på.. Har tapetkniven klar for kirurgisk arbeid.. Kryss fingrene for meg?
Tusen takk for gode ideer����
Oppdater oss!
Sitat av Ipeds Vis innlegg
Var inne på den ideen, men jeg er usikker på om etiketten enkelt lar seg flytte. Problemet er at vondt kan bli verre hvis etiketten ødelegges.
Vis hele sitatet...
Åkei. Ja.Det er vel også noe.

TS: Husk å teste om limen sitter. Hvis dere har plast av samme type å prøve på.
(Det gjør dere sikkert allerede. Noe lim sitter ikke på alle typer plast.) Vil bare at dere skal lykkes.
Tvi tvi.
Unnskyld at jeg sier det men er personen like fæl som du skal ha det til ts?
Jeg får bilder om å klikke med fysisk avstraffelse eller annen nedverdigende drittsekk straff.

Om det er så ille at dere lever i frykt og skjelver så hørtes det ut som at denne personen burde ut av huset.

Om så er tilfelle, tape alt og anmeld.
Trådstarter
6 2
Tusen hjertelig takk alle, og jeg har funnet ut at det er så godt som det kan bli, av noobs, hjemme�� ja, den limen er super, bokstavelig talt.. Må bare få så tynt lag som mulig, og være ocd med tapetkniben��

Ja, herregud, jeg tror folk som melder seg til fremmedlegionær, får et tankesett som former for livet.. Kanskje ikke alle, hva vet jeg, men han er klin gæren.
Men nå er det lettelse i heimen, og tid for å sove��
Digger dere, o'smarte folka!!
Høres ut som det burde funke. Lykke til, og vurder å komme deg ut av det hjemmet asap.
Er det ingen andre som tenker det samme som meg? Bruk denne muligheten til å komme dere vekk? Han er fæl mot dere og dere er redd for hva han gjør mot moren deres. Høres ut som den totale drittsekk for meg. Og det er ikke trygt for noen av dere å bo i samme hus som han, heller ikke å være i samme rom som han.
Klimafiendtlig troll
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Er det ingen andre som tenker det samme som meg? Bruk denne muligheten til å komme dere vekk? Han er fæl mot dere og dere er redd for hva han gjør mot moren deres. Høres ut som den totale drittsekk for meg. Og det er ikke trygt for noen av dere å bo i samme hus som han, heller ikke å være i samme rom som han.
Vis hele sitatet...
Jo. Dette høres ikke ut som en holdbar situasjon.

Trusler og urofølelse som trådstarter bevisst eller ubevisst uttrykker her er usunn for både barn og mor.

Kanskje noen har tips til trådstarter om steder man kan henvende seg uten at det blir jævlig mye pes?

Litt off-topic men på sin plass, helt enig..
Trådstarter
6 2
Takk for omtanke vil bare passe på mor, men det virker som hun begynner å bli klar for et annet liv. Vi er sammensveisa, og må bare trø forsiktigere enn normalt, for å komme oss (mor) bort fra han uten at det blir farlig. Vi har flere ressurser inne, men sånne forhold tar mer tid å vikle seg ut av..
Sitat av Rød truse Vis innlegg
Takk for omtanke vil bare passe på mor, men det virker som hun begynner å bli klar for et annet liv. Vi er sammensveisa, og må bare trø forsiktigere enn normalt, for å komme oss (mor) bort fra han uten at det blir farlig. Vi har flere ressurser inne, men sånne forhold tar mer tid å vikle seg ut av..
Vis hele sitatet...
bra du passer på a mor og broren din, men husk på å passe på deg selv også. Lykke til
Sitat av Rød truse Vis innlegg
Takk for omtanke vil bare passe på mor, men det virker som hun begynner å bli klar for et annet liv. Vi er sammensveisa, og må bare trø forsiktigere enn normalt, for å komme oss (mor) bort fra han uten at det blir farlig. Vi har flere ressurser inne, men sånne forhold tar mer tid å vikle seg ut av..
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke ta tid. Det er gjerne det man tror, og det er derfor man blir værende så lenge. Plutselig en dag går det galt, og man tenker på hvorfor man ikke dro før. Jeg vet der er vanskelig og om dere drar har dere plutselig ikke bolig, inntekt fra han osv. Men er det verdt å sitte i uvisshet om han plutselig en dag klikker vinkel og dreper dere eller moren deres? Det finnes mottak for familier, og jeg ville kanskje hørt litt med noe helsepersonell om hvilke muligheter dere har for å komme dere vekk fra han og til en trygg plass hvor det ikke er frykt for vold inne i bildet.

Har sendt deg en pm.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan gikk dette, TS?
New generation
colakork's Avatar
Bra du passer på familien TS Det ordner seg nok sålenge du er rundt!