Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2012
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Har vært hos legen og tatt noen blodprøver(for noen måneder siden) ser på "furst.no" at s-testosteron er på 11. Skalaen for normalverdier går fra 8-35..Det syntes jeg egentlig er ganske latterlig. Jeg tolker det som veldig lavt.

Er 30 år og trener ganske aktivt. Ca 4-5 ganger i uka.

Har skjønt etter litt "titting" på nettet at det er meget vanskelig å fåutskrevet resept til TRT-behandling.

Har noen noe erfaring eller kunnskap relatert til min problemstilling?

Mange takk!
Tipset som du åpenbart søker etter er å gå kronisk på illegalt anskaffet TRT. Det har sine positive og negative sider som du kan finne ut av helt på egenhånd. Det første stedet du åpenbart burde starte ville være å snakke med legen din helt dønn ærlig om hva du mener om det.
Fastleger er helt k*kk i huet når det er snakk om å tenke utenfor boksen, ikke er de mer enn glorifiserte nav ansatte for tiden. Du kan prøve en androlog på skøyen, mulig han blir med på det.
Skal du ha noe annet enn det motsatte kjønnshormonet i forhold til ditt biologiske kjønn så må du finne noen privat. Det offentlige gir kun ut østrogen til biologiske menn som hevder de er født i feil kropp, er man i riktig kropp med mulighet for selv å produsere(i veldig små mengder) så får man ikke noe, med mindre du er klar for å pådra deg selvpåførte skader som gjør at du ikke selv kan produsere testo.

Har du prøvd å kjøre noen supplement stacks? Går ut fra du supplerer treninga med zink, vitamin d, K2 og fiskeolje? Hvis ikke gjør det, samtidig som du begrenser inntak av planteøstrogener(ingen soya, ingen linfrø, ingen sesamfrø, etc.) Har selv fulgt disse: https://pastebin.com/N2sUpT5t tipsene/rådene, og det har hjulpet veldig. Viktig å begrense eksponering til xenoøstrogener i miljøet.
Spørsmålet er jo hvor mye fritt testosteron du har. Hvor mye er bundet til shbg? Om lite er bundet og mye er fritt kan 11 være innafor.

Er du normalvektig eller overvektig? Trener du styrketrening? Overvekt fører ofte til lav egenproduksjon. Styrketrening er en simpel måte å øke egenproduksjon på.
Veldig vanskelig å få trt-behandling i Norge. Lettere å gå via andre kanaler og kjøpe inn det du trenger selv.

En trt-kur på 100-150mg testo enanthate per week koster deg en 30kroner i uka.

Blodprøve for å sjekke verdier underveis tar du hos privatelege.
Hvis du har symptomer på lavt testosteron nivå så snakk med legen din om det. Jeg hadde 4 i verdi og fikk Tostran testosteron gel. Bruker 60mg daglig og det fungerer greit. Nå skal det sies at jeg er 46 år.