Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10476
Fikk et bilde fra facebook på sms fra en venn i dag, der det sto at en kjenning som kjenner til flere av oslos heroin- og amfetamin-dealere hadde fått bekyrmrede meldinger om at 16åringer nå kommer og vil ha heroin og amfetamin siden det ikke finnes hasj i oslo, og flere andre steder i landet. De er så fersk at de spr også hvordan de kan ta stoffene, helt sinnsykt.

Ryktene sier så mangt, men politiet har vist tatt hasj i tonnevis nå. Så alle her kommer til å merke det på en eller annen måte. Her kom det heldigvis grønt nå. Skikkelig god grønt.

Men er du en ung hasjrøyker, ikke begynn med harde stoffer eller piller når det mangler hasj. Hasjen kommer alltid tibake, for vi er mange som røyker og mange som er villig til å tjene de raske pengene det er å selge hasj. Kanskje ikke smådealere som selger grammere tjener så mye, for de blir stadig tatt og sitter igjen med bot og må betale for et opplegg de fikk tatt fra seg av purken. Men de som selger platene til dem tjener som faen.

Hadde politiet bare forstått at hasjen holder mangen av oss fra hardere stoffer og hjelper mangen inkl. meg med psykiske lidelser bedre en reseptbelagte medisiner kan drømme om, og det er jo rett før avkriminalisering nå.

Jeg må si selv at jeg har tatt masse ksalol alprazolam, rivotriler, 10mg diazpam fra hemofarm tror jeg det sto på brettet, og 25mg sobril, og imovane etter tørken startet. Og i dag tok jeg et gram med speed in en kanon-smell pga jeg fikk bare tak i et utstyr, og viste jeg tålte det fint pga metadonen jeg går på. Pluss flere rivotriler og greier. Nå er det på tide å nyte litt god haze grønt før jeg legger meg i sengen og nyter msuikken og koser meg med hunden min Pippi.

Håper tørken er kortvarig, for oss alles skyld. Ha en god kveld allle freaks, og vanlige folk som bare leser her. Jeg er glad i dere alle, enten dere er sånn eller sånn. Alle fortjener en sjangs. Peace=)

s
Anonym bruker
"Høflig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har alltid noen setninger med glimt i på slutten - digger det. Ha en fin kveld du også!
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du hopper rett fra hasj til heroin så tja, kanskje greit å få luka ut ugrasset før det spirer. Dauer ikke av å gå noen dager uten. Eller ta toget til Drammen, det kom 300 kg brunt dit igår, markedet bør være på vei opp i helga.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har visst dette siden juletider da tørken startet..
Er en egen tråd om det her.
Bruker;-)
Trådstarter
Jeg vet det er en egen tråd ang selve tørken, men mente denne tråden mer med tanke på skadeomfanget av at så mye hasj forsvinner fra markedet.

Når fjortiser kommer og kjøper amfetamin eller heroin og spør om hjelp til hvordan å ta det er noe helt hakkande gale syns jeg. Piller tyr veldig mange til når hasjen mangler, og det virker ikke så farlig for nybegynnere som pulver som må tas med nål potensielt. Og piller pga manglende hasj er en forferdelig utvikling for de som aldri har vært borti dritten før. Nå er det jo så mye fake piller også, så man vet ikke hva man får lenger. En nybegynner med null toleranse som får et par av de fentanyl holdige pillene i et forsøk på åå erstatte hasjen kan dø pga null toleranse fra før.

Skremmende er det hvertfall, og jeg sier bare legaliser nå altså.

Vi trenger headshops med god hasj, pot, dabs, og edibles av alle styrker og smaker. Vi trenger medsinsk cannabis vi som går i lar mangen av oss, det er ikke alltid nok med lar medisin, takk gud for at lar ser mellom fingrene med min hasjbruk. Det er jo mye bedre med litt hasj en benzo osv.

Takk høflig drage, det setter jeg pris på=)
Peace=)

s
Man må huske på at det alltid være en andel mennesker som ruser seg fordi de har det vondt i livet. Jeg har selv vært en av dem. At piller var/er farlig vet alle. Men det er ikke alltid så greit om man sliter psykisk, og da vil man gjerne få tak i hva som helst så lenge det døyver smerten.

Meget interessant å se hva som skjer med folk i tidene det er tørke for div. rusmidler.
Greit nok at folk med god selvkontroll og tydelige grenser bare vil vente noen dager til de får hasj igjen. Men jeg må personlig si, som en som alltid har pleid å ha 10-100g tilgjengelig, må jeg nå svare nei til mange av de som har kjøpt av meg tidligere. Og det er uten tvil overasskende mange som følger opp med spørsmålet: Du har ikke noe annet da? som om de egentlig ikke er ute etter mer enn hasj men liksom heller tar mye andre ting enn å være edru. Ja det er tegn på psykiske lidelser i utvikling, men nei det hjelper ikke at disse som vanligvis røyker litt hasj og er fornøyd, nå er åpne for "hva som helst" av rus. For det vil alltid være en eller annen som pusher søppel til svake sjeler. trist
Bruker;-)
Trådstarter
Det er jævlig trist om bare en jævel blir heroinist pga tørken, hvert liv betyr noe. Folk liker rus, bare se alle som drikker. Alkohol skulle heller vært forbudt og hasj lovlig mtp hva som er tryggest og gjør minst skade for samfunnet og enkeltpersoner. Jeg syns hsjen skulle selges på et lett tilgjengelig dgnåpent 'pol' med gode priser på skikkelig hasj, og mer luxusvarer til de som liker noe finere.

Det hadde vært perfekt...

Avkriminaliseringen er en vits tror jeg.

Ungdommer som blri tatt med litt hasj etter avkriminalisering må sikkert begynne på pisseprøver og få 'sosial oppfølging' i en årrekke. Før vile de fått en smekk på hånden i form av en bot og et nedverdigende besøk naken på glattcella, som bare er en halv dag og ferdig med det liksom.

Meg er dette nye kanskje bra for, for jeg er i systemet og de kunne ikke prakka mer hjelp på meg, pluss at jeg aldri er synlig beruset og alltid går med hunden ute. Lurer på om en som meg hadde fått gå videre hjem MED hasjen min om jeg hadde blitt stoppa etter avkriminalisering, eller om de beslaglegger det og lar meg gå hjem uten. Blir jævlig interesant å se når endelige reglene kommer.

s
Hvis det i det hele tatt blir en reell avkriminalisering, begynner å se dårlig ut med FRP ute av regjering og Arbeiderpartiet som mener rusreformen går for langt.
Tipper vi ender opp med noe halvveis opplegg hvor politiet fremdeles kan benytte "skjellig grunn til mistanke" for å snoke i fritt lommene til folk, men kanskje med tvungen medisinsk "behandling" i tillegg.
Det kan nok være lurt å begynne å planlegge en exit, ut av Norge, tenker jeg. Med tanke at det faktisk skjer store ting i andre deler av verden.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det kan nok være lurt å begynne å planlegge en exit, ut av Norge, tenker jeg. Med tanke at det faktisk skjer store ting i andre deler av verden.
Vis hele sitatet...
Er allerede 6 mnd. i året i utlandet. Hvis det ikke blir en avkriminalisering som angår mitt bruk tenker jeg det er like greit å melde flytting. Er ikke bare alt stresset med å skjule bruk, men også at det blir helt feil i lengden å medisinere seg med importhasj og hobbyprodusert norsk weed.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Er allerede 6 mnd. i året i utlandet. Hvis det ikke blir en avkriminalisering som angår mitt bruk tenker jeg det er like greit å melde flytting. Er ikke bare alt stresset med å skjule bruk, men også at det blir helt feil i lengden å medisinere seg med importhasj og hobbyprodusert norsk weed.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det samme, straks jeg er ferdigutdannet. Kommer mest sannsynlig å jobbe som frilanser, og flytte til et sted litt ute på landet. Kanskje det blir Nederland.

Jeg trenger virkelig ikke å ha en onkel hengende over meg, vil bare slippe å tenke på hele greia, bare glemme det, leve uten dette stresset.

Og norske politikere burde virkelig begynne å tenke seg om nå. Vi vet at amerikansk kultur bare får større og større fothold i Norge, de er fortsatt den største supermakten i verden. Og der skjer det nå en storskala legalisering, igjen ser vi dette på norsk ungdom (jeg tenker da på mer cannabisbruk, og vi ser at holdninger er på vei til å forandres, og at stigmaet rundt bruken av disse stoffene er i ferd med å forsvinne).

Norges største resurs er utdannende mennesker, det er pengebruken på utdanning som skal ta Norge inn i framtiden, og over fra olje til en kunnskapsbasert økonomi når oljekranene stenges.

Da lurer jeg på, vil ungdommen bli værende i Norge hvis de føler seg uglesett og kontrollert av statsapperatet? eller kan det tenkes at mange unge med utdanning heller vil velge å flytte ut? har de utdanning, har de muligheten.

Vil de velge å sitte i kalde Norge, med onkel som et spøkelse hengende over skuldren, eller vil de tenke, faen heller! jeg kan leve et bedre liv i utlandet.
Sist endret av Hans Høyhet; 25. januar 2020 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker;-)
Trådstarter
Skulle virkelig ønske jeg kunne rømme til nederland eller sveits eller noe, men jeg har for mye som holder meg fra å reise, og jeg tar aldri så store risikoer som å flytte til et helt nytt land, synd for meg. Håper avkriminaliseringen følges opp med en legalisering av hasj en dag om ikke for lenge. Det hadde reddet oss freaks. Men har mine tvil.

s
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av saviour Vis innlegg
Skulle virkelig ønske jeg kunne rømme til nederland eller sveits eller noe, men jeg har for mye som holder meg fra å reise, og jeg tar aldri så store risikoer som å flytte til et helt nytt land, synd for meg. Håper avkriminaliseringen følges opp med en legalisering av hasj en dag om ikke for lenge. Det hadde reddet oss freaks. Men har mine tvil.

s
Vis hele sitatet...
Om det virkelig er så viktig med noe røykings så kunne du satt deg opp et lite dyrketelt? I dag er det ganske lett, og trygt med tanke på at man ikke trenger HPS lys på 400w som øker brannfaren. Nå kan du gjøre alt med LED
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dyrking blir forfulgt på en grunnleggende urettferdig og antivitenskapelig måte
Bruker;-)
Trådstarter
Jeg tør ikke dyrke med venneflokken min hadde ryktene gått og purken hadde begynt å følge med på meg igjen, noe de gjorde før, som var forjævlig. Nå ser de ikke på meg en gang, og ikke jeg på de heller. Er ikke så redd politiet så lenge jeg ikke selger eller dyrker, men jeg går aldri synlig ruset rundt og dummer meg ut heller. Problemet er tilgjengeligheten på cannabis i norge, som dabs og edibles. Jeg fikk tak i gode edibles før og det er verdens beste medisin for meg. Og nå er det jo tørke på vanlig hasj også, faen heller.... Håper å få tak i noe i dag som roer sinnet.

s
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Synes du legger opp til mye selv her.. Om det virkelig er så viktig å ha tilgang på cannabis så må det da gå an å lære seg å holde kjeft. Om impulskontrollen er så elendig så har du bare deg selv å takke.
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2020 kl. 13:37.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Synes du legger opp til.mye selv her.. Om det virkelig er så viktig å ha tilgang på cannabis så må det da gå an å lære seg å holde kjeft. Om impulskontrollen er så elendig så har du bare deg selv å takke.
Vis hele sitatet...
Om du noen gang har vært et sted hvor det dyrkes en plante eller 2 ville du forstått at det er ekstremt upraktisk. Det er en grunn til at "halve norge" ikke dyrker sine egne planter. Det skyldes at det stinker noe så inn i granskauen, selv med kullfilter og allt som skal forhindre lukt, vil sneken nå flere kvartaler fra der du bor dersom kvaliteten er bra.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Om du noen gang har vært et sted hvor det dyrkes en plante eller 2 ville du forstått at det er ekstremt upraktisk. Det er en grunn til at "halve norge" ikke dyrker sine egne planter. Det skyldes at det stinker noe så inn i granskauen, selv med kullfilter og allt som skal forhindre lukt, vil sneken nå flere kvartaler fra der du bor dersom kvaliteten er bra.
Vis hele sitatet...
Du antar ut i fra utsagnet mitt at du har mer erfaring på dyrking enn jeg? Jeg vil påstå du tar grundig feil. Om lukten kommer ut av huset/leiligheten så har du ikke satt opp ventilasjonen rett.
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2020 kl. 13:40.
For en som står utenfor rusmiljøet i sin helhet, og som tidligere var sterk motstander av både avkriminalisering og legalisering, så fremstod posten til TS som en svak argumentasjon av at vi bør ikke straffe forfulge hasjdealere, fordi da vil ungdommen ta heroin. Dette basert på anekdotiske bevis fra en kjenning av en kompis. Det understøtter også min tidligere antagelse, som er lik den som mange rusmotstandere deler, om at hasj er veien til sterkere rus. Nå vet vi av studier gjennomført i mange land at det nødvendigvis ikke er slik for de aller fleste. Når studier og tal fra FN også viser at langt nær de fleste som bruker ulovlige rusmidler ikke har et rusproblem så stiller det seg annerledes. Jeg har de siste årene kommet langt på vei nærmere avkriminalisering og en mer human narkotika politikk. Mye basert på data fra de land som har gjennomført avkriminalisering. Likevel har jeg tungt for å svelge at en, underforstått av min tolking av TS sitt innlegg, burde la hasj leve litt friere, så ikke ungdommen går over og prøver hardere stoffer. Det er iallefall klart for meg at det må inn mer bra holdningsskapende arbeid, for dagens holdningsmodell i skolen fungerer dårlig.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Om du noen gang har vært et sted hvor det dyrkes en plante eller 2 ville du forstått at det er ekstremt upraktisk. Det er en grunn til at "halve norge" ikke dyrker sine egne planter. Det skyldes at det stinker noe så inn i granskauen, selv med kullfilter og allt som skal forhindre lukt, vil sneken nå flere kvartaler fra der du bor dersom kvaliteten er bra.
Vis hele sitatet...
for det første, sett opp vents ok med kullfilter dimensjonert for vifta så er det 0 lukt, hvertfall for mennesker.

for det andre, hvor mye noe lukter har ikkeno med kvalitet å gjøre.
har planter uten thc som lukter drøyt mye, og planter med 30% thc og prima dyrka som lukter lite, det handler om genetikk.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Don, gatewayeffekten fungerer slik at bruk av hvilket som helst stoff A, statistisk øker sjansen for at du også har brukt, prøvd eller bruker et rusmiddel B. Det kan ikke brukes til å postulere en kausal sammenheng mellom fks hasj og andre sterkere stoffer. Sammenhengen er at ethvert stoffbruk gir en viss mersmak. Da måtte vi utslette all alkoholbruk, medisinbruk og andre eksogene elementer som gir nytelse, for å hindre at det finnes et stoff A som kan gi mersmak.

Det innser de kloke etterhvert at er en umulighet - og umuligheter kan vi ikke basere politikken vår på.
Det er mange kameler å svelge på dette feltet - vil anbefale deg denne teksten, som tar for seg
akkurat det du snakker om nå, Don P.

https://www.rusreform.no/nyheter/2017/10/12
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Don, gatewayeffekten fungerer slik at bruk av hvilket som helst stoff A, statistisk øker sjansen for at du også har brukt, prøvd eller bruker et rusmiddel B. Det kan ikke brukes til å postulere en kausal sammenheng mellom fks hasj og andre sterkere stoffer. Sammenhengen er at ethvert stoffbruk gir en viss mersmak. Da måtte vi utslette all alkoholbruk, medisinbruk og andre eksogene elementer som gir nytelse, for å hindre at det finnes et stoff A som kan gi mersmak.
https://www.rusreform.no/nyheter/2017/10/12
Vis hele sitatet...
Da er vi enige da. For er det iallefall en ting som er bevist bortenfor all tvil er at et totalforbud ikke vil fungere på noe nivå.
Bruker;-)
Trådstarter
Hasj er et gateway drug av en grunn, for det er ulovlig og selges av samme folk som selger sterkere stoff. Dermed går man til et marked der man blir tilbudt andre tunge stoffer som erstatning for manglende hasj hos dealeren. Det er så vanlig, 'nei sorry har ikke gall, men har noe god guff da'....... Om det var lovlig med hasj hadde folk kjøpt det i et slags pol, og der hadde de kun hatt hasj.

Sånn det er nå, så røyker man hasj, og så er det liksom gjort, og man kan likså godt ta alt av stoff som er ulovlig også når man først har gått over grensen med hva som er lov og ikke. Om det var lovlig med hasj ville det vært en stor barriere å gå over å begynne med noe værre en hasj.

Og når vi er inne på temaet, hvorfor er alkohol lovlig da? Det er en av de største grunnene til kriminalitet og vold mot barn osv. Det er også et av få stoffer som har en abstinens som er potensielt dødelig.... Jeg har ikke drukket på femten år, for jeg fortrekker hasj, og jeg syns godt jeg kunne fått lov til det når jeg holder meg fra så mye dumskap pga jeg ikke drikker alkohol. Vær uenig vist dere vil, men jeg tror vi godt kunne byttet alkohol mot hasj og fått et tryggere samfunn og mindre vold, mindre pissing på hjørner i byen, og så videre. Jeg sitter nå for meg selv og koser meg med hunden min når jeg røyker hasj, og plager ingen andre en de som ikke liker det jeg skriver om tema som dette da, hehe.

Legalize it baby! Ha en fin natt alle sammen, til og med dere som er mot hasj, jeg syns alle fortjener en god natt i natt=) Peace and love=) Nå stikker jeg til helvete vekk fra forumet her for jeg bruker for mye tid på dette tullet, men det er noen ganger gøy å se hva dumskap som finnes her på rusforumet=)

s
Ser at amfetamin kommer i samme setning med heroin, men ikke med hasj. Når det kommer til skadepotensialet ligger amfetamin omtrent med cannabis, der heroin er mye farligere.

JEG TROR at de som er disiplinerte nok til å kun holde seg til hasj, klarer seg greit i noen uker hvis det er en tørkeperiode. De som "må ha noe" uansett, er løse kanoner og vil helst sikkert gå til noe sterkere. Før eller siden.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Når det kommer til skadepotensialet ligger amfetamin omtrent med cannabis , der heroin er mye farligere.
Vis hele sitatet...
Her har du en fundamental feilforutsetning om at amfetaminen som finns i Norge er ren, det er den ikke.

Den gjennomsnittlege styrkegraden på amfetamin i Norge ligger på 24% [1] og kan være blandet ut med mye rart. Jeg vil tro at det har mye større skadeomfang på grunn av det.

[1. Politiets narkotika statistikk (2018) ]
Sist endret av Juicekongen; 1. februar 2020 kl. 03:59.
R.i.p 23.04.2021
Er semi enig i det at hasj kan føre til sterkere stoffer ,vis man vanker i et miljø der det taes flere stoffer i kretsen.men det er ikke sånn at alle som prøver hasj er dømt til og begynne med sterkere stoffer. Noen greier og holde seg fint til bare hasj. Det med og legalisere hasj og banne alkohol er typisk stonerprat fra alle som røyker vær eneste dag. Hasj kan føre til mange problemer for enkelte personer som får psyken ødelagt. Røyka daglig i fra jeg var 13 til 28 ,og jeg er faka i hue/ sjel enda etter snart 6år uten røykings. Det jeg mener med faka er at jeg så og si ikke husker en skit fra de årene jeg røyka daglig. Dreit i skole & jobb . Så kom angst og noia snublende, noe som sitter i den dag i dag.jeg stoler ikke på folk og er skeptisk til alle der ute .Men jeg har lært og leve med det. Kunne hvert unngått vis jeg ikke røyka flere g daglig i så mange år .for meg var det ingangen til sterke midler også,for når hasjen ikke kicka lenger ,begynte kretsen med benzo og amfetamin. Dette utvikla seg til å prøve hele spektrumet av narkolista.. uanset alle er forskjellige,noen takler det andre ikke. Legalisere høres bra ut for min del selv om jeg ikke bruker det lenger. Tenker som så,at ingen skal fortelle meg hva jeg kan og ikke putte i min egen kropp.det er da min kropp ikke din?!? Hjelper lite å si det til onkel blå men...
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt sant at daglig bruk etterhvert vil kunne indusere angst. Hos meg ble angsten helt borte etter litt over to uker rusfri. Hadde røyka hver dag i 9 år før det. Angsten kom snikende de siste 4 årene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt sant at daglig bruk etterhvert vil kunne indusere angst. Hos meg ble angsten helt borte etter litt over to uker rusfri. Hadde røyka hver dag i 9 år før det. Angsten kom snikende de siste 4 årene.
Vis hele sitatet...
Skriver under på den her.
Røyka i 6 år daglig helt til en dag jeg helt plutselig fikk minipsykose og angst. Har ikke røyket på 2 måneder straks og det tok 17 dager før jeg følte meg «normal»
vil si rus og tyngre stoffer ligger i hvem du henger med, du er det du spiser og du er de du henger med. dette er iallfall min mening da
eneste ordentlige innvendingen jeg har mot hasj er dette.
Det kan, om man ikke har psyken helt på greip, gjøre vondt værre.
Mange som ikke trenger det når de er typ 13-18år
Ellersup
Sist endret av vindaloo; 5. februar 2020 kl. 09:48.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hørt ganske syke priser rundt om kring

Skal ikke se bort i fra at mange som vanligvis taper eller tjener lite på dette gamet,
nå benytter anledningen til å dra inn mye inntekter siden markedet favoriserer selger
Sist endret av meaculpaUIO; 26. februar 2020 kl. 13:06.
Faren er at prisen går betraktelig opp når det stabiliserer seg.

Er ikke så mange år tilbake siden prisene doblet seg på kort tid.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tror ikke det hjalp at Erik Jensen ble tatt... Mye av beslagene politiet gjorde kom ut på markedet igjen. Vet om flere som har fått bot for mye mindre hasj en de de egentlig hadde når de har blitt ransaket hjemmet sitt. Kan liksom ikke klage på at det mangler flere hundre gram på rapporten xD Etter at Jensen ble tatt er det skumlere for de trådene som var på insiden. Strafferabatt vil altid være snutens sterkeste våpen. Det fikk Cappelen til å tyste. I tilegg det har vært en eksplosjon av politistudenter de siste årene så de har fått nok ressuser for å si det sånn. Tørken startet i oktober og vi er seks måneder inn pluss da covid-19 utbruddet som gjør import jævlig vanskelig! Det blir bedre tider. Håper ikke ungdommen tyr til drittstoff pga mangel på hasj.