Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7667
Er det mulig og sette opp en postkasse f.eks. ved noen andre postkasser, skrive på adresse, et navn og forvente at det jeg bestiller havner der?

Poenget er at den postkassen ikke kan spores til meg og mitt navn, så lurte på om dette er mulig uten å måtte registrere den med legitimasjon?

Takk på forhånd!
Kommer vel ann på hvordan postbudet er, noen sjekker opp mens andre ikke gjør det. Vet om folk som har brukt denne metoden som sier at det gikk helt fint.
Hvis du skal ha en falsk postkasse, kansje du får bruk for en falsk postmann også?
Burde gå helt fint, jo større stativ med flere kasser og jo mer rotete det er, jo bedre.
Det fungerer, men pass på at du ikke skriver for eksempel en falsk adresse på (Det reagerer dem på) og pass på hvor du setter det opp. Som Snilepisk sier er det bedre å bruke stativ med masse postkasser fra før, helst i områder hvor det ikke er sjelden at nye folk flytter inn.
Jeg tror ikke det er så lurt å henge den nærme de andre, for jeg tror naboene vill stusse litt om de ser en ny nabo i f.eks huset dems.
Sist endret av Kriis; 23. juni 2013 kl. 20:35.
Hehe. Funker som faen det, bør imidlertid unngå private boligfelt da, for naboene eller postmennen vil kunne reagere. Hvor er det nye huset liksom. Ideelle er å finne en bygning eid av det offentlige der ingen har oversikt, finne opp et firmanavn og så bare adde på en bokstav på adressen.
Sitat av zgum Vis innlegg
Hehe. Funker som faen det, bør imidlertid unngå private boligfelt da, for naboene eller postmennen vil kunne reagere. Hvor er det nye huset liksom. Ideelle er å finne en bygning eid av det offentlige der ingen har oversikt, finne opp et firmanavn og så bare adde på en bokstav på adressen.
Vis hele sitatet...
Neida. Det trenger ikke ha kommet et nytt hus for at noen trenger en ny postkasse. Leieboere har gjerne egen postkasse. Nabostativet har 5 postkasser for samme huset (og det huset er ikke spesielt stort, heller).

Du trenger forøvrig ikke å skrive på adresse, bare navn.
Hei. Vist folket som jobber der har litt peiling vil dette ikkje gå ettersom:

Posten stopp nr 23
1# får liste over kvem som bor på kvart stopp og med #1 herremann dermed skal dette være postkasse 1 oppe til venstre og nr 2# juniorherremansen altså 2stopp her. Kommer det ein til #3 - Vil altså dette ikkje bli sortert inn i ruta som kjører på stopp 23.

Altså tatt i betraktning skal dette ikkje gå.

Men er du som meg og bor i ei lita bygd og kjenne postfolket, kan du enkelt seie ifrå, slik dei er klar over det og vil dermed begynne å sortere posten dit. istaden for på stopp 2.

Så lenge du har Namn på kassa treng ikkje hus nr.
Men når du bestille må du ha med det meste treng fortsatt ikkje hus nr bare byggefelt.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Jeg bor selv i blokk, og har ikke registrert adresse her. Min adresse i følge folkeregisteret er ca 100 mil unna.
Jeg mottar alt av post jeg vil skal bli sendt hit
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Så lenge du har postnummer, riktig gateadresse og eget gatenummer, skal dette gå helt fint. Bare husk å ikke ta et allerede eksisterende gatenummer. Eks. "Ola Norskmann, Oppdiktergata 25b, Oslo, 4040"
Jeg tror det beste er og sette opp postkassa ett sted der det er mange postkasser på samme adresse. Problemet med å sette opp en postkasse på en adresse som ikke finnes er at de som sorterer posten vet at denne adressen ikke finnes og mest sannsynlig sender posten din i retur. Mulig det kan funke nå i sommer som det er mange uvitende sommervikarer på posten.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Jobber som postbud, dette går helt fint med mindre vi sjekker.

EDIT: Du må henge den på et stativ med flere på sånn at det er større sjangs for at den blir funnet. Du trenger heller ikke ha den nærme huset ditt hvis det er noe ulovlig du skal bestille sånn at du har mindre risiko for eventuelt å bli tatt.
Sist endret av ArtOfHacking; 24. juni 2013 kl. 00:46.
Er FULT mulig å lage falsk postkasse. Har gjort det selv. Viss du vil vite ALT om falsk postkasse altså hvordan du skal gjøre så er det bare å lese dette emnet her:

https://norcan.org/ipb/topic/24868-falsk-postkasse/
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av cold Z Vis innlegg
Er FULT mulig å lage falsk postkasse. Har gjort det selv. Viss du vil vite ALT om falsk postkasse altså hvordan du skal gjøre så er det bare å lese dette emnet her:

https://norcan.org/ipb/topic/24868-falsk-postkasse/
Vis hele sitatet...
For en figur som skulle fikse seg postkasse, so much win Dagens latter!

Les tråden for å finne ut hvordan du ikke gjør det og hvordan du gjør det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
beklager for å dumpe tråden, men jeg laget en falsk postkasse her en dag som fungerte som bare jonas. Har fått ca 5 pakker tror jeg. ikke noe ulovlig. MEN i dag skulle jeg tømme reklamen og i bunn av postkassen hadde posten lagt en lapp der det stod at denne postkassen ikke var registrert hos dem og at jeg måtte gå inn på nettsiden deres og fylle ut navn og addresse osv for å opprette noe. Det var for å unngå at jeg eller andre fikk feil post. Bruker samme addresse som nabopostkassa bare med ett fiktivt navn. Kjenner dessuten naboene der.
Spørsmålet mitt er om jeg MÅ gjøre dette, eller om de vil fortsette å legge post der? Kan jeg eventuelt sende inn en falsk melding på nettsiden til posten og late som om jeg er denne personen og jeg leier i huset til en annen? Greit nok at det ikke stemmer, men sjekker posten det opp?