Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 17281
Så dette (http://www.dagbladet.no/2013/04/09/n...rius/26577776/) oppslaget i DB akkurat og etter å ha sett et langt intervju med denne Dr. Steven Greer i podcasten til Joe Rogan: http://www.youtube.com/watch?v=0gVLv5eg4Xg er jeg nå fryktelig usikker på hva jeg skal tro. Er jo helt sykt dersom det faktisk viser seg at de sitter på et ekte Alien og kan bevise det 100 prosent.

Any thoughts?
Hadde de sittet på et ekte utenomjordisk vesen og kunne bevise at dette var 100% legit så hadde vel denne saken blitt blåst opp på alle verdens store avis forsider. Dette er jo noe som har blitt påstått over 100 ganger hvert år.
Sist endret av A-tillah; 10. april 2013 kl. 01:24.
Why so serious?
Venter i spenning. Har dem bevis på at dette er et ekte alien så er det sykt!
to much weed.
Neida.
Kommer aldri til å tru på noe sånt, før eg faktisk får en servert til middag.
du vet, alt en får til, når det gjelder filmer å sånt og. så skal eg se en sjøl før eg legge meg på rygg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
selvfølgelig er dette et PR-stunt.
å engang vurdere at dette kan være sant er helt latterlig.
Sitat av somnium Vis innlegg
selvfølgelig er dette et PR-stunt.
å engang vurdere at dette kan være sant er helt latterlig.
Vis hele sitatet...
WORD!!!!....

En ting til som ikke alle tenker på er hvorfor ser de sånn ut hver gang de skal vise oss et ekte romvesen.
De påstår jo at de dere aliensa i videoen er ekte.
men, hva er sjansen for at dei ser ut sånn som vi har framstilt dem i filmer osv.
for alt vi vet kan de se ut som oss(lite sannsynlig, siden vi har blitt sånn etter mange tilfeldigheter)
eller de kan være folk med 5 armer osv.
folk burde skjønne at når dei er framstilt sånn som på film så er det fake.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg er selv skeptisk. Men anbefaler alle som roper "FAKE!" til å faktisk sjekke ut podcasten og høre på Greer før dere gjør dere opp en mening.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av daimeno Vis innlegg
Jeg er selv skeptisk. Men anbefaler alle som roper "FAKE!" til å faktisk sjekke ut podcasten og høre på Greer før dere gjør dere opp en mening.
Vis hele sitatet...
nei, det orker jeg faktisk ikke i dette tilfellet. det er bare noe jeg gjøre om jeg er i tvil om noe.

dere tror ikke seriøst på at et DOKUMENTARTEAM med all verdens økonomiske interesser vil være de som kommer med historiens og menneskehetens største nyhet? at noe som kommer til å endre historien for all fremtid, både rent teknologisk men ikke minst religionsmessig, blir annonsert av en.... dokumentar.

i tillegg mener dere da at disse romvesene som har teknologi til å reise igjennom solsystemer med alternative energikilder og som har teknologi til å beskytte seg mot UNIVERSETS farer... vil tillate at det er slik verden får vite om dette?

for let's face it, om "de" (og jeg bruker betegnelsen i ekstremt løs forstand) har teknologi til å reise til jorda, så kræsjer de ikke plutselig når de kommer hit, ergo de vil være i livet.

"ops, vi hadde ikke tatt tyngdekraften med i betraktning, bummer. *smash*".
"nei faen, erre OKSYGEN som luft her? *gasp* *krepere*".

...

seriøst.
Sist endret av somnium; 10. april 2013 kl. 02:25.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av somnium Vis innlegg
nei, det orker jeg faktisk ikke i dette tilfellet. det er bare noe jeg gjøre om jeg er i tvil om noe.

dere tror ikke seriøst på at et DOKUMENTARTEAM med all verdens økonomiske interesser vil være de som kommer med historiens og menneskehetens største nyhet? at noe som kommer til å endre historien for all fremtid, både rent teknologisk men ikke minst religionsmessig, blir annonsert av en.... dokumentar.

i tillegg mener dere da at disse romvesene som har teknologi til å reise igjennom solsystemer med alternative energikilder og som har teknologi til å beskytte seg mot UNIVERSETS farer... vil tillate at det er slik verden får vite om dette?

for let's face it, om "de" (og jeg bruker betegnelsen i ekstremt løs forstand) har teknologi til å reise til jorda, så kræsjer de ikke plutselig når de kommer hit, ergo de vil være i livet.

"ops, vi hadde ikke tatt tyngdekraften med i betraktning, bummer. *smash*".
"nei faen, erre OKSYGEN som luft her? *gasp* *krepere*".

...

seriøst.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du fremstå som at du vet at hvis det hadde vært besøk så vet du hvordan de hadde opplevd reisen til jorden?

Ingen som vet hvilken, hva, hvordan og hvorfor om liv utenfor våre grenser.
Ingen som vet om det holdes skjult av mennesker.

ingen som vet om hvis det evt finnes liv der ute om de har store kunnskaper om å reise i verdens rommet men feks mangler evene til å trygt å reise inn i vår atmosfære.

Kan være de sitter med store kunnskaper om energi men har feks ikke evne til å forsvare seg mot mennesker.

De fleste store navn innenfor kunnskap om universet tror det finnes liv der ute. Men siden dette er så totalt fremmend kunnskap for mennesker så er det ikke slik at hvis det finnes 100% beviser så ville alle verdens aviser skrevet om det. tvert imot.
Sitat av Alden Vis innlegg
Hvordan kan du fremstå som at du vet at hvis det hadde vært besøk så vet du hvordan de hadde opplevd reisen til jorden?

Ingen som vet hvilken, hva, hvordan og hvorfor om liv utenfor våre grenser.
Ingen som vet om det holdes skjult av mennesker.

ingen som vet om hvis det evt finnes liv der ute om de har store kunnskaper om å reise i verdens rommet men feks mangler evene til å trygt å reise inn i vår atmosfære.

Kan være de sitter med store kunnskaper om energi men har feks ikke evne til å forsvare seg mot mennesker.

De fleste store navn innenfor kunnskap om universet tror det finnes liv der ute. Men siden dette er så totalt fremmend kunnskap for mennesker så er det ikke slik at hvis det finnes 100% beviser så ville alle verdens aviser skrevet om det. tvert imot.
Vis hele sitatet...
Hvis man har teknologi til å reise i mange, mange lys år for så å krasj-lande i en ørken på jorden så sier det seg vel nesten selv at det her er snakk om bullshit.

Skal man ut av vår galakse og komme seg til neste ville det tatt millioner av år med den teknolegien vi har i dag.

1 Lysår= 1år med 300 000km/s (kilometer per sekund!)

Hadde noen sittet på slik teknologi ville de ihvertfall visst hva tyngde kraft var. Og de ville vært totalt overlegne overfor oss.

<jeg tviler ikke på at det finnes intelligent liv der ute, men de har ihvertfall ikke krasj landet hos oss!
Sist endret av A-tillah; 10. april 2013 kl. 02:58.
Sitat av Alden Vis innlegg
De fleste store navn innenfor kunnskap om universet tror det finnes liv der ute. Men siden dette er så totalt fremmend kunnskap for mennesker så er det ikke slik at hvis det finnes 100% beviser så ville alle verdens aviser skrevet om det. tvert imot.
Vis hele sitatet...
Are you sirius?

Så klart ville funn av utenomjordisk liv blitt blåst opp i alle medier verden over. Selv om det opprinnelig hadde blitt holdt hemmelig av en eller annen grunn, ville det naturligvis blitt lekket ut til slutt og havnet på alle tenkelige forsider. Uunngåelig hendelsesforløp.
Sist endret av Tawon; 10. april 2013 kl. 02:58.
For alt vi vet så kan jorden være en gigantisk zoo for E.T rasen, av å til i året more dem E.T ungene med flygende mat tallerker etter en snor, sånn at vi går berserk og roper masse rare navn....

Tullat av det her fjåset, nesten alle dokumentarer virke ekte, dem gjør deg usikker også pøser på med annet vås som overtaler deg
Sist endret av justastonedhuman; 10. april 2013 kl. 03:01.
HAHA. Jo mer jeg hører av pølse-vevet til denne "Dr" Steven Greer jo mer og mer får jeg følelsen av at han er en klovn som er ute etter oppmerksomhet! Makan til idiot!
Jeg tviler ikke ett sekund at alt det som er i den dokumentaren er bullshit. Men jeg personlig trur det finnes liv av noe slag der ute, da med tanke på at det finnes mange milliarder med planeter/ solsystemer der ute, at sjansen for at det finnes liv er såpass stor.
Star Fortress
IxNorth's Avatar
8 0
Sitat av Tawon Vis innlegg
Are you sirius?

Så klart ville funn av utenomjordisk liv blitt blåst opp i alle medier verden over. Selv om det opprinnelig hadde blitt holdt hemmelig av en eller annen grunn, ville det naturligvis blitt lekket ut til slutt og havnet på alle tenkelige forsider. Uunngåelig hendelsesforløp.
Vis hele sitatet...
Tror du media er selvstyrt? Holy moly!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av IxNorth Vis innlegg
Tror du media er selvstyrt? Holy moly!
Vis hele sitatet...
hva insinuerer du?
media ER selvstyrt.

det er derimot ikke til å legge under en stol at de blir påvirket av f.eks store annonsører i en for stor grad til tider.

ettersom de fleste holder seg økonomisk oppegående pga. annonseinntekter har disse aktørene for mye makt til å bestemme hvilket innhold de ønsker å forbindes med i form av artikler eller annet innhold.

ikke en idèell situasjon, men av en eller annen grunn forventer jeg at du kommer med et ekstremistsyn der du føler media forer oss med propaganda og indoktrinering over en lav sko fordi menn i dress og monokkel har egeninteresser i det
Sitat av Alden Vis innlegg
De fleste store navn innenfor kunnskap om universet tror det finnes liv der ute. Men siden dette er så totalt fremmend kunnskap for mennesker så er det ikke slik at hvis det finnes 100% beviser så ville alle verdens aviser skrevet om det. tvert imot.
Vis hele sitatet...
De fleste som i det hele har tatt seg tiden til og lære litt om verdensrommet bør vel egentlig ikke være i tvil om det finnes liv andre steder enn på vår planet.
Det er dette som kalles for KONSPIRASJONSteorier.

Vil anbefale Serien DECODED av Brad Meltzer http://en.wikipedia.org/wiki/Brad_Meltzer%27s_Decoded
Sist endret av TheWaveable; 10. april 2013 kl. 16:31.
Som Tawon sier så ser jeg på det som uunngåelig at så store nyheter blir holdt hemmelig.
Ja det finnes garantert mange store hemmeligheter vi ikke vet om, men ser på det som ganske usannsynelig at noe så stort som at aliens har vært her ikke ville kommet frem i dagens lys. Hemmligheter har en tendens til å komme fram til slutt.
Vitenskap og fakta vil seire
Likte at traileren inneholdt alle de klassiske klisjéne som "regjeringen vil ikke la oss gjennomføre dette" osv...
Lett å gjennomskue at dette er bullshit.

Men jeg skal se den ihvertfall, høres ut som en morsom film å se på når man er skækk!
Sitat av Tænman Vis innlegg
Likte at traileren inneholdt alle de klassiske klisjéne som "regjeringen vil ikke la oss gjennomføre dette" osv...
Lett å gjennomskue at dette er bullshit.

Men jeg skal se den ihvertfall, høres ut som en morsom film å se på når man er skækk!
Vis hele sitatet...
Så du tror at det ikke er noe regjeringen i Norge ikke vil at vi skal vite?

Konspirasjonsteori
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Så du tror at det ikke er noe regjeringen i Norge ikke vil at vi skal vite?

Konspirasjonsteori
Vis hele sitatet...
Hmm.. ja, kanskje en flyvende talerken har crashet i Jotunheimen?

Grunnen til at Bondevik gikk av som statsminister var jo egentlig fordi UFO-informasjonen han fikk - er i mot kristen lære.
Stoltenberg can take it, and hold on it!
Sitat av Tænman Vis innlegg
Hmm.. ja, kanskje en flyvende talerken har crashet i Jotunheimen?

Grunnen til at Bondevik gikk av som statsminister var jo egentlig fordi UFO-informasjonen han fikk - er i mot kristen lære.
Stoltenberg can take it, and hold on it!
Vis hele sitatet...
De har faktisk har et underjordisk laboratorium på Svalbard, hvor de undersøker utenomjordiske vesener som har kræsj landet der

Men uansett, så ser det jo ut som en ganske kul dokumentar film, som jeg kommer til å se. Liker alt som har med universet å gjøre, og håper at alle vi som sitter her på freak får oppleve at noen tar kontakt, eller at vi finner noen der ute. Selv om det er lite håp!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Jeg er selv skeptisk. Men anbefaler alle som roper "FAKE!" til å faktisk sjekke ut podcasten og høre på Greer før dere gjør dere opp en mening.
Vis hele sitatet...
Ja, anbefal folk å kaste bort masse tid på noe som åpenbart er scam. Kudos.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Ja, anbefal folk å kaste bort masse tid på noe som åpenbart er scam. Kudos.
Vis hele sitatet...
Kan jo være god underholdning selvom det er fake. Mye artig lesning på f.eks. nyhetsspeilet.no og selvom man skal ta det med en kjempestor klype salt og at det som oftest bare virker komisk.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Visste dere forresten at Norge har troll og Otto Jespersen egentlig er en trolljeger? Jeg så nemlig en dokumentar om det. Myndighetene har visst prøvd å holde det skjult. Det er bra slike dokumentarer får sannheten frem på kino og dvd når media åpenbart blir styrt og holder kjeft om det!

Fra spøk til litt topic. Det kommer stadig dokumentarer som prøver å bevise alt mulig rart. Disse er som regel bygget opp ganske likt, ved å først forklare hvorfor myndighetene holder det skjult, for så å komme med "fakta". Konspirasjonsteorier er artige de, men som andre har nevnt tidligere ville et ufo/ailien-funn kommet ganske raskt ut i media.

Og for dere som mener at media åpenbart er styrt av myndighetene og illuminati og at foliehatter er noe alle burde gå med: Sett at Sirius virkelig beviser at det finnes ailiens, og at myndighetene prøver å holde dette skjult. Tror dere da myndighetene klarer å hindre all media ifra å trykke beviser, men de klarer ikke stoppe et dokumentarteam?

Selv kommer jeg til å se dokumentaren. En god konspirasjonsteori er nettopp det, den er god, men også konspirasjon og neppe noe som stemmer.
Jeg er en av de "weirdosa" som tror det kan finnes liv på flere planeter. Og de testene som gjøres av den "tingen" i filmen Sirius, håper jeg er nøye og vil gi oss svar på hva det egentlig er.

Forøvrig har lignende "vesen" blitt funnet flere plasser i verden, her i Russland: http://www.isaackoi.com/alien-photos...-photo-54.html
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Jeg er en av de "weirdosa" som tror det kan finnes liv på flere planeter.
Vis hele sitatet...
ikke gjør deg til mer spesiell enn du er
å si at man tror det kan finnes liv på andre planeter i universet er vel ikke akkurat noe kjempeekstremt syn som du blir latterliggjort for.
Sitat av watchman Vis innlegg
Jeg er en av de "weirdosa" som tror det kan finnes liv på flere planeter.
Vis hele sitatet...
"En fersk studie som tar utgangspunkt i eldre data fra Kepler, estimerer at Melkeveien har hele 17 milliarder planeter på størrelse med jorda." - Dette er bare i melkeveien som totalt huser mellom 200-400 Billioner stjerner.

Det estimeres og være helt opp i 500 Billioner galakser totalt.

Who's the wierdo you say?
Det er ganske naivt å tro at det ikke finnes liv på andre planeter.
Også er det problemet med de store avstandene i rommet.
Men er det ikke også naivt å tro at lys hastigheten er maks grense for hvor fort noe kan bevege seg?

Jeg tror faktisk det er mange som kommer til å forandre mening etter å ha sett dokumentaren når det kommer til ET.

Merkelig hvor like ailien de har funnet i ural i russland og den de har finni i chile er.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 13. april 2013 kl. 13:31.
Ok til alle dere skeptikere her inne:

Er dere virkelig så naiv at dere tror at vi er de eneste intelligente livsformene i universet?
Bare i melkeveien er det bekreftet over 500 planeter, og går man lengre ut er melkeveien bare en brøkdel av resten av universet. Påstår dere (for dere mener jo dere vet dette bare er oppspinn?) at Jorden er den eneste planeten som utviklet seg til noe intelligent?

Jeg påstår ikke at dette med utom-jordisk liv er helt slik tegneserier skal ha det til, men jeg finner meg for god til spy ut at folk er mindre smart fordi de har en mening, eller tror på noe.

Som Bemu sier, er vi ganske små i forhold til resten der ute.

Høgskolen i Østfold (HIOF) har ett prosjekt som heter Project Hessdalen, anbefaler folk som føler seg tiltrukket av slik å sjekke ut hjemmesiden http://www.hessdalen.org/index_n.shtml


Vil også nevne at i de fleste "encounters" hvor UFO's har blitt observert har det vært i nærheten av diverse atomvåpen / reaktorer, det har t.o.m vært rapportert at høy-teknologisk utstyr ment for å avfyre disse våpnene har sluttet å virke ved slike "besøk", dette er bekreftet av tidligere militære, og andre autoritets-figurer (politi, CIA, NASA og NATO).

Jeg vet selv hva jeg tror, og driter egentlig i hva andre mener om det. Har aldri skjønt mentaliteten blant enkelte nFF-brukere, hvor vitsen med å latterliggjøre andres meninger og synspunkter.

Weedsuit out!
Sist endret av weedsuit; 13. april 2013 kl. 16:53.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Er dere virkelig så naiv at dere tror at vi er de eneste intelligente livsformene i universet?
Vis hele sitatet...
Nei, det er vi jamt over ikkje. Men vi har veldig lite data å bygge på, så det blir mykje antagelser. Carl Sagan har gått gjennom Drake-likninga rimeleg greit - og eg trur eg kan leve med å la Sagan tale for mitt syn på det.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Bare i melkeveien er det bekreftet over 500 planeter, og går man lengre ut er melkeveien bare en brøkdel av resten av universet. Påstår dere (for dere mener jo dere vet dette bare er oppspinn?) at Jorden er den eneste planeten som utviklet seg til noe intelligent?
Vis hele sitatet...
Nei, men har du sett den påstanden spesielt ofte? Eg har ikkje. Men det er einaste plassen der vi veit det har oppstått liv i heile teke, og einaste plassen der vi veit livet har utvikla seg til intelligent liv.

Vi veit for lite i dag til å anslå sjansen til at liv utvikler seg til ei intelligent form; det er ikkje eit krav i evolusjonen at så skal skje. Vi har eitt datapunkt, og det er gjerne litt tynt...

Og å gå frå premisset om at det antakeleg er liv der ute, til at det anktaleg er intelligent liv der ute, til at det er i stand til å besøke oss, på et vis som blir rapportert om, men utan handfaste bevis, og konsekvent observert i så obskure former at det er meir truleg at individet som observerer tar feil, enn at det faktisk finn stad? Vel, det har eg ikkje tru på. Rett og slett fordi avstandane er for store, og fordi vi ikkje har spesielt overbevisande argument for at utenomjordiske har besøkt oss.
Tingen er jo hva folk anser som bevis.
Slik som jeg tolker det har de som er skeptiske, og som har svart på denne tråden, valgt å kalle opptak, vitne-utsagn og rapporter fra sent 1940-2013 for oppspinn? Correct me if I'm wrong.

Anyways, vi har alle en mening, og heldigvis finnes det mange forskjellige meninger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Tingen er jo hva folk anser som bevis.
Slik som jeg tolker det har de som er skeptiske, og som har svart på denne tråden, valgt å kalle opptak, vitne-utsagn og rapporter fra sent 1940-2013 for oppspinn? Correct me if I'm wrong.
Vis hele sitatet...
Jepp. Og grunnen? Dei teinkar ikkje eit veldig eintydig bilde, dei mangler konkrete bevis, og dei er ulne på detaljane.

I tillegg vil det å kunne reise interstellart vere noko som krev store mengder energi, så store mengder at vi rimelig enkelt burde kunne oppdage det, med mindre det er teknologi heilt på sida av det vi har i dag.

Viare så har vi ikkje oppdaga radiosignal e.l. som tyder på andre sivilisasjoner, og ettersom radiosignal reiser med lysets hastigheit bør dei nå fram før eventuelle reisande.

Kort sagt - extraordinary claims require extraordinary proofs.
Så sant, så sant.

Nå skal det sies at mye av mitt ståsted på dette emnet er basert, for det meste, på sannsynlighets-beregning da jeg er naturlig skeptisk selv. Som du sier kan opptak o.l være hoaxes.

Edit: Interessant at du nevner teknologi, for her har vi en lang vei å gå! Hvis det skulle vise seg å være andre planeter lik vår atmosfære, og at den er bebodd; hvor lenge har disse levd. Og hvor langt har de kommet mtp utvikling (både som skapninger, og teknologisk)
Sist endret av weedsuit; 13. april 2013 kl. 17:31.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Nå skal det sies at mye av mitt ståsted på dette emnet er basert, for det meste, på sannsynlighets-beregning da jeg er naturlig skeptisk selv. Som du sier kan opptak o.l være hoaxes.
Vis hele sitatet...
Kva slags sannsynlighetsberegninger?

Drake-likninga er bare ei form for strukturert gjetning...
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Tingen er jo hva folk anser som bevis.
Anyways, vi har alle en mening, og heldigvis finnes det mange forskjellige meninger.
Vis hele sitatet...
Det flotte med vitenskap er at meninger ikke har noe å si. Du kan tro og mene hva du vil, men det er fremdeles feil.
Vitenskap? Hvor er det vitenskapelig bevist at vi ikke har hatt besøk av annen livsform?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vitenskap? Hvor er det vitenskapelig bevist at vi ikke har hatt besøk av annen livsform?
Vis hele sitatet...
Du kan ikkje bevise ein negativ påstand. Prøv å bevise at eg ikkje kan fly ved å flakse med armane.

Du må derimot ha som hypotese at utenomjordiske besøk ikkje har funne stad, og eventuelt motbevise det ved å finne uomtvistelege spor etter aliens.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva slags sannsynlighetsberegninger?

Drake-likninga er bare ei form for strukturert gjetning...
Vis hele sitatet...
Vel den er en form for gjetning, eller en påstand om du vil.

Jeg var kanskje litt vag i forklaringen. Det jeg mente var at med så mange planeter, bare i vår galakse, så er sannsynligheten for at vi er de eneste som har utviklet oss til hvor vi er ganske liten. Eller er du uenig?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du kan ikkje bevise ein negativ påstand. Prøv å bevise at eg ikkje kan fly ved å flakse med armane.

Du må derimot ha som hypotese at utenomjordiske besøk ikkje har funne stad, og eventuelt motbevise det ved å finne uomtvistelege spor etter aliens.
Vis hele sitatet...
Nå syns jeg du kverulerer bare for å gjøre det.

Du kan ikke sammenlikne at du sier du kan fly, med all info (usann, eller ikke) som er tilgjengelig på dette emnet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Jeg var kanskje litt vag i forklaringen. Det jeg mente var at med så mange planeter, bare i vår galakse, så er sannsynligheten for at vi er de eneste som har utviklet oss til hvor vi er ganske liten. Eller er du uenig?
Vis hele sitatet...
Eg veit ikkje. At liv oppsto såpass kjapt etter at jorda oppsto tyder på at det kan vere gode odds for liv under rette forhold - men det gikk lang tid før ein fikk komplekse skapninger, og intelligent liv har jo jorda kun hatt i et titalls millioner år ser det ut til. Så med eit datapunkt - eg aner ikkje. I tillegg oddsen for at dei oppstår samtidig som oss? Eventuelt overlever lenge nok?
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Du kan ikke sammenlikne at du sier du kan fly, med all info (usann, eller ikke) som er tilgjengelig på dette emnet.
Vis hele sitatet...
Jo. Poenget er at det er den som ytrer påstanden som har bevisbyrda. Innvendinga di om at ingen har motbevist det er verdilaus - for det er vitterleg ingen som har motbevist at eg kan fly ved å flakse med armane.
Jeg føler at denne diskusjonen ikke kommer noen vei

Melder meg ut fra denne tråden.
Skal bli spennende å se DNA analysen av den humanoide ailien de har i filmen. Tror egentlig vi aldri får noe svar , men han Greere sier at de nå har tatt prøver for dna analyse. Om dette stemmer burde svaret være klart nå.

Kaizen
Bygdetulling
varg300's Avatar
For å si det slik, jeg hadde slettes ikke blit overasket dersom det kom for en dag at det var massevis av andre "raser" der ute, men hvor høy sannhets-gehalt denne dokumentaren har, kan sikkert diskuteres.
Er jo mange slike "Dokumentarer" om ting og tang (The fourth kind, Blair witch project, Apollo 18 -bare for og nevne noen) som tilsynelatende skal være "ekte" men helt på slutten av rulleteksten står det at alt sammen er fiksjon.
Mockumentary er vel hva det kalles?
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Skal bli spennende å se DNA analysen av den humanoide ailien de har i filmen. Tror egentlig vi aldri får noe svar , men han Greere sier at de nå har tatt prøver for dna analyse. Om dette stemmer burde svaret være klart nå.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Svaret er klart: DNA'et fantes ikke i databasen over kjente DNA. Konklusjonen deres var da selvsagt at det MÅTTE være et alien.

I smell bullshit
Bygdetulling
varg300's Avatar
Sitat av lål Vis innlegg
Svaret er klart: DNA'et fantes ikke i databasen over kjente DNA. Konklusjonen deres var da selvsagt at det MÅTTE være et alien.

I smell bullshit
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant? Ta en drope meneskeblod, la den ligge i sola i et par år, og send den inn for analyse. Er vel lite trolig at hele DNA-strengen fremdeles er inntakt, så blodet tilhører "En ukjent dyreart, muligens et pattedyr av noe slag" -Altså et romvesen...

Eller lage en veeeeldig realistisk dokke, smøre den inn med gulrotsaft og DNA'et matcher ikke noen dyreart på denne planeten
De ser vel gjerne fort forskjellen på dyre-DNA og plante-DNA, men hva så? Det er et romvesen for det
Sist endret av varg300; 13. april 2013 kl. 18:15.
Om det stemmer at denne ailens dna ikke er kjent , og etter hva jeg har fått med meg er det seriøse dna tester/testere som gjør dette, er det vel ikke så mye mer å lure på.

Hva er det dere som fortsatt ikke tror på aliens krever av bevis for å tro?

Kaizen
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vel den er en form for gjetning, eller en påstand om du vil.
Vis hele sitatet...
nei. ikke en påstand om du vil. en påstand og en gjetning er så lang fra hverandre som en agurk og en flue.

det er heller ikke for å kverulere, men når man snakker om et tema som i aller høyeste grad er komplisert, så MÅ man bruke rett terminologi, eller blir det bare kaos. det er ikke kverulering, det er presisering.

Du kan ikke sammenlikne at du sier du kan fly, med all info (usann, eller ikke) som er tilgjengelig på dette emnet.
Vis hele sitatet...
eksemplet han svar greit nok, han sier at man ikke kan bevise en negativ påstand, og det har han helt rett i, selv om innholdet i eksemplet hans var langt fra det diskusjonen handlet om.

det blir som om en religiøs skal komme med: bevis at det IKKE finnes en gud.

nei. nei, det trenger vi ikke. det er den som kommer med påstanden som skal bevise påstanden eller plausibel.

Sitat av Kaizen Vis innlegg
Om det stemmer at denne ailens dna ikke er kjent , og etter hva jeg har fått med meg er det seriøse dna tester/testere som gjør dette, er det vel ikke så mye mer å lure på.

Hva er det dere som fortsatt ikke tror på aliens krever av bevis for å tro?

Kaizen
Vis hele sitatet...
det finnes utallige dyrearter som ikke er identifisert på jorden som man derfor heller ikke kan identifisere ved hjelp av DNA.
ei heller sier de noe om HVORFOR DNA'et ikke er kjent, det kan være alt fra at det ikke finnes (ergo ikke en livsform i det hele tatt, men kanskje en hoax), eller at den er så skadet at den ikke lar seg identifisere.

vi krever bevis. for bevis er ikke kommet enda. vage antakelser er ikke bevis, uansett hvor mye du ønsker å tro det.
Sa jeg skulle melde meg ut, men klarte ikke holde meg:

somnium: du sier at Drake-likningen ikke er en påstand?
Hva jeg ønsker å tro... ,
Har egentlig liten tro på at dette er real, men etter å se to forskjellige bilder/film av ET (De ligner ikke på dyr), fra to forskjellige steder i verden, som ser veldig like ut, den ene er testet og sies å ha et ukjent dna, begynner jeg jo å lure litt.

Bevis er ikke kommet enda. Eh , vage bevis. Det var nettopp det som var spørsmålet. Hva skal til før bevisene ikke er vage?

Kaizen