Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2866
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan fungerer de nye Pro Vision 2 scannerene på Gardermoen?

Tar den bilde av alt? Er det som en røntgen?

Si man hadde 1 pille xtc pakket ned i plast og gjemte den i munn / mellom skinka. Hadde de sett det?

Tenker for innlandsreise bare, ikke utenlandsk.
Nei, den ser ikke igjennom huden. Leste meg litt opp på de da jeg hadde med litt fyrings i bryllup i utlandet.

Ville enten lagt den under leppa eller dyttet den opp i toern (pakk den godt inn).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Piller? Innelands? Legg det i toalettveska for faen. Det er ganske mange som har med seg piller, og dei pakker ikkje opp bagasjen til folk for å sjekke om det er lovlig eller ikkje.

Prøver du å skjule det kan du derimot ta deg en god faen på at dei interesserer seg for det om dei oppdager det.
BRAND ∞ STRONG
De påstår at det kun er for å sjekke etter gjenstander festet til kroppen eller i klær f.eks sprengstoff eller våpen



og for å erstatte vanlig kroppsvisitering.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikkerhetskontrollen gjøres av vektere, ikke tollere eller politi. Deres oppgave er å se etter våpen og eksplosiver og dermed sørge for at det er trygt å fly for alle passasjerer. Deres oppgave er ikke å sjekke om du har narkotika med deg.
Piller er som regel 0 stress, pakk det med andre ikke resept belagte piller.
La nå pillene ligge åpenlyst, sikkerhetskontrollen gir en god faen i om det er paracet ett eller "Ibux" i paracetpakka di.

Har ett lite "reiseapotek" fra bedriftshelsetjeneste, det har reist ~200 døgn i året siden 2015, de har, meg bekjent, aldri blitt sjekket. Kit'et inneholder ganske mange brett med diverse ikke veldig spennende medikamenter. (Dog alltid i innsjekket)
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer den norske befolkning noen gang til å faktisk skjønne forskjellen på sikkerhetskontroll på lufthavner og grensekontroll/toll på norske lufthavner?
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kommer den norske befolkning noen gang til å faktisk skjønne forskjellen på sikkerhetskontroll på lufthavner og grensekontroll/toll på norske lufthavner?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en førstehånds erfaring med dette nå nylig. Jeg hadde to ferdigrulla jointer i toalettmappa gjennom røntgenscanneren i sikkerhetskontrollen ved en mindre flyplass på østlandet, med destinasjon Polen.

Jeg ble tatt til side fordi de reagerte på noe på skjermen. Syntes jeg hørte de nevnte plast, og da ble jeg litt småurolig, for jointene lå i plasthylser. Jeg måtte åpne bagen.

Men det eneste han gjorde var å swipe bagen og alt innholdet med en sånn strimmel. Han åpnet ingen ting, men stoppet litt opp ved en plastpose som jeg hadde noen klær i. Men han åpnet ikke den heller. Strimmelen viste ingen spor av sprengstoff så da var alt i orden.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med mindre noen slår ut alle innvendig i cockpit under en flyvning med luftbåren fentanyl så kommer sikkerhetskontrollen på lufthavner til å systematisk drite i narkotika (men som alltid i samfunnet så kan du treffe på en som tipser rett myndighet selv om oppdragsgiver (Avinor) og arbeidsgiver (vekterselskapet som leverer billigst anbud) driter 100% i slikt. Når det er sagt så er klageskjemaer, hittegodsskjemaer og skjema for inndradde eiendeler offentlig info som alle kan søke opp på einnsyn.no. Navn, adresser etc blir anonymisert, men ikke alltid systemet og menneskene gjør en god nok jobb.
Anonym bruker
"Avhengig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det F eks og ta med 7 stk små
Subutex i bagasjen fra Norge til Italia? Burde man legge de Ibsen bagasjen man sjekker inn istedenfor i håndbagasjen? Blir jeg straffet om de sjekker bagasjen eller blir dette bare kastet før de sender meg på tur?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det F eks og ta med 7 stk små
Subutex i bagasjen fra Norge til Italia? Burde man legge de Ibsen bagasjen man sjekker inn istedenfor i håndbagasjen? Blir jeg straffet om de sjekker bagasjen eller blir dette bare kastet før de sender meg på tur?
Vis hele sitatet...
Har ikke du allerde opprettet en tråd på dette der du fikk masse tilbakemeldinger?
All bagasje blir gjennomlyst. Det er forresten ikke i Oslo du behøver å begymre deg, ksn ikke huske å ha sett tollere ved avreise. Det er i Italia du bør bekymre deg. For der skal all bagasjen gjennom røntgenkontroll. Siden det er Schengen er det nok bare stikkprøver, men det er allikevel en risiko, siden Italia er et av de store importlandene for narkotika. Og italiensk fengsel har du vel ikke lyst på?
morkakespisende
Tror man kommer unna med advarsel for 7 sub i Italia. Hvis de i det hele tatt hadde lagt merke til pillene, da.
Sist endret av supranaut; 29. oktober 2023 kl. 12:36.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
All bagasje blir gjennomlyst. Det er forresten ikke i Oslo du behøver å begymre deg, ksn ikke huske å ha sett tollere ved avreise. Det er i Italia du bør bekymre deg. For der skal all bagasjen gjennom røntgenkontroll. Siden det er Schengen er det nok bare stikkprøver, men det er allikevel en risiko, siden Italia er et av de store importlandene for narkotika. Og italiensk fengsel har du vel ikke lyst på?
Vis hele sitatet...
Tolletaten i Norge fokuserer på ankomst fra utlandet med unntak av valutahunder (hvor de prøver å fange de kurererene som frakter store summer ut av Norge uten å deklarere det). Hundene du ser ved gate på utenlandsterminaler som skal reise fra landet er derfor valutahunder som lukter sedler (valører).
Men unntak kan selvfølgelig skje.