Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1227
Hei freaks, hadde en kompis for noen uker siden som dukket opp med en 615G N2O flaske som ifølge flaska stammer fra www.fast-gas.com. Flaska var allerede godt brukt og ble tom kort tid etter jeg fikk testet den. Fikk lyst til å bestille meg en slik flaske eller to, men er litt i tvil angående regler for import av N2O. Lystgass står ikke på narkotika lista slik jeg har forstått det, men lurer fortsatt på om det er noen risikoer for at tollen vil kødde med den eller lage problemer ut av det.

Noen som har erfaring med import av lystgass? enda bedre om noen av dere har vært borti denne siden før (eller andre sider) slik at jeg vet det ikke er noe tull. Om det har noe å si at flaska er mye større en de vanlige små krempatronene så kommenter gjerne på dette. Så hører jeg det finnes 2 typer lystgass så fint å vite om dette er "riktig" type
Posten har vell null peiling på det, og hva du har tenkt bruke det til. Må huske lystgass helt fremst blir brukt til lage krem. Er lystgass i vanlige krembokser du får på butikken å. Vil anbefale deg holde unna, vis du verdisetter hjernecellene dine.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av psychic_sunnny Vis innlegg
Posten har vell null peiling på det, og hva du har tenkt bruke det til. Må huske lystgass helt fremst blir brukt til lage krem. Er lystgass i vanlige krembokser du får på butikken å. Vil anbefale deg holde unna, vis du verdisetter hjernecellene dine.
Vis hele sitatet...
Har du noe kilder på at n2o ødelegger hjerneceller?
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Har du noe kilder på at n2o ødelegger hjerneceller?
Vis hele sitatet...
Det er ikke mere komplisert enn som så:
Når du puster inn lystgass i stor konsentrasjon (aka rett i fra en beholder), så går det på bekostning av oksygenet i luft, en normalt skal puste inn. Hvis det blir for lite oksygen i blodet over lang nok tid, ja, så begynner celler å dø. Det besynderlige er at nervecellene er mest sårbare. Hvor har vi mest nerveceller? Jeg antar du gjettet riktig.


Når du får lystgass fra en tannlege eller på ei fødestue, gir dem dette sammen med oksygen. Altså dem passer på du ikke får oksygenmangel i blodet ditt. Dem har da gjerne også en oksygenmetningsmåler på også (den klemmen over fingertuppen). Bare for å sikre din sikkerhet.

Sier jeg da, at det er feil å ta et magedrag med lystgass, som har romtemperatur? Nei, ikke hvis du drar en den magedrag med vanlig luft etterpå!

Er det farlig å ta mange magedrag med lystgass etter hverandre? Du kan besvime, og skade deg av fallet. Er oksygenmetningen i blodet på et nivå, at du så vidt bare holder bevisstheten en stund. Ja, så kan du også få hjeneskader. Samme om du besvimer flere ganger på rappen.


Ellers pust aldri inn lystgass fra en (liten) beholder! Når trykket minsker i en slik beholder, så blir gassen veldig kald. Gassen kan bli så kald at du forfryser åndedrettsorganene dine. Noe som ikke er bra, og krever legetilsyn.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Det er ikke mere komplisert enn som så:
Når du puster inn lystgass i stor konsentrasjon (aka rett i fra en beholder), så går det på bekostning av oksygenet i luft, en normalt skal puste inn. Hvis det blir for lite oksygen i blodet over lang nok tid, ja, så begynner celler å dø. Det besynderlige er at nervecellene er mest sårbare. Hvor har vi mest nerveceller? Jeg antar du gjettet riktig.


Når du får lystgass fra en tannlege eller på ei fødestue, gir dem dette sammen med oksygen. Altså dem passer på du ikke får oksygenmangel i blodet ditt. Dem har da gjerne også en oksygenmetningsmåler på også (den klemmen over fingertuppen). Bare for å sikre din sikkerhet.

Sier jeg da, at det er feil å ta et magedrag med lystgass, som har romtemperatur? Nei, ikke hvis du drar en den magedrag med vanlig luft etterpå!

Er det farlig å ta mange magedrag med lystgass etter hverandre? Du kan besvime, og skade deg av fallet. Er oksygenmetningen i blodet på et nivå, at du så vidt bare holder bevisstheten en stund. Ja, så kan du også få hjeneskader. Samme om du besvimer flere ganger på rappen.


Ellers pust aldri inn lystgass fra en (liten) beholder! Når trykket minsker i en slik beholder, så blir gassen veldig kald. Gassen kan bli så kald at du forfryser åndedrettsorganene dine. Noe som ikke er bra, og krever legetilsyn.
Vis hele sitatet...
Men blir det ikke feil å si at n2o dreper hjerneceller? Blir det ikke mere riktig å si at hjerneceller dør ved mangel på oxygen?

Det påvirker nervesystemet ja, pga b12 mangel.

Men folk som bruker n2o ofte pleier å ha b12 supplement liggende. Ikke? Idioter, finnes folk som bruker heroin i sprøyte uten å filtrere det (ikke mitt problem)
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Men blir det ikke feil å si at n2o dreper hjerneceller? Blir det ikke mere riktig å si at hjerneceller dør ved mangel på oxygen?
Vis hele sitatet...


Epler og bananer. Det er vel bare to forskjellige måter å beskrive det på som gir samme resultat.
Har bestilt masse lystgass på nett, eller ja hvertfall 4-5 ganger og aldri hatt noe problem så det skal nok gå greit.

Lurer litt på en ting når dere snakker om oksygenmangel og hjerneceller. Føler meg ganske trygg på lystgass og bruker det mest mulig forsvarlig. Men har intrykk av at de fleste andre løsemidler man inhalerer er mye værre. Er dette feil? Kan man sniffe bensin og butan så lenge man får i seg nok oksygen liksom? Tviler på det men hvorfor er det liksom bare lystgass som er safe?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Har bestilt masse lystgass på nett, eller ja hvertfall 4-5 ganger og aldri hatt noe problem så det skal nok gå greit.

Lurer litt på en ting når dere snakker om oksygenmangel og hjerneceller. Føler meg ganske trygg på lystgass og bruker det mest mulig forsvarlig. Men har intrykk av at de fleste andre løsemidler man inhalerer er mye værre. Er dette feil? Kan man sniffe bensin og butan så lenge man får i seg nok oksygen liksom? Tviler på det men hvorfor er det liksom bare lystgass som er safe?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noen ekspert, men som jeg har forstått det så er rusen man får fra løsemidler som bensin og butan et direkte resultat av oksygenmangelen. I tillegg er det andre risikoer forbindet med inhalering av disse kjemikaliene
Slik er det derimot ikke med lystgass.
Sist endret av Passiv; 27. april 2022 kl. 17:40.