Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 19456
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Her har du noen linker til studier som viser at effektiviteten til vaksinen/boostere dropper betraktelig etter noen måneder, det vil si at for å opprettholde høy grad av immunitet må man redosere jevnlig, noe jeg og mange andre ikke finner seg i
Vis hele sitatet...
Har du lest studiene du lenker til?

VE against severe COVID-19 for all ages was high overall, with the level being 90% (95% CI, 87–92%) at five months or longer after being fully vaccinated. VE against severe COVID-19 was lower in individuals ≥ 65 years and those who received Ad26.COV2.S.
Vis hele sitatet...
90% beskyttelse mot alvorleg sjukdom høyres for meg ut som relativt god deal, eller? Og det var ei tilfeldig plukka studie du lenka til.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du lest studiene du lenker til?



90% beskyttelse mot alvorleg sjukdom høyres for meg ut som relativt god deal, eller? Og det var ei tilfeldig plukka studie du lenka til.
Vis hele sitatet...
Har sitt ett samlet analyse av de forskjellige studiene, 90% beskyttelse varer ett kort stund, deretter dropper immuniteten. Hvor mange ganger må man redosere for å holde seg frisk? Man klarer ikke utrydde covid med mindre hele verdens befolkning vaksinerer seg samtidig slik at viruset dør ut, noe som i mine øyne er umulig. Slik falsk trygghet som de tjener utrolig gode penger på kjøper ikke jeg, enten lærer vi oss å leve med det på lik linje som andre viruser, eller blir det ett evig redoseringssyklus.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Her har du noen linker til studier som viser at effektiviteten til vaksinen/boostere dropper betraktelig etter noen måneder, det vil si at for å opprettholde høy grad av immunitet må man redosere jevnlig, noe jeg og mange andre ikke finner seg i. Jeg har også testet meg idag etter en jævlig natt og jeg har korona igjen, etter 16 timer er de fleste symptomene vekke, sist gang jeg var syk på nyttårsaften, var jeg basicly frisk etter 6-8 timer så det er veldig individuelt hvordan man håndterer sykdommen. Mange av mine kolleger på jobb derimot som er fullvaksinert er skikkelig syke i 2-3 dager før det begynner å gi seg, men som sagt er dette individuelt, det å ta vare på kroppen, spise sunt og ha daglig fysisk aktivitet hjelper en god del det er ikke tvil om.

Linker:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....06.22277306v1

https://bmcinfectdis.biomedcentral.c...79-022-07418-y

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2114114

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2117933

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2200797

https://www.researchsquare.com/article/rs-1749502/v1

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01453-0

https://www.nature.com/articles/s41467-022-30895-3

https://www.nature.com/articles/d41586-022-01914-6

Vis hele sitatet...
Interessant at du velger å sitere meg for deretter å gjøre eksakt det jeg peker på i sitatet.

Får spørre deg også, da: kan du kommentere risiko ved sykdommen vs vaksinen jfr punktene jeg listet opp og dra en konklusjon? Vilikkedet? Neinei.
Sitat av *pi Vis innlegg
Interessant at du velger å sitere meg for deretter å gjøre eksakt det jeg peker på i sitatet.

Får spørre deg også, da: kan du kommentere risiko ved sykdommen vs vaksinen jfr punktene jeg listet opp og dra en konklusjon? Vilikkedet? Neinei.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er vaksinen mye tryggere enn selve viruset, corona har tatt utrolig mange liv men når det er sagt så er ikke vaksinen harmløs heller, det oppstår bivirkniger selv om de er få så er de tilstedet. Vi vett også ikke hvor mange tilfeller ikke blir rapportert i det hele tatt til VAERS, underrapportering er ett faktum så disse statistikkene kan vi heller ikke stole blindt på.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Selvfølgelig er vaksinen mye tryggere enn selve viruset, corona har tatt utrolig mange liv men når det er sagt så er ikke vaksinen harmløs heller, det oppstår bivirkniger selv om de er få så er de tilstedet. Vi vett også ikke hvor mange tilfeller ikke blir rapportert i det hele tatt til VAERS, underrapportering er ett faktum så disse statistikkene kan vi heller ikke stole blindt på.
Vis hele sitatet...
Hvem er det du argumenterer imot? Det finnes vel knapt noen medisin som ikke har potensielle bivirkninger. Det er jo meningsløs info hvis du ikke sammenligner den med alternativet. Ibux kan du miste all huden og dø av, og det tar vi mot fyllesyke. Ser liksom ikke konspikollokvien reise det spørsmålet.
Sist endret av *pi; 11. august 2022 kl. 21:49.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege (i motsetning til andre her på forumet) som ser på saken på en objektiv måte, uten å ta standpunkt på verken ene eller andre siden.
Vis hele sitatet...
Dodecha svarte hva han er. Men la meg sitere hva den engelske Wikipediasiden om han sier:
«Initially, his videos received some praise, but some latter videos contain misinformation, such as the suggestion that deaths from COVID-19 have been over-counted, repeated false claims about the use of the anti-parasitic drug ivermectin as a COVID-19 treatment,[3] and misleading commentary about vaccine safety.»

Så er det hva jeg har hørt og sett på:
Det er i hovedsak en podkast med navnet "This Weeek in Virology" (TWiV).
Den podkasten driftes av 5 professorer (3 i virologi, 1 i biologi og vaksine kunnskap og 1 i parasittologi) og 1 med doktorgrad i virologi (er vitenskapsjournalist). Dem har ofte gjester også, som da gjerne er mennesker med doktorgrad, og som har utgitt en interessant vitenskapelig artikkel. Denne artikkelen blir da gjennomgått i podkasten, og forfatteren(e) får da kommentere sin artikkel.

Det er også med en lege, som har doktorgraden i smittevern. Han har behandlet et sted mellom 1000–2000 covid-pasienter. Han har lest og kommentert vitenskapelige artikler, tatt for seg tingenes tilstand i USA og gitt behandlingsråd til amerikanske leger. De vitenskapelige artiklene som blir brukt, blir det også lenket til. Altså hvis du ikke stoler på han eller noen andre der, ja, så kan du lese artiklene selv.

Jeg håper du synes dette virker mere solid, enn en med doktorgrad i bortlæring av sykepleie, som du feiltolket til lege.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Her har du noen linker til studier som viser at effektiviteten til vaksinen/boostere dropper betraktelig etter noen måneder, det vil si at for å opprettholde høy grad av immunitet må man redosere jevnlig, noe jeg og mange andre ikke finner seg i.++
Vis hele sitatet...
Dette gjelder antistoffer, ja. Og de i den podkasten jeg nevner ovenfor, mente at dose nr. 3 var unødvendig. Men når dataene kom, som viste at denne boosteren var svært fordelaktig for Omikron, snudde dem tvert. Grunnen til dette forklarer jeg nedenfor.
Men de har sagt hele veien, at antistoffer forsvinner iløpet av ca. 6 måneder uansett sykdom. Dette gjelder også meslinger, kusma, kopper, og alt annet. Men koden for disse antistoffene blir lagret i "minneceller" (memory cells), da spesielt type B og P. Når viruset igjen kommer i kroppen, blir cellene for dette antistoffet oppformert igjen, og det blir igjen lagd antistoffer. Men det tar gjerne 1–2 dager ekstra, og lage antistoffene igjen. Men vi kan si det slik, at vaksinen har da gitt oppskrift til antistoffer. Vaksinen gir faktisk mye bedre oppskrift enn det viruset gjør.

En annen ting, er at noe av dette lærer en, om en følger med i biologiundervisningen på videregående også.
Hvordan forklarer dere slike skremmelses overskrifter når pandemien startet? Dagbladet 2020

https://www.dagbladet.no/sport/fotba...ruset/72255068

21 åring døde av coronavirus noe som ikke stemmer i det hele tatt: "Om ikke for leukemien sier smitteeksperter at han ville overlevd coronaviruset og lungebetennelsen han fikk påvist, skriver Mirror."

Mange som dør av "corona" dør altså av andre alvorlige underliggende sykdommer, der selve viruset er gjerne ett bikkepunkt som gjør at man tar kvelden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Hvordan forklarer dere slike skremmelses overskrifter når pandemien startet? Dagbladet 2020

https://www.dagbladet.no/sport/fotba...ruset/72255068
Vis hele sitatet...
Med at Dagbladet er ei tabloidblekke? Og at i informasjonsvakuumet med mange ukjende i mars 2020 ga alle artikler om covid klikk, enten dei var relevante eller ei?

Kva er det du vil fram til ved å lenke til artikkelen?
Sist endret av vidarlo; 11. august 2022 kl. 22:07.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Hvordan forklarer dere slike skremmelses overskrifter når pandemien startet? Dagbladet 2020

https://www.dagbladet.no/sport/fotba...ruset/72255068

21 åring døde av coronavirus noe som ikke stemmer i det hele tatt: "Om ikke for leukemien sier smitteeksperter at han ville overlevd coronaviruset og lungebetennelsen han fikk påvist, skriver Mirror."

Mange som dør av "corona" dør altså av andre alvorlige underliggende sykdommer, der selve viruset er gjerne ett bikkepunkt som gjør at man tar kvelden.
Vis hele sitatet...
Jeg svarer det slik: Jeg bruker ikke Dagbladet til noe som helst, som krever seriøs informasjon. Faktisk jeg er så og si aldri innom Dagbladet eller VG! Begge to er mildt sagt bare noen klikkebordeller.


Men for å snu på flisa. Hvis covid er så ufarlig, hvorfor har da 550 barn dødd i år av covid, altså det blir av Omikron i USA alene? Der de fleste ikke har hatt komorbiditet.


Hvorfor dør det fortsatt 300–400 mennesker daglig i USA? Du kan også gjette hvem som dør...

...Eller jeg kan røpe det for deg, de uvaksinerte.



Det samme så de i New York også. Der var det 6000 covidpasienter innlagt på sykehus, før vaksina kom. Dem hadde så prekært behov for oksygen til covidpasientene, så sykehusene fikk oksygen fra mekaniske verksteder o.l. Dette er ikke optimal oksygen, men mye likere enn følgene uten.
Gjett hva tallet på innlagte ble noen få uker etter vaksinene kom?..
Jeg skal røpe det også, kjip som jeg er...
... ca. 150. Legene der syntes det plutselig skjedde lite på sykehuset. Altså dem begynte å bli vandt med at 10–20 døde daglig av covid, og etter vaksinene kom, kom det bare noen få inn for litt ekstra oksygen av de vaksinerte. Det var de som fikk viruell lungebetennelse.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Med at Dagbladet er ei tabloidblekke? Og at i informasjonsvakuumet med mange ukjende i mars 2020 ga alle artikler om covid klikk, enten dei var relevante eller ei?

Kva er det du vil fram til ved å lenke til artikkelen?
Vis hele sitatet...
Det har vært og er god del skremmelsespropaganda rundt dette temaet, når dødårsaken blir notert som corona og det foreligger andre grunner til at folk dropper som fluer, selvfølgelig virker det for alle at det er corona som dreper, mens i ufattelig mange tilfeller er det tvert motsatt. Når du faller fra en stige mens du hadde sars-cov 19 i kroppen, så blir det helt feil å si at corona tok knekken på deg, det skaper bare frykt blant folket.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Når du faller fra en stige mens du hadde sars-cov 19 i kroppen, så blir det helt feil å si at corona tok knekken på deg, det skaper bare frykt blant folket.
Vis hele sitatet...
Var det ikke et like stort eller større problem med underrapportering i starten?
At eldre mennesker som døde ble rapportert som naturlig død før man fikk verifisert at viruset var årsaken.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Det har vært og er god del skremmelsespropaganda rundt dette temaet, når dødårsaken blir notert som corona og det foreligger andre grunner til at folk dropper som fluer, selvfølgelig virker det for alle at det er corona som dreper, mens i ufattelig mange tilfeller er det tvert motsatt. Når du faller fra en stige mens du hadde sars-cov 19 i kroppen, så blir det helt feil å si at corona tok knekken på deg, det skaper bare frykt blant folket.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser i kilder, som iallfall prøver å være seriøse, så unngår du dette. Ellers så er mange av kildene veldig gode, og du kan stole på dem. Noe av det du kommer med her, ser nesten ut som om du har dratt det rett ut av toern...
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvis du leser i kilder, som iallfall prøver å være seriøse, så unngår du dette. Ellers så er mange av kildene veldig gode, og du kan stole på dem. Noe av det du kommer med her, ser nesten ut som om du har dratt det rett ut av toern...
Vis hele sitatet...
https://www.google.com/amp/s/nypost....-covid-19/amp/

https://www.sciencedirect.com/scienc...65910720300888

Når døden skyldes direkte av ett fall, alikevel blir det notert som covid død - noe som kan ha bidratt til hendelsen men ikke er direkte årsaken så blir det helt feil i mitt hodet, dette har jeg ikke dratt fra to'ern nei..
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Det har vært og er god del skremmelsespropaganda rundt dette temaet, når dødårsaken blir notert som corona og det foreligger andre grunner til at folk dropper som fluer, selvfølgelig virker det for alle at det er corona som dreper, mens i ufattelig mange tilfeller er det tvert motsatt. Når du faller fra en stige mens du hadde sars-cov 19 i kroppen, så blir det helt feil å si at corona tok knekken på deg, det skaper bare frykt blant folket.
Vis hele sitatet...
Legger merke til hvordan du ikke svarer på disse innleggene som motbeviser deg, du hopper bare fint videre til neste snakkepunkt. Du er av samme gamle ulla, ingenting vil overbevise deg om noe annet enn at vaksiner er djevelens skaperverk, og du er en av disse spesielle få som har sett igjennom den slemme skyggeregjeringen sitt slør over verden.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Legger merke til hvordan du ikke svarer på disse innleggene som motbeviser deg, du hopper bare fint videre til neste snakkepunkt. Du er av samme gamle ulla, ingenting vil overbevise deg om noe annet enn at vaksiner er djevelens skaperverk, og du er en av disse spesielle få som har sett igjennom den slemme skyggeregjeringen sitt slør over verden.
Vis hele sitatet...
Har jeg noen gang skrevet at vaksiner er djevelns skaperverk? Kan du sitere det for meg? Jeg bruker ikke hele kvelden på å svare alle det har jeg ikke tid til, alle her kan komme med sine påstander, jeg tar ofte feil det er ganske menneskelig. Som sagt tidligere har vaksinasjon reddet millioner av liv, men når det kommer til sars-cov-19 er jeg mer skeptisk enn andre vaksinetyper, that's it.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Har sitt ett samlet analyse av de forskjellige studiene, 90% beskyttelse varer ett kort stund, deretter dropper immuniteten. Hvor mange ganger må man redosere for å holde seg frisk?
Vis hele sitatet...
Ja men den dropper ikke til 0%, og for død så har den holdt seg høy så langt. Dette gjelder selvfølgelig naturlig immunitet også, og det er ingen garanti for at en ny infeksjon ikke blir verre enn første gangen.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Slik falsk trygghet som de tjener utrolig gode penger på kjøper ikke jeg, enten lærer vi oss å leve med det på lik linje som andre viruser, eller blir det ett evig redoseringssyklus.
Vis hele sitatet...
Det er mer lønnsomt for legemiddelfirmaene at uvaksinerte blir behandlet på sykehus med dyre medisner og bruk av dyrt utstyr.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
"Om ikke for leukemien sier smitteeksperter at han ville overlevd coronaviruset og lungebetennelsen han fikk påvist, skriver Mirror."
Vis hele sitatet...
Så om han ikke hadde fått COVID så kunne han ha overlevd? Er jo forresten et godt eksempel på at det er lurt å vaksinere seg selv om man er "frisk" da han ikke viste at han hadde leukemi. Selv om du tror du ikke har en komorbiditet så er det fult mulig du har det.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Har jeg noen gang skrevet at vaksiner er djevelns skaperverk?
Vis hele sitatet...
Nei men du har jo antydet at det er hemmelige mørkemenn, som folk ikke hører om men det likevel finnes lister av.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
Jeg bruker ikke hele kvelden på å svare alle det har jeg ikke tid til, alle her kan komme med sine påstander, jeg tar ofte feil det er ganske menneskelig.
Vis hele sitatet...
Kan anbefale å svare på tidligere innlegg da og ikke benytte nye innlegg til å komme med nye påstander. Eller de samme påstandene omformulert.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
1: Hvor mange pr 10.0000 har dødd av vaksinen vs hvor mange pr 100.000 har dødd av covid?
Vis hele sitatet...
Kan hjelpe deg litt med denne, for USA er det 314 døde per 100k for COVID. I USA med over 200 millioner vaksinerte personer er 15k dødsfall under etterforsking, og for 9 av dem er det funnet en årsakssammenheng til J&J vaksine. Så langt ligger tallet 0.004 dødsfall per 100k skyldes vaksine. De fleste av de mer alvorlige bivirkningene til vaksinene som ikke fører til død er også mindre sannsynlig enn død av COVID.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Når døden skyldes direkte av ett fall, alikevel blir det notert som covid død - noe som kan ha bidratt til hendelsen men ikke er direkte årsaken så blir det helt feil i mitt hodet,
Vis hele sitatet...
Flaks at denne feilkilden ikke er tilstede når man vurderer skumle vaksinebivirkninger.

Sitat av Trooploop Vis innlegg
men når det kommer til sars-cov-19 er jeg mer skeptisk enn andre vaksinetyper, that's it.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor? Den er jo langt bedre testet, og har vist seg tryggere i bruk enn mange gammeldagse vaksiner.

Ser noen av svarene/spørsmålene til meg har blitt slettet. Men ja, jeg vet at mange kvinner får menstruasjonsforstyrrelser etter vaksinen. Jeg er faktisk en av dem. Det er en kjip bivirkning, men tusen ganger heller det enn langcovid. Menstruasjonsforstyrrelser er dessuten veldig vanlig. Ikke at jeg ikke tror det er en reell bivirkning, men det er åpenbart veldig langt fra alle tilfeller som oppstår etter vaksinen som faktisk skyldes vaksinen. Uansett, det er en risiko som må vurderes opp mot ettervirkninger av korona, ikke mot koronadød. Det viser seg at det er ganske mye mellom død og frisk når det gjelder den sykdommen.
Sist endret av *pi; 12. august 2022 kl. 01:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Hei

Mye av argumentasjonen min er basert på kunnskapen til Dr. John Campbell, en ekte lege.
Vis hele sitatet...
Hei. Du har nok fått feil informasjon her. Han er utdannet sykepleier, mener jeg å huske. Er masse videoer på youtube som motbeviser det han sier. Av folk som faktisk jobber med det de motbeviser han på.

Er det ingen bjeller som ringer når en person er ekspert på ALT!? Vet mere enn ALLE fagfolk. Meeeen driver å lager videoer på youtube....
Sitat av pokalaka Vis innlegg
Hei. Du har nok fått feil informasjon her. Han er utdannet sykepleier, mener jeg å huske. Er masse videoer på youtube som motbeviser det han sier. Av folk som faktisk jobber med det de motbeviser han på.

Er det ingen bjeller som ringer når en person er ekspert på ALT!? Vet mere enn ALLE fagfolk. Meeeen driver å lager videoer på youtube....
Vis hele sitatet...
Okei så han ikke er en "ekte lege", my fault. Likevel har an god del kunnskap om temaet og ser på saken fra fugleperspektiv.

Klart ringer det noen bjeller når en person er ekspert på alt, bare se på noen av ekspertene fra freakforum virker som de har mastergrad i nesten alle discipliner, perfekte mennekser som tar aldri feil det er den tråden sammensatt av
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Okei så han ikke er en "ekte lege", my fault. Likevel har an god del kunnskap om temaet og ser på saken fra fugleperspektiv.

Klart ringer det noen bjeller når en person er ekspert på alt, bare se på noen av ekspertene fra freakforum virker som de har mastergrad i nesten alle discipliner, perfekte mennekser som tar aldri feil det er den tråden sammensatt av
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke?!.. Han har spredd vranglære! Som riktig nok har vær blandet med noe rett. Så nei, du fremstår ikke mindre idiotisk, når du fortsetter å bruke han som kilde. Sammen med fugleperspektiv er iallfall det du ikke får!..
BRAND ∞ STRONG
Langya-viruset
Virus generelt
Vaksiner Generelt
Aktuelt med en ny tråd?

Dette er jo noe folk er opptatt av, enten det er av frykt, arroganse, dumhet eller strait up ignorance.
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Okei så han ikke er en "ekte lege", my fault. Likevel har an god del kunnskap om temaet og ser på saken fra fugleperspektiv.

Klart ringer det noen bjeller når en person er ekspert på alt, bare se på noen av ekspertene fra freakforum virker som de har mastergrad i nesten alle discipliner, perfekte mennekser som tar aldri feil det er den tråden sammensatt av
Vis hele sitatet...
Hei igjen. Når en person lyver til sitt publikum om hva han er utdannet som, burde du da fortsette å tro på det andre han sier? Er det å være skeptisk? Høres mere ut for meg at du allerede har bestemt deg hva som er riktig eller galt.

Og nei. Han startet sin youtube karriere med å spre korrekt vitenskapelig informasjon. Men hev seg på konspirasjonen om covid fordi det mest trolig økte hans popularitet med de videoene.

Hvordan kan du vite at han har en del kunnskap når du ikke har utdannelsen(e) selv? Hadde du jo vært utdannet, hadde du ikke trengt å lytte til en liksomlege på youtube...

Vitenskap har ingenting med hva 1 ekspert sier. Men hva alle ekpertene klarer å bevise sammen i sine vitenskapelige pappirer. De jobber faktisk iherdig for å motbevise hverandre, er slikt de blir annerkjent...

Jeg fatter ikke hvorfor folk følger/tror så mye på enkelt personer.. INGEN er perfekt, uansett om det er en 'ekspert' eller en fra freak..
Sitat av Trooploop Vis innlegg
bare se på noen av ekspertene fra freakforum virker som de har mastergrad i nesten alle discipliner
Vis hele sitatet...
Nope. Forskjellen er at vi lytter til de som har en relevant mastergrad.