Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3001
Frykter mulig razzia en av dagene. Har leiligheten i første etasje og om politi skulle kommet på døren kan jeg hoppe fra terrassen. Det er ca 3 meter fall med litt demping av gress. Mitt spørsmål er: Vil jeg bli skadet som følge av hoppet eller er det noelunde trygt å gjøre?
Å regelrett hoppe vil ikke være særlig lurt i noe tilfelle. Et bedre alternativ vil være å bruke armene til å henge seg ned, og så slippe seg ned. På denne måten reduserer du hvertfall fallhøyden med kroppshøyden din+ armene utstrakt. Eventuelt hvis du vil være litt vill-(mann/dame), kan du øve deg på en rull når du lander slik at du lander bedre.
Kort og greit, ja, du kan bli skadet av å hoppe 3m.
Sist endret av Bl1zzarD; 16. juli 2021 kl. 10:46. Grunn: Tillegg
Hm. Om du frykter razzia så har du kanskje en reell grunn til det? Da er det kanskje bedre å tømme bolig for evt. ulovligheter og gjøre det du må med digitale dingser nå i forkant? Da kan du jo bare åpne døren smilende om snuten banker på. Evt. kan du naturligvis knyte et tau på altanen som du bruker til å fire deg ned. Men da er det jo ikke razzia du frykter, men pågripelse. Og er det en pågripelse så må du jo da ha en plass å dra til for om du stikker så blir alle snuter i området å lete etter deg. Eller de leter kanskje ikke aktivt etter deg, men de har deg nok i bakhodet. Også taues du om de ser deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer helt an på hvordan du lander, folk har klart å knekke foten fra så lite som 20 cm.

Er det mulig å hoppe fra 3 meter og komme uskadet fra det: Ja.
Det vil som oftest være politi på bakken tilfelle du prøver å rømme, men muligheten for om det går eller ikke kommer an på om leiligheten interne beliggenhet er sånn at du kan komme deg ut og vekk fra terrassen uten å bli sett og om du er bedre trent i distanseløping enn politiet. 3 meter går greit hvis du lander riktig, fir deg ned så langt du kan og rull i det du treffer bakken så ikke all vekten kommer på fot og ankel for da knekker du ankeln. Beskytt hodet ditt! Veit om en som havna i koma etter å ha prøvd å rømme på razzia.. Rydd gressplenen på forhånd siden du nå allerede mistenker de kommer så du plutselig ikke tråkker på noe som kan skade deg i det du reiser deg opp og løper.

Men husk at en ting er om det går der og da å stikke med alle odds mot deg men noe annet er om du klarer å leve på rømmen i lengden. Blir du tatt før eller senere i å stikke fra snuten taler det ikke akuratt for at du er uskyldig i en rettsak heller så det blir vanskelig å bortforklare den, så en lur idé er det ikke.

Hvorfor mistenker du at du får razzia? Litt lettere å svare med råd da.
Sist endret av celtseus; 16. juli 2021 kl. 11:43.
For oss som er drevne er det ikkeno problem å hoppe ned 3m. I tillegg gress under da er det hvertfall ikke stress. Men jeg er liten og kvikk som få og det er kanskje ikke du. Hopp et par ganger og sjekk selv. Ikke deis rett ned men hopp på skrått nedover hvis plass og ikke ta deg for med armene når du lander. Men du skal huske det første purken gjør når de først skal inn på sånne hyggelige besøk er å omringe hele huset så er du uheldig havner du rett i hånda på en polti eller enda bedre de bikkjene.

Hvis du mistenker razzia så stikk mens du enda kan?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tau? Rappellering ned hustaket
Uvaksinert 👍
Ikke noe problem, hopp og rull. Litt trening så går det helt fint. Energien du opparbeider deg i hoppet må ut, så en rull er en fin måte å fikse det på.
Denne filmen passer fint her

Ambefaler deg å prøve å lande litt bedre da.
Sist endret av SoppVandreren; 16. juli 2021 kl. 22:58.
Alexed12's Avatar
Trådstarter
Takk for svar folkenz! Ser ut som hoppe og rulle virker som en safe strategi. Tror nok tau vil nok ta litt for lang tid om politiet allerede skulle stått utenfor.
Jada, det er helt trygt. Faktisk viser forskning at et hopp fra 3m vil øke sannsynligheten for at det du rømmer fra, vil løse seg av seg selv eller at noen andre tar støyten for deg.
Hvordan fungerer freak mtp besvare slike spørsmål?

Hypotetisk sett, kan folk her inne blir anmdelt eller dømt for medvirkning hvis de kommer med tips som fungerer for han?
Sitat av solstolen Vis innlegg
Hvordan fungerer freak mtp besvare slike spørsmål?

Hypotetisk sett, kan folk her inne blir anmdelt eller dømt for medvirkning hvis de kommer med tips som fungerer for han?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ber deg om å ta livet av en random dud på ett busstopp og du gjør det, er det min skyld da?
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Hvis jeg ber deg om å ta livet av en random dud på ett busstopp og du gjør det, er det min skyld da?
Vis hele sitatet...
Hvis du helt konkret oppfordrer andre til vold eller drap kan du åpenbart bli straffet…

At man kan bli straffet for å svare på hvordvidt, eller hvordan, man man kan droppe 3m uten å skade seg er langt mindre opplagt, og i mitt syn helt usannsynlig…
Hadde gått ut på terrassen NÅ Festet et tau og hatt det klart.. Bare og nappe det med seg og ha 1,7meter med tau så slipper du deg resten ned
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Takk for svar folkenz! Ser ut som hoppe og rulle virker som en safe strategi. Tror nok tau vil nok ta litt for lang tid om politiet allerede skulle stått utenfor.
Vis hele sitatet...
Det fascinerer meg å se at du har startet i gang denne diskusjonen på tomme spekulasjoner, fått input, landet på en konklusjon og lagt en plan - men ikke på noe tidspunkt uttrykt en intensjon om å prøve den.

Går det an å hoppe ned tre meter uten å skade seg? Vel, prøv! Eller var det litt for høyt? Prøv litt lavere og se hvordan det går, da! Lande og rulle, er det en plan? Vel, prøv! Klarer du å lande ei rulle om du hopper fra stuebordet ditt? Hvis svaret viser seg å være nei, så kan du være temmelig sikker på at når du står med adrenalin til halsen, 300 i puls og purken på vei inn gjennom døra med rambukk neppe vil fare stort bedre når du tar svalestup fra balkongen og ned i asfalten. Også dette tauet, da! God plan, for all del - men har du prøvd den? Klarer du å fire deg ned kjapt og elegant? Er det bare å nappe ut tauet? Holder knuta di? Og er tauet overhode nødvendig, eller går det fortere å bare henge over kanten og slippe seg ned? Svaret får du hvis du prøver...

Koreograferer du kung fu-kamper i hodet med improviserte våpen i tilfelle du blir angrepet også, dog uten å noensinne ha trent kampsport? I så fall: Bruk mindre tid på å spørre og gruble og mer tid på å teste idéene dine i praksis. Seriøst.
Sist endret av Myoxocephalus; 18. juli 2021 kl. 11:36.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hva har du tenkt til å gjøre etter at du har unnsluppet razzia? Uten at jeg har spesielt mye erfaring med det, tror jeg ikke det er noe som vanligvis går over av seg selv?
Myoxo blir nok dømt for medvirkning nå.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Alexed12 Vis innlegg
Frykter mulig razzia en av dagene.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror det er sannsynlig med razzia er det vel smartest å ikke oppbevare noe ulovlig.

Om planen er hoppe med det ulovlige så trenger du strengt tatt ikke bli med selv,
du kan kaste det ut av vinduet å hente det når snuten har dratt.
Sitat av m0b Vis innlegg
Hva har du tenkt til å gjøre etter at du har unnsluppet razzia? Uten at jeg har spesielt mye erfaring med det, tror jeg ikke det er noe som vanligvis går over av seg selv?
Vis hele sitatet...
Det kommer en ny tråd om det senere. "Leve på rømmen?"