Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5212
Hei

Har trafikkskolene rett til å fakturere meg for en time hvis jeg avbestiller etter fristen, for eksempel hvis jeg våkner opp med luftveissymptomer samme dag? Og kan de kreve legeerklæring? Med situasjonen som den er.

Hos vegvesenet gjør de det for eksempel ikke: https://www.vegvesen.no/forerkort/ta...ort/oppkjoring

"Til og med 31. mars 2021 krever vi ikke gebyr hvis du ikke møter til prøve på grunn av symptomer på luftveisinfeksjon, sykdom eller karantene. Årsaken er at vi ikke ønsker at personer som har symptomer på luftveisinfeksjon, er syke eller i karantene, skal møte til teoriprøve eller oppkjøring."
Sist endret av Saksen; 7. januar 2021 kl. 00:28.
bare å si du har muligens korona, men du stiller på kjøretimen da du ikke har råd til å la vær. Så lar du kjøreskolen finne en kjørelærer som er interresert i å sitte i en bil en time med en som muligens har korona. Bare å møte opp det, så ska du se du får null gebyrer.
Skriv en mail til kjøreskolen, så har du det dokumentert.

Noen må tvinges til å bruke skallen sin, spesielt om det er profitt inne i bildet.
Sist endret av mr.roundtree; 7. januar 2021 kl. 01:07.
Det korte svaret er: Ja de har lov til å fakturere deg for for sen avbestilt time.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
bare å si du har muligens korona, men du stiller på kjøretimen da du ikke har råd til å la vær. Så lar du kjøreskolen finne en kjørelærer som er interresert i å sitte i en bil en time med en som muligens har korona. Bare å møte opp det, så ska du se du får null gebyrer.
Skriv en mail til kjøreskolen, så har du det dokumentert.

Noen må tvinges til å bruke skallen sin, spesielt om det er profitt inne i bildet.
Vis hele sitatet...
Om du muligens har korona og sier at du har planer om å møte opp så er det jo du som gjør noe ulovlig og kan risikere bot.
Luftveissymtom betyr ikke at du har korona. Det er bare et symtom som muligens kan være tegn på korona. Du må ta en test før du vet det. Det du gjør, er at du ringer trafikkskolen så fort som mulig og legger fram saken og spør dem hva du skal gjøre. Så vil dem avgjøre om du skal møte opp eller ikke eller om du må betale for timen eller ikke. Så enkelt er det.
Tannlegen min har fra mars 2020 vært tydelig på praksis her; har du symptomber så meld ifra og ikke still på time. Ingen gebyr blir belastet. Dette forventer jeg også at andre seriøse aktører praktiserer.
For noen år siden fikk jeg akutt diare når jeg skulle til en naprapat. Ringte de typ 15 min før (det var da det kom) Og ga beskjed, ble møtt med forståelse og fikk ikke noe gebyr. Så veldig dårlig av kjøreskolen om de ikke møter deg med forståelse mtp situasjonen som vi nå befinner oss i.
Åssen gikk det ts? Måtte du betale for timen?