Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1979
Hei.

Vet dere om sjokoladesmak overdøver mye av hasj-smaken? Med tanke på at brownies med hasj er så populært?

Jeg har hatt hasj i havregrøt hvor jeg smelter hasjen i smøret. Det smakte ikke spesielt godt.

I dag smelter jeg litt smør og en klump hasj, hadde litt melk i og rett i koppen sjokoladepulver. Så styrtet jeg hele "kakaoen". Hasjsmaken var der i stor grad, men noe mindre enn i grøten.

Så lurer på om det rett og slett er bedre å innta det med sjokolade generelt?
Næææ, etter min erfaring er det veldig vanskelig å ikke merke smaken av hasj, men sjokolade vil fungere greit uansett..
Bruker ikke å kjenne til smaken av hasj når vi serverer brownies. Tips for å kamuflere smaken mest mulig er jo å få fordelt hasjen utover en så stor kake som mulig; Lager du tre kakestykker kjenner du smaken, lager du en hel kake kjenner du den ikke. Noen kuler vaniljeis ved sidenav er aldri feil heller.
Selv får jeg lite til ingen funk av spise, men har gjort en rekke forsøk, og en av greiene er at jeg synes det smaker for mye hasj.
Siste gangen jeg spiste hasj, smeltet jeg det først i smør og lot det stå på svak varme i 20-30 minutter, deretter smeltet jeg ca en halv plate med kokesjokolade oppi og blandet godt (jeg blandet lys og mørk, men jeg tror at jo mørkere jo bedre), deretter helte jeg sjokoladen over i 2 muffins-former, satte det i kjøleskapet og lot det bli kaldt.
jeg brukte da 0,5-0,6 g bra hasj som jeg spiste i 2 omganger med ca 1 times mellomrom.
Jeg synes at det å blande med sjokolade er det jeg har forsøkt som smaker best, hvorfor jeg ikke får noe funk vet jeg ikke, men det har jeg aldri fått ved oralt inntak, av en eller annen grunn.
Personlig foretrekker jeg og smelte smør og en grammer hasj, og bare shotte det «Reint» smake dritt gjør det uansett så ��
Dette trenger ikke nødvendigvis å smake ubehagelig.
Bare ta deg god tid slik at smørblandingen dekarbolyseres i størst mulig grad.
Da er smaken knapt nok merkbar, spesielt om man renser smøret med vann slik at resterende urenheter ender opp som bunnfall.
Prøv en shake med sitron inni, og kanskje noe annet dere liker. Sitron/Lime dekker det meste av den beske smaken, håper dere liker det surt Kommer jo selfølgelig litt ettersmak, da er det bare å ta seg ett glass juice eller to and ride along.

Edit: Egentlig bare kos dere med frukt etterpå, f.eks. ananas er dritdigg. Så kan dere starte med sjokolade og annet snacks etterhvert.
Sist endret av Freefalling; 31. januar 2018 kl. 07:34. Grunn: En liten edit
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt god suksess med toro sjokolademuffins. Steker dem på lavere temp enn det står på pakka i 30-40 min. ✌
Smaker mye mindre enn brownies.
Selv pleier jeg å lage skakkolade. 100g melkesjokolade, 20g meierismør og 1,5 - 2g hasj.

Kok opp vann i kjele, ha smør i et desilitermål eller lignende.
Sett så dl-målet i vannet, smelt smøret og smelt inn hasjen(små biter).
Så hiver jeg oppi 100g melkesjokolade i småbiter, rører til alt er smeltet sammen og setter hele desilitermålet i fryseren.

Smaker knallgodt, og kan knapt kjenne hasjsmaken.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lag kakao med melk, så fyller du opp en kopp og heller hasjsmøret opp i koppen. Sist gang jeg gjorde dette smakte det faktisk ikke så ekkelt og hasjsmaken var minimal. Dette kommer ikke til å bli godt hvis du bruker mye smør however, bruk minst mulig for mengden hasj du skal ha.
Skakkao

2 plater kokesjokolade, 2 dl helmelk, 1 ss smør uten salt. Blir ekstra godt med litt krem på toppen

Vær forsiktig med varmen!
Sitat av Knask Vis innlegg
Bare ta deg god tid slik at smørblandingen dekarbolyseres i størst mulig grad.
Vis hele sitatet...
Decarboxylering er vel bare nødvendig for pot afaik - og da for å gjøre thc'en aktiv (eller noe) slik at magen kan ta det opp (mer effektivt?). Jeg har ihvertfall ikke opplevd endringer i smak ifht. tid brukt på varmebehandling for hasj.

Jeg synes det fungerer best med litt helmelk eller fløte varmet med hasj så det får llst seg opp litt og slenge i en passe sterk kopp kaffe. Da smaker det ikke mye beis.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Decarboxylering er vel bare nødvendig for pot afaik - og da for å gjøre thc'en aktiv (eller noe) slik at magen kan ta det opp (mer effektivt?). Jeg har ihvertfall ikke opplevd endringer i smak ifht. tid brukt på varmebehandling for hasj.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å kjøre hele greia i vannbad helt til det slutter å sive opp små bobler av miksen, noe som vanligvis tar minst et par timer - og som jeg skrev ovenfor så kan jeg knapt legge merke til den beske smaken av hasj. Ikke en gang ved inntak av ren "cannabutter".

Klipp hasjen opp i små biter som så varmes på 120 grader i 20 minutter midt i stekovnen før smør/olje blandes inn. Deretter vannbad i minst to timer.
Hvis du/dere sliter med drittsmaken så vil jeg absolutt anbefale å ihvertfall teste dette.
Jeg får alltid svært gode tilbakemeldinger på mine "edibles". Både når det gjelder smak og potens så det kan umulig bare være meg det er noe galt med.


Legger ved en tabell for decarb. - og kilde til tabellen:



https://merryjane.com/health/cannabi...lation-methods