Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3131


https://www.broadsheet.ie/2021/12/09...oCzu9nguansmAw


Det skjer mye merkelig med mennesker i høypresentasjonsyrker, slik som idrett o.l. Det har vært usedvanlig mange idrettsmennesker som har enten død eller blitt sendt på sykehuset i 2021, den siste er en Manchester United stjerne som jeg ikke husker navnet på. Hva tror dere det kan skyldes?

Her ser vi altså en 1700% økning i dødsfall i en yrkesgruppe, og det er et så ekstremt høyt tall at det må være statistisk signifikant selv om utvalget er lite, altså det kan ikke bare være tilfeldigheter, det har en årsak.
Sist endret av Hans Høyhet; 12. desember 2021 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bittelitt kildekritikk hadde vært nyttig. Til denne utgaven av dette magasinet hadde familiene til døde piloter meldt inn én som døde i 2019, seks som døde i 2020 og (naturligvis) ganske mange flere som døde mer nylig.

Hadde du sett på et tilsvarende magasin fra høsten 2019 ville det, lo and behold, vært mange flere som døde i 2019 – og kanskje noen få fra 2017 eller 2018. Shocking, I know!

Hvis du ikke tror meg: Her er en tweet fra magasinet selv. Fun fact: Det ligger an til færre døde piloter i 2021 enn både 2020 og 2019.
Sist endret av Snillorg; 12. desember 2021 kl. 15:27.
Professor
Trådstarter
Sitat av Myhre Vis innlegg
Bittelitt kildekritikk hadde vært nyttig. Til denne utgaven av dette magasinet hadde familiene til døde piloter meldt inn én som døde i 2019, seks som døde i 2020 og (naturligvis) ganske mange flere som døde mer nylig.

Hadde du sett på et tilsvarende magasin fra høsten 2019 ville det, lo and behold, vært mange flere som døde i 2019 – og kanskje noen få fra 2017 eller 2018. Shocking, I know!

Hvis du ikke tror meg: Her er en tweet fra magasinet selv. Fun fact: Det ligger an til færre døde piloter i 2021 enn både 2020 og 2019.
Vis hele sitatet...
Det gir ikke mening, tallene rapporteres når de døde, ikke når det ble meldt inn, altså skulle det være døde flere fra tidligere år hvis det ble rapportert inn sent og kom med i en senere utgave.

Edit:
Ok, jeg leste det igjen, så det er mulig at de fra 2019 og 2020 er etterrapporteringer. Men tror jeg på det? nei, ikke før jeg ser en tidligere utgave. Og hva med alle idrettsfolka?
Sist endret av Hans Høyhet; 12. desember 2021 kl. 15:34.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det gir ikke mening, tallene rapporteres når de døde, ikke når det ble meldt inn, altså skulle det være døde flere fra tidligere år hvis det ble rapportert inn sent og kom med i en senere utgave.
Vis hele sitatet...
Nei, som de selv skriver:

We report the losses in our magazine as we receive information from the families. The information in one magazine edition does not provide a complete report of the total losses for each of the listed years.
Vis hele sitatet...
Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Og hva med alle idrettsfolka?
Vis hele sitatet...
Det er nok omikronvarianten som har tatt livet av dem. Har hørt at den forårsaker hjertetrøbbel o.l.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
den siste er en Manchester United stjerne som jeg ikke husker navnet på. Hva tror dere det kan skyldes?
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? Reinspikka tull. Ro ned konspirasjonsteoriene dine.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det gir ikke mening, tallene rapporteres når de døde, ikke når det ble meldt inn, altså skulle det være døde flere fra tidligere år hvis det ble rapportert inn sent og kom med i en senere utgave.

Edit:
Ok, jeg leste det igjen, så det er mulig at de fra 2019 og 2020 er etterrapporteringer. Men tror jeg på det? nei, ikke før jeg ser en tidligere utgave. Og hva med alle idrettsfolka?
Vis hele sitatet...
Ikke noe nytt at idrettsfolk får problemer. Det har også vært et pågående fokus med fotballspillere og hjerteproblemeri ganske mange år, også før korona. I perioden 2014-2018 registrete FIFA sudden Death registry 617 spillere i 67 land som døde. Det er per idag ikke noe som tyder på at vi ligger statistisk signifikant høyere på dødsfall i fotball i 2020 eller 2021. Kilde: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33361135/

Det er mye forskning på dette med tidlig død blant idrettsutøvere og dert har det vært i flere år. Du må gjerne være skeptisk og stille spørsmål til ting, men tenk kildekritikk og husk at korrelasjon ikke nødvendigvis betyr årsak.
Professor
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Ikke noe nytt at idrettsfolk får problemer. Det har også vært et pågående fokus med fotballspillere og hjerteproblemeri ganske mange år, også før korona. I perioden 2014-2018 registrete FIFA sudden Death registry 617 spillere i 67 land som døde. Det er per idag ikke noe som tyder på at vi ligger statistisk signifikant høyere på dødsfall i fotball i 2020 eller 2021. Kilde: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33361135/

Det er mye forskning på dette med tidlig død blant idrettsutøvere og dert har det vært i flere år. Du må gjerne være skeptisk og stille spørsmål til ting, men tenk kildekritikk og husk at korrelasjon ikke nødvendigvis betyr årsak.
Vis hele sitatet...
Kildekrittikk, jo, jeg forstår det, at det kan ha noe for seg, men samtidig er det jo veldig kjedelig. Og skal en virkelig gjøre god kildekritikk så må man faktisk sette seg inn i studier gjort, og man kan heller ikke stole på de, da det er mange måter å få falske data på, f.eks. er det ikke uvanlig med at forskere gjør et forsøk flere ganger, til de får det resultatet de eller journalen vil ha, slik at de blir publisert . Dette er faktisk et reelt problem som har ført til at mange akademikere vil ha en mer åpen prossess der data rapporteres i "real time".

Uansett, hva med dette?
https://rairfoundation.com/great-bri...ccine-rollout/

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Kildekrittikk, jo, jeg forstår det, at det kan ha noe for seg, men samtidig er det jo veldig kjedelig. Og skal en virkelig gjøre god kildekritikk så må man faktisk sette seg inn i studier gjort, og man kan heller ikke stole på de, da det er mange måter å få falske data på, f.eks. er det ikke uvanlig med at forskere gjør et forsøk flere ganger, til de får det resultatet de eller journalen vil ha, slik at de blir publisert . Dette er faktisk et reelt problem som har ført til at mange akademikere vil ha en mer åpen prossess der data rapporteres i "real time".

Uansett, hva med dette?
https://rairfoundation.com/great-bri...ccine-rollout/
Vis hele sitatet...
"Is it just a coincidence that deaths among children have since increased by 62% (up to 400% in vulnerable children) against the five-year average? "

Nå kan det hende at dataene har hatt slike ujevnheter fra før, altså at det at det går opp og ned med 62-400% måned til måned ikke er uvanlig, og at kanskje var det allerede høyere før vaksinasjonen startet, men jeg har ikke tilgang til de dataene

Og hva med dette studiet fra Japan, det ser ikke akkurat bra ut for vaksinen

https://www.npojip.org/english/MedCh...2021-08&12.pdf


Side 41: "Mortality risk of vaccination is 7 times
higher than that of COVID-19 in 20s"

Men, nå må det sies at jeg ikke vet hvor pålitelig "Med Check" journalen er.
Sist endret av Hans Høyhet; 14. desember 2021 kl. 04:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
2021, det dødeligste året for amerikanske* piloter
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ifølgje NHS (som er lenka til *I* artikkelen du lenker til er overdødelegheita kun blant born under fem år.

UK vaksinerer unger i alderen 12-16 år med ein dose. Korleis i flatsvidde helvete er det plausibelt at det skal føre til overdødelegheit i dei under fem år?

Kort sagt er det du kjem med her konspimonging som illustrerer at du (og dei du viser til) ikkje har gjort fundamentale forsøk på å kvalifisere kritikken dei kjem med.
Professor
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ifølgje NHS (som er lenka til *I* artikkelen du lenker til er overdødelegheita kun blant born under fem år.

UK vaksinerer unger i alderen 12-16 år med ein dose. Korleis i flatsvidde helvete er det plausibelt at det skal føre til overdødelegheit i dei under fem år?

Kort sagt er det du kjem med her konspimonging som illustrerer at du (og dei du viser til) ikkje har gjort fundamentale forsøk på å kvalifisere kritikken dei kjem med.
Vis hele sitatet...
Det står:
Following the government’s vaccine rollout, the UK’s Office of National Statistics shows that the number of deaths between week 38 and week 41 of 2021 among children aged 10-14 were 62% higher than the five-year average.

Nå har jeg ikke studert statistikken selv, men ja her burdes det jo selfølgelig gjøres mer undersøkelser, dvs. man må plukke ut den aldersgruppa som var vaksinert, altså fra 12 år.

Og det er vel ikke konspirasjon å stille spørsmål om tall? jeg har jo ikke hevded noe som helst eller foreslått noen årsakssammenheng. Jeg gikk med på at den første påstanden angående piloter var resultat av dårlig kildekritikk. Men jeg mistenker at du er del av en konspirasjon som foregår her på Freak.no, som ikke har startet på Freak.no men som likevel er verdensomspennende, da du er er så rask å kalle meg for konspirasjonstenker.
Sist endret av Hans Høyhet; 14. desember 2021 kl. 11:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det står:
Following the government’s vaccine rollout, the UK’s Office of National Statistics shows that the number of deaths between week 38 and week 41 of 2021 among children aged 10-14 were 62% higher than the five-year average.

Nå har jeg ikke studert statistikken selv, men ja her burdes det jo selfølgelig gjøres mer undersøkelser, dvs. man må plukke ut den aldersgruppa som var vaksinert, altså fra 12 år.
Vis hele sitatet...
Du grokka ikkje poenget mitt.

I artikkelen lenker dei m.a. til ei oversikt frå NHS som viser overdøydelegheit i alderen 0-5 år - som IKKJE vert vaksinerte. Om din spinnville påstand stemmer burde jo ikkje vi sett det?

Kort sagt: du kan ikkje lese statistikk slik du gjer. Viare ignorerer du at vi ... har ein pandemi på gang, med eit virus som kan føre til dødsfall. Du ignorerer og at svært få unger kreperer i industriland som UK, så tilfeldige hendinger kan veldig fort føre ei enkelt uke skyhøgt opp over snittet dei siste fem åra.

Så nei, du har ikkje ei sak. Du fortset med å bare stille spørsmål, og kaste ut tilfeldige påstander utan å ha ei reell formeining om substans.

Dette er støy. Det er ikkje relevant eller interessant diskusjonstema.