Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1340
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg har lagt merke til at hjemmekino receiveren blir svært varm, det har sikkert noe med varmebølgen som har streifet store deler av norge å gjøre.

Jeg tenkte derfor det å sette en vifte over selve receiveren kanskje ville hatt en gunstig effekt på dette problemet. Noen som har noe å anbefale? Helst ikke over 5-600kr
Undersått
Dette kan du kjapt og enkelt sette sammen selv, bare ta en gammel USB ledning, splitt den, koble sammen rød og svart med rød og svart på en gammel pc-vifte. Bare bruk teip eller noe slik at du ikke kortslutter lederne. Lykke til!

Hvis du ønsker en mer kommersiell og stilig løsning så må noen andre hjelpe deg.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Trådstarter
Sitat av sprett Vis innlegg
Dette kan du kjapt og enkelt sette sammen selv, bare ta en gammel USB ledning, splitt den, koble sammen rød og svart med rød og svart på en gammel pc-vifte. Bare bruk teip eller noe slik at du ikke kortslutter lederne. Lykke til!

Hvis du ønsker en mer kommersiell og stilig løsning så må noen andre hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke verre enn det altså? Må jeg ikke ta hensyn til spenning og annet? Da kan det jo tenkes jeg har noe liggende
er ikke usb 5volt og pc vifter 12volt da?
5v vil fungere fint, blir lavere hastighet på viften men dermed også mindre støy fra viften.

Dessuten så har jo alle receivere jeg har sett en form for statisk kjøling. Stort sett kjøleribber eller at selve kabinettet fungerer som heat sink. I normal drift og med normal last uten noen crazy hjemmekoblinger så vil dette være mer enn nok kjøling for receiver. Enkelte lyd freaks ønsker faktisk endel varme på utstyret fordi de mener det har en positiv effekt på lydkvalitet.