Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1427
Tenkte å kjøre lyden fra én applikasjon gjennom 6,3 hodetelefonutgang og lyden fra en annen applikasjon gjennom RCA(analog) til to studiomonitorer. Begge deler er koblet til samme eksterne USB-lydkort. Noen som vet hvordan, eller om, dette kan gjøres? Er for å spille musikk fra Spotify på høyttalere og FL-studio på hodetelefoner.
Sist endret av sinkpad; 10. juni 2018 kl. 01:38.
Hvilke utganger er det på lydkortet? Du kan sikkert velge kilde på software til lydkortet også sette kilden til rett utgang. Eller om du har integrert lydkort på hovedkort pluss ekstra lydkort så kan du kjøre lyd fra feks spotify over det integrerte også fl studio over ekstra lydkort. Kjenner ikke fl studio men tror kanskje det er integrert mixer i den og da kan du gjøre alt dette rett fra fl studio.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis lydkortet ditt har fire (2x stereo) utganger er det mulig, det er jo halve poenget. Hvis det bare har to utganger går det selvsagt ikke.
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvis lydkortet ditt har fire (2x stereo) utganger er det mulig, det er jo halve poenget. Hvis det bare har to utganger går det selvsagt ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg har to ganger to stereo og en hodetelefonutgang(også stereo seff) og kan mikse disse av og på med knotter på lydkortet. Men har ingen anelse om hvordan jeg skal kunne sende lyden fra en applikasjon gjennom bare den ene stereoutgangen f.eks?
Sist endret av sinkpad; 10. juni 2018 kl. 14:55.
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Jeg har to ganger to stereo og en hodetelefonutgang(også stereo seff) og kan mikse disse av og på med knotter på lydkortet. Men har ingen anelse om hvordan jeg skal kunne sende lyden fra en applikasjon gjennom bare den ene stereoutgangen f.eks?
Vis hele sitatet...
Akkurat spotify har ingen playpack setting, men mange applikasjoner (som feks flstudio) lar deg velge hvilken output du skal bruke.
Om du bruker ASIO så trykker du bare på "Show ASIO panel" i Options> Audio Settings og endrer output device der.
Om du trenger å endre for applikasjoner som ikke har settings så finnes det feks https://github.com/audiorouterdev/audio-router, men jeg har aldri testet dette selv.


Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av StorBørsteekorn Vis innlegg
/snip
Vis hele sitatet...
Takk for info og bilde! Får ikke etstet dette før jeg har tilgang til hjemmepc, rapporterer tilbake
Sist endret av sinkpad; 12. juni 2018 kl. 19:24.