Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 28271
Har blitt tilbudt denne for 8000kr , er den verdt det ? forklar gjerne hvorfor den er verdt/ikkeverdt 8000

Hovedkort: gigabyte sniper 1155 socket
Cpu: intel 2600k
Cpu kjøler: noctua d14
Grafikk: xfx radeon 5970 X2 x-fire
Ram: corsair dominator 1333 mhz 4X4 = 16 gb
Lagring: 2X 240gb kinston hyperx i raid0, wd black 2 tb x2 sata6, wd green 2 tb x 2 sata3
Kabinett: corsair obsidian 800d airbrushet.
Psu: corsair hx 850w modulær
Skjerm: benq 2420hd
nei, alt er utdatert. jeg kjøpte samme cpu i 2011
derfor er den ikke verdt det. Dette er vel et dårlig eksempel, men ett av de..
Trådstarter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
derfor er den ikke verdt det. Dette er vel et dårlig eksempel, men ett av de..
Vis hele sitatet...
var ikke værst den der
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
Har blitt tilbudt denne for 8000kr , er den verdt det ? forklar gjerne hvorfor den er verdt/ikkeverdt 8000

Hovedkort: gigabyte sniper 1155 socket
Cpu: intel 2600k
Cpu kjøler: noctua d14
Grafikk: xfx radeon 5970 X2 x-fire
Ram: corsair dominator 1333 mhz 4X4 = 16 gb
Lagring: 2X 240gb kinston hyperx i raid0, wd black 2 tb x2 sata6, wd green 2 tb x 2 sata3
Kabinett: corsair obsidian 800d airbrushet.
Psu: corsair hx 850w modulær
Skjerm: benq 2420hd
Vis hele sitatet...
Drit i det de andre sier her. Den er verdt 8000,- for rette personen, men ikke mer. Den har en god og stille kjøler verdt 500, skjermkort er fortsatt bra, og bedre enn GTX 770, RAM er helt ok, selv om 16gb kits ikke koster all verden så er det fortsatt litt value. Hovedgrunnen til at den er verdt litt er diskene, som nye ville kostet ~5k. PSU er også av høy kvalitet (har en HX selv, knallgode PSU'er).

Den som er linket til på komplett har bare 1xSSD, 8gb ram og Cooler Master (!) PSU. Eneste den er bedre på er CPU, som for de fleste ikke er en flaskehals, og 2600K sparker fortsatt bra fra seg i spill etc.

Hadde lett valgt din PC foran den som er linket til. Hadde kastet ut det ene 5970-kortet og den ene SSD'en og solgt/brukt til noe annet.

Hvordan er Kingston SSD'ene? Kom de før Sandforce tok over?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Drit i det de andre sier her. Den er verdt 8000,- for rette personen, men ikke mer. Den har en god og stille kjøler verdt 500, skjermkort er fortsatt bra, og bedre enn GTX 770, RAM er helt ok, selv om 16gb kits ikke koster all verden så er det fortsatt litt value. Hovedgrunnen til at den er verdt litt er diskene, som nye ville kostet ~5k. PSU er også av høy kvalitet (har en HX selv, knallgode PSU'er).

Den som er linket til på komplett har bare 1xSSD, 8gb ram og Cooler Master (!) PSU. Eneste den er bedre på er CPU, som for de fleste ikke er en flaskehals, og 2600K sparker fortsatt bra fra seg i spill etc.

Hadde lett valgt din PC foran den som er linket til. Hadde kastet ut det ene 5970-kortet og den ene SSD'en og solgt/brukt til noe annet.

Hvordan er Kingston SSD'ene? Kom de før Sandforce tok over?
Vis hele sitatet...
3 år gammel Hw > Ny Hardware ? Du er jammen rar.
Edit:

Skjermen er ganske ræv, men den som er linket til har ikke skjerm. 2600K yter ca 92% av 4770K per core.

Billig gammel PC + diskene-1xSSD og vips, filserver/unraid eller noe annet. Det ene skjermkortet kan selges (1000-1500,-) og det er kvalitet hele veien.

Selg hvis du vil, fair pris...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
var ikke værst den der
Vis hele sitatet...
Jo. m-Atx i et miditower kabinett. Cpu med låst multiplier. Dritt Psu.
Komplett har mye rare pakker....
Sitat av Lima Vis innlegg
3 år gammel Hw > Ny Hardware ? Du er jammen rar.
Vis hele sitatet...
Vennligst begrunn hvorfor den nye er bedre?

Den ene har premium-komponenter + 8TB diskplass + ekstra skjermkort og ekstra SSD, og i tillegg er skjermkortet langt bedre.

Den "gamle" vil grisebanke den på komplett i spill, pluss at man har kvalitet hele veien, i stedet for det billigste skvipet (bortsett fra CPU)

OG den har en skjerm. En tusenlapp ekstra..

Edit:

Glemte å nevne kjøler, for "alle" kjenner Noctua sin legendariske D14. Det er noe annet enn en boxed fra intel...

Personlig ville jeg heller kjøpt en FX-8350 + GTX 650Ti Boost siden jeg ikke spiller, men prøv å sette opp en ny PC med tilsvarende ytelse og med tilsvarende kvalitet på komponenter, så ser du at det er ganske mye penger der. Bare 8TB lagring + skjerm blir ~4k.
Sitat av phish Vis innlegg
Drit i det de andre sier her. Den er verdt 8000,- for rette personen, men ikke mer. Den har en god og stille kjøler verdt 500, skjermkort er fortsatt bra, og bedre enn GTX 770, RAM er helt ok, selv om 16gb kits ikke koster all verden så er det fortsatt litt value. Hovedgrunnen til at den er verdt litt er diskene, som nye ville kostet ~5k. PSU er også av høy kvalitet (har en HX selv, knallgode PSU'er).

Den som er linket til på komplett har bare 1xSSD, 8gb ram og Cooler Master (!) PSU. Eneste den er bedre på er CPU, som for de fleste ikke er en flaskehals, og 2600K sparker fortsatt bra fra seg i spill etc.

Hadde lett valgt din PC foran den som er linket til. Hadde kastet ut det ene 5970-kortet og den ene SSD'en og solgt/brukt til noe annet.

Hvordan er Kingston SSD'ene? Kom de før Sandforce tok over?
Vis hele sitatet...
er du vill? eller er det du som har gitt han tilbudet?
Sitat av Lima Vis innlegg
Jo. m-Atx i et miditower kabinett. Cpu med låst multiplier. Dritt Psu.
Komplett har mye rare pakker....
Vis hele sitatet...
Sjekket linken i signaturen din, og ser du har mye Corsair der selv. Da vet du at en HX850 alene, selv 3 år gammel, er noe annet enn en Cooler Master 500W dritt-PSU. Resten av PC'en er også ganske "premium".

Den er litt "verken fisk eller fugl", altså en gaming-rig med mye lagring, men hva mener du er de store fordelene til den "nye", bortsett fra nyere og raskere CPU med lavere TDP? Intel bytter sockets som andre bytter strømper, så å "oppgradere" blir sjelden aktuelt uansett...
Jeg ville kjøpt ny hardware over det gamle anyday, det er ett problem med å finne tilsvarende pc, det er at ingen selger en data med 8 tb lagring som standard, for 99,9% av alle som kjøper data, ikke trenger det.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
er du vill? eller er det du som har gitt han tilbudet?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har allerede en bedre PC og har ingen bruk for noe av det, men du argumenterer svært lite. Gi meg et eksempel på en PC som gir mer valuta for pengene?

Som sagt, hadde jeg vært på utkikk etter en PC med ganske rå gaming-ytelse, og en filserver hadde jeg puttet en SSD + disker + billig-resten i en server og fått i pose og sekk. Komponentene hans er top-shelf, og det har ikke skjedd SÅ mye de siste årene.

Fortell meg hvorfor jeg tar feil?
Sitat av phish Vis innlegg
Vennligst begrunn hvorfor den nye er bedre?

Den ene har premium-komponenter + 8TB diskplass + ekstra skjermkort og ekstra SSD, og i tillegg er skjermkortet langt bedre.

Den "gamle" vil grisebanke den på komplett i spill, pluss at man har kvalitet hele veien, i stedet for det billigste skvipet (bortsett fra CPU)

OG den har en skjerm. En tusenlapp ekstra..

Edit:

Glemte å nevne kjøler, for "alle" kjenner Noctua sin legendariske D14. Det er noe annet enn en boxed fra intel...

Personlig ville jeg heller kjøpt en FX-8350 + GTX 650Ti Boost siden jeg ikke spiller, men prøv å sette opp en ny PC med tilsvarende ytelse og med tilsvarende kvalitet på komponenter, så ser du at det er ganske mye penger der. Bare 8TB lagring + skjerm blir ~4k.
Vis hele sitatet...
Du går lenger og lenger ut på jordet nå man...
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg ville kjøpt ny hardware over det gamle anyday, det er ett problem med å finne tilsvarende pc, det er at ingen selger en data med 8 tb lagring som standard, for 99,9% av alle som kjøper data, ikke trenger det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor, hvis den gamle yter bedre?

Du får se på 8tb som bonus da, som gir deg noen tusen på bruktmarkedet. Som jeg skrev først; for den rette personen.

Hadde jeg ikke hatt alt jeg trengte kunne jeg godt vurdert det. Se hva en tilsvarende ny PC koster...
Sitat av KriZagon Vis innlegg
Du går lenger og lenger ut på jordet nå man...
Vis hele sitatet...
han er helt ute på tur.
Sitat av KriZagon Vis innlegg
Du går lenger og lenger ut på jordet nå man...
Vis hele sitatet...
Enda en med .. 0 .. argumenter

Toppers! minuskvalitetspoeng burde vært gitt...

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
han er helt ute på tur.
Vis hele sitatet...
...

FORKLAR?

Hvorfor er en ny PC til 8k bedre?
Sitat av phish Vis innlegg
Enda en med .. 0 .. argumenter

Toppers! minuskvalitetspoeng burde vært gitt...
Vis hele sitatet...
du gir jo ikke 8k for den pcen der hvis du skal bruke den til å spille.
Sitat av phish Vis innlegg
Enda en med .. 0 .. argumenter

Toppers! minuskvalitetspoeng burde vært gitt...



...

FORKLAR?

Hvorfor er en ny PC til 8k bedre?
Vis hele sitatet...
Det går jo ikke an å finne en standard pc med 8 tb lagrinsplass, men hvem trenger det?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Jeg ville kjøpt ny hardware over det gamle anyday, det er ett problem med å finne tilsvarende pc, det er at ingen selger en data med 8 tb lagring som standard, for 99,9% av alle som kjøper data, ikke trenger det.
Vis hele sitatet...
Det finnes noe som heter "handlekurv" på komplett. Sett sammen en ny PC med tilsvarende ytelse og samme kvalitet på komponenter og se hva du ender opp med i pris. Jeg ville valgt en 3 år gammel HX-850 over en Cooler Master 500W any day...
Sitat av phish Vis innlegg
Det finnes noe som heter "handlekurv" på komplett. Sett sammen en ny PC med tilsvarende ytelse og samme kvalitet på komponenter og se hva du ender opp med i pris. Jeg ville valgt en 3 år gammel HX-850 over en Cooler Master 500W any day...
Vis hele sitatet...
hvem sier att man må kjøpe en cooler master 500w på komplett? kan kjøpe en xfx 750w til en grei pris også.
Sitat av phish Vis innlegg
Det finnes noe som heter "handlekurv" på komplett. Sett sammen en ny PC med tilsvarende ytelse og samme kvalitet på komponenter og se hva du ender opp med i pris. Jeg ville valgt en 3 år gammel HX-850 over en Cooler Master 500W any day...
Vis hele sitatet...
greia er jo at om du skal ha gaming pc, så kan du drite i å kjøpe 7 av de 8 tera med lagring, noe som blir noen tusen til å bruke på andre komponenter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det går jo ikke an å finne en standard pc med 8 tb lagrinsplass, men hvem trenger det?
Vis hele sitatet...
Hvis du er typen som kjøper "standard pc" så er du kanskje ikke så kompetent til å uttale deg?

Som sagt; du får med 8tb som bonus. La oss si du får 2k for dem, så har du en skjerm som koster deg 1k..

Finn en ny PC til 5k med tilsvarende ytelse? Lykke til!

Som jeg har sagt hele tiden, så er den verdt 8000,- for den RETTE personen, altså en som trenger det han selger, ikke ei jente som skal spille Sims 2 og være på facebook.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
hvem sier att man må kjøpe en cooler master 500w på komplett? kan kjøpe en xfx 750w til en grei pris også.
Vis hele sitatet...
Aldri vært borti XFX sine PSU'er, men tviler på at den er i samme klasse som Corsair sine HX'er. Uansett; sett opp en PC som yter tilsvarende OP sin og se hva du ender opp med. Putt inn en Noctua D14, en skjerm og 8tb lagring + 2 SSD'er.
Sitat av phish Vis innlegg
Hvis du er typen som kjøper "standard pc" så er du kanskje ikke så kompetent til å uttale deg?

Som sagt; du får med 8tb som bonus. La oss si du får 2k for dem, så har du en skjerm som koster deg 1k..

Finn en ny PC til 5k med tilsvarende ytelse? Lykke til!

Som jeg har sagt hele tiden, så er den verdt 8000,- for den RETTE personen, altså en som trenger det han selger, ikke ei jente som skal spille Sims 2 og være på facebook.
Vis hele sitatet...
vent litt.. fordi jeg ikke har en dyr pc, så kan jeg ikke uttale meg om dette? hva har du røyka? og forresten, jeg har ikke en "standard pc"

med "standard pc" tenkte jeg på en som ikke er bygd selv
Sitat av kjerstin Vis innlegg
greia er jo at om du skal ha gaming pc, så kan du drite i å kjøpe 7 av de 8 tera med lagring, noe som blir noen tusen til å bruke på andre komponenter
Vis hele sitatet...
Jeg har jo hele tiden sagt "for den rette personen", og det er jo tydeligvis ikke deg. Som sagt kan man lett få solgt 4x2tb for 2k (jeg kjøper dem gjerne) og en billig skjerm koster ca 1000,-. Da har du 5k å lage en PC for. Go wild!

Sitat av kjerstin Vis innlegg
vent litt.. fordi jeg ikke har en dyr pc, så kan jeg ikke uttale meg om dette? hva har du røyka? og forresten, jeg har ikke en "standard pc"

med "standard pc" tenkte jeg på en som ikke er bygd selv
Vis hele sitatet...
Joda, du kan uttale deg så mye deg vil, så lenge du argumenterer for deg og ikke bare gjentar deg selv, eller linker til en PC på komplett uten å fortelle HVORFOR den er bedre. Ja, den er nyere og har bedre CPU, men ellers er den dårligere, koster mer, yter dårligere i spill, mangler 8TB lagring, mangler 1SSD, mangler skjerm...og ja, koster mer.
jaokei, jeg betaler ikke 8000 for noe som kostet 12 000 for noen år siden, da jeg mener kun idioter kan gjøre noe slikt. PC og hardware går fremover, spesielt den siste tiden når Haswell ble lansert.
Ser ganske grei oppsett som TS har lagt ut her. Du får jo med deg en fin 800D Kabinett til 2k + masse lagring. Kunne tenkt meg å kjøpe dette oppsette "hvis" man får mye igjen av å selge vekk, cpu, hk, gpu og ram. Slik at man kan legge inn nye deler(haswell) + en rimelig gpu.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Du må nesten bevise at 5970 slår 760. Er vel vanskelig å finne en sammeligning da ingen bruker det gammle kortet lenger...
du kan bygge en pc til 10k på komplett som pisser på den pcen der i ytelse i spilling. OG DA ER ALLE DELENE NYE! istedet for brukt. Og trenger TS 8TB???? Si hvis TS legger inn 2k til så kan han få en mye bedre pc med nye deler.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
hvem sier att man må kjøpe en cooler master 500w på komplett? kan kjøpe en xfx 750w til en grei pris også.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758530

Fant den! Hurra, man kan kjøpe en HX-850 på komplett også!

Ser du at tingene han har faktisk ER premium?
Sitat av phish Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758530

Fant den! Hurra, man kan kjøpe en HX-850 på komplett også!

Ser du at tingene han har faktisk ER premium?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614666 woohoo dem har en demo vare av cpuen jeg kjøpte i tidlig 2010
her og her, ja, to av de vil booste benchmarking, men ikke gjøre mirakler.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
du kan bygge en pc til 10k på komplett som pisser på den pcen der i ytelse i spilling. OG DA ER ALLE DELENE NYE! istedet for brukt. Og trenger TS 8TB???? Si hvis TS legger inn 2k til så kan han få en mye bedre pc med nye deler.
Vis hele sitatet...
Har du ikke lest hva TS skriver? Han har PC'en og lurer på å selge. Og det er selvsagt et spørsmål om man ønsker seg 8TB. Jeg ga et ganske grundig svar i min første post som forklarte hvorfor noen evt. kunne betalt 8k.

Forresten må du gjerne poste en handlevogn fra komplett her, men husk å ta med premium komponenter. De har f.eks fortsatt HX-850 til 1400,- der så den må med.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

Kjøleren har de og, så da har du bikket 2k på ting som faktisk er i salg i dag! Det er ikke som om kjøleren går ned i ytelse...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av kjerstin Vis innlegg
her og her, ja, to av de vil booste benchmarking, men ikke gjøre mirakler.
Vis hele sitatet...
haha, Hvordan skal det kortet selv ganger to knuse 760 på ytelse mr.kverulant?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
her og her, ja, to av de vil booste benchmarking, men ikke gjøre mirakler.
Vis hele sitatet...
ahh, jeg hadde to 5850 i crossfire for ett år siden, 5000 serien var ikke sick å ha i crossfireX, ca 20% mere ytelse i bf3 liksom
Sitat av phish Vis innlegg
Har du ikke lest hva TS skriver? Han har PC'en og lurer på å selge. Og det er selvsagt et spørsmål om man ønsker seg 8TB. Jeg ga et ganske grundig svar i min første post som forklarte hvorfor noen evt. kunne betalt 8k.

Forresten må du gjerne poste en handlevogn fra komplett her, men husk å ta med premium komponenter. De har f.eks fortsatt HX-850 til 1400,- der så den må med.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

Kjøleren har de og, så da har du bikket 2k på ting som faktisk er i salg i dag! Det er ikke som om kjøleren går ned i ytelse...
Vis hele sitatet...
Nei, TS har ikke pc'en, han har blitt tilbudt den. Back to scratch!
Sitat av kjerstin Vis innlegg
her og her, ja, to av de vil booste benchmarking, men ikke gjøre mirakler.
Vis hele sitatet...
Ikke sammenlignbare tall, 770 er mye nyere og dermed testet på nyere hw generelt.

Se på forskjellen i DX9 på 5970 og 7970, og så sammenligner du deretter 7970 mot 770.

http://www.xtremesystems.org/forums/...-(Tests-Inside)

5970 > 7970 i < DX11
Sitat av phish Vis innlegg
Ikke sammenlignbare tall, 770 er mye nyere og dermed testet på nyere hw generelt.

Se på forskjellen i DX9 på 5970 og 7970, og så sammenligner du deretter 7970 mot 770.

http://www.xtremesystems.org/forums/...-(Tests-Inside)

5970 > 7970 i < DX11
Vis hele sitatet...
men altså, det er jo sammenlignbare tall, fordi om du kjøper pc med 770, så får du jo generelt nyere hw?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Nei, TS har ikke pc'en, han har blitt tilbudt den. Back to scratch!
Vis hele sitatet...
My mistake.

Uansett, jeg står for det jeg har sagt. Det er premium-komponenter hele veien og mye kan selges unna. Det er en vurdering om du er rette person.

Jeg betaler f.eks alltid ekstra for å slippe stock-kjøler, og litt ekstra for en god PSU da jeg hater støy. Jeg har også en filserver der jeg kunne dumpa 8TB.

Det kommer helt an på hva du ser etter. Som sagt kan du selge alle diskene minus en SSD for minst 2k (8TB + 120gb SSD), og da er du nede i 6k for en gaming rig med premium komponenter. Den er "gammel", ja, men det har ikke skjedd veldig mye på den tiden. Vi kjører fortsatt DDR3, fortsatt DDR5 på GPU etc.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
men altså, det er jo sammenlignbare tall, fordi om du kjøper pc med 770, så får du jo generelt nyere hw?
Vis hele sitatet...
Men altså ... nei.

Prøv å spille f.eks Crysis på max på den "gamle" og den "nye" pc'en. Jeg kan garantere at den "gamle" vil ha bedre FPS.

Sitat av Lima Vis innlegg
haha, Hvordan skal det kortet selv ganger to knuse 760 på ytelse mr.kverulant?
Vis hele sitatet...
Det er som sagt ikke sammenlignbart fra den siden. Du må teste på samme hardware, frøken (?) smartass.

Test begge i samme PC i et vanlig spill, og du får tall du kan sammenligne. 5970 slår f.eks 7970 på alt annet en DX11, men ligger fortsatt langt under FORDI det er gammelt og hvis du vet hvordan Passmark gjør testene så skjønner du at det ikke kan sammenlignes.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
ahh, jeg hadde to 5850 i crossfire for ett år siden, 5000 serien var ikke sick å ha i crossfireX, ca 20% mere ytelse i bf3 liksom
Vis hele sitatet...
Enig i det; du skal få for den. Derfor ville jeg personlig ha kvittet meg med det ene og cashet inn en tusenlapp. Da har du fortsatt "bra" gaming-ytelse.

Du kan selge GPU, SSD, 8TB for ~4k og vips har du "betalt" 4k.

Resten av komponentene er toppers og f.eks koster PSU+kjøler 2k nytt i dag.
En tre år gammel brukt PC til 8000 ? Er det slik å forstå?
Isåfall; nei takk, men som phish sier så kan dette være en maskin for den rette personen. Den rette personen må i dette tilfellet (imo) være en som vil betale en liten formue for utdaterte og garantiløse(?) komponenter. Jeg hadde heller betalt 8000 for nye komponenter, selv om det hadde gitt meg mindre maskinkraft i forhold. Levetid er viktig å ta med i vurderingen dersom man skal handle brukt, men i disse dager, så vil jeg uansett si at det er galskap å kjøpe tre år gamle brukte maskiner til en slik pris som det her er snakk om.
Sist endret av caperno; 29. juni 2013 kl. 14:29.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hvorfor er du SÅ innpå at man MÅ ha "premium" komponenter? Man trenger ikke det for å spille bedre enn pcen som TS viste fram...

Og du er uansett virkelig på jordet...
Sist endret av HanDuck; 29. juni 2013 kl. 14:29.
Og du får ikke en skjerm for under 1000,- Den skjermen er en helt ok TN-skjerm som sikkert selges i dag og. 3K igjen... fair deal om du er "rett person".
Sitat av phish Vis innlegg
Og du får ikke en skjerm for under 1000,- Den skjermen er en helt ok TN-skjerm som sikkert selges i dag og. 3K igjen... fair deal om du er "rett person".
Vis hele sitatet...
Tja, skal man først handle brukt så burde man kanskje gå for det rimeligste?
Skjermen ble i April lagt ut til 800 kr på finn.no. Den kan kjøpes ny for 1800 (inkl. frakt), men noe sier meg at man kan få like gode skjermer - om ikke bedre - om man betaler det samme for en ny skjerm som denne skjermen kostet for tre år siden.
Sist endret av caperno; 29. juni 2013 kl. 14:37.
Sitat av caperno Vis innlegg
En tre år gammel brukt PC til 8000 ? Er det slik å forstå?
Isåfall; nei takk, men som phish sier så kan dette være en maskin for den rette personen. Den rette personen må i dette tilfellet (imo) være en som vil betale en liten formue for utdaterte og garantiløse(?) komponenter. Jeg hadde heller betalt 8000 for nye komponenter, selv om det hadde gitt meg mindre maskinkraft i forhold. Levetid er viktig å ta med i vurderingen dersom man skal handle brukt, men i disse dager, så vil jeg uansett si at det er galskap å kjøpe tre år gamle brukte maskiner til en slik pris som det her er snakk om.
Vis hele sitatet...
Du har for det første 5 år reklamasjon, og for det andre er det ikke slik at en Noctua D14 "tar kvelden". Har heller aldri opplevd at slikt har skjedd med andre ting, og jeg har noen eldre hovedkort strødd på gulvet på loftet som brukes som f.eks router, og ja, de ligger bokstavelig talt strødd. Aldri opplevd at ting slutter å virke. Dette er i utgangspunktet "verdiløse" komponenter (DDR2 osv) men poenget er at det ikke slutter å virke av seg selv.

Levetid er som du sier viktig, og hvis du vet hvilket sjikt Corsair sine HX PSU'er legger seg på i kvalitet, så skjønner du hvorfor den koster 1400 i dag, og hvorfor kjøleren koster over 600. 2TB er heller ikke ille for disker, men nå begynner 3TB å bli fornuftig priset.

Til poenget; for den rette "nerden" er dette verdt 8000,- men skal du spille Sims2 og surfe facebook er det nok bedre å gå for en "ferdiglaget" fra elkjøp. 2600K er fortsatt en meget dugelig CPU!
Sitat av phish Vis innlegg
Du har for det første 5 år reklamasjon, og for det andre er det ikke slik at en Noctua D14 "tar kvelden". Har heller aldri opplevd at slikt har skjedd med andre ting, og jeg har noen eldre hovedkort strødd på gulvet på loftet som brukes som f.eks router, og ja, de ligger bokstavelig talt strødd. Aldri opplevd at ting slutter å virke. Dette er i utgangspunktet "verdiløse" komponenter (DDR2 osv) men poenget er at det ikke slutter å virke av seg selv.

Levetid er som du sier viktig, og hvis du vet hvilket sjikt Corsair sine HX PSU'er legger seg på i kvalitet, så skjønner du hvorfor den koster 1400 i dag, og hvorfor kjøleren koster over 600. 2TB er heller ikke ille for disker, men nå begynner 3TB å bli fornuftig priset.

Til poenget; for den rette "nerden" er dette verdt 8000,- men skal du spille Sims2 og surfe facebook er det nok bedre å gå for en "ferdiglaget" fra elkjøp. 2600K er fortsatt en meget dugelig CPU!
Vis hele sitatet...
Syns du drar den litt langt, om du skal sitte på facebook og spille sims holder det med 2000 kroner. langt ifra budsjett
Jeg er enig med phish i denne diskusjonen her, bare de 2 SSD'ene alene koster jo skjorta den dag i dag. (1500kr pr stykk?)

Av prinsippsak kjøper jeg bare high-end NY HW, men skal sies at dersom jeg hadde vært på budsjett, så hadde den pcen til 8k vært awesome (dersom behovet for 8gb lagring hadde vært der).
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hvorfor er du SÅ innpå at man MÅ ha "premium" komponenter? Man trenger ikke det for å spille bedre enn pcen som TS viste fram...

Og du er uansett virkelig på jordet...
Vis hele sitatet...
Fordi jeg personlig vil ha en STILLE PC som yter bra. Stock-kjølere og jalla-PSU'er er ikke noe for meg. Man MÅ ikke ha det, og nettopp derfor har jeg hele tiden understreket at dette er noe for den rette personen.

Du kan gå på billigsalg og kjøpe det billigste du finner av alt, og faktisk få bedre FPS i spill, det har jeg aldri lagt skjul på. Du får ikke med 8TB lagring, markedets beste og stilleste CPU-kjøler, en PSU fra øverste hylle etc. men det er opp til hver enkelt å vurdere. Jeg har holdt på med dette lenge nok til å vite hva JEG ser etter, og jeg hadde lett vurdert å kjøpe den om jeg trengte det han selger.

Jeg har en FX-8350 og nok av lagringsplass i en egen server, så for meg er det ikke aktuelt, men for noen som mangler begge deler OG som ønsker det er det en OK deal.
Jeg må si meg enig med phish, den er verd det men bare dersom man har bruk for alle komponentene denne maskina har å tilby, det vil si at man har bruk for 8+ TB lagring. Ellers blir det et bomkjøp, man skal kjøpe riktig verktøy til riktig jobb. 800D koster 2495 kr på komplett, og en 2TB disk finner man til 599 på prisjakt. Så der har man 4891 kr allerede. Riktignok er den brukt og man kjøper komponenter uten garanti, men som sagt er det ikke et så alt for galt kjøp om man har bruk for alt man får med.

Dessuten, etter de 4891 kronene står man igjen med litt over 3k, så lykke til med å finne et nytt HK, Cpu, Kjøler, GPU, RAM, SSD, PSU og skjerm til den prisen med omtrentlig samme ytelse.
Sitat av phish Vis innlegg
Du har for det første 5 år reklamasjon, og for det andre er det ikke slik at en Noctua D14 "tar kvelden". Har heller aldri opplevd at slikt har skjedd med andre ting, og jeg har noen eldre hovedkort strødd på gulvet på loftet som brukes som f.eks router, og ja, de ligger bokstavelig talt strødd. Aldri opplevd at ting slutter å virke. Dette er i utgangspunktet "verdiløse" komponenter (DDR2 osv) men poenget er at det ikke slutter å virke av seg selv.

Levetid er som du sier viktig, og hvis du vet hvilket sjikt Corsair sine HX PSU'er legger seg på i kvalitet, så skjønner du hvorfor den koster 1400 i dag, og hvorfor kjøleren koster over 600. 2TB er heller ikke ille for disker, men nå begynner 3TB å bli fornuftig priset.

Til poenget; for den rette "nerden" er dette verdt 8000,- men skal du spille Sims2 og surfe facebook er det nok bedre å gå for en "ferdiglaget" fra elkjøp. 2600K er fortsatt en meget dugelig CPU!
Vis hele sitatet...
Fem år med reklamasjon, ja. Dvs, at det er to år igjen på disse komponentene, gitt at PC-en er tre år gammel. Jeg har hatt komponenter som har sluttet å virke, og jeg har behandlet de fint. Kanskje du bare har vært heldig.

Hadde du også anbefalt å kjøpe denne PC-en om to år?
Sist endret av caperno; 29. juni 2013 kl. 14:47.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Syns du drar den litt langt, om du skal sitte på facebook og spille sims holder det med 2000 kroner. langt ifra budsjett
Vis hele sitatet...
Ja, men som sagt, du må gjerne putte tilsvarende "nye" komponenter i handlevogna på komplett og se hva summen blir. Hvorfor er det ingen av dere som gjør det? Dere vet rett og slett ikke hva de tingene koster; han som har bygd den PC'en har tydeligvis ikke spart på noe.

Sitat av caperno Vis innlegg
Fem år med reklamasjon, ja. Dvs, at det er to år igjen på disse komponentene, gitt at PC-en er tre år gammel. Jeg har hatt komponenter som har sluttet å virke, og jeg har behandlet de fint. Kanskje du bare har vært heldig.

Hadde du kjøpt denne PC-en om to år?
Vis hele sitatet...
Vi vet ikke hvor gamle komponentene er, det opplyses det ikke om, men jeg har bokstavelig talt strødd rundt med gamle komponenter (har vært mye utgått hardware opp gjennom årene, og alltid moro med en ekstra boks som man kan teste med) og jeg har hatt EN disk som har dødd, det var en WD 120GB rundt år 2000 som sikkert holdt 90 grader i snitt der den lå. Ikke rart den døde... Ellers tror jeg ikke jeg har hatt noe som har dødd uten å bli misbrukt på det groveste, og jeg har hatt MYE! Kjørte en PII 300 i en skoeske blant annet, null problem.

Sitat av NopeCoder Vis innlegg
Jeg må si meg enig med phish, den er verd det men bare dersom man har bruk for alle komponentene denne maskina har å tilby, det vil si at man har bruk for 8+ TB lagring. Ellers blir det et bomkjøp, man skal kjøpe riktig verktøy til riktig jobb. 800D koster 2495 kr på komplett, og en 2TB disk finner man til 599 på prisjakt. Så der har man 4891 kr allerede. Riktignok er den brukt og man kjøper komponenter uten garanti, men som sagt er det ikke et så alt for galt kjøp om man har bruk for alt man får med.

Dessuten, etter de 4891 kronene står man igjen med litt over 3k, så lykke til med å finne et nytt HK, Cpu, Kjøler, GPU, RAM, SSD, PSU og skjerm til den prisen med omtrentlig samme ytelse.
Vis hele sitatet...
Endelig en som klarer å se det fra den siden!

Kabinett + PSU + kjøler er alene 4500,- nytt. Så 1000 for skjerm, 5500.

Ingen av de tingene har hatt noen særlig utvikling i det siste, og selges i dag.

4x2tb (og Black Edition er dyrere, ikke 599,-) blir 2400. Da er vi oppe i 7900.

Da får du altså GPU, RAM, 2xSSD, CPU, hovedkort "gratis". CPU er fortsatt av de bedre til spilling, 16gb ram koster litt det og, 2xSSD taler for seg selv, hovedkort koster, spesielt om du tar av de dyrere. 2x5970 yter bra.

Trenger du ALT som følger med er det en helt OK pris.

Sitat av caperno Vis innlegg
Tja, skal man først handle brukt så burde man kanskje gå for det rimeligste?
Skjermen ble i April lagt ut til 800 kr på finn.no. Den kan kjøpes ny for 1800 (inkl. frakt), men noe sier meg at man kan få like gode skjermer - om ikke bedre - om man betaler det samme for en ny skjerm som denne skjermen kostet for tre år siden.
Vis hele sitatet...
Finn en ny 24" skjerm med tilsvarende specs og se hva det koster

Uansett, 800 kroner da. Det forandrer ikke poenget; skjerm må man nesten ha.

Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hvorfor er du SÅ innpå at man MÅ ha "premium" komponenter? Man trenger ikke det for å spille bedre enn pcen som TS viste fram...

Og du er uansett virkelig på jordet...
Vis hele sitatet...
Og igjen må jeg bare få gratulere med en komplett innholdsløs post.

Greit, denne PC'en er ikke noe for deg, men jeg ønsker deg lykke til med å få kjøpt noe tilsvarende nytt for samme prisen.

Det er det samme som om jeg skulle komme og si at en 3 år gammel Aston Martin til 150k er et ræva kjøp fordi jeg ikke bryr meg om kvalitet og hva ting egentlig koster; en ny Skoda kan kjøre fortere...

Kan vi bli enige om at "vi" slutter å skrive poengløse poster uten innhold fra nå av, og at "vi" argumenterer i stedet for å komme med dustete poster med to usaklige setninger som bare forteller noe om hvem som er hvor på et jorde?