Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 9765
noen som har drivet med ue på grorud? tenkte jeg skulle undersøke den tunnelen som er oppe ved buss stasjonen, den som ligger på toppen av tunnelen som går opp fra t-banen
Det du kommer fram til er en muvegg. Gå heller inn i t-bane tunellen og sving til høyre, en gang inn der. Når du kommer inn for du en overraskelse
▼ ... mange måneder senere ... ▼
sorry for at jeg tar opp igjen en gammel post.

men bor ikke så langt unna Grorud

Hva slags overraskelse?
▼ ... noen uker senere ... ▼
overraskelsen: lang korridor med blindvei, på veien tilbake antar du at du har trigget en alarm eller har blitt oppdaget siden det står politi som venter på deg ved utgangen Ô_o
Sist endret av Naida; 16. mai 2009 kl. 23:02.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Haha, kødd da. Er med på UE i Grorud området, send meg et PM
er også med på UE på grorud, bor ikke så fryktelig langt unna. send PM
yeah sure, er jo down sjøl om det er flere som blir med?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Count me in.
Fram til 12 juni
▼ ... flere år senere ... ▼
Litt lei meg når jeg bumper en så gammel tråd, men plankeveggen som stenger tunellen under bussholdeplassen er revet ned av lokal pøbel.
Jeg hadde dennne tråden i minne når jeg prøvde å filme innsiden: http://www.youtube.com/watch?v=r_xpU...zcPjMszSPzDTnR

Jeg var på impulsiv tur og manglet desverre lys, men veggen er nede så om noen tar med seg mer lys blir det nok bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg stikker ut i kveld! For håpentlig vis innen times tid, kort varsel, men er du interessert, PM meg innen en time

Ble visst desverre umulig for meg å sitte her så lenge, så om det skulle være interesse for noen som bor i nærheten av grorud, møt meg der klokken 6. I tunellen under grorud busstasjon

Da var man tilbake med en skuffende rapport.

Man kom seg inn i hula uten noen problemer, men 4 meter inne hadde veggen "rast sammen", det så ihvertfall slik ut. Inne der var det ikke noe annet enn knust glass og et par bankkort som gikk ut på dato i 1995.. Tar vare på dem som minne^^

---------------------------------------------
Skjønner ikke hvorfor alt kom i en post, for til sammen var dette 4 forskjellige poster. Beklager for at dette ser merkelig ut..
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Jeg stikker ut i kveld! For håpentlig vis innen times tid, kort varsel, men er du interessert, PM meg innen en time

Ble visst desverre umulig for meg å sitte her så lenge, så om det skulle være interesse for noen som bor i nærheten av grorud, møt meg der klokken 6. I tunellen under grorud busstasjon

Da var man tilbake med en skuffende rapport.

Man kom seg inn i hula uten noen problemer, men 4 meter inne hadde veggen "rast sammen", det så ihvertfall slik ut. Inne der var det ikke noe annet enn knust glass og et par bankkort som gikk ut på dato i 1995.. Tar vare på dem som minne^^

---------------------------------------------
Skjønner ikke hvorfor alt kom i en post, for til sammen var dette 4 forskjellige poster. Beklager for at dette ser merkelig ut..
Vis hele sitatet...
Når var du der? Jeg var der fra 1800-1820.

PS! Du er en jævla dust som kaller til et møte uten å dukke opp.
jeg var der klokka 18:00! Jeg stod litt på avstand for å observere om det kom noen, men så ingen :S Beklager så mye :/
Jeg hoppa inn der en tur ca 5 på for å se, og ble skuffa over resultatet. Venta litt for å se om noen kom, og så ingen. Stod bak de kidza som stod å skreik og spilte fotball..

Da må du akkuratt ha missa meg, og det beklager jeg sterkt, selvfølgelig.

Ettersom jeg forstod i tråden var den en tunell som gikk litt lenger enn 5-6 meter inn i fjellet og ble sperra av en haug med jord og armeringsjern. Ble kanskje litt for snurt, og irritert.. Jeg inrømmer at jeg burde venta litt til for å se om noen kom, og tar smikken på fingra for det
Var sammen med hellotitty istad og sjekka dette ut som sakt ikke noe å rope hurra for her er 2 bilder jeg tokk

Masse sprøyter å drit der også. Der man ikke kan se i tunellen så er det helt blokkert.
Hva slags kamera og setup brukte du?

Godt lys med elendig fokus xD
Sant det , faila der på fokusen :P Vi kjørte opp med bil der og stod parkert rett ved , ellers inne så brukte jeg bare kamera flashen er en Canon 550d med kitlens 18-55mm. Stank piss der som faen da. Det jeg ikke skjønner hva den benken gjør der egentliig
Takk for svar^^
Haha, nei, kan ha blitt plassert for å dempe smellet når vedkommende skulle rive ned veggen?
Hvor benken kommer fra forundrer meg mer :P
Noen som har no info om tunnelene under skogen ved romsås? Er flere innganger rundt omkring, men dørene er store og låste og sikkert alarmert. Hadde vært gøy å finne no mindre luker el no
Sitat av tomrom Vis innlegg
Noen som har no info om tunnelene under skogen ved romsås? Er flere innganger rundt omkring, men dørene er store og låste og sikkert alarmert. Hadde vært gøy å finne no mindre luker el no
Vis hele sitatet...
Er vell bare å gå i området å lete det? Bor selv 8 min unna, så blir sikkert med
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Blir også gjerne med for å utforske Romsås området, men stussa litt når jeg så bildet hvor en steinvegg hadde blitt tatt ned? Mener da å huske at dette alltid har vært en solid vegg,, hvis den er der jeg mener den er. Altså undergangen med inngang fra bussstasjonen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen i disse dager som kunne tenke seg å fly litt rundt i Grorud/Romsås området og utforske? Kunne jo selvfølgelig venta litt til snøen forsvinner. Men jeg har veldig lyst til å besøke det gamle opplegget i fjellet ved grorud som ser ut som noe radioduppeditter. På toppen av grorudfjellet.
Hvor ligger Grorudfjellet?
Sitat av Ragz Vis innlegg
Er det noen i disse dager som kunne tenke seg å fly litt rundt i Grorud/Romsås området og utforske? Kunne jo selvfølgelig venta litt til snøen forsvinner. Men jeg har veldig lyst til å besøke det gamle opplegget i fjellet ved grorud som ser ut som noe radioduppeditter. På toppen av grorudfjellet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så veldig gøy på toppen av fjellet der.
Det er et lite tårn vedsiden av det store man kan gå opp i, som man ikke ser, med mindre man er der oppe.




utsikten fra det lille tårnet.


og i tillegg litt nedenfor er det en inngang i en en slags bunker eller fjellet
som virker godt overvåket, med gjerde, gitter, kamera, kodelåser osv.
Sist endret av comatose; 16. januar 2013 kl. 16:14.
Det er fult mulig at jeg blir med på noen turer rundt i groruddalen når snøen delevis er borte

Vet det finnes noe moro rundt om kring her oppe. Er et bomberom som tilhører sivilforsvaret på Grorud, som sikkert har en inngang Skal sjekke innom tråden når det blir aktuelt, så kan vi ta det derfra
Jeg er nok også med, men først så må det bli vår, og at sneen smelter.
Den inngangen du snakker om er nokk til et anlegg under bakken der det sitter mye utstyr i forbindelse med antennene i den høye masten.

Røverkollen telesenter, består av et 84 meter høyt betongtårn med en 29 meter høy gittermast for mobiltelefonantenner på toppen. I øvre del av tårnet er det bygd 6 utkragede plattformer for radiolinjeantenner. Tårnet ble ferdigbygd i 1979; teleinstallasjoner 1980 og 1981. Telesenteret fungerer som reserve for og supplement til anlegget i Tryvannstårnet, og er et viktig knutepunkt i telefonnettet mellom Norge og utlandet, og mellom Oslo og resten av landet. Røverkollen er basestasjon for ulike mobiltelefonsystemer.
Sentralen for databehandling ligger i et underjordisk anlegg og inngangen er litt nedenfor tårnene.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Det er fult mulig at jeg blir med på noen turer rundt i groruddalen når snøen delevis er borte

Vet det finnes noe moro rundt om kring her oppe. Er et bomberom som tilhører sivilforsvaret på Grorud, som sikkert har en inngang Skal sjekke innom tråden når det blir aktuelt, så kan vi ta det derfra
Vis hele sitatet...
Sivilforsvaret bruker bunkeren på Grorud, den er faktisk hovedkvarter.
Den er bygget av tyskerne som deres hovedkvarter og senere ombygget av forsvaret til og tåle atomkrig.
Hovedkvarter for HV frem til 80 tallet hvor sivilforsvaret tok over.

Brukes i dag som ledningssentral under øvelser og forskjellige kurs og prosjekter også av andre etater som f.eks politi.

Jeg har besøkt denne med tillatelse og den er meget fet, jeg vil dog advare mot uautoriserte inntrengninsforsøk her da den er viktig og sikkert alarmert.

Nødutgangen og senderanneks: http://www.youtube.com/watch?v=Z8CpEMsg9Yc

En morsom liten helleristning jeg fant like i nærheten: http://www.youtube.com/watch?v=sqTONBWNbfU
Et morsomt lite krigsminne, hugget av en meget sint nordmann med sans for risiko.
Det var flere tyske avdelinger som var i Norge under okkupasjonen og disse hadde sine respektive hovedkvarter.
Når du skriver at dette anlegget ble benyttet som hovedkvarter må du samtidig spesifisere hvilken avdeling som benyttet dette anlegget som sitt hovedkvarter for Norge.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har hørt at andre enden på anlegget på Grorud/Romsås munner ut i tunnellen på Gjelleråsen, i de nødlommene inn mot Oslo
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Noreng Vis innlegg
Har hørt at andre enden på anlegget på Grorud/Romsås munner ut i tunnellen på Gjelleråsen, i de nødlommene inn mot Oslo
Vis hele sitatet...

Tanken er god, men hvis du heviser til Hagantunellen så kan jeg aldri tenke meg at det er noen munninger ut i nødlommene. Det ville vært et megaprosjekt å lage dette..

Det er imidlertid sprengt ut et paralellt løp.
Hadde det bare vært en måte å komme inn