Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2155
Hei hei. Har et problem med pcen min som jeg ikke aner hva kan være for noe. Har ikke noe spesielt peiling på dette temaet heller, så har ikke åpnet pcen med tanke på garanti osv.

Noen ganger lager den er utrolig høy lyd, det skjer daglig, men stopper enten om jeg tar å "rister" litt i den eller slår den av og på. Legger med en video.

Det andre problemet er at noen ganger så slår ikke skjermen seg, hvis den har stått i hvilemodus, er dette et strømforsynings problem eventuelt?

Pcen har akkurat rundet 1 år og har aldri falt i bakken eller tatt andre skader som jeg vet om, så det er rart at dette har startet å skje nå de siste par ukene

Regner med at dette går på forsikring, men det er kjedelig å å miste den i noen uker hvis det er tilfelle

https://www.youtube.com/watch?v=k6bQ8lKAcNw

Mvh Swii
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Høres ut som en av viftene er borti noe. Så kan være en litt løs vifte.
Anbefaler at du kjører et driveroppdateringsprogram. Google "driver update", det finnes mange gratis, så ikke legg penger i det. Jeg hadde mange "uforklarlige" PC-problemer som ble løst med dette.
Høres ut som vifte problem som nevnt tidligere. Hadde selv problemer med ei vifte som subbet borti og lagde en lyd av ulyder. Skulle det vise seg at det er noe galt med en pc som akkurat har rundet året går det på garanti (det meste). Det kan også fort samle seg støv i løpet av ett år tid som igjen kan gi vifter litt problemer
Trådstarter
Takker for gode råd

Ja kan være et støvproblem også, siden jeg aldri har renset pcen enda, så jeg får ta en tur på butikken og kjøpe en sånn luft på boks, så får jeg se om det har noe funk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sliter selv med en pc skjerm som av og til ikke vill slå seg på. Hver gang dette hender så klarer jeg ikke å måle strøm ut fra strømforsyningen som går til skjermen. Når strømforsyningen blir tatt ut av vegg kontakten så går det ca 10-20 min så virker den igjen.. Merkelige greier.