Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4017
med chili fri data funker det og bruke det som hotspot til pc uten at de stopper det så lenge jeg bruker mobilen og ikke putter simkort i en bredbåndsruter? og er 1TB for lite til hovedpc?
Trådstarter
18 0
leste det men de reklamerer med og gi tv2 sumo i samme pakke så de må vel akseptere at folk bruker det til video latterlig at de ringer kunder og ber de bruke det mindre - hvis det allerede er en sperre på abbonementet
Sist endret av bgstn; 12. juni 2018 kl. 17:02.
1 TB er mye data, men det kan også være lite avhengig av måten det blir brukt på.
Laster du ned mye, spiller, streamer osv så vil det fort bli lite.
Leser du kun nettavisen et par ganger om dagen og sitter på facebook så blir det veldig mye.

Brukte mobilen som hotspot for PS4 her om dagen, regnet ut at jeg kunne spille online for ca 60-120 MB i timen.
Skal de ringe folk hvis de bruker 20-30GB på en dag, så er det jo umulig å nå grensen på 1TB uten å bli oppringt hver dag.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
1 TB er mer enn nok for én klient, selv med mye videostreaming og en del nedlastinger.

Problemet ligger i at Chili sannsynligvis struper deg etter kort tid om du hele tiden hotspotter. Men det er vel bare å prøve?
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De får iallefall aldri meg som kunde pga slik dritt.
Jeg avventer å ser hvordan det går for de som allerede har hoppet på som Chili kunder. Stress å bli ringt opp flere ganger å maset på for å begrense bruken. Og de kan vel strengt tatt ikke throttle ned dersom en bruker 30 GB per dag da det jo er snittet på 1000 GB kvoten. Men likevel har de altså allerede drevet å ringt rundt til kunder å peset kundene pga forbruk.
Nå hadde vel trossalt sjefen i chili tatt kontakt med han som dreiv og ringte rundt og ga beskjed om at det var litt overivrig å ringe kunder som brukte mellom 20-30gb om dagen. Han sa det ble tatt kontakt i fremtiden hvis bruken passerer 50-60gb dagen. Har bytta til chili selv, kutta ut Internett hjemme, og kjører kun hotspot, hakke hørt noenting, ingen struping av hastighet heller
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
De får iallefall aldri meg som kunde pga slik dritt.
Vis hele sitatet...
De er et ganske så nytt selskap, man må kunne tolerere at de gjør noen feil i starten.

Telia (Netcom) og Telenor har gjort veldig mange feil opp i gjennom tidene de også, men kunder strømmer til daglig.
Kanskje flott de aldri får deg som kunde, man kan ikke gjøre alle fornøyde her i verden
Prøvde å ringe inn til kundeservice, men 66 minutter med ventetid. Derfor spør jeg her.

Jeg ønsker og beholde mitt abonnement hos Telenor, da jeg benytter meg av swap. Når jeg skal bestille nytt abonnement får jeg ikke muligheten til å velge nytt nummer, jeg må bruke mitt gamle. Noen som har en god løsning på dette?
Sitat av questionmarkit Vis innlegg
Prøvde å ringe inn til kundeservice, men 66 minutter med ventetid. Derfor spør jeg her.

Jeg ønsker og beholde mitt abonnement hos Telenor, da jeg benytter meg av swap. Når jeg skal bestille nytt abonnement får jeg ikke muligheten til å velge nytt nummer, jeg må bruke mitt gamle. Noen som har en god løsning på dette?
Vis hele sitatet...
Ser de har fjernet muligheten for nytt nr på fri data ja. På de andre er det tilgjengelig. Du kan jo kjøpe et kontantkort på Narvesen og overføre til det.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ser de har fjernet muligheten for nytt nr på fri data ja. På de andre er det tilgjengelig. Du kan jo kjøpe et kontantkort på Narvesen og overføre til det.
Vis hele sitatet...
Ringte Telenor å spurte om jeg kom til å miste Swap om jeg ikke hadde et abonnement hos de, og det viste det seg at jeg ville gjøre. Så jeg forklarte situasjonen. Det endte opp at jeg bestilte det billigste abonnementet å fikk et nytt nummer jeg kan bruke for å bestille meg et abonnement hos Chili. Syns 249kr er en grei pris å betale for å slippe å miste swap.

Beklager eventuelle skriveleifer, vasket å ryddet i x antall timer - fyrt en - så øynene er ikke helt med.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Ringte Telenor å spurte om jeg kom til å miste Swap om jeg ikke hadde et abonnement hos de, og det viste det seg at jeg ville gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er vel feil.

Man må ha Telenor abonnement når man tegner SWAP-avtalen, men man kan bytte abonnement med en gang man tegner SWAP-avtale, så fremt det ikke er binding på selve mobil abonnementet.

Kjøpte selv SWAP og byttet operatør dagen etter.
Sitat av Merko Vis innlegg
Det er vel feil.

Man må ha Telenor abonnement når man tegner SWAP-avtalen, men man kan bytte abonnement med en gang man tegner SWAP-avtale, så fremt det ikke er binding på selve mobil abonnementet.

Kjøpte selv SWAP og byttet operatør dagen etter.
Vis hele sitatet...
Vil han ikke ha behov for et abonnement hos Telenor når han senere skal bytte telefon med Swap avtalen?