Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3193
Har et gtx 560 hvor jeg bruker 2 skjermer.
Begge er koblet til med DVI.

(gammelt skjermkort, ja jeg er klar over det, men det funket bedre en det forrige jeg hadde )

På den ene skjermen er oppløsningen perfekt, alt av tekst er krystallklart og jeg har null problemer med å se eller lese hva som er på skjermen.

På den andre skjermen derimot, så virker det umulig å få riktig oppløsning, alt er bare blurry hele tiden og det er vanskelig å lese hva som står skrevet samt at bilder og videoer ser helt forferdelig ut.

Har testet Nvidia control panel og display settings i windows uten at jeg får til å fikse det.
Skjermen jeg har problemer med er Logik 19" HD ready LED IDTV

Er det noen som har vært borte i lignende problem eller som kanskje har en løsning?
Er så lei av å måtte flytte vinduer til den fungerende skjermen konstant bare for å lese hva som står skrevet.....
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Lenke til specs?

De "Logik 19" HD ready LED IDTV"-ene jeg finner har 2 stk HDMI, og null DVI. 1366*768 på 19" er 82 PPI. Ikke så veldig høyt lengre.

Har du sjekket skjermmenyen for ting som video- eller gaming-modus?
https://www.prisjakt.no/product.php?e=1250013
Altså skjermkortet har DVI men skjermen har HDMI så bruker en DVI/HDMI adapter.
Skjermmenyen er sjekket og det er veldig lite jeg får gjort.

Kan velge mellom Auto, 4:3, 16:9, zoom, subtitle eller smartzoom, det er egentlig de eneste valgene.
Fikk satt den til 1366*768 men tekst, ikoner, bilder, ja egentlig alt er fortsatt uklart i forhold til den andre skjermen jeg bruker som er koblet til på akkurat samme måte.

Anyone?
Sist endret av Soletti; 5. juni 2018 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her er bruksanvisningen: https://www.teamknowhow.com/content/...B%20Manual.pdf

Jeg ville prøvd å finne en "reset to factory setting" eller tilsvarende, for den eneste mulige feilkilden jeg kan se er skjermen, og fabrikkmodus er et fint startpunkt i feilsøking.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Her er bruksanvisningen: https://www.teamknowhow.com/content/...B%20Manual.pdf

Jeg ville prøvd å finne en "reset to factory setting" eller tilsvarende, for den eneste mulige feilkilden jeg kan se er skjermen, og fabrikkmodus er et fint startpunkt i feilsøking.
Vis hele sitatet...
Har prøvd det uten at det hjalp noe som helst...
"PC mode" er den eneste modusen som tar imot native-oppløsningen direkte.
Hvordan du får satt TVen til denne modusen ser jeg ikke. Kanskje den bare er tilgjengelig på VGA? Justeringene for PC mode som er beskrevet et annet sted i manualen, ser ut til å tyde på det.
Mulig det er DVI'en som gjør det ja, på forrige skjermkortet som hadde HDMI så var begge skjermene klare, men etter jeg byttet skjermkort så har jeg ikke HDMI innganger lenger..
Er vel kanskje på tide med nytt skjermkort likevel da.
DVI og HDMI bruker samme signaler, så om du fikk skjermen klar før burde det gå igjen synes jeg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av GalFisk Vis innlegg
DVI og HDMI bruker samme signaler, så om du fikk skjermen klar før burde det gå igjen synes jeg.
Vis hele sitatet...
Delvis rett.

DVI kan bruke DVI-A, som i praksis er VGA.

Dersom det er DVI-D som er i bruk vil du ikkje kunne sjå kvalitetsskilnad mellom HDMI og DVI-D.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Delvis rett.

DVI kan bruke DVI-A, som i praksis er VGA.

Dersom det er DVI-D som er i bruk vil du ikkje kunne sjå kvalitetsskilnad mellom HDMI og DVI-D.
Vis hele sitatet...
Sant, men ettersom TS sender signalet via HDMI-inngangen på TVen må det være DVI-D. HDMI tar ikke analoge signaler.
Et alternativ som TS kan teste er jo DVI-VGA-adapter og bruke TVens VGA-inngang. Har han flaks gir dette bedre bilde.
Når skjermen var klar tidligere så skal det nevnes at det var på det forrige skjermkortet via HDMI, da var det ikke DVI inne i bildet i det hele tatt.
Hjelper ikke så mye med en DVI adapter til skjermen heller ettersom den ikke har DVI inngang.
Kun HDMI, Scart, RF og "pc in"