Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  142 13968
hei!
har lyst til åså røve et rusmiddel som gir meg sykt mye halusinasjoner.
men som det ikke er så stor risk på.
noen som har noe å anbefale??
har lest om mye rart her på forumet men liker ikke ting som f.eks hppd å sånn, tenker på minst mulig risiko lissom...
har aldri prøvd noe som har gitt meg halliser men fordi som lurer så har jeg prøvd:
hasj
amfetamin
xanor
paralgin forte
blå valium

takker for svar!
Det finnes så vidt jeg vet flere liknende tråder her på forumet. Jeg gidder ikke søke nå, fordi jeg skal trene hvert øyeblikk, men gjør et forsøk selv.

Ellers bør du ta en titt på erowid.org

Ingen rusmidler er risikofrie, men generelt sett er de som gir hallusinasjoner (hallusinogener) regnet som noen av de mindre "farlige" stoffene. Da snakker jeg imidlertid om rent fysiske farer, som f. eks. overdose, mens mange vil ha det til at psykedelika er russisk rulett med psyken din. Tro som du vil.
Ingenting jeg har hørt om eller vært borti har vært så visuelt tilfredsstillende som dmt.
Vet ikke om jeg vil kalle det hallusinasjoner eller noe annet, men det er ihvertfal den mest ekstreme oplevelsen jeg har erfart.
Vil absinth fungere halusinerende? Har hoert mange snakke om dette gronne skumle stoffet, mange sier man ser det man frykter, det er billig enkelt og skaffe, men vet ikke om du burde ta sjangsen paa dette stoffet. Har hoert flere plasser at man bli gal av det.
om du sniffer aceton ser du rare farger og blinkende lys. gjorde i alle fal hos meg når jeg gjorde det ved et uhell
Ikke nevn løsemiddel i russammenheng. Han spurte om ett relativt trygt rusmiddel, ikke noe som etser bort hjernen!
Sitat av cos
Vil absinth fungere halusinerende? Har hoert mange snakke om dette gronne skumle stoffet, mange sier man ser det man frykter, det er billig enkelt og skaffe, men vet ikke om du burde ta sjangsen paa dette stoffet. Har hoert flere plasser at man bli gal av det.
Vis hele sitatet...
Absinth gir ikke hallusinasjoner. Etter hva jeg har oppfattet er hele absinthrusen veldig hypet opp.

amphx: Synes du går litt feil fram. Hallisene er bare en liten del av den totale opplevelsen. Greit nok at man ser mye rart, men ALT er helt sinnsykt. Treveggene kan renne som elver, du kan se kompisen din fra 13 forskjellige vinkler på engang, osv., men man tenker sjelden: oi, kul hallis. Alt er for spaca til det. Om du er keen på mest mulig visuals og minst mulig mindfuck er kanskje 2c-b tingen.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av cos
Vil absinth fungere halusinerende? Har hoert mange snakke om dette gronne skumle stoffet, mange sier man ser det man frykter, det er billig enkelt og skaffe, men vet ikke om du burde ta sjangsen paa dette stoffet. Har hoert flere plasser at man bli gal av det.
Vis hele sitatet...
Absinth er for det meste alkohol. Vi her på nFF strides om det har noen annen psykoaktiv virkning, jeg personlig mener at det har det, men de fleste er nok uenig. Ikke sånn å forstå at det er psykedelisk eller noe, og du blir neppe mer gal av det enn du ville blitt av en hvilken som helst annen flaske sprit, med unntak av at det er litt vanskelig å kontrolere inntaket av alkohol over 70% i styrke.
merkelig at ingen nevner salvia.
ang absinth så finnes det mange gode sider om virkningene av malurt,
feks; http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/arte_abs.htm
Ta og løp opp på fjellet, sett den på en vakker stein, å begynn og knaske på flein-sopp
Gratis, og gir halusinasjoner =)
Drakk absinth mens jeg var i Tsjekkia. Fikk ingen hallis under selve rusen, ble bare pling-dritings. Men dagen etterpå under en guidet tur til en kirke/slott (samma fan), var jeg helt gåen, og så at kirkespirene / tårnene svaiet i vinden (og det blåste ikke, som jeg husker i allefall). Ingen store greier, med det var litt nasty. Kan også legge til at jeg var "bakfull" i tre dager.
Sist endret av Rakkern; 22. november 2006 kl. 22:38.
Exstasy, LSD, sopp eller store mengder hasj i kake.
Lover det at du tripper ev en av disse.
Sitat av Rakkern
Drakk absinth mens jeg var i Tsjekkia. Fikk ingen hallis under selve rusen, ble bare pling-dritings. Men dagen etterpå under en guidet tur til en kirke/slott (samma fan), var jeg helt gåen, og så at kirkespirene / tårnene svaiet i vinden (og det blåste ikke, som jeg husker i allefall). Ingen store greier, med det var litt nasty. Kan også legge til at jeg var "bakfull" i tre dager.
Vis hele sitatet...
Var "hallisene" dine på en måte som varm luft som stiger fra bakken? Sånn når det liksom blir litt uklart og alt litt forvrengt.

Sitat av Jack_The_Bull
Exstasy, LSD, sopp eller store mengder hasj i kake.
Lover det at du tripper ev en av disse.
Vis hele sitatet...
Når man får ordentlig ville visuals på knips er man som regel så rusa at man ikke helt skjønner hva man ser. Hvertfall sånn jeg har opplevd det. Trådstarter er jo ute etter ordentlig ville halliser og hasjkake gir sjeldent det. Da må man isåfall spise veldig mye
Sinister: Nei, ikke akkurat. Spirene ble litt mørke og truende, og litt tåkete. Og så svaiet de litt ned mot meg. Som en slags mørk stein allé høyt over meg. Det hele var ganske ekkelt. Men jeg prøvde å riste det av meg. Drakk det sammen med en kompis, og han fikk ikke noen slike forstyrrelser, men han ble mye mer "sliten" en det jeg ble. Og det tok som sagt 3 dager før jeg var skikkelig i form igjen.

Dette var skikkelige greier, tappet rett fra flaska på en bar. Men senere i uka fikk jeg oppleve en annen variant. Noen andre som var med på turen, bestillte absinth på gigantisk uteplass, sikkert 7 etasjer med ulikt tema i hver (noen andre som har vert der? Husker ikke navnet, men den lå i sentrum av praha.) var en slags gradient med 60'talls tema øverst og 2000 nederst. Det fikk de servert en shot med klar sterk sprit, og en liten pose med hvitt pulver. Pulvret skulle varmes svakt i en sje, og så røres inn. Etter min opplevelse turte jeg ikke prøve den, men det så jo ut til at de hadde det riktig så fett de andre. Noen som vet hva det kunne ha vært? De kalte det absinth de i baren, men det virka litt shady synes jeg.

Edit: Som tilleggsopplysning kan jeg nevne at vi fikk streng beskjed av de bar-ansatte om å ikke drikke mer en 4 absinth drammer. Det ble noen flere, men ikke så veldig mange mer.
Sist endret av Rakkern; 23. november 2006 kl. 00:13.
Det hvite pulveret er sukker! Absint drikkes stort sett blandet med sukker og en skvett isvann. I Øst-Europa er det vanlig å smelte sukkeret med varme, mens i Vest-Europa legges gjerne sukkerbiter på en perforert skje og overrisles med isvann.

edit: tillegg.
Sist endret av pecado; 23. november 2006 kl. 00:12.
Hey, kult å få det oppklart=) Takker. Sukker har aldri sett så bad ut før haha
Trådstarter
Sitat av Sinister
Absinth gir ikke hallusinasjoner. Etter hva jeg har oppfattet er hele absinthrusen veldig hypet opp.

amphx: Synes du går litt feil fram. Hallisene er bare en liten del av den totale opplevelsen. Greit nok at man ser mye rart, men ALT er helt sinnsykt. Treveggene kan renne som elver, du kan se kompisen din fra 13 forskjellige vinkler på engang, osv., men man tenker sjelden: oi, kul hallis. Alt er for spaca til det. Om du er keen på mest mulig visuals og minst mulig mindfuck er kanskje 2c-b tingen.
Vis hele sitatet...
absinth gir halliser og du hører ting.. en kamerat av meg som prøvde d:P


hva er 2c-b??
å hvor får jeg tak i det...
hvor mye burde jeg evt. ta av det?
er ikke så veldig kjent ang. sånne navn:P
hehe

Sitat av Mcmak
Ta og løp opp på fjellet, sett den på en vakker stein, å begynn og knaske på flein-sopp
Gratis, og gir halusinasjoner =)
Vis hele sitatet...
sesongen erjo over for ei stund sia da...
har tenkt på det men litt seint å si d nå da:P
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg kjøpte med meg en flaske absinth fra ferie i sommer. Kjente tilnærmet null virkning av den, men ble kraftig fyllesjuk dagen derpå.

2c-b er et såkalt research chemical.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=2c-b
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
amhx: Jeg har drukket absinth mange ganger nå, og har aldri opplevd noe slikt.
Sitat av Tias
Absinth er for det meste alkohol. Vi her på nFF strides om det har noen annen psykoaktiv virkning, jeg personlig mener at det har det, men de fleste er nok uenig. Ikke sånn å forstå at det er psykedelisk eller noe, og du blir neppe mer gal av det enn du ville blitt av en hvilken som helst annen flaske sprit, med unntak av at det er litt vanskelig å kontrolere inntaket av alkohol over 70% i styrke.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg. Ekte absinth kan gi svært mange rare utslag på folk. Jeg drakk noe som angivelig var ekte absinth (vel, det _kan_ i teorien ha vært noe oppi) på bryllup i utlandet, og følgende skjedde:
1) Jeg fikk mildt delerium, og fikk for meg at jeg var jaget av noe/noen. Husker ikke helt hva det var, pga. all alkoholen.
2) Stjal en av de parkerte bilene og kjørte den diagonalt ned en trapp og halvveis gjennom døra til en vinkjeller.
3) Barrikaderte meg der inne med en stekt kalkun og opptil flere poser chips.
4) Klarte på mirakuløs måte å stikke av og krasje (med kalkunen under armen) i min egen seng før noen fant ut at vinkjelleren har to innganger.
Sitat av Tias
amhx: Jeg har drukket absinth mange ganger nå, og har aldri opplevd noe slikt.
Vis hele sitatet...
kanskje han hallusinerte hallusinasjoner
Trådstarter
Sitat av Tias
amhx: Jeg har drukket absinth mange ganger nå, og har aldri opplevd noe slikt.
Vis hele sitatet...
ja han stod å snakka med magnus åsså sa han til magnus vent litt fordi han skulle si hold kjeft til personen som stod bak han å maste på han å når han snudde seg så var det ingen der.
han skulle legge seg samme kvelden så hadde et vært noen som hadde banka i veggen med en hammer men mora hadde ikke hørt noe

men kanjo variere på absinthen å personen...
Absinthe forårsaker ikke hallusinasjoner. Det gjør heller ikke thujone (meldrøje eller hva det heter på norsk). Men hvis du absolutt skal prøve det, så forårsaker det muskelspasmer og epileptiske anfall. Men regner ikke med det er så mange som er ute etter det...

Hallusinasjoner på absinthe ser ut til å være kun placebo. Forøvrig er den "ekte" absinthen blandet med 3-5 deler vann og en del Absinthe oftest, og de såkalte "Bohemian" absinth (ofte skrevet uten "e" på slutten) er stort sett bare grønn sprit, uten de karakteristiske urtene som gjør ordentlig absinthe så god
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Var det ikke glasskår som gjorde absinth så spesielt? Små glasskår som kutta deg bittelitt så godsakene ble tatt direkte opp i blodet.
Ah, the myths... Har hørt den angående snus bare jeg. Men tviler sterkt på at det er noe særlig snev av sannhet i det.
Begge deler er bullcrap. Lurer på hvordan sånne myter oppstår
Sitat av RANDOM TULLING SOM BRYTER REGLENE
BLABLABLA JEG SPØR OM NOE SOM STÅR I NARKOTIKALISTEN....
Vis hele sitatet...
Det finnes x antall nettsjapper som selger research chemicals av typen 2c-b. Søk litt på google, og sjekk de sjappene du finner opp mot undrug.org.

[COLOR=Navy]Dette innlegget og medfølgende sitat er redigert av Tias, da spørsmålet Nichotin svarer på ymter frempå om informasjon om hvor en kan oppdrive et stoff som er oppført på narkotikalisten, og dermed strider mot Norsk lov og forumreglene.[/COLOR]
Sist endret av Tias; 23. november 2006 kl. 17:27.
jeg anbefaler sopp... i små doser (hverfall i starten)
gir god stemning.... sikklig latterkrampe og ingen for syke hallisunasjoner...
ting morpher litt og litt mere funky farger.... minimal dose ga i hverfall meg bare lættis...
tror 2g vil gi deg nokk halliser (hverfall til å starte med)
og det er veldig gøy å gå turer.... jeg merka hverfall ikke at jeg ble sliten...
bare pass på at du ikke skriker (har litt lite stemmekontroll), og ha på deg en jakke selvom du er varm :P
ble sikklig forkjøla....

dette er bare en teori som jeg kom fram til når jeg var veldig stein....
sikkert hørt om det... kalles lucid dreaming... det vil si at du har kontroll over drømmene dine...
og du drømmer fordi hjærnen din slipper ut en liten mengde med dmt...
så vil ikke det da si at du har mere kontroll over hallusinasjonene dine? altså kan du kontrolere en mild dmt tripp så ville jeg tro at du har litt kontroll hvis du spiser sopp, syre, eller diphenhydramin (kansje ikke diphenhydramin, det virker helt sinnsykt...)
bare en teori... men jeg har i hverfall starta å lage en drømme dag bok å håper på å få full kontroll over drømmene mine...
Det finnes jo mange morsomme ting man kan hive innpå hvis man vil ha hallis.
Di fleste kjenner jo til LSD og Fleinsopp (psycolobin). I tillegg finnes det jo en urt som heter Salvia Divornium. Denne er sterkt hallis fremkallende og kan fortsatt bestilles via nettet til norge lovlig. Dvs reglene angående Salvia er vel som jeg har forstått under forandring så få ræva i gir hvis du vil bestille. Denne gir en intens og øyeblikkelig rus som ikke varer lenger en kanskje 30min.
Her kan du bestille 10x og 20x konsentrert Salvia Divornium:
Salvia
Jeg anbefaler ikke å kjøpe der med mindre du vil ha en sertifisert type. Du kan nemlig finne Generisk Salvia til en rimeligere penge andre steder.

I tillegg anbefaler jeg Dimenhydrinate som du også lovlig kan bestille via internett.
Dimenhydrinate er virkningstoffet og finnes i piller med helt andre navn.
For å oppnå skikkelig effekt må du ta min 300mg.
Dimenhydrinate kan du lese mere om her:
Dimenhydrinate

PS: Les denne om lovlig innførsel om legemidler skrevet av meg (nederst side 2):
Import av Medisin

Lykke til!
anti histaminer er vel ikke akkuratt ideelt å 'trippe' på. Skal man alikevel gjøre det så selges Marzine på apoteket reseptfritt mot reisesyke og kvalme.
Sist endret av halla; 25. november 2006 kl. 00:18.
Hvis det er slik at hjernen slipper ut en liten mengde dmt når man drømmer, så er det bare å legge seg til å sove, om man ønsker å oppnå hallusinasjoner.
*Jeg tviler på at noe slikt er tilfelle, da drømmer og hallusinasjoner er to forskjellige ting.
Sitat av vitenskapelig
Hvis det er slik at hjernen slipper ut en liten mengde dmt når man drømmer, så er det bare å legge seg til å sove, om man ønsker å oppnå hallusinasjoner.
*Jeg tviler på at noe slikt er tilfelle, da drømmer og hallusinasjoner er to forskjellige ting.
Vis hele sitatet...

Nå er vel litt av spenningen med hallusinasjoner at man opplever dem i våken tilstand..
Men bortsett fra dette med at vi sover når vi drømmer, kan du forklare meg forskjellen på en drøm og en hallusinasjon? Herr vitenskapsmann.. Nysjerrig på hva du mener siden jeg er litt interessert i emnet..
Vanskelig å peke på forskjellen mellom drøm og hallusinasjoner, men det er definitivt en forskjell. Når man drømmer er bevisstheten, mer eller mindre, fjernet fra virkeligheten, med andre ord befinner man seg i sitt eget univers. Dette kan også være tilfelle ved svært stort inntak av hallusinogener, men de prossesene som foregår i hjernen ser allikevell ut til å være anderledes. For eksempel vil det ikke være mulig å våkne opp fra hallusinasjonene, ved inntak av en kjemisk substans, og dette vil jeg tro er den største forskjellen. Ellers er det sikkert mulig å studere hjernebølger, øyebevegelser, pupillenes reaksjoner osv.
*Det kan vel å merke forekomme hallusinasjoner ved innsovning, og ved (ofte like etter) oppvåkning.

Dette med dmt var foresten nytt for meg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Litt offtopic, men angående Dmt, så er det et must å lese boka til rick strassman, den eneste vestlige kliniske undersøkelsen med dmt.

Nå er det jo også slik at på større doser dmt så mister folk bevisstheten og ofte er opplevelsene så intense at de er vanskelig å huske.
hasj kake gir vel ikke halliser..har aldri opplevd det hvertfall,kjenner ingen andre som har gjort det heller..blir bare jævelig stein! digg nok det liksom
Har forresten ikke opplevd halliser på knips heller.
men men...mulig det bare er meg.
Verken Salvia eller DMT regnes vel som særlig "milde", da, egentlig.
Var jeg deg ville jeg lest mest mulig her på forumet, lest en del tripprapporter på Norshroom og lest en del på Erowid ;--)

Ellers vil jeg tro 2C-b/i/e vil kunne være noe, da disse typisk gir visuals, ikke mindfuck. Disse stoffene går dog som "research chemicals", selv om enkelte av typene har blitt testet av rimelig mange etter hvert. Vil anbefale deg å lese og gjøre deg opp en egen mening ut i fra det, egentlig.
Sist endret av comicz; 25. november 2006 kl. 16:13.
skal du ta noe 2c-stoff og er hypp på å være så trygg som mulig vil jeg anbefale 2c-b.
2c-e gir riktignok mer visuals og mindre mindfuck (personlig oppfatning) men det er ett såkalt research chemical (noe som ikke er testa ut nok, kort sagt), og i motsetning til hva andre her har sagt så er ikke 2c-b ett research chemical.
Tror egentlig du vil like den måten 2c-b endrer psyken din på jeg i motsetning til hvordan 2c-e ikke gjør det.. 2c-b gir mye mer eufori liksom..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva er begrunnelsen for at 2C-B ikke er et research chemical? Som med de andre stoffene, ble de oppdaget, og først syntesert for relativt kort tid siden (60-70 tallet) av alexander shulgin.

Betegnelsen i seg selv er vel mer en slags 'slang', og definisjonen litt vag, men felles for alle stoffene i 'gruppen' er jo at stoffene er så nye at ingen forskning på langtidseffekter i mennesker er gjort, noe som heller ikke har blitt gjort med 2C-B ettersom det og de andre 'research chemical's' er sjeldne og 'under radaren'
Please, den gamle "research chemical"-greia...
De fleste vanlige 2C-x-stoffene er testet grundig av brukere over hele verden, og hvis du mener at de ikke har blitt forsket noe særlig på i kontrollerte forhold utover studiene til Shulgin, da stiller ikke 2C-B noe særlig sterkere enn 2C-I, 2C-E, 2C-T-7 osv.
Vet ikke hvordan stoffene ble kalt det i første omgang, sikkert salgstriks eller for å holde en lav profil ved nettsalg?

EDIT: Mister stoffene status som RC når de blir klassifisert som Narkotika(tm)?
Sist endret av bread; 25. november 2006 kl. 21:41.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå begynner vi å skli offtopic her, men jeg skal prøve å fatte meg i korthet:
Hva som legges i orden 'research chemical' er at siden det ikke er noe lang historie av bruk, så bør man i mye større grad være forsiktig og gjøre seg godt forstått med risikoene enn med stoffer som har hatt lang menneskelig bruk. Rett å slett for man vet faktisk ikke hva som skjer med kroppen etter lang bruk.

Bread: Det kan være at jeg er syk og omtåket av tette bihuler i gjerningsøyeblikket, men hva er det du mener?
Det virker det som om du oppfatter menneskelig bruk er synonymt med klinisk forskning.

Som sagt, betegnelsen er vel mer et utrykk som oppsto blandt brukere fordi stoffene er relativt nye og lite utforsket.
Dodecha:
Ok, siste innlegget mitt om saken (off-topic som nevnt ).
Jeg mener at uttrykket "research chemical" er misbrukt, og at mange ser ut til å mene at en eller annen autoritet har klassifisert alle disse stoffene som dét.
Mitt svar var forresten til Juno, sjekk klokkeslettene. Så vi er egentlig ganske enige, selv om vi ordlegger oss forskjellig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
hei!
jeg gadd ikke starte en ny tråd for å spørre om et enkelt spørsmål så: hvor mange g med tørket flein vil du anbefale for en passe trip?(ikke bli så sinnsykt tura)

på forhånd takk!
Sist endret av amhx; 14. januar 2007 kl. 19:24. Grunn: skirveleif
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg regner med du mener 'Flein' ettersom jeg ikke fant, eller har hørt om noe som heter 'Felin'.

En fin dose for førstegangsbruk er vel ca 30 tørkede sopper.

Vi har jo en ganske fin tråd her: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=71705
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2007 kl. 19:00.
En kveld tok jeg 3 (7.5 mg) Imovane, uten å vite annet om dem enn at det var sovepiller. Sjukere halliser har jeg aldri hatt. Jeg lå i senga hele natta og så ut i rommet mitt. Alt forandret seg. Bøkene i bokhylla gled ut og inn, veggene og taket "fløt" og bølget seg, en blå drage svevde rundt i rommet (da jeg prøvde å ta på den, ble den til blått pulver), da jeg så under senga mi, var det som å se inn i en stor sal:P En helt sjuk natt...kommer til å huske den resten av livet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Merkelige saker du, jeg måtte sjekke opp, og ja hallusinasjoner er en dokumentert bivirkning av imovane, dog står det ikke hvor vanlig dette er:
Sitat av Felleskatalogen.no
Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi.
Vis hele sitatet...
Edit: Ah, sløve meg, det er notert under: "Sjeldne (<1/1000)"
Sist endret av Dodecha; 16. januar 2007 kl. 11:11.
jeg vil også anbefale sopp. Men vær ops på at du kan bli kvalm og kaste opp, men dette er ikke farlig (Kan hende at noen har sagt det. Har ikke lest gjennom alle innlegg.) Vil ikke anbefale RC, siden du enkelt kan ta for mye, og at jeg mener at sykehus ikke altid veit hva du da har tatt.
Du kan enkelt spise for mye sopp også. I mitt hode er ikke kvalme det som kan være skummelt med sopp, ei heller er halliser the main effect. Folk som spiser sopp bør i utgangspunktet være litt forberedte på å møte sitt eget hode; dvs. dersom man vanligvis setter lite pris på å tenke er ikke sopp helt greia. Mange mennesker er redd for sitt eget hode, og dette er noe det kan være vanskelig å innse og ta hensyn til. Skal man spise ting som gir mindfuck bør man være forberedt på at det kan være en påkjenning, men at det alltid går bra til slutt. Mange har f.eks. noia for å "aldri lande" før de spiser slikt første gang, men faktum er at a) man lander alltid, rusen går jo ut, og b) man lander egentlig ikke før man dør(AFAIK), men trippen startet heller ikke i det effektene begynte å tilta - livet er en tripp, right?
Alt dette er veldig individuelt, ta ikke alt jeg sier bokstavelig og konkret, men slik jeg ser det er sopp noe man bør ha respekt for. Vi har jo sett mer enn én post tråd av typen "sopp, je, hallizer er fett ass, men jeg får så noia når tankene begynner"; sopp handler nettopp om å sette i gang hodet, og slike utsagn gjør at jeg trekker den slutningen at mange ikke bør spise sopp nettopp fordi de ikke tør ta skikkelig fatt i sitt eget hode. Det betyr ikke at turene ikke kan gå bra, men jeg tror man fort kan få mer ut av det, rent personlig, om man er bedre forberedt mentalt - begynn å jobbe med dine største nemesiser før du kaster nedpå sopp. Jeg prøver dog ikke å si at man nødvendigvis skal ta hver tripp alt for seriøst, eller at man skal forsøke å legge lista høyere enn nødvendig; ikke stress, ta alt i eget tempo - ikke stritt i mot(!), alt går bra til slutt uansett.

Rus er veldig individuelt, så det er egentlig ingen som kan fortelle deg helt hvordan du vil reagere eller hva du kommer til å oppleve eller hvilke tanker du vil gjøre deg osv osv, men husk at man alltid lever, hele tiden, selv om man er rusa.
ville vel spist sopp jeg og ja


og man får nokk halliser av ekte abinthe,
men det som er at di ikke selger ekte absint og ikke har gjort det på en del år http://en.wikipedia.org/wiki/Absinthe

absinthe was portrayed as a dangerously addictive, psychoactive drug; the chemical thujone was blamed for most of its deleterious effects. By 1915, it was banned in a number of European countries and the United States

ikke direkte lurt og selge noe som er ulovlig i stort sett hele verden
comicz: Det er så vidt jeg vet ingen som har omkommet av å spise for mye sopp, i motsetning til RC. Tror jeg glatt ville anbefalt sopp fremfor diverse RCer, selv om det er relativt tåpelig å plassere alle RCer i en bås.

Sitat av sajja
ville vel spist sopp jeg og ja


og man får nokk halliser av ekte abinthe,
men det som er at di ikke selger ekte absint og ikke har gjort det på en del år http://en.wikipedia.org/wiki/Absinthe

absinthe was portrayed as a dangerously addictive, psychoactive drug; the chemical thujone was blamed for most of its deleterious effects. By 1915, it was banned in a number of European countries and the United States

ikke direkte lurt og selge noe som er ulovlig i stort sett hele verden
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde orket å lese neste setning på wikipediartikkelen du selv lenket til, hadde du sett at malurt ble tatt opp igjen til betrakning på 90-tallet og gjort lovlig. Men det gir spasmer og død lenge før det fremkaller halliser.