Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 10225
Jeg lurte på om det var noe man kan spise eller drikke som gjør slik at man tåler mer alkohol? noen som har noen ideer?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Bli feit, det hjelper. Ellers hjelper det å ha spist godt før man begynner å drikke.
Jo oftere du drikker, jo mer alkohol tåler du. Eller du kan prøve å spise masse mat før du drikker.
Kinamat. Funket i alle fall på meg. Spiste en hel 120-kroners middag med ris og brus (Noe kjøtt ala Sichuan), også drakk jeg 500mL 40% etanol rett etterpå. Jeg merket såvidt forskjellen fra edru tilstand.

Men ble veldig plutselig full senere på kvelden.
hehe okai
Sitat av [key]xynys
Jeg lurte på om det var noe man kan spise eller drikke som gjør slik at man tåler mer alkohol? noen som har noen ideer?
Vis hele sitatet...
Tåler du lite? Da har du jo en fordel, slipper og betale masse cash får øl, eller hva nå en du skal ha :P
Hvis du tåler ekstremt lite, to eller tre øl, så burde du gå til legen og sjekke om du kanskje har Cøliaki (glutenalergi). Det vil si at kripen din ikke tåler gluten som er i kornet man bruker og brygge øl på. Humle er det vel om jeg ikke tar helt feil. Søstra mi hadde det. Hun ble full av ingen ting når hun drakk øl. Med rusbrus og sprit kunne hun drikke mere.

Bare følte for og informere om det, ettersom det kan være det som er greia. MEn det vet ikk ejg noe om. Hvor mye er det du kan drikke før du blir "full"?
jeg veit ikke hva lite er, men blir vel i godt humør av 7-8 øl.. men var bare moro å høre hva man kunne gjør for å tåle mer
Hvis du drikker olivenolje eller matolje (noe sånt) før du reiser ut så skal det vistnokk hjelpe. samma med å spise godt med mat(ikke formye for da blir magen lett full før resten av kroppen). men du, hvorfor skal du absolut tåle så mye? er sikkert jævlig deilig å ikke måtte ponge ut med 400-500kr vær gang man er ute.. selv syns jeg vaffal det er iriterende. tror ikke kropsvekten din har noe spesielt å si, selv er jeg 1.65 høy og veier ca 60kg og jeg må ha ned ei helflaske for å bli full.
vet ikke om det kan ha noe med at både oldefar, bestemor og bestefar var alkoholikere (de er dæve nå). selv har jeg kamerater som er større og likkavel tåler mindre en meg..
Da tror jeg nok ikke det er cøliaki. men bare spis litt tung mat har jeg hørt, eventuelt spise rå kål. ikke vet jeg. Hvor mye man tåler kommer jo også ann på alderen. Når jeg var 14 husker jeg at det holdt med 6 øl. Veit ikke hvor gammel du er da.
7-8 øl ¨å bare i godt humør?
tror ikke du skal bekymre deg for mye =p
men drikk på full mage (full av mat) da tåler du mere.
men husk at det går endel på psyken å
spankingguru
Worner's Avatar
Før så kunne jeg drikke en helflaske eller 18 øl og fremdeles oppføre meg fint, men nå kan jeg bli skikkelig fin i farta på 12 øl. Har sikkert noe med at jeg drakk endel før, men nå drikker jeg veldig sjeldent
Skal du liksom drekke noen under bordet så har jeg hørt matolje hjelper, altså drikke det..Men kan på ingen måte si at jeg har prøvd, abre noe jeg har hørt. Så kan være bullshit.
spankingguru
Worner's Avatar
Sitat av andis
Skal du liksom drekke noen under bordet så har jeg hørt matolje hjelper, altså drikke det..Men kan på ingen måte si at jeg har prøvd, abre noe jeg har hørt. Så kan være bullshit.
Vis hele sitatet...

Skulle jo tro at det kom veldig fort opp igjen da. Må jo bli bra kvalm av å bøtte nedpå med matolje
Sitat av Worner
Skulle jo tro at det kom veldig fort opp igjen da. Må jo bli bra kvalm av å bøtte nedpå med matolje
Vis hele sitatet...
det er jo ikke meningen at du skal "bøtte" det nedpå, bare littegran før festen...
Hvis man drikker på full mage blir rusen mer "avrundet". Det tar litt lengre før den begynner å virke, men den varer lengre. For da blir ikke alt tatt opp med en gang, men det fordeles
Sitat av andis
Skal du liksom drekke noen under bordet så har jeg hørt matolje hjelper, altså drikke det..Men kan på ingen måte si at jeg har prøvd, abre noe jeg har hørt. Så kan være bullshit.
Vis hele sitatet...
Det er fordi matoljen legger seg som et fettlag inni magesekken, så alkoholet ikke trekkes inn i blodet, hvis du i tillegg gjør dette for å drikke noen under bordet, så SLITER du når matoljen "slites" bort

Du bare utsetter det, også får du alt på en gang. Bør være forsiktig med det der.

Kjekse og potetgull trekker til seg alkoholen i magen også, men der får du ikke noe skikkelig kule, bare blir god og full mye lenger.

[COLOR=Red]HOLY CRAP 700!!!1!!11!! [/COLOR]
Hvorfor vil du tåle mer?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Desto bedre fysisk form man er i, desto mindre alkohol trenger man har jeg hørt. Vet ikke hva du bør spise, men spis mye så tåler du mer!
Er fakta at en person tåler mer alkohol jo høyere vekta er. Vekten til en person er jo noe man trenger for å regne ut promillen. Ser ingen grunn til at du skal tåle mer alkohol da, men som det er blitt nevt er det å spise før man drikker noe som gjør at du tåler mer. Det å drikke ofte er også et faktum, men jeg tror det vil ta ganske lang tid før du virkelig merker at du tåler mindre.
Sant det som Bakkiz sier, men hvis du tenker på å gjøre det, altså ta matolje så ta 2-3 spisesje'er med matolje.. Det utsetter det som Bakkiz sier, og du kan rissikere å bli full når du kommer hjem ifra fest eller til og med neste morgning, men da må du ha tatt å drukket mye matolje.. HAha, du kommer til å spy noe så helt fordærvende viss du prøver, da..
Min klasseforstander på 64 år lærte oss i norsktimen at det var smart også få masse fett i magen, da skulle man få en bedre fyll. Han har jo levd en stund og vet helt sikkert hva han snakker om.
Jeg har hørt at det hjelper å ha noe "i blodet" for å tåle mer. Da tenker jeg ikke på alkohol i blodet, men noe mat...
Tror alle har skjønt at du skal spise mye for ikke bli så full.
Bare spis mat du, så tåler du mer. Enkelt og grett
Hehe, noen som har prøvd å ta ei fylle kule etter en dag uten noe mat? det går helvetes fort i hode! og hvis du skulle starte å spy så får du en JÆVLIG opplevelse! moro å spy uten å ha noe å spy på trur alle som har opplevd det vet hva jeg snakker om

Felles konklusjonen er at spiser du frokost og middag (kanskje også lunch) vil du da tåle mer en uten. drikking av vann før funker også, drikk gjærne etter også dersom du ikke fåretrekker hodepine.
Hvis du da prøver å tåle mer en det igjen kan du prøve med matolje. men det er ikke direkte godt da
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Amfetamin/efedrin o.l. vil nok gi deg litt mere kontroll over alkoholrusen
Ellers kan du jo ta et par skjeer med tran, som virker på samme måte som matolje. Et triks går ut på å drikke tran på tom mage, etter det så hiver du innpå mengder med f.eks. vodka. Når "hinnen" med tran forsvinner sier det seg selv hva som skjer
Eller har som sagt mat, søvn og dagsform innvirkning på alkoholrusen, både psykisk og fysisk.
På en måte får du mer kontroll over alkoholrusen ved hjelp av speed, men samtidig så mister du kontrollen over måten fylla slutter. F.ex når speeden slipper taket tar alkoholen overhånd. Det er som å fange en drage for så å slippe den fri etter litt fangenskap
Anngående det med å drikke vann.
Drikk litt lunka vann, siden da kan du drikke mer.
Du blir fortere mett av kaldt vann enn lunka
okai.. takker for gode svar

jeg er ikke hypp på å tåle mer, lurte bare på om det var noe som gjorde at man tålte mer.
og det er jo bedre å tåle mindre, fordi da blire billigere fyll
dety med størrelse har vel litte å si, jeg er over 190 og veier rundt 80-90 kilo, og etter en six pack er jeg så full som jeg liker å være, altså sånn at jeg ikke har helt peiling på hva jeg gjør, men husker hva jeg har gjort dagen etter, noe som ikke alltid er like morsomt.
men jeg tåler ihvertfall veldig lite
Et veldig godt tips er allerede kommet inn her! Effedrin (som man kan finne i diverse slankepiller) fungerer _veldig_ godt..

Var selv på slankern og gnafset effedrin sammen med min kompis. Vi drakk ei helflaske med vodka hver ( 0,7l 40%) og var ikke mer enn litt over brisne begge to..

Hadde dog hjerteklapp til 1000 og vondt i hodet lenge etterpå, så spesiellt bra for kroppen kan det umulig være..

Skal dog sies at jeg den gangen drakk 18-20 pils hver helg og veide 130kg.. Er nå en liten spjæling på 90kg og drikker sjelden, så det kan nok ha endel å si også :-)
for 1mnd siden ca, så hadde jeg netopp laget meg mat. Alt var stekt i olivenolje, og var ganske fett liksom. Spiste en del, å slurpa nå i meg krafta som det var ekstremt mye olje i. Senere på kvelden var det vorspiel. Jeg hadde med 0,5 L vodka. Var noe greier fra østeurpa, så det var en anelse sterkere. Jeg drakk,drakk å drakk, men ingenting skjedde. Etter å ha drukket 0,4 ca så reiste jeg meg opp å hoppa litt, kanskje jeg kjente noe da, men nei. Ingenting. Jeg kasta i meg siste skvetten. Ikke så mye som skjedde da heller, tok et par øl, å da begynte jeg å merke det. Det sa pang, så var jeg alvorlig dritings. Blækket på dass, å lå på en væranda i 3 timer. Vart ikke noe bytur på meg. Men grunnen til at det vart sånn er sikkert pga av den maten jeg spiste tidligere på kvelden. Har ikke tenkt over det før. Var ikke klar over det før jeg leste det her. Skal ikke gjenta det vertfall.
Var i bakrus i 2 dager etterpå. Haha
bare ikke sitt når du drikker, værtfall ikke hele tiden :P Har vonde minner pga det + tequilashots...

jo mer man drikker jo mer tolerant blir man..derav man må ha mer og mer...(dyrere og dyrere) Heller en fest i ny og ne, enn hver helg...
Jo eldre du blir jo mindre tåler du, selvfølgelig er jo det visse unntak, de kalles alkoholikere.
Spiser du mye på forhånd - vil bare bli beruset i lenger tid fordi kroppen tar tid å fordøye den bort.

Full fort, fort bort. Full langsom, langsom bort.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Petterøes
Jo eldre du blir jo mindre tåler du, selvfølgelig er jo det visse unntak, de kalles alkoholikere.
Vis hele sitatet...
Faen er det du snakker om? Selv erfarer jeg at jeg tåler omtrent like mye som da jeg var "yngre". Jeg drikker som regel ei flaske jägermeister og noen pils før jeg stikker på byen, eller ei helflaske smirnoff. Nå som det er sommerferie og har kommet hjem så har jeg drukket hver dag siden tirsdag da jeg kom hjem. Drakk 18 øl i dag før vi dro ut og kom hjem igjen nå etter x antall pølser, flintsteik og kjøttkaker som vi fant ut at vi skulle grille. Koselig lag, og alle sammen deler på drikken.

Uansett, det du sier om at man tåler mindre dess eldre man blir kan du trø opp i r**a di, det stemmer i alle fall ikke spesielt godt med aldre som er før pensjonsaldere. Og ja, jeg snakker også for min far som også har omtrent samme erfaringene som meg selv.
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Jeg er 1.90 å 90kg. (16 år) Jeg blir litt brisen etter 2 bokser cider. eller jeg begynner å kjenne d. er det normalt?! Synes det er greit å være billig i drift. Er bare kjedli å drikke å drikke uten å bli full. så hvorfor tåle mye?! kansje du blir mobbet for å tåle lite? var ei her som ble/blir mobbet for det. 2 øl kaller de henne. dere skjønner vel hvorfor.
Sitat av z0p
Amfetamin/efedrin o.l. vil nok gi deg litt mere kontroll over alkoholrusen
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du prøver å mate gutten med?? Amfetamin? Når nark blir gitt til nytte, til og med til mer enn et bruksmiddel på fest så sliter du faen meg. Ikke hør på dette tipset.
hallaballa: Hold kjeft, ingen spurte om din mening, og spesielt ikke på dette forumet. Det er en regel mot slike kommentarer på dette forumet.

Det z0p kom med var et tips, ikke oppfordring. Det er mer enn du klarte, så hold kjeft, og hold deg unna slike diskusjoner.

For faen, slike kommentarer ødelegger dagen for meg. Folk burde da for faen holde seg unna diskusjoner hvis de ikke har noe vettugt å si.
Sist endret av pinnsvinet; 15. juli 2005 kl. 17:03.
Det er vel noe som heter at desto mere blod du har i kroppen, desto mer alkohol må du ha i blodet for å bli full.
pinnsvinet: for det første så var det tips han ville ha. Det er mitt tips til han at han holder seg unna nark. For det andre så var det ikke du som jeg kommenterte noe til så du kan faen meg holde kjeften på deg.
Det er sagt mye bra på denne tråden, så jeg stemmer for at vi ikke ødelegger den med en ny flamewar.
hallaballa: han spør om hvordan han skal tåle mer alkohol! Tar du amf mens du drikker blir du så å si edru. Det er faktisk det tipset som virker best til nå i denne diskusjonen, uansett hvor mye du er imot stoff, han velger selv om han vil prøve eller ikke. Les reglene balla og hold kjeft...

Forresten, vil nå ikke si at man tåler mer alkohol jo eldre man blir. Er vel heller at man lærer hvordan man skal oppføre seg på fylla, og at man blir mer vandt til alkoholen.
▼ ... over et år senere ... ▼
nå jeg har vært full eller brisen en gang i løpet av døgnet og så blir edru igjen, begynner jeg å drikke da tåler jeg mye mer.
når du tar amf eller cola så blir du "edru" å du kan drikke som en elefant. men alkoholprosenten i blodet blir faktisk ikke mindre av den grunn. vertfall ikke på kola. men ikke at jeg anbefaler å bruke dop for å drikke noen under bordet.
Har ikke noen tro på at vekten bestemmer hvor mye en tåler. Jeg er 60 KG og drikker nesten 18 øl hver gang jeg skal på fest. Er ikke dritfull etterpå.... Som andre sier så tror jeg det går mere på hvor ofte en drikker. Andre faktorer før en skal ut kan være: Søvn og mat
Spise poteter og drikk et glass eddik. Da tåler du mer. Men uansett, da blir det dyr fyll jo! Jeg blir fattig hvis jeg skal drikke meg full
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg opplever veldig store variasjoner, alt etter kor mykje eg har ete...Følgande observasjoner er gjort:
Onsdag: Spiste 3 timer før eg begynte å drikke, spiste relativt lite.
Var godt sigen etter 5 pils og et par kaffi & bailey

Fredag: Kjørte i meg ~1 stor dollypizza mens eg drakk.
Vart omtrent som onsdagen etter 11 øl, 10 drinker, 2 kaffi & baileys, ett glass vin.

Så stor variasjon...spis mens en drikker, så går det ned meir. Men målet er jo ikkje å drikke mest mulig,men ha det hyggelig?
Ikke det at jeg har noe erfaring, men mener å ha hørt at horer som henger på barer osv tok seg en spiseskje med smør for å ikke bli så full mens de "jobba." Kanskje det stemmer?

Ellers er det jo selvfølgelig viktig å spise godt før du begynner å drikke. Det å ta seg litt vann mens du drikker er sikkert ikke så dumt.
fett er tingen... hindrer alkohol å feste seg... kjent triks blandt folk som har mye med salg/kjøp fra russere... blir ofte at russerne har med X antall liter vodka å skal sjenke vedkommende drita for å lure han... fet mat som bacon o.l funker flotters...

ellers som tidligere nevnt, spise masse, mat-olje (oliven-olje hjelper lite) poteter (når du drikker sprit)

husker ifjor... lite penger... mye fyll... spiste ingenting hele dagen for at jeg skulle bli full på mindre og spare penger^^ hybel livet er ikke så glamorøst som man skal ha det til

er masse måter å gjøre det på... amfetamin = null fyll... blir bare kosedrikking da... blir aldri full når jeg tar pepper...

fet mat er nok det beste trikset... mye fett... også poteter om man drikker sprit... da burde du tåle en del...

bare for å kommentere en av de gamle postene... drikker man flere dager i strekk tåler man mindre og mindre for hver dag... drikker man ofte (3-4-5) ganger i uka over lengre tid vil vel kroppen tåle mer etterhvert... uten at jeg skal si det sikkert... uansett er det litt trist... vi er nordmenn å bør holde på vår SÆRNORSKE tradisjon med helgefyll

btw. jeg er full nå^^ haha lol omfg rofl lal etc. kos
Har hørt at det var en som døde av alkohol sjokk pga at han skulle drikke noen kompiser under borde, han hadde hivd i seg masse tran før han heiv seg på fylla.. Makka hjelper til å holde ut, ble 3 dager i strekk på meg under Steinkjer festivalen :P men aldri igjen sier jeg bare! Ble kjørt hjem av purken, som jeg ikke kan huske.. De hadde funnet meg liggende å sove på gresset en plass, med mobilen i handa. Siste jeg husker var at jeg drev å fiksa folk til vorspiel hjemme til meg

De to dagene etterpå var ett rent helvete også, aldri vært så fyllesyk før..
Å det med at alkiser tåler mere, er jeg ikke så sikker på.
Har drukket med alkiser før, å de tålte mindre enn meg.. Sikkert fordi de har vært på fylla såpass lenge, vet ikke jeg.
Men vil tro levra blir temmelig dårlig til å gjøre jobben sin etter hvert, noe som vil føre til at mer alkohol går rett i blodet.