Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 551
Prøvde bare å for å teste, å øke cpu-hastigheten i bios fra 1800 mhz til 2200 mhz, da jeg lagret og restartet, fikk jeg blåskjerm (dumper fysisk minne bla bla..), jeg restarter går inn i bios og endrer tilbake til 1800 mhz, lagrer og restarter igjen, og når jeg kommer til skjermbildet etter at den har søkt etter harddisk og cd-rom, får jeg opp "DISK BOOT FAILURE!"

Jeg slår av datamaskin, tar ut strømmen og prøver igjen, og da skjer akkurat det samme, alt stopper opp, bortsett fra at feilbeskjeden er borte..

Hva i all verden har skjedd?? Hvordan kan jeg fikse dette? La inn Windows Vista Ultimate i går, og alt funker knirkefritt, vil helst slippe å formatere idag også og legge inn alle programmene og kaste bort flere timer med arbeid..

Prøvde også å reparere oppstarten med Vista-dvd'en, men uten hell..

Kan noen værsåsnill hjelpe meg?
Uten at jeg er helt sikker kan jeg si at det kanskje kan være noe hardware som har tatt kvelden. Ikke alt som tåler å bli overklokket, og hvertfall ikke så mye på en gang. Når en overklokker skal en jobbe seg forsiktig oppover mens en ser hvordan systemet takler den nye klokkefrekvensen.
^^men jeg kaan si at du kan jo altids prøve å resete biosen din, hvis du ikke har sata discer som trenger biosen for å ikke ta kvelden da... men sant som ZerBox sier... ikke klokk så meget på en gang... jeg har orginalt en 1800+ som er overklokka til 2200+ som funker fint
har hatt samme problemet og error

og til meg var det harddisken som tok kvelden
jdG
jdG's Avatar
Trådstarter
Jeg tror det var Windows'en som ble korrupt pga de nye "instillingene" og dermed ikke ville endres tilbake til slik som den var når jeg skiftet tilbake til 1800 mhz. Så jeg valgte den sure utveien og formaterte og la inn på nytt.. :/ Var heldigvis ikke noe hardware som ble skadet!

Takker for svar! ^^
Dagens hardware er jo nesten produsert med tanke paa klokking, naar jeg fike klokka en gammel P 2,53 ghz opp til 3,2 saa burde det vere mulig med nytt hardware! Var paa TG i fjor og fikk med meg et foredrag om klokking, og som sagt, produsentene nesten forventer klokking.