Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5874
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Jeg skal på skoletur til Polen snart og vi skal ha en dag eller to til shopping i Krakow. Har en del spørsmål relatert til turen og vil liste dem opp under.

Mat:
- Hvilke fastfood kjeder han jeg forvente å se?
- Hva er prisene på mat på utesteder/fastfood steder?
- Har de andre brustyper enn vi har her? Tenker på andre mountain dew smaker o.l

Klær:
- Hvor billig er klær i Polen i forhold til her hjemme? Tenker da på generelt street-wear (junkyard.no stil) og også eksklusive merker (Hugo boss, Versace o.l)
- Hvor burde jeg shoppe?
-Navn på slike butikker

Rusmidler:
- Sjekker de legitimasjon ved kjøp av røyk, snus og alkohol?
- Selger de snus der?
- Pris på de tre tingene som er nevnt over her
- Ca pris på weed

Takk for alle svar
Rimelig sikker på at de ikke selger snus i polen. Med mindre det er noe yallashit som ikke er noe godt i det hele tatt. Ta med deg et par bokser fra norge du!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av DarkwinJaxx Vis innlegg
Rimelig sikker på at de ikke selger snus i polen. Med mindre det er noe yallashit som ikke er noe godt i det hele tatt. Ta med deg et par bokser fra norge du!
Vis hele sitatet...
I will! Skal kjøre colorline til Kiel og videre til Berlin og så Krakow, tror du de selger snus i Berlin? Eventuelt hvor mye billigere vil det være enn i Norge?

OG er det trygt å ta med weed over grensene og til colorline?
Sitat av Adeith Vis innlegg
Jeg skal på skoletur til Polen snart og vi skal ha en dag eller to til shopping i Krakow. Har en del spørsmål relatert til turen og vil liste dem opp under.

Mat:
- Hvilke fastfood kjeder han jeg forvente å se?
- Hva er prisene på mat på utesteder/fastfood steder?
- Har de andre brustyper enn vi har her? Tenker på andre mountain dew smaker o.l

Klær:
- Hvor billig er klær i Polen i forhold til her hjemme? Tenker da på generelt street-wear (junkyard.no stil) og også eksklusive merker (Hugo boss, Versace o.l)
- Hvor burde jeg shoppe?
-Navn på slike butikker

Rusmidler:
- Sjekker de legitimasjon ved kjøp av røyk, snus og alkohol?
- Selger de snus der?
- Pris på de tre tingene som er nevnt over her
- Ca pris på weed

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Skal prøve så godt som mulig å besvare:
Fastfood: KFC, McDonalds, Burgerking og Starbucks som jeg husker. Prisene på fastfood er likt som på alle fastfood plasser i verden.
De har Mounten dew hvis det var et spørsmål, utvalget ligner mye på USA -foruten det lite.
Klær som hugo boss er dyrt i Krakow.
Du burde handle på et kjøpesenter mitt i Krakow. Kan ikke huske navnet, men er svært og transport er ikke noe problem.

Ja de sjekker legg. Tviler sterkt på at du finner snus. Vet ikke hvor mye weed koster.
Per dags dato får man sjeldent tak i snus andre plasser enn i Norge og Sverige. Enkelte turistplasser (Mallorca, Kypros, etc) selger de snus på visse utesteder - stort sett på grunn av skandinaviske turister.

Tviler på at du vil få tak i snus i Polen, så sats på medbragt.
mcdonalds, kanskje halvpris av det i norge?
merkeklær omtrent det samme som i norge.
vi ble aldri sjekket for leg når vi kjøpte alkohol eller gikk på bar (vi var 17).
kjøp håndlaget ting og krystaller.
husker ikke pris på øl, snus og weed, men det var ikkje dyrt ihvertfall.
Sitat av Adeith Vis innlegg
OG er det trygt å ta med weed over grensene og til colorline?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke er høy på hasj i det du går igjennom tollen, så er sjansen liten for at tollerne stopper og gjennomsøker bussen.
Sist endret av Antidote; 17. august 2014 kl. 19:20.
Sitat av Adeith Vis innlegg
I will! Skal kjøre colorline til Kiel og videre til Berlin og så Krakow, tror du de selger snus i Berlin? Eventuelt hvor mye billigere vil det være enn i Norge?

OG er det trygt å ta med weed over grensene og til colorline?
Vis hele sitatet...
det er grensekontroll. vi så en hund, men de tok den ikke med til bussen vår. tror det var mange som ble lettet :P
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av nobels Vis innlegg
mcdonalds, kanskje halvpris av det i norge?
merkeklær omtrent det samme som i norge.
vi ble aldri sjekket for leg når vi kjøpte alkohol eller gikk på bar (vi var 17).
kjøp håndlaget ting og krystaller.
husker ikke pris på øl, snus og weed, men det var ikkje dyrt ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Prisen på en bigmac i Polen er ca 14 kroner fant jeg ut

Sitat av Antidote Vis innlegg
Så lenge du ikke er høy på hasj i det du går igjennom tollen, så er sjansen liten for at tollerne stopper og gjennomsøker bussen.
Vis hele sitatet...
Har blitt sendt på kristen privatskole av diverse grunner og hadde vært rimelig kleint om alle hadde sett meg bli tatt med noen gram

Men fortsatt; hva er prisen på alkohol og røyk?
Sist endret av Adeith; 17. august 2014 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Har blitt sendt på kristen privatskole av diverse grunner og hadde vært rimelig kleint om alle hadde sett meg bli tatt med noen gram
Vis hele sitatet...
Så hvorfor prøve å ta noe igjennom da? Ingen kan garantere at sikkerheten er høy eller ikke akkurat den dagen du passerer.
Sist endret av Antidote; 17. august 2014 kl. 19:44.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Mtp. priser på fastfood-kjedene i Polen:

På Big Mac indexen står det at en big mac koster $2.58, mens i Norge koster den $6.79.

Big Mac indexen pleier faktisk å gi ett ganske godt innblikk på prisene på fastfood i ett land, men ikke regn med at det er 100% representativt.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Jeg skal på skoletur til Polen snart og vi skal ha en dag eller to til shopping i Krakow. Har en del spørsmål relatert til turen og vil liste dem opp under.

Mat:
- Hvilke fastfood kjeder han jeg forvente å se?
- Hva er prisene på mat på utesteder/fastfood steder?
- Har de andre brustyper enn vi har her? Tenker på andre mountain dew smaker o.l

Klær:
- Hvor billig er klær i Polen i forhold til her hjemme? Tenker da på generelt street-wear (junkyard.no stil) og også eksklusive merker (Hugo boss, Versace o.l)
- Hvor burde jeg shoppe?
-Navn på slike butikker

Rusmidler:
- Sjekker de legitimasjon ved kjøp av røyk, snus og alkohol?
- Selger de snus der?
- Pris på de tre tingene som er nevnt over her
- Ca pris på weed

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Var selv på skoletur til Krakow for noen år tilbake.
- Mat: Gikk i mækkern og KFC stortsett. Veeldig billig.
- Klær: Det er også veldig billig. Der vi holdt til, var det en digert kjøpesenter. Utrolig mye forskjellig!
- Rusmidler: Røyk kan man kjøpe, null stress. Husker ikke prisen på røyk. Ikke noe snus så vidt jeg så. Cannabis er det overalt, men pass på. Alltid en risiko med slikt. Vi prøvde å komme oss inn på utesteder, men det var ingen sjanse for oss. Det sto noen jævlig svære dørvakter der. Vi var dog 15-16 år. Om du er over 18 så går det jo fint
God tur
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tips når du først er i et billegland: gjer det du ikkje har råd til i Noreg - altså ein fin middag. Ikkje mæccern. Der har vi alle vore. Bruk 2-300 på ein treretters middag med god vin til. Det er verdt pengane. Mæccern er knapt verdt pengane om dei gir vekk maten.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av random76010 Vis innlegg
Var selv på skoletur til Krakow for noen år tilbake.
- Mat: Gikk i mækkern og KFC stortsett. Veeldig billig.
- Klær: Det er også veldig billig. Der vi holdt til, var det en digert kjøpesenter. Utrolig mye forskjellig!
- Rusmidler: Røyk kan man kjøpe, null stress. Husker ikke prisen på røyk. Ikke noe snus så vidt jeg så. Cannabis er det overalt, men pass på. Alltid en risiko med slikt. Vi prøvde å komme oss inn på utesteder, men det var ingen sjanse for oss. Det sto noen jævlig svære dørvakter der. Vi var dog 15-16 år. Om du er over 18 så går det jo fint
God tur
Vis hele sitatet...
Prisen på weed der var ca da?
Takker!

Sitat av slashdot Vis innlegg
Tips når du først er i et billegland: gjer det du ikkje har råd til i Noreg - altså ein fin middag. Ikkje mæccern. Der har vi alle vore. Bruk 2-300 på ein treretters middag med god vin til. Det er verdt pengane. Mæccern er knapt verdt pengane om dei gir vekk maten.
Vis hele sitatet...
Kommer an på tia vi har på oss, blir nok en fin middag om jeg har god nok tid
Sist endret av Adeith; 17. august 2014 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dere skal nok på galleriet, tror jeg det heter. Det er litt billigere enn i Norge, mtp merkeklær. Vi fikk kjøpt røyk og alkohol, noen som kjøpte weed også, men husker ikke prisene. Fastfood og drikke er EKSTREMT billig både i Polen og Tyskland. Btw dette var i fjor.
Det vet jeg ikke. Var clean på den tiden, hehe. Men er nok sikkert standardpriser lik resten av Europa.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av random76010 Vis innlegg
Det vet jeg ikke. Var clean på den tiden, hehe. Men er nok sikkert standardpriser lik resten av Europa.
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest at det er rundt 50lappen pr g, kan det stemme?
Er ikke lov å diskutere priser på forumet her, regner med at dette gjelder utlandet også. Men et kjapt google-søk ga meg veldig mange resultater. Du kan regne med at det ikke er så langt unna norske priser.
Har selv vært på klassetur i polen for noen år tilbake. Vi besøkte 3 konsentrasjonsleirer og saltgruvene.

Mat:
- Hvilke fastfood kjeder han jeg forvente å se? De mest spesielle som "ikke" er i norge er KFC, starbucks, pizza hut, subway.
- Hva er prisene på mat på utesteder/fastfood steder? Nokså billig. 30 kroner for en pizza på "gatekjøkken" opplegg.

Klær:
- Hvor billig er klær i Polen i forhold til her hjemme? Tenker da på generelt street-wear (junkyard.no stil) og også eksklusive merker (Hugo boss, Versace o.l) - Klær som ikke er noe spesielt merke er veldig billig. for eksempel en svart t-skjorte uten skrift elle noe på. Merkeklær som hugo boss osv har samme priser rundt i verden.


Rusmidler:
- Sjekker de legitimasjon ved kjøp av røyk, snus og alkohol? - ikke like strengt som i norge men viss du ser liten ut så spør de om legitimasjon. billig alkohol
- Selger de snus der? nei

- Ca pris på weed
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Trådstarter
Sitat av villsvin Vis innlegg
Har selv vært på klassetur i polen for noen år tilbake. Vi besøkte 3 konsentrasjonsleirer og saltgruvene.

Mat:
- Hvilke fastfood kjeder han jeg forvente å se? De mest spesielle som "ikke" er i norge er KFC, starbucks, pizza hut, subway.
- Hva er prisene på mat på utesteder/fastfood steder? Nokså billig. 30 kroner for en pizza på "gatekjøkken" opplegg.

Klær:
- Hvor billig er klær i Polen i forhold til her hjemme? Tenker da på generelt street-wear (junkyard.no stil) og også eksklusive merker (Hugo boss, Versace o.l) - Klær som ikke er noe spesielt merke er veldig billig. for eksempel en svart t-skjorte uten skrift elle noe på. Merkeklær som hugo boss osv har samme priser rundt i verden.


Rusmidler:
- Sjekker de legitimasjon ved kjøp av røyk, snus og alkohol? - ikke like strengt som i norge men viss du ser liten ut så spør de om legitimasjon. billig alkohol
- Selger de snus der? nei

- Ca pris på weed
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svar!

Sitat av Paradigm Vis innlegg
Er ikke lov å diskutere priser på forumet her, regner med at dette gjelder utlandet også. Men et kjapt google-søk ga meg veldig mange resultater. Du kan regne med at det ikke er så langt unna norske priser.
Vis hele sitatet...
Oh beklager, håper ingen besvarer det tydelig da
Sist endret av Adeith; 18. august 2014 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.