Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 670
Hei! Jeg har en del lag spikes som irreterer meg, siden jeg dør veldig ofte av dette. Har så og si alt grafikken på normalt, men fortsatt får jeg "freezes" noen måte jeg kan fikse dette, eller trenger PCen å oppdateres?

Corsair TX 650W PSU
ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156
Intel Core i5 Quad Processor i5-760 (overclocka fra 2.8Ghz til 3.0Ghz)
MSI Geforce GTX 660 2GB PhysX CUDA
Western Digital Caviar® Black 1TB
RAM: 4GB
Har du sjekka om det fortsatt er spikes når du har all graphics på low?
Hvis det ikke er så, så kan jeg tenke meg at du har for lite ram + 64bit windows er å anbefale hvis du har 32.
Vil nok hjelpe det.
Jeg har nøyaktig samme problem. Jeg kan kjøre spillet på high-grafikk uten større problemer, men får sånne lag spikes jeg også. Har ingenting å si om jeg kjører på high eller low, spillet går like flytende uansett, bortsett fra noen random ett-sekunds frysninger noen ganger.

Kjører AMD Phenom II X4 955, nVidia GeForce GTX 460 og 4GB RAM. 64-Bit win7.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Kan være internett?
Eller om pcen er full av støv, blir delene varme. Kan være lurt å blåse/støvsuge pcen.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Kan være internett?
Eller om pcen er full av støv, blir delene varme. Kan være lurt å blåse/støvsuge pcen.
Vis hele sitatet...
IKKE støvsug pcen. Da det er en stor risiko for at du genererer statisk elektrisitet og ødelegger komponentene.
Leste et tips på nettet om at man skulle lage en user.cfg-fil i Battlefield-mappa, og skrive:
gametime.maxvariablefps 59.95
Dette endrer maxfps til 59.95, jeg vet ikke hvorfor tallet er som det er, men det ser ut til å ha fungert smud for meg. Etter at jeg la inn det spilte jeg et par runder uten noe som helst form for lag.
Eller så kan du bare skru på vsync, det blir det samme. Anbefaler ts å prøve det, da vil du få lavere load på skjermkortet hvis du hele tiden passerer 60fps.
Sist endret av Mkvarner; 6. februar 2013 kl. 13:50.