Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 7009
fant ikke helt riktig tråd til dette.... jeg opplevde tvangstanker om selvmord for noen uker siden men jeg har ikke lyst til å ta selvmord. så lurer på hvorfor jeg får disse tankene.
Hjelpetelefonen er Mental Helses gratis døgnåpne telefontjeneste for alle som trenger noen å snakke med. Du kan være anonym og vi har taushetsplikt.
116 123
Speed man
Trådstarter
trenger jeg å snakke med noen om dette jeg har jo ikke lyst å ta selvmord.

får bare tanker om det som ikke går vekk rundt kniver og høye stup
Sist endret av spider_man; 6. juli 2020 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så vidt som jeg vet er nok det eneste svaret på dette å gå litt i terapi, er desverre ikke mange gode svar folk som ikke kjenner deg i det hele tatt kan komme med. Hvis du mener tvangstanker slik at du følte du absolutt måtte gjøre det av en eller annen grunn trenger du hjelp kjapt, det kan være skummelt og det er ikke verdt å risikere livet over visse tvil eller tanker man kan ha om terapi.

Om du mener påtrengende tanker, slik at du ikke får det ut av hodet, men trenger ikke handle på tankene, da helper det uansett å prate med noen, men det er ikke like akutt. Mange får påtrengende tanker og ofte er de ufarlige, men skjer det ofte, eller du føler en tvang til å handle på disse tankene anbefaler jeg å kontakte psykolog, og gjerne ring legevakt om det skjer igjen. Hjelpetelefonen som er nevnt over er også et fint alternativ, men er du i akutt fare for å ta ditt eget liv kan legevakten hjelpe deg med å gi trygge omgivelser om nødvendig.
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så vidt som jeg vet er nok det eneste svaret på dette å gå litt i terapi, er desverre ikke mange gode svar folk som ikke kjenner deg i det hele tatt kan komme med. Hvis du mener tvangstanker slik at du følte du absolutt måtte gjøre det av en eller annen grunn trenger du hjelp kjapt, det kan være skummelt og det er ikke verdt å risikere livet over visse tvil eller tanker man kan ha om terapi.

Om du mener påtrengende tanker, slik at du ikke får det ut av hodet, men trenger ikke handle på tankene, da helper det uansett å prate med noen, men det er ikke like akutt. Mange får påtrengende tanker og ofte er de ufarlige, men skjer det ofte, eller du føler en tvang til å handle på disse tankene anbefaler jeg å kontakte psykolog, og gjerne ring legevakt om det skjer igjen. Hjelpetelefonen som er nevnt over er også et fint alternativ, men er du i akutt fare for å ta ditt eget liv kan legevakten hjelpe deg med å gi trygge omgivelser om nødvendig.
Vis hele sitatet...
skjer ofte flere ganger om dagen.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
skjer ofte flere ganger om dagen.
Vis hele sitatet...
Da høres det ut som du egentlig trenger å snakke med noen om det. Trenger ikke være store styret, kan være så lett som å ringe hjelpetelefonen eller ta seg en prat med fastlegen. Jeg kan ikke bedømme for deg hvor intense eller forstyrrende disse tankene er, men jeg vil tro de ikke er tegn på noe godt når det skjer så hyppig.
Speed man
Trådstarter
skal til legen denne uken. kan prøve å si det då. men hvorfor får jeg sånne tanker om jeg ikke vil dø. eller ikke er deprimert.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du bør snakke med noen profesjonelle om disse tvangstankene. Om du er i en ustabil sinnstilstand f.eks full eller sint eller rusa eller lei deg kan det hende tvangstankene styrer deg til å gjennomføre. Vil si det er ganske kritisk å ha sånne tvangstanker og at tvangstankene er en større trussel for livet enn et ønske om selvmord (som de færreste som ønsker det gjennomfører)

Ta det med fastlegen OG med mental helse tlf 116123 du. Du kan ringe dit hele døgnet når du skulle få disse tankene.
Speed man
Trådstarter
har ikke mobilen akkurat nå. så kan ikke ringe.

skal til legen denne uken så nevner det då.
Sist endret av spider_man; 6. juli 2020 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
har ikke mobilen akkurat nå. så kan ikke ringe.

skal til legen denne uken så nevner det då.
Vis hele sitatet...

www.soschat.no hver dag fra 18.30-22.30 (fredag frem til 01.30)

Www.sidetmedord.no

Tror røde kors også har en døgnåpen chat
Speed man
Trådstarter
de er stengt nå.
Sitat av spider_man Vis innlegg
trenger jeg å snakke med noen om dette jeg har jo ikke lyst å ta selvmord.
Vis hele sitatet...
vennligst utdyp denne?
Sist endret av TrippyKing; 6. juli 2020 kl. 02:28.
Speed man
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
vennligst utdyp denne?
Vis hele sitatet...
???
Ts, alt du behøver å forstå er dette: Tanker er ikke farlige.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
de er stengt nå.
Vis hele sitatet...
Har du tvangstanken akuratt nå? Kan linkedeg opp med en psykisk helsearbeider om du trenger akutt noen å snakke med. Ring evn legevakten
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du tvangstanken akuratt nå? Kan linkedeg opp med en psykisk helsearbeider om du trenger akutt noen å snakke med. Ring evn legevakten
Vis hele sitatet...
har de nå men de er ikke så ille som i sted sitter å ser på netflix å prøver å ignorere dem..
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ts, alt du behøver å forstå er dette: Tanker er ikke farlige.
Vis hele sitatet...
Tanker kan være farlige når man handler på tanken. Tvangstanker kan man ikke styre, du har vel sett de som alltid må skru lyset av fem ganger eller sjekke komfyren tre ganger før de går ut av døra, ikke kan tråkke på kumlokk osv? Ellers for eksempel ekstremister jeg ikke vil gjenta navnet på men hvorav en nylig ble dømt, det begynte med en tanke det også.

Man skal ta tak i det når man tenker destruktive og skadelige ting.
Speed man
Trådstarter
skal til legen denne uken får høre hva hun syns om disse tankene. har ikke så lyst å fortelle gidd ikke bli låst inne på psykiatrisk for dette.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
skal til legen denne uken får høre hva hun syns om disse tankene. har ikke så lyst å fortelle gidd ikke bli låst inne på psykiatrisk for dette.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke låst inne på psykiatrisk med mindre du er til fare for deg selv eller andre, til og med da vil de gjerne prøve å inngå innleggelse om det finnes alternativ. Har selv masse erfaring fra psykiatrisk, og ja akutt kan være noe dritt, men er bedre enn å dø.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
har de nå men de er ikke så ille som i sted sitter å ser på netflix å prøver å ignorere dem..
Vis hele sitatet...
Hva består tvangstankene av helt konkret? Er det en stemme, eller en følelse, eller en tanke?

Og slapp av, du blir ikke sperret på psykiatrisk avdeling for dette med mindre du prøver å hoppe ut av vinduet og handler på tankene. Det du vil få hjelp med via lege og psykolog er å kartlegge hva disse tankene har å si for deg, om de styrer eller begrenser livet ditt, hvor de kommer fra og hvordan du kan bli kvitt dem
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du blir ikke låst inne på psykiatrisk med mindre du er til fare for deg selv eller andre, til og med da vil de gjerne prøve å inngå innleggelse om det finnes alternativ. Har selv masse erfaring fra psykiatrisk, og ja akutt kan være noe dritt, men er bedre enn å dø.
Vis hele sitatet...
legen min kommer til å sende meg der. bare jeg nevner angst til hun mener hun psykiatrisk er løsningen ..
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
legen min kommer til å sende meg der. bare jeg nevner angst til hun mener hun psykiatrisk er løsningen ..
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke sånn det funker. Ingen får akuttinnleggelse av angst og ingen blir tvangsinnlagt med mindre de er helt kokos til fare for seg selv og andre. Det legen din mener er nok å henvise deg til psykolog for samtaler, ikke innleggelse. Du har ingenting å frykte, du blir Ikke innlagt hverken tvang eller frivillig på akutten av dette, det skal mye mere til og det er lite med plasser.

Og bare som en sidenote så er det ikke farlig å bli innlagt heller. Vært innlagt tre ganger det har vært helt allright.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
legen min kommer til å sende meg der. bare jeg nevner angst til hun mener hun psykiatrisk er løsningen ..
Vis hele sitatet...
Selv om hun vil sende deg der betyr ikke det at de vil ta deg i mot. Akutt psykiatrisk trenger plassen til pasienter som trenger akutt hjelp, legen din bestemmer ikke alt. Jeg har selv opplevd at akutt har blitt kontaktet, men så har vi blitt enige om at jeg faktisk klarer meg uten det, og dermed blitt hjemme. Er lege og akutt enig om at du trenger plass, da trenger du det, og du burde ta i mot det. Skjønner at det er ekkelt og ubehagelig, slike ting kan være skummelt, men er det nødvendig så er det jo slik at det er bedre å være på en plass man ikke liker et par dager ovenfor å risikere sitt eget liv.


Det er nok ikke så sort og hvitt som du ser for deg
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det er ikke sånn det funker. Ingen får akuttinnleggelse av angst og ingen blir tvangsinnlagt med mindre de er helt kokos til fare for seg selv og andre. Det legen din mener er nok å henvise deg til psykolog for samtaler, ikke innleggelse. Du har ingenting å frykte, du blir Ikke innlagt hverken tvang eller frivillig på akutten av dette, det skal mye mere til og det er lite med plasser.

Og bare som en sidenote så er det ikke farlig å bli innlagt heller. Vært innlagt tre ganger det har vært helt allright.
Vis hele sitatet...
hun har sendt meg til en psykolog men det hjalp ikke mot angsten og den psykologen holdt ikke taushetsplikten sin litt en gang. så er ganske i mot sånne ting..
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
hun har sendt meg til en psykolog men det hjalp ikke mot angsten og den psykologen holdt ikke taushetsplikten sin litt en gang. så er ganske i mot sånne ting..
Vis hele sitatet...
Hvor lenge gikk du der da og var du mottakelig for behandlingen? Man er ikke frisk etter fem ganger, og det er viktig å åpne seg, samarbeide bra, være genuint engasjert i å få det bedre og ta lærdom fra den profesjonelle.
selvom du har hatt dårlig erfaring hos én psykolog så betyr det ikke at alt av behandling er dritt. Hva brøt hun taushetsplikten om om jeg får spørre og til hvem?
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
hun har sendt meg til en psykolog men det hjalp ikke mot angsten og den psykologen holdt ikke taushetsplikten sin litt en gang. så er ganske i mot sånne ting..
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor lenge du gikk til psykolog, men det å behandle angst tar tid, og ofte består behandlingen av å lære seg å håndtere angsten du har. Veldig synd du hadde en dårlig opplevelse med psykologen, har hatt flere forskjellige selv og må si hver psykolog har vært unik. Skjønner at denne opplevelsen gjør at du ikke er så begeistra, men du trenger ikke gå til samme personen igjen, og hvis det blir noen problemer med den nye, da kan du be om å bytte. Det er lite vits i å være "i mot sånne ting" ettersom det eneste du unngår er å forbedre din egen sinnstilstand, selv om jeg forstår at slike situasjoner er ubehagelige og setter preg
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lenge gikk du der da og var du mottakelig for behandlingen? Man er ikke frisk etter fem ganger, og det er viktig å åpne seg, samarbeide bra, være genuint engasjert i å få det bedre og ta lærdom fra den profesjonelle.
selvom du har hatt dårlig erfaring hos én psykolog så betyr det ikke at alt av behandling er dritt. Hva brøt hun taushetsplikten om om jeg får spørre og til hvem?
Vis hele sitatet...
tenker jeg skal det nå:/

Mangen sykepleiere drev og spurte meg om angsten min.
Sist endret av spider_man; 6. juli 2020 kl. 03:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
tenker jeg skal det nå:/
Vis hele sitatet...
Ja gjør det, og ikke skriv :/ skriv smiletegn for det er sannsynligvis starten på prosessen mot et bedre liv ikke noe nedtur med å begynne hos psykolog eller søke hjelp men som sagt er det avgjørende at du er motivert til å lære og gå inn i det og at du åpner deg de
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja gjør det, og ikke skriv :/ skriv smiletegn for det er sannsynligvis starten på prosessen mot et bedre liv ikke noe nedtur med å begynne hos psykolog eller søke hjelp men som sagt er det avgjørende at du er motivert til å lære og gå inn i det og at du åpner deg de
Vis hele sitatet...
(: fornøyd haha.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
men som sagt er det avgjørende at du er motivert til å lære og gå inn i det og at du åpner deg de
Vis hele sitatet...
Dette er nok noe mange ikke forventer, men det viktigste med behandlig, det er ikke som å dra til legen og få en resept eller noe, jeg bruker å si du får like mye ut av det som du legger inn i det, altså psykologen er mer som en guide som hjelper deg å finne ut hvordan du skal hjelpe deg selv!
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er nok noe mange ikke forventer, men det viktigste med behandlig, det er ikke som å dra til legen og få en resept eller noe, jeg bruker å si du får like mye ut av det som du legger inn i det, altså psykologen er mer som en guide som hjelper deg å finne ut hvordan du skal hjelpe deg selv!
Vis hele sitatet...
ja skal snakke om problemer fra nå av. kanskje jeg bytter fastlege å.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
ja skal snakke om problemer fra nå av. kanskje jeg bytter fastlege å.
Vis hele sitatet...
Hvis du synes fastlegen din ikke forstår deg kan det være en god tanke. Byttet selv fastlege fra en som ikke skjønte seg på psykisk sykdom, og var da heldig med at jeg byttet til en som er flink med psykisk syke og forstår hvordan å møte de med respekt.
Speed man
Trådstarter
la oss si om jeg ruste meg på f.eks benzo er det noen sjanse for at jeg tar selvmord?
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er nok noe mange ikke forventer, men det viktigste med behandlig, det er ikke som å dra til legen og få en resept eller noe, jeg bruker å si du får like mye ut av det som du legger inn i det, altså psykologen er mer som en guide som hjelper deg å finne ut hvordan du skal hjelpe deg selv!
Vis hele sitatet...
Ja helt enig. Veldig viktig og riktig første fasen jeg gikk til psykolog så ga jeg faen i alt inkl behandlingen, var negativ fordi ingen kunne knipse med fingrene og løse shit for meg. Det var fire år i behandling bortkasta og tok plassen til andre som kanskje hadde vært mer klar og åpen enn meg. Men når jeg begynte hos psykolog igjen noen år seinere var jeg der for å lære, for å bli frisk, litt som å starte på skolen i et fag man oppriktig legger innsats i i motsetning til å sitte på skolen bare fordi man må, uten noe motivasjon. Fikk mer ut av det første året der med innsats, åpenhet og tillitt til psykologen, enn jeg hadde fått de femten siste åra av livet før det.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
la oss si om jeg ruste meg på f.eks benzo er det noen sjanse for at jeg tar selvmord?
Vis hele sitatet...
Det er umulig for oss å si noe om hvor kritisk disse tvangstankene er, og si noe om hvordan du blir på benzo. Man kan gjøre mye fucka shit på benzo som man ikke rekker å vurdere om er smart eller ikke, men man kan også slappe mere av på benzo. Hvis du vurderer å ta benzo nå så ikke ta mer enn en sobril/valium. Bruk det i det som kalles for terapeutisk dose og ikke rusdose.
Speed man
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er umulig for oss å si noe om hvor kritisk disse tvangstankene er, og si noe om hvordan du blir på benzo. Man kan gjøre mye fucka shit på benzo som man ikke rekker å vurdere om er smart eller ikke, men man kan også slappe mere av på benzo. Hvis du vurderer å ta benzo nå så ikke ta mer enn en sobril/valium. Bruk det i det som kalles for terapeutisk dose og ikke rusdose.
Vis hele sitatet...
vurderer å ta en xanor 0,5mg får å roe ned litt noia.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
vurderer å ta en xanor 0,5mg får å roe ned litt noia.
Vis hele sitatet...
Det går sikkert bra, men det er bedre om du lar være og heller prøver å trekke tankene over til nettflix eller en bok eller tilstedeværelsesteknikk. En øvelse som er bra er å legge seg på senga, armene flatt bena flatt. Krølle tærne hardt, puste inn sakte og slippe opp. Puste ut sakte noen pust. Spenne leggene, puste inn sakte, slappe av, puste ut sakte. Spenne knærne slippe opp puste. Knyte knyttnevene slippe opp puste. Trekke skuldrene opp,puste sakte inn, slappe av i skulderne, puste ut noen ganger. Ja liksom kjenne forskjellen på når hvert lem og ledd i kroppen er anspent og når det hviler, for ofte er man anspent og merker det ikke før man bevisst slapper av i det leddet. Denne øvelsen vil med hjelp av pusten få deg mer rolig og mindre noia også. Pust inn på 4 sekunder, hold pusten i 5 sekunder, pust sakte ut på 7 sekunder. Gjenta i ca to minutter og la pusten naturlig flyte over i naturlig tempo. Du vil bli myeeee roligere.

Husk at benzo er veldig avhengighetsskapende og det er ikke løsningen på et problem å få et annet.

Speed man
Trådstarter
var ute og tok røykte en rev i sted på terrassen, så forteller en tanke meg at jeg skal hoppe. men så tenkte jeg fuck dette så gikk jeg bort til der gjerdet e sitter meg oppå det røyker opp spliffen Ments jeg tenker fuck disse tankene tror de kan styre meg så forsvant de bare, vanlig vis når jeg får de pleier jeg bare gå langt vekk fra gjerdet pga angst men nå skulle jeg vise tankene at jeg ikke var redd så gikk de vekk skal prøve å gjøre det når de kommer igjen vise de hvem som er sjef .
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
var ute og tok røykte en rev i sted på terrassen, så forteller en tanke meg at jeg skal hoppe. men så tenkte jeg fuck dette så gikk jeg bort til der gjerdet e sitter meg oppå det røyker opp spliffen Ments jeg tenker fuck disse tankene tror de kan styre meg så forsvant de bare, vanlig vis når jeg får de pleier jeg bare gå langt vekk fra gjerdet pga angst men nå skulle jeg vise tankene at jeg ikke var redd så gikk de vekk skal prøve å gjøre det når de kommer igjen vise de hvem som er sjef .
Vis hele sitatet...
Å røyke hasj vil bare for værre alt det der over tid så når du har en hjerne som allerede er fucka så er det russisk rullett å røyke hasj. Kan utløse enda mer angst og psykotiske symptomer.
Speed man
Trådstarter
får ikke det røyker hasj for å unngå angst. hasj er regne medisinen. hjelper meg og tenke gjennom problemer og se de bedre.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av spider_man Vis innlegg
får ikke det røyker hasj for å unngå angst. hasj er regne medisinen. hjelper meg og tenke gjennom problemer og se de bedre.
Vis hele sitatet...
Ok gjør som du vil men akuratt det der tenkte alle andre som plutselig en dag fikk værre psykiske problemer av det de trodde var medisinen sin også.
hvis du røyker 2g om dagen + litt diverse oppå der igjen, så tror jeg dessverre ikke helt på det der at det hjelper noe særlig med å se problemene dine klarere eller resonnere seg frem til bedre løsninger ..
Speed man
Trådstarter
hasjen er ikke problemet her..
Har hatt påtrengende tanker om selvmord, selvskading etc lenge. Det begynte når jeg var 13. Har egentlig bare lært meg å leve med det, det er jo faktisk ikke noe jeg har lyst til å gjøre. Selv om man har syke tanker betyr ikke det at man vil gjøre det man tenker på
Sitat av spider_man Vis innlegg
hasjen er ikke problemet her..
Vis hele sitatet...
hadde kraftige tvangstanker om selvmord og voldelige senarioer i mange år mens jeg røyket hasj, og sa akuratt det du sier der, etter 12 år med bruk og at jeg fortalte meg selv at hasjen ikke var problemet så starta jeg og innse at det karnsje var en del av problemet. skal å sies at jeg ikke hadde disse før jeg hadde røyka en stund.

ca 3-4 mnd etter at jeg slutta å røyke starta det å roe seg ned, tok 2 år etter der igjenn før jeg slutta å ha sånne tanker dagelig, tankene er fortsatt til stedet den dag idag og dem popper innom gjennomsnittelig 1-2 gang i uka for å minne meg på at dem er der. hasj er ikke så ufarlig som folk skal ha det til, spesielt om man har underliggende psykiske plager.

hva skader det vell å prøve å være avholds i et par måneder?
Sist endret av Bruksområdet; 6. juli 2020 kl. 12:28.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hatt dette mye lignende opp igjennom årene, men det har vært i veldig korte perioder. Det har faktisk et navn, "the call of the void". Det er mer normalt enn man skulle tro. Nå snakker jeg ikke om en diagnose, bare et psykisk fenomen.

Det kan kanskje være litt betryggende å lese om det, men det er enda veldig viktig at du kontakter helsepersonell eller ringer en hjelpetelefon asap. Mange av de er døgnåpne.

https://didyouknowfacts.com/sometime...ame-call-void/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Speed man
Trådstarter
Skal ta xanax snart, lurer på om tvangstankene kan være farlige om man er ruset på benzo, har tatt benzo med de før men aldri for å ruse meg. skal ikke ta heroiske doser heller 2-6mg alprazolam utover en dag.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva består tvangstankene av helt konkret? Er det en stemme, eller en følelse, eller en tanke?

Og slapp av, du blir ikke sperret på psykiatrisk avdeling for dette med mindre du prøver å hoppe ut av vinduet og handler på tankene. Det du vil få hjelp med via lege og psykolog er å kartlegge hva disse tankene har å si for deg, om de styrer eller begrenser livet ditt, hvor de kommer fra og hvordan du kan bli kvitt dem
Vis hele sitatet...
har ikke svar på denne de består av, en tanke som kommer når jeg er nær kniver, terrasser, høye stup, osv vær gang jeg får de tankene kommer en følelse på pulsen ganske vanskelig og forklare hvordan den er.
Sist endret av spider_man; 18. august 2020 kl. 23:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Vær forsiktig mann, leger skriver aldri ut benzo til folk som har selvmordstanker fordi det kan forsterke tankene, eller gi en type manisk episode. Vile vært veldig forsiktig kansje tatt 1mg max og sett an formen. Merker du forværing så ikke ta mer.
Speed man
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Vær forsiktig mann, leger skriver aldri ut benzo til folk som har selvmordstanker fordi det kan forsterke tankene, eller gi en type manisk episode. Vile vært veldig forsiktig kansje tatt 1mg max og sett an formen. Merker du forværing så ikke ta mer.
Vis hele sitatet...
forverring? er det ikke sånn at beroligende blir brukt til folk med selvmordstanker.

demper ikke benzo tanker, det føler jeg. føler at alt jeg hater i livet er vekke, angsten osv er borte, kan gå i gaten med pris på mitt hode og ikke være redd en shit. har selvfølgelig gjort dumme ting på benzo som og slåss og stjele osv. det værste jeg har gjort på rivo da var det 15+ stykker då og truet en med kniv og endte opp med og kutte opp fingeren og måtte sy. men har aldri hatt noe liggende i etter kant.

husker ikke noe da. politiet sa jeg klikket og slo kniven inntil døren og så sklidde hånden fram på bladet mente de etter det de så på kameraet, så måtte jeg sone. men har ALDRI skjedd noe sånt i etterkant.
Sist endret av spider_man; 19. august 2020 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Det kan gis under tilsyn men det frarådes at folk får utskrevet benzo preparater, siden terskelen senkes. Det kan gå kjempe bra ,men det kan også gå andre veien.vis du har hat god effekt tidligere så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal fungere, men somsagt bare vær forsiktig og se an åssen formen blir

Et lite utdrag fra xanor på felleskatalogen:

Skal gis med stor forsiktighet til pasienter som har misbrukt alkohol eller legemidler. Det foreligger tilvenningsrisiko. Panikkangst: Forekommer ofte sammen med primær eller sekundær depresjon, med derav følgende økt suicidalrisiko hos ubehandlede pasienter. Ved behandling av panikkangst med høye doser alprazolam må derfor samme forsiktighet utvises som ved annen psykofarmakabehandling av deprimerte pasienter.
Sist endret av Tarm; 19. august 2020 kl. 00:07.