Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1443
Så jeg leter etter noe annet jeg kan lage som ikke er brownies, finnes det andre oppskrifter jeg kan lage som blir edibles?
Du kan lage akkurat det du vil, så lenge det inneholder fett du kan løse THC i.

Jeg ville laget cannabutter og brukt til noen gode cookies med sjokoladebiter.
Sitat av Snusmuus Vis innlegg
Så jeg leter etter noe annet jeg kan lage som ikke er brownies, finnes det andre oppskrifter jeg kan lage som blir edibles?
Vis hele sitatet...
Tja, har du vurdert å google "Matoppskrifter" eller "Kokebok"?
Skikkelig kokosfett og kapsler. 1 time i ovnen. Prøvd en del forskjellig måter lage edibles på. Men kokosfett og kapsler er det som gir best effekt av det jeg har prøvd så langt.

Ligger masse tråder på forumet rundt edibles. Egne oppskrifter på kapsler og kokosfett feks.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 16. juni 2020 kl. 13:47.
Jeg pleier å lage harde drops. Har ikke oppskriften for hånden, men det er bare å google Hard Candy. Det er i praksis sukker, sirup, dessertgele-pulver og smør. Jeg pleier å infusere rundt 2g decarbet brunt i et par spiseskjeer smør og lager rundt 15 drops. To sånne så er jeg kake.
Pannekaker.

Oppskrift finner du 'over alt'. Så løser du bare opp bønna i det smeltede smøret og lar dette være varmt en stund, så har du decarb'a det i samme slangen.

Jeg pleide å lage flere lite røre av gangen som jeg så delte opp i passe porsjoner og la i fryseren. Da kunne jeg ta ut og steke meg 3-4 pannekaker når jeg ønsket
Søk på sour cannabutter gummy candy på YouTube. Av diamond delight edibles.

Er noe av det mest behagelige som finnes. Men pass på tempraturer! Følg det hu kjærringa sier til punkt og prikke så blir det perfekt!
Cannabutter vil vel i mange tilfeller være det beste om man vil prøve ut å lage mye forskjellig.
Sauser til middager for eksempel ville jo vært noe, hadde ikke sagt nei takk til biff med cannabernaise.
R.i.p 23.04.2021
Noen som har prøvet og lage øl ut av weed? Husker jeg rakk mye av grønn øl i tsjekkia for 15års tid tilbake.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Smelt hasjen i en skje med olje og tilsett i yoghurt. Kjapt, enkelt og meget effektivt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare lure på om det går ann å bruke Slowcooker til å lage olje/ smør ?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
smuldre opp brunt og decarb på 115 grader i ovn i ca 45min. Bruk koksonøttolje i en kjele på veldig smak varme og varm opp olja. Bland så det du decarba i olja ( her må du sjekke litt på mengden olje i forhold til hvor mange gram brunt ). Jeg sliter litt med de forholdene da alt jeg lager blir superpotent og 1/4 spiseskje kan sende deg til sengs. La alt stå på plata i ca 40-50 min mens du rører ca hvert 5 min. Avkjøl og test. Husk alltid å starte med veldig lite for å kjenne effekten , fr det kan ta 2+ timer før det setter inn og redoserer du før den tid i den tro at det ikke fungerer kan du bli dårlig og kvalm når det kicker inn.
Dette kan du bruke i all matlaging eller kun i seg selv da det smaker godt i seg selv.
Til 'Høflig Snømus'

Klarer ikke å oppdrive noen medfølelse hvis du 'sliter' med at det du lager blir superpotent.

Da ville jeg heller si at du har lyktes fullstendig, og så (som du selv påpeker) dosere forsiktig.

Toro brownies og 2g olje. kaka bruker jeg å dele i 8-16 biter og ofte blir det litt for meget selv om jeg deler den i 16.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Til 'Høflig Snømus'

Klarer ikke å oppdrive noen medfølelse hvis du 'sliter' med at det du lager blir superpotent.

Da ville jeg heller si at du har lyktes fullstendig, og så (som du selv påpeker) dosere forsiktig.

Vis hele sitatet...
Jeg sliter med å finne rett dosering og liker ikke å bli for fjern. Når 1/4 spiseskje er for mye så snakker vi smådosering her.

Liker nok jonas best da effekten kommer mens du røyker og ikke som en smell etter 2 timer , så mulig jeg deler dette med andre. Har en jeg kjenner som aldri blir påvirka når vedkommende røyker , så denne burde være perfekt å teste.