Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2182
Jeg er litt redd for at min mac er litt varm, men så vet jeg ingenting om hvor varm en mac skal være. Fikk macen idag.
Tror de tåler ganske mye varme, fordi den er god til å overføre varme ut av essensielle deler
Fortell gjerne hvilken maskin du har.

Mange av laptopene blir varme - jeg sitter ATM på en MacBook Pro og den blir god og varm på undersiden om jeg gir den litt å tygge på.
Trådstarter
29 2
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Tror de tåler ganske mye varme, fordi den er god til å overføre varme ut av essensielle deler
Vis hele sitatet...

Tok print screen av hvor varmt diverse ting er. Er dette normalt for en helt ny Mac ?

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Fortell gjerne hvilken maskin du har.

Mange av laptopene blir varme - jeg sitter ATM på en MacBook Pro og den blir god og varm på undersiden om jeg gir den litt å tygge på.
Vis hele sitatet...
Ehm Macbook Pro 13,3 tommer. 2,8 i7 ett eller anna. kosta 12490kr.
Om det er uten å stresse maskinen og ikke oppi senga synes jeg det var litt høye CPU-temperaturer, ja.
Trådstarter
29 2
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Om det er uten å stresse maskinen og ikke oppi senga synes jeg det var litt høye CPU-temperaturer, ja.
Vis hele sitatet...
Den er oppi senga, men på en slags plate. Syntes du jeg skal dra å bytte macen ?
Sitat av neqima Vis innlegg
Den er oppi senga, men på en slags plate. Syntes du jeg skal dra å bytte macen ?
Vis hele sitatet...
altså... mac stresser hvis du kjører youtube (liker ikke flash) eller skype (dårlig kodet, uansett plattform), så lukk sånt hvis du har noe åpent. kjennes den veldig varm ut?
Det får du vurdere selv. Men det er som sagt vanskelig å unngå varmeutvikling. Du kan jo forsøke å stresse den litt og følge med på tempene.

Er det Retina-skjerm på den maskinen? Kan jo søke etter andre med liknende opplevelser.
Trådstarter
29 2
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
altså... mac stresser hvis du kjører youtube (liker ikke flash) eller skype (dårlig kodet, uansett plattform), så lukk sånt hvis du har noe åpent. kjennes den veldig varm ut?
Vis hele sitatet...
Vell det kjennes ut som 40-50 grader, har ingen anelse om det er for varmt.

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Det får du vurdere selv. Men det er som sagt vanskelig å unngå varmeutvikling. Du kan jo forsøke å stresse den litt og følge med på tempene.

Er det Retina-skjerm på den maskinen? Kan jo søke etter andre med liknende opplevelser.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke retina skjerm. Ja får teste litt, vet du om det er 30 dagers retur rett på elkjøp?
Sitat av neqima Vis innlegg
Vell det kjennes ut som 40-50 grader, har ingen anelse om det er for varmt.
Vis hele sitatet...
det er da ikke mye på en laptop. du kan jo prøve å bruke den litt hardt noen dager, du merker fort om den blir for varm.
bare som en liten pekepinn: min macbook pro (15" retina) ligger på 35-40 grader uten youtube eller skype
Rundt 60 grader er absolutt fornuftige temperaturer på prosessoren. Under en skikkelig arbeidsøkt skal du ikke se bort i fra at du toucher 90 grader. Arbeidstemperaturen på MBPen jeg bruker nå er 60 grader med lokket nede (koblet til ekstern skjerm).
Hvis du vil være ekstra forsiktig så er det greit å ikke dekke til vifteinngangene bak når du har maskinen i senga, utover det så skal det ikke være noe problem.
Trådstarter
29 2
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
det er da ikke mye på en laptop. du kan jo prøve å bruke den litt hardt noen dager, du merker fort om den blir for varm.
bare som en liten pekepinn: min macbook pro (15" retina) ligger på 35-40 grader uten youtube eller skype
Vis hele sitatet...
Hm, ja skal teste litt. Takker for svar forresten ! )
Trådstarter
29 2
Sitat av Samohtas Vis innlegg
Rundt 60 grader er absolutt fornuftige temperaturer på prosessoren. Under en skikkelig arbeidsøkt skal du ikke se bort i fra at du toucher 90 grader. Arbeidstemperaturen på MBPen jeg bruker nå er 60 grader med lokket nede (koblet til ekstern skjerm).
Hvis du vil være ekstra forsiktig så er det greit å ikke dekke til vifteinngangene bak når du har maskinen i senga, utover det så skal det ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Jaok, var bare så unormalt å ha brukt pc i over 10 år og ikke komme på så høy temperatur. Men takk for svar !
Har du endret på vifteinnstillingene dine? Kan fort gjøre mye faen om du ikke er varsom. Ellers er det normalt at selve alu-bodyen på maskina blir god og varm, da den leder varmen vekk fra de forskjellige komponentene.

Temperaturene på min MacBook Pro (standard 2011-mod) ligger på dette. Det er da med diverse Adobe-programmer, Spotify, Skype og et tjuetalls faner i Chrome åpent. Brukte selv å ha maskina mye i fanget / i senga før, da ble den helt vill og kjørte viftene i hundre og helvete. Nå, som den står godt plantet oppå et bord, merker jeg ikke viftene i det hele tatt. Sørg for å ikke blokkere vifteinngangen er vel det viktigste å tenke på her
http://i.imgur.com/rrTSN.png