Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3830
Er på min søsters mac, og den kommer regelmessig med feilmeldingen "USB Strømadvarsel, En USB enhet bruker for mye strøm, huben enheten er koblet til vil bli deativert". Problemet er at det ikke er noen USBenhet tilkoblet. Hvordan kan må få stoppet denne feilmedligen?
Kan virke som det er noe som sitter fast inne i USB-kontakten, evt at kontaktflatene berører hverandre / chassi..
Denne feilmeldingen kommer opp som sagt når en enhet bruker for mye strøm, eller en kortslutter +pol.
Ta en lommelykt, og evt et forstørrelsesglass, og ta en nøye kikk om du ser noe fremmedobjekter inni USB-kontakten, og fjern dette. Om dette ikke er tilfellet, kikk om kontaktene ser fine ut inni, at ikke kontaktflatene er forskjøvet. Om de er forskjøvet kan du prøve med et lite minimalt skrujern å dytte de på plass..
Trådstarter
41 0
Ser fint ut. Kan det være en software feil?

evt. er det noen mulighet for å deaktivere fonksjonen som kontrollerer dette?
Sist endret av yitih; 29. september 2009 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går som regel ikke an å deaktivere advarsler.
Jeg går utifra at du har restarta datamaskinen hemningsløst, så jeg går rett på sak.
Prøv å plugge inn noe i samtlige USB - porter, og finne ut av hvilken det er.
Så prøver du frem én og én. Hvis det er en USB - port som er ødelagt, er det lite eller ingenting man kan gjøre for å fikse det uten at det får en eller annen form for konsekvenser. Selv har jeg på lite merkelig vis klart å ødelegge USB - portene på samtlige datamaskiner som jeg har, og jeg klarer fremdeles ikke å fatte åssen jeg klarte det. Det er som regel den plata som er øverst i USB - porten som løsner, eller blir forskjøvet, så det skaper en slags irritasjon hos datamaskinen.

Software har som regel ikke noe med dette å gjøre, så det er et lite sannsynlig svar (med mindre OSen din er buged til de grader).
1. Trykkluft på boks inn i alle sloter for å forhindre støv som skaper kortslutning.
2. Urmakersett for å bøye pinnene fra hverandre etter en fysisk inspeksjon hvor du ser at det er skade \ forandring fra en port til en annen.
3. Disable USB-portene som har problemet (bare dersom det er i front av chassis f.eks) ved å dra ut pluggen fra hovedkortet.
Kan være macens interne komponenter som har gått. Om jeg husker korrekt så er iSighten, IR-mottakeren og tastatur/mus koblet til via USB. Sjekk om noen av disse fungerer etter at du har fått feilmeldingen, så finner du ut hvem av de det er.
Hvis det viser seg at det er noe som har gått internt, så bare reklamer på det, da dette er noe som ikke burde skje.