Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2132
Jeg tok en ting fra en butikk, sjekket den kjapt om det var noe sånn alarmklistremerke. Fant ingenting, gikk ut av butikken. Og når jeg kommer hjem og åpner opp tingen jeg tok, så var det sånn klistremerke på den allikevel.
Men ingen alarm gikk av når jeg gikk ut av butikken..
Det jeg da lurer på er om sånne alarmer alltid er høylydte? Eller er det sånn at de ansatte får en slags beskjed ett sted i kassa etc. og jeg i etterkant kan bli kontaktet?
Ble litt paranoid og nervøs..
Slapp av, denne gangen har du hatt flaks!
Ren og skjær flaks. De har såvidt jeg vet ikke noe lydløst varslingssystem ved tyveri.
Ikke alltids de blir aktivert heller, de funkerer på en ganske lett metode, ingen som vil oppsøke deg, evt bare unnga butikken i en liten periode
Trådstarter
5 0
Phew, takk for svar! Var jo ikke store greiene jeg tok, så hadde nesten bare blitt mer flaut om det ble oppdaget.
Det er en "sporingschip" med minne som rapporterer direkte til butikken, på disse klistremerkene. Disse blir gjennomgått to ganger i måneden, og hvert klistremerke har hvert sitt ID-nummer. Du kommer til å få en telefon innen en måned om du ikke leverer tilbake.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva slags ting var det du tok som de hadde klistra alarm på?
Er vel bare å kvitte seg med eska som klistremerket henger på? Langt vekk fra der man bor såklart
Hei, de fleste butikker i dag med disse "stolpene" er ute av drift grunnet at de får lite vedlikehold så de er bare til pynt for tyver slik at de tror de ikke kan stikke av med en Ryobi drill på europris f.eks. Men noen butikker Elkjøp og Europris forsåvidt har også "spider-alarm"eller hva de heter som er en kraftig høytaler med 4 snorer som stikker ut og om du kutter den ene så hyler den til du blir døv. Men om du bare tar den med ut dørå så gjør det ikke noe er ikke noe kobling til alarmene som er med utgangen. Ikke noe å bekymre deg for.
De spiderne er ganske lett å komme seg unna, dog fleste av stolpene funker heller ikke, eneste er somoftest stolpene piper ganske kort dog da er det bare å komme seg fory unna eller ta av spiderene med riktig utstyr, får det på alibaba