Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1710
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her som har blitt anmeldt for trusler mot helsevesenet? Altså legevakt, dps, fastlege, psykiatrisk el. ?

Har blitt fortalt at jeg har blitt anmeldt for trusler mot legevakten ifm psykiatri, men usikker om jeg faktisk har blitt anmeldt eller om det bare var noe dem sa. Tror dere at dersom jeg faktisk har blitt anmeldt, er dette noe som politiet kommer til å henlegge med en gang? Når truslene kom kun pga psykisk tilstand..
Hva sa/gjorde du?

Trusler mot helsevesenet tas veldig seriøst, men siden det er i forbindelse med psykiatri ender det som oftest bare opp med at du er registrert som problematisk å ha med å gjøre.

Var du psykotisk? Var det rus? Full?

I et eventuelt avhør så forklarer du fint at du vanligvis aldri oppfører deg slik og er ekstremt skamfull ovenfor det som skjedde, selvom du ikke husker det. Saken blir henlagt, men en notis blir oppført.

Hvis dette er noe du sliter med i hverdagen, så er det fint om du oppsøker riktig hjelp.
"Jeg husker ingenting. Har du bevis?"
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av velmado Vis innlegg
Hva sa/gjorde du?

Trusler mot helsevesenet tas veldig seriøst, men siden det er i forbindelse med psykiatri ender det som oftest bare opp med at du er registrert som problematisk å ha med å gjøre.

Var du psykotisk? Var det rus? Full?

I et eventuelt avhør så forklarer du fint at du vanligvis aldri oppfører deg slik og er ekstremt skamfull ovenfor det som skjedde, selvom du ikke husker det. Saken blir henlagt, men en notis blir oppført.

Hvis dette er noe du sliter med i hverdagen, så er det fint om du oppsøker riktig hjelp.
Vis hele sitatet...
Jeg sa "vil du jeg skal drepe noen andre da eller?" Og "jeg skal drepe noen andre imorgen".

Litt på si, men grunnen til at jeg sa det var et desperat forsøk på å få psykisk hjelp og når jeg sa at JEG skulle ta livet MITT ikke hjalp eller var viktig, da endte det opp med at jeg sa det jeg sa.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
"Jeg husker ingenting. Har du bevis?"
Vis hele sitatet...
Får prøve på det, men desverre så ble dette sagt over tlf til legen så vet ikke om han legen tok opp samtalen. Det er mulig for samtalen gikk mot slutten ganske hett for seg
Legg frem saken slik du nettopp gjorde her:

Si at det var et desperat forsøk på å bli tatt på alvor, og at du beklager det på det sterkeste hvis noen følte seg truet
Jeg har truet de ansatte på livet. Jeg har ikke peiling hva som skjer, om de annmelder gang på gang, men jeg har fått to brev hvor det står at "saken er henlagt". Lurer du på noe så PM meg!
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tordsin Vis innlegg
Jeg har truet de ansatte på livet. Jeg har ikke peiling hva som skjer, om de annmelder gang på gang, men jeg har fått to brev hvor det står at "saken er henlagt". Lurer du på noe så PM meg!
Vis hele sitatet...
Måtte du inn til avhør først eller fikk du bare et brev fra politiet med henleggelse uten at du var i avhør? Og var det noe snakk om rettsakkyndige på deg? Og har du noen psykosediagnose?

Jeg var forresten verken ruset eller psykotisk da jeg truet.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs nok mere på hvilket politidistrikt det er og deres kapasitet og prioritering, enn på om du slet psykisk eller ikke. Jeg kjenner til trusselsaker som har blitt henlagt men også trusselsaker som har ført til fengsel. Det har ingenting å si at du sliter psykisk, med mindre sakkyndige kan bevise at du var psykotisk i øyeblikket. Bare å vente på brev, sier de at du er anmeldt så er du nok anmeldt.