Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1324
Hei, har nylig begynt i LAR og jeg lurer på om de tester for alkohol i urinprøvene de tar?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, uten at jeg selv går til LAR så tar jeg utvidet urinprøve som sendes til labratorium pga av adhd medisin. Og alkohol vises.
Ygg
Ygg's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, uten at jeg selv går til LAR så tar jeg utvidet urinprøve som sendes til labratorium pga av adhd medisin. Og alkohol vises.
Vis hele sitatet...
Ok, drakk ei halv flaske 7 dl 45% natt til idag, starta å drikke i 7 tiden og tok siste glasset kl 02:00, veier ca 90 kilo+- 5 kilo.
Er planlagt urinprøve imorgen tidlig i ca 10 tiden. Vet noen om det er trygt å avlegge urinprøve imorgentidlig eller om jeg bør prøve å få det utsatt lengre for å være sikker på at jeg ikke mister LAR tilbudet.

Takk for innlegget, alt av informasjon angående urinprøver, lignende situasjoner og lar setter jeg stor pris på!
1. Som markør på tidligere alkoholinntak
Ved målinger av EtG og EtS i urin kan alkoholinntak påvises, selv om etanolen (alkoholen) i kroppen er forsvunnet. Positiv EtG og EtS i urin sier at personen har inntatt alkohol i løpet av de siste 1,5-2 døgn ved moderate alkoholinntak, og i løpet av de siste 5 døgn ved svært store inntak. EtG og EtS er svært sensitive markører og slår ut etter selv små alkoholmengder.

Aner ikke åssen prøver di tar på deg.
Ja de tester for alkohol på standard lar-prøver. Men da bare på den måten at de kan se om du har det i systemetnår du pisser.
Tror ikke alkohol sitter så sabla lenge i urin, jeg har hørt 12 timer etter inntak - og nei ; lar-medsa dine ryker ikke hvis de merker at du drikker *av og til*

Derimot hvis du står på f.eks Metadon og slår ut på alko hver gang, så blir det et spørsmål om forsvarlighet - og da kan det hende de tar det opp.

Jeg har sett folk som har gått med 6ere i hånda da de skulle ta ut medisin på Ullevål - null pes siden det var sommer. Men som sagt ; metadon som er en hel-agonist demper åndedrettsfunksjonen nok i seg selv - og *fylla* ilag med metadon kan være dødelig.

Ergo ; sjekk opp -helt sikkert- hvor lenge alko er i urin, ikke ha det i systemet når du pisser, unngå å gå på whisky-fylla samtidig som du tar medsa dine, og ting skal gå greit.

Hvis du tar prøver vi Furst så kan du selv logge inn på pasient-sidene på Furst og se prøvesvarene btw, hvis du vil forberede deg på å forklare evt. positive utslag.

Når det gjelder prøver for å se om en person har drukket for lenge siden/mye utenom den siste tiden så er det ganske kompliserte/dyre blodprøver og tas vanligvis ikke når man er i Lar.