Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 31727
Lærere er lette å lure vertfall.
Husker en gang på matte tentamen, jeg hadde avtalt å møte en på do, for å utveksle svar på oppgavene. Så låste vi oss inn på do, og skrev ned utregningene på dasspapir. Så kommer den strengeste læreren og banker på døra: "Jeg vet dere er der inne. Det er steindumt det dere holder på med, Steindumt!"
Jeg bare: "Hold kjeft og stikk, jeg sitter på do". Etter 5 min tørde vi å gå ut (etter å ha flushet ned bevis materiale), da sa hun at vi ville få stryk på prøven pga juks. Klarte å snakke oss ifra det ved å si at jeg bare skulle snakke med personen om noe vondt som hadde skjedd...

Fikk 6'er faktisk..
Sitat av spelley
Jeg kritisereer juksing, jeg ville bare konstantere at det er dere selv dere lurer når dere jukser.

Ellers får jeg bare bruke det du sa til meg, mot deg for du er egentlig ikke noe bedre selv. Er du ?
Vis hele sitatet...
Herregud, skjønner ikke hvorfor jeg gidder å svare på dette off-topic innlegget ditt. Hvis du gidder å svare på dette innlegget og dermed ødelegge for alle de andre på forumet er du ute å kjører. Imidlertid tror og håper jeg du er smart nok til å skjønne dette.

Stemmer at det var off topic av meg, men det var med en "on topic" vri. Uansett var det noe dumt av meg å gå "off topic".
Jeg går på videregående privatskole, her lager de prøvene selv.. Og prøvene er de samme fra år til år, så jeg bare låner en gammel prøve til en i klassen over og pugger som faen på den så blir det toppkarakter kjekt når man vet alle spørsmålene
Sitat av McMaarud
Kan også ved vanlige prøver legge boka du har prøve i, nede på doen eller no. Så spør du bare pent om og gå på do, og leser det du trenger og vite.
Vis hele sitatet...
Ikke fall i denn fellen! Boken din har som oftest navn i seg, og går det vaskepersonale og finner boken din på do, er du utrolig ille ute.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Forstår godt at dere som er imot juksing tar det opp her, men det jeg ikke forstår er hvorfor dere ikke ser fordelene ved juksing. Greit nok så er det mange ulemper, men det er jo negative og positive sider ved alt? Dere mener vel at det er mye mer negativt med juksing enn det er positivt?
Som nevnt tidligere er det viktigste å kunne tenke selv, altså synes jeg ikke det gjør noe om du har skrevet ned datoer, formler ol. på viskelær for eksempel. Så lenge forståelsen og logikken er på plass! Skal du gjennom et kapittel eller to sent en kveld før en viktig prøve ser jeg ingenting i veien for å skrive ned stikkord ol. for å huske innholdet, så lenge du er smart nok til å reflektere og forstå hva det dreier seg om. Da lærer du deg jo stoffet mens du tar prøven. Det er gunstig hvis du har hjerne nok til dette.
Det ble også nevnt at noen faktisk husker svarene på spørsmål de jukser på.
En annen ting er jo at du sjelden husker det du har pugget. Kjenner få personer som husker det de "lærte" på barneskolen, eller forrige uke for den saks skyld :P
Og juksing er jo trening i seg selv, handler om logikk og diskresjon, det er flotte egenskaper som alle burde trene litt opp!
Sorry at jeg er litt off-topic, men kunne ikke dy meg..

Strenge skoler sjekker armer og ben for notater. Da er det greit å gjemme et lite ark i feks bukseliningen eller skoen, det plukkes frem mens læreren sjekker elever. Er ikke prøveark delt ut, setter du deg på arket i mens læreren deler ut disse, eller du kan vente til h*n deler ut prøvearkene med å ta ut juksearket ditt.
Kart på mobilen funker fett på geografiprøver med en passe fjern lærer
Med en veldig fjern lærer og en oppslagstavle kan jukseark henges opp på oppslagstavlen, hos oss er det ikke rent få ark som henger oppe, og lærerne merker ikke om det henger et par-tre nye ark der.
På kanten av pulten kan notater skrives. Oppå pulten kan virke med lærere som ikke sjekker i det hele tatt, eller at du eventuelt får ha masse unødvendig på pulten under prøven, da kan det dekkes over. Stolryggen til medelever er også en mulighet.
Gjemme ark i do: under dolokket, dosetet osv. Under vasken på do + +

Og gjentar igjen det andre har sagt. På viktige prøver er jo alt lov nå etter enda en skolereform. På eksamen (skriftlig) sier de på min skole at alle ikke-kommuniserbare midler er tillat. Høres helt på trynet ut, kan jo isåfall ha med et halvt bibliotek om man vil :S Juksing blir isåfall unødvendig, men føler man en trang til å jukse er det bare å sende en melding til en intelligent eller kunnskapsrik venn.
På skolen vår har alle PCer, og noe jeg selv syntes har vært svært nyttig er å faktisk forberede seg skikkelig til prøven, men ikke ved å lese.

la meg gi et eksempel, på biologi tentamen måtte vi kunne MASSE, så når jeg så hva vi måtte kunne i boka, gikk jeg på wikipedia og lasta ned syyyke mengder av artikkler om emnet og lignende, og fat masse lignende informasjon på andre biologi sider, og lagra alt i en mappe, og da på prøven når jeg skulle forklare de forskjellige tingene eller svare på spørsmål søkte jeg bare igjennom mappa mi med alle wikipedia dokumentene som var limt inn i .doc filer og fant det jeg trengte. Windows søk søker også igjennom dokumenter og lignende
da jeg gikk på vgs bestod jeg et par heldagsprøver ved hjelp av denne metoden:

du trenger: et lagringsmedium (diskett, usb-pinne eller cd-rom) og notater (lagret i ETT tekstdokument)

på samtlige prøver kjørte læreren et overvåkningsprogram på sin pc hvor han fikk opp et miniatyrskjermbilde av alle elev-pc-ene. så fort noen rekker opp hånda for hjelp og læreren forlater plassen sin så smetter du lagringsmediet ditt inn i maskina og kopierer tekstfila over i dokumentet du allerede arbeider med, gjerne et par sider under det du allerede har skrevet. fjern lagringsmediet og destruer det (fordel med diskett eller cd-rom).

når læreren setter seg tilbake ser han at du sitter i for eksempel word og jobber. rull et par sider ned og les/kopier notater ved behov. fungerte smertefritt for meg, hver gang.
Dere som får ha datamaskiner på prøver er heldige! Det var noe annet før i tiden, da vi skrev som faen og lukten av korrektrulakk lå over hele lokale!

Jeg frykter derimot mye dumskap i tiden fremover, til regjeringen finner ut at det faktisk ikke var en så veldig god i idè å gi elever i grunnskolen og vgs datamaskiner! Da er det bedre å gi studenter datamaskiner!
Har bodd en del i Mexico og der er juksing måten å komme seg igjennom prøver og eksamener.

Og vi brukte utrolig mange triks! Blant annet:

1. Tegne noe med blanco på pulten bare med linjer og skrive informasjonen på disse linjene

2. Ha en genser i fanget med et ark hvor alle svarene er

3. Og en selvfølge er å få tak i eksamenen, få smarteste i klassen til å svare å så bare huske alle svarene i hodet

4. Ellers så pleide vi å si svarene til hverandre på engelsk (siden de fleste lærerne ikke forsto, bortsett fra engelsk lærerne da!)

Det er fortsatt mange mer metoder vi brukte, og det var jo noen ganger noen ble tatt. Men det var ikke så ofte, så det er greit med litt "dumme" lærere.
jeg vil nå påstå at litt målretta juksing er bedre enn regelrett sløvhet i de fleste tilfeller. på vgs blir man tvunget til å ha masse fag som gjerne er både irrelevante for videre utdanning og direkte kjedelige. ved å ta snarveier i disse slipper man å ødelegge potensielt strålende fremtidsutsikter på grunn av årstall og navn fra 1800-krigen.

konklusjon: juks er bra så lenge det ikke misbrukes. ikke juks i de viktigste fagene. ikke juks i fag som legger grunnlaget for din utdanning videre. juks i kjedelige fag du aldri kommer til å få bruk for.
Det er ikke noe problem å gjemme læreboka på toalettet på min skole, takplatene er nemlig løse der. Vi legger helt enkelt læreboka i taket.
Noe jeg gjorde i 10ende, var å ha renamet et .doc til en .exe fil, og så på prøven, rename tilbake. Noe som også går ann å gjøre på innlevering er å rename en liten .zip fil om til .doc, så funker den ikke, og du i din uskyld sier at du ikke har peiling. eller for å være litt mer troverdig, ta et gamelt .doc og åpn det i notepad, ta vekk noen tegn, og voila uleselig, men om læreren din har skillz og åpner den i notepad sliter du.

En kompis av meg sa at man kunnelage "easter egg pictures", de vises som bilder, og har .bmb, men når de åpnes i Winrar er det filer der. Om noen har link?
Sist endret av Pyro_Killer; 6. april 2008 kl. 14:23.
En fordel å kunne lese å skrive et eget språk da, du kan skrive en jukselapp på det språket og ta det med deg, sannsynligen vil ikke læreren forstå noe, og ingen har bevis for at du juksa:P
Sitat av Worldwide Kjell
jeg vil nå påstå at litt målretta juksing er bedre enn regelrett sløvhet i de fleste tilfeller. på vgs blir man tvunget til å ha masse fag som gjerne er både irrelevante for videre utdanning og direkte kjedelige. ved å ta snarveier i disse slipper man å ødelegge potensielt strålende fremtidsutsikter på grunn av årstall og navn fra 1800-krigen.

konklusjon: juks er bra så lenge det ikke misbrukes. ikke juks i de viktigste fagene. ikke juks i fag som legger grunnlaget for din utdanning videre. juks i kjedelige fag du aldri kommer til å få bruk for.
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg der!

Var den slags juks jeg drev med, spesielt sånne fag hvor det bare er å lære seg alt utenat som jeg uansett kommer til å ha glemt dagen etterpå. (og som selvfølgelig ikke har noe spesielt å si for resten av livet)
Det mest geniale er å bruke UV-penn, man får kjøpt det på Teknikkmagasinet. Den funker sånn at når man skriver på f.eks. et ark, synes ikke skriften, men når man bruker lyset som sitter bakpå pennen, kommer alt frem. Så vis læreren ser på arket du har på pulten, ser han/hun ikke noe skrift, bare et blankt ark.
Sist endret av Tullsokk; 7. april 2008 kl. 20:55.
(til tipset over, så ser det vel veldig mistenksomt ut å sitte å lyse med blått lys på et blankt ark....)

***Cola flaske trikset har jeg ALDRI tenkt på, sinnsykt bra!***



Spille inn på mp3 er veldig smart men ikke alltid man får høre på musikk.
Ellers har jeg berga meg med kodeord skrevet på pulten, ark med stikkord på veggen bak gardina(når jeg har hatt plass inntill veggen), gjemme alle stikkordsarka på doen(og håpe at vi får lov til å gå på do), ha stikkord i røykpakka, bytte ark med sidemannen som har skrevet ned svara for deg (funker overraskende bra, for lærern er ikke alltid oppmerksom, og hvis han ser det så sier du bare at du trengte et til kladdeark).
Skrive på linjalen har jeg også brukt en del, skriver f eks "7" på linjalen og låner den bort til en annen, som da skjønner at jeg lurer på spørsmål nummer 7 og skriver svaret tilbake.
Ellers er det som virkelig er min favoritt er å lagre alt på mobilen i meldinger, og sitte med den under låret. I værstefall om du ikke får nok info ut av alt du har lagra der, så er det ikke værre enn å sende en melding til en som ikke er i rommet. Bare husk å sett telefonen HELT på lydløs og skru av vibrering!



Sitat av Knowledge
Husker jeg teipa alle svara på ei prøve i taket over pulten min på ungdomsskolen en gang.

Ble tatt da, læreren lurte på hvorfor jeg kikka så mye opp i lufta hele tida.

haha nå kom jeg til å tenke på den kommentaren: "Hva er de du ser ut i lufta etter, svarene står ikke der"

Vis hele sitatet...
HAHAHHA "ehhh jooo faktisk"

Sitat av Hardcore
..Jeg fikk tak i fasiten til et oppgaveark en gang og bare tok bilde av det med mobilen.

.
Vis hele sitatet...
Det gjorde vi også, fikk tak i fasiten/eller selve prøven par dager i forveien, skreiv prøven hjemme, tok med arket på skolen , og leverte den ferdig utfylte prøven =)

Sitat av Gjøk
OnT:
Hva er poenget i å jukse på prøver i dagens skole uansett? Du får jo ha med deg alt av hjelpemidler på tentamen og eksamen; de prøvene som teller mest. F.esk. lærebok i matematikk, PC med alt av stoff du kan tenke deg i norsk og engelsk.
Vis hele sitatet...
Når ble dette innført? Lærebok og PC med lagret stoff??????? Aldri hørt om eller vært i nærheten av så lenge jeg har gått på skolen hvertfall.


Sitat av torsken
Veldig smart, hadde iallefall vært bedre med lesebriller av den typen da det ikke er så vanlig med solbriller på prøver som det er i poker:P
Vis hele sitatet...
Jeg hadde tillatelse til solbrillebruk i timen faktisk, på grunn av lysømfindtlige øyne. Haha. De spurte aldri om noe legeerklæring på det akuratt.


-------------
POSITIVE TING MED Å JUKSE:
Du består prøven
Du har flere riktige svar enn om du ikke ville jukset
Du består faget
Du får studiekompetanse
Du har poengene til å komme inn på den yrkesskolen du ønsker
Du får bli det du ønsker(og alle vet at en servitør ikke trenger å kunne noe om dritt man lærer på skolen, og at en dataingeniør ikke trenger å kunne noe om historie, og at en mattematiker ikke trenger å kunne noe om henrik ibsen)



[CENTER]Folk må få holde på med det de får glede ut av og har interesse av, og om du for eksempel vil bli veterinær, så vil alle fagene som faktisk har relevans for yrket interessere deg MYE, og du vil lære disse godt fordi du interesserer deg for dem. Men fagene som ikke har noen relevans for selve yrket, men kun for opptaket, vil være kjedelige og tunge å lære siden du ikke har noe interesse for det. Så værsågod, juks i vei!
Kjedelig for en som ikke har peiling på golf, å sitte å se på golf også, vanskelig å skjønne noe av noe man ikke interesserer seg for. Og det er faktisk ikke slik at man bare kan innstille seg på å "interessere seg" for noe man faktisk ikke klarer å forstå(hverken faglig eller praktisk)[/CENTER]
Sist endret av vacant; 9. april 2008 kl. 04:03.
Når jeg jukset på prøver pleide jeg og ha svarene på linjalen min :P
Det er ikke så mye lys, å læreren vet nok ikke hva lyset er.. På ungdomsskolen er det ikke så vanskelig å jukse, så der funker det fint med UV-penn.
Jeg er med i elevrådsstyret på min skole. (VGS) Der har vi opprettet eget fag på ItsLearning, der vi har lærerrettigheter for faget. Derfor har jeg tilgang til å "kontrollere" kopierte stiler/ oppgaver med plagieringskontrollen. Dermed kan jeg enkelt luke ut treffene, og endre det som trengs!

Genialt?
Sikkert mange gode tips på hvordan å jukse, men nå i denne "teknologiske" verdenen er vel det å snike inn tekstfiler på datamaskinen en ny sport.

Uansett, ved å fjerne formattegnet ".doc", ".odt" eller ".txt" kan dere passere en eventuell kontroll med å si at det ikke er en tekstfil. Men for å gjøre det enda bedre kan dere endre formattegnet til ".mp3". Da vil den bli oppfattet som en musikkfil.
eller bare å gjemme det inn i en bildefil...

En annen ting kan være å dra av lappen på colaflaska, også skrive alt der, og lime det på igjen... Så fort som du har drukket nok til å jukse av colaen, er den blitt til juksing... men før det, neppers

En annen ting (hvis det er digital prøve) er det å bruke ATnotes ;D hvis alt av ting og tang er blocka Der kan du sende gule lapper fra en pc til en annen

Sitat av Pyro_Killer
Noe jeg gjorde i 10ende, var å ha renamet et .doc til en .exe fil, og så på prøven, rename tilbake. Noe som også går ann å gjøre på innlevering er å rename en liten .zip fil om til .doc, så funker den ikke, og du i din uskyld sier at du ikke har peiling. eller for å være litt mer troverdig, ta et gamelt .doc og åpn det i notepad, ta vekk noen tegn, og voila uleselig, men om læreren din har skillz og åpner den i notepad sliter du.

En kompis av meg sa at man kunnelage "easter egg pictures", de vises som bilder, og har .bmb, men når de åpnes i Winrar er det filer der. Om noen har link?
Vis hele sitatet...

ja det er enkelt ;D Jeg sender deg en pm med det Bruker det mye jeg ! ^^
da jeg gikk ikt så gjorde vi alle prøvene på data, dem hadde skrudd av Internet og greier slik at vi ikke kunne jukse, vi fikk heller ikke sitte på vår egen datamaskin, men det var ikke noe problem for oss siden vi bare skrudde på mirc og delte svarene mellom oss og dreiv med trivia mellom spørsmålene
selv har jeg bare brukt metoden og skrive på fingrene mine, altså mellom sprekkene hvis du skjønner
Uten å ha lest mer enn de ca. 50 første postene vil jeg si:

Dere som tar moralpreknen:
Jeg er enig i at man skal lære basics i alle fag, selvom man ikke har noen spesielle interesser innen for det aktuellet området. Det finnes derimot grenser. Jeg kommer aldri noen gang til å holde en samtale eller å dra nytte av å vite hva en metamorf bergart. Hvorfor skal da vitnemålet mitt stå i fare på grunn av at jeg ikke pugger det?

Dere som oppfordrer til juks i alt:
Min personlige mening er at det er greit å jukse i de fagene man ikke kommer til å kunne få noe ut av senere. I mitt tilfellet er det endel av Geografi, N&M, Matte og Nynorsk. Selvfølgelig ikke i nærheten av alt i Geo/N&/Matte, men noen deler.
Alikevell er det viktig å poengtere at kunnskap er makt. Av og til er det greit å yte maksimalt på en ikke så betydelig prøve, bare for å vise deg selv at du kan.


Konklusjon; Ikke juks, med mindre du har en virkelig god grunn.
Sist endret av Crabman; 14. april 2008 kl. 15:10.
Vær litt kreative, en god del lærere som skjønner mange av de triksa her.

Jeg pleier å skrive på lårene mine. Lærer kan ikke be om å få se dem. Bare forestill deg hvordan det ville sett for alle rundt deg hvis læreren din kom bort til deg, og ba om å få se lårene dine .. Så selv om han tror du jukser og har skrevet noe der, så kan han ikke be deg om å få se det, uten at han blir mistenkt for pedofili av alle andre rundt deg. Bombesikkert - Funker hver gang (:

Nå har jeg ikke lest mer en de 30-40 første postene, så det kan godt hende at noen andre har nenvt dette, menmen ..
Sitat av bast
Vær litt kreative, en god del lærere som skjønner mange av de triksa her.

Jeg pleier å skrive på lårene mine. Lærer kan ikke be om å få se dem. Bare forestill deg hvordan det ville sett for alle rundt deg hvis læreren din kom bort til deg, og ba om å få se lårene dine .. Så selv om han tror du jukser og har skrevet noe der, så kan han ikke be deg om å få se det, uten at han blir mistenkt for pedofili av alle andre rundt deg. Bombesikkert - Funker hver gang (:

Nå har jeg ikke lest mer en de 30-40 første postene, så det kan godt hende at noen andre har nenvt dette, menmen ..
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal du kunne lese av lårene dine?
Sitat av Elemental
Og hvordan skal du kunne lese av lårene dine?
Vis hele sitatet...
Trekke ned buksa å lese vel?
Sitat av Elemental
Og hvordan skal du kunne lese av lårene dine?
Vis hele sitatet...
Klippe ut lommene?


Det har funket for en viss person før...
Sist endret av adrianG; 19. april 2008 kl. 00:56.
Bare har på meg sånn chillmode bukse (Collegestuffsak) Det er den offisielle prøvebuksa mi, i tilleg er jeg såpass forfengelig at jeg ofte har med et lite speil (: Det kan også brukes til å se på andre
Sitat av sFilez
Trekke ned buksa å lese vel?
Vis hele sitatet...
Er ikke alltid like heldig å trekke ned buska når du sitter i en eksamen.
Sitat av Elemental
Er ikke alltid like heldig å trekke ned buska når du sitter i en eksamen.
Vis hele sitatet...
Joda når du har fått til den seigeste oppgaven på hele driten drar du bare ned buksa og hyler "great balls of fire" mens du rister løken
Sist endret av adrianG; 19. april 2008 kl. 00:56.
Noen som har erfaring med å bruke minnepenn for å jukse her? Sende de mellom kammeratene dine eller noe, når internetten er slått av.
Har ingen av dere lov å bruke mac da? Da kan du enkelt opprette et trådløst nett med den, så folk kan logge seg på.. Kjipt om læreren finner nettet da.
Den beste juksemåten som alltid har funket på meg, er at du leser det du må huske mange ganger. Da lagrer du en jukselapp inne i hodet, og det er ingen som klarer å ta deg.
Regner med alle her har sett den geniale "photoshop en cola-etikett og klistre den på etter å ta av den gamle" juksingen. Har aldri prøvd det, men regner med det fungerer fenomenalt.
I fysikken på videregående, måtte vi bruke slike fancy kalkulatorer. Lærerene hadde laget et program til kalkisen vi skulle bruke, men jeg endret det slik at når jeg trykke inn et hemmelig nummer i programmet kommer det opp en 'cheat'-meny med formlene fra pensum. Dette programmet var det eneste lovlige tillegget på kalkulatoren =P

Brukte alltid tid på å skrive "jukselapper" før prøvene, men brukte dem aldri, for når jeg skreiv de så huska jeg det som sto på de også...
Hvis du vil jukse skikkelig, kan du bruke en gammel metode jeg lærte for lenge sida.
Du skriver masse rabbel på høyrearmen, som du konstant kikker på under prøva, og det legger jo læreren merke til, og kommer bort for å se etter. Men da blir han grundig lurt, for der var bare tøv. Haha.
Så gjentar du prossessen med høyrearmen, og venstre benet, og da er læreren så lei av å komme ned for å se at det bare stpr tøv der uansett av han ikke gidder å sjekke det høyre benet, og da an du ha alt der!

NB: Hvis du skal kåle på hele kroppen anbefaller jeg en god såpe.
tok å skrev alle notatene på pcen og overførte de som et program til kalkulatoren (texas instruments) vi fikk låv til å bruke kalkulator på en geografi prøve engang
Bestikke nørden i klassen til å gi deg kladden.
Jeg ser ingen problemer med å jukse seg igjennom ungdomsskolen, unless man skal kjøre på med realfag. Noen bruker faktisk mer energi på å utvikle intrikate jukse-systemer, enn de villa ha brukt på å øve.

Vi var veldig heldige i klassen min. Fikk bestandig prøvene på forhånd av andre klasser. Kanskje ingen overraskelse at vi gjorde det "best". Juksingen dabbet litt av på vgs, og jeg har aldri hatt noe problem som følge av det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Læreren min hjalp meg med å fjuske på en eksamen. Han kom inn til meg da jeg skulle ha forberedelses tid og sa hva jeg skulle ha med. Genial lærer. Sensor ga meg 6 (H)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Mange geniale metoder her. Ser ut som de fleste er dekket Men en ting som er like viktig å dekke; Hvordan vri seg unna når du førts har blitt tatt?
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Men en ting som er like viktig å dekke; Hvordan vri seg unna når du førts har blitt tatt?
Vis hele sitatet...

Lett. Det er bare å gi katteøyne og slenge kølla på bordet!

Men seriøst, det er ikke like viktig ThaMan. Mye bedre å unngå å bli tatt, enn å komme seg unna når man blir det. Hvis det skulle skje, så er det ikke så veldig greit å ro seg bort fra det.
Sist endret av Butchern; 7. november 2008 kl. 22:03.
Sitat av Knowledge Vis innlegg
Husker jeg teipa alle svara på ei prøve i taket over pulten min på ungdomsskolen en gang.

Ble tatt da, læreren lurte på hvorfor jeg kikka så mye opp i lufta hele tida.

haha nå kom jeg til å tenke på den kommentaren: "Hva er de du ser ut i lufta etter, svarene står ikke der"

Vis hele sitatet...
(så at dette var litt gammelt nå)
Og hvis det er store plakater som henger rett ved siden av deg i klasserommet, der det står om akkurat det vi har prøve i?
Sist endret av stigi; 7. november 2008 kl. 23:23.
Under forrige prøve fikk vi faktisk vite alle oppgavene på forhånd. Så jeg svarte på oppgavene, tok med svarene og la dem under selve prøvearket. Bingo. Karakter 6 !
Vi pleier å skrive viktige årstall på tavlen. Læreren merker det nesten aldri.

EDIT: Vi pleier også å skrive ut en wikipedia artikkel eller to å gjømme den i bossbøtten på toalettet.
Sist endret av F1sh; 8. november 2008 kl. 00:21.
Sitat av SameGeriljaen Vis innlegg
På ungdomsskolen jeg gikk på ble Internet slått av (I tilfelle noen skulle finne på å bruke det).
Vis hele sitatet...
Hah, vi hadde MINST 2-3 Usikrede trådløse nettverk rundt skolen.
Men jeg kan ikke si at det ble veldig flittig brukt til juksing (Ihverfall som jeg fikk med meg), mer til surfing i friminuttene og lignende.
Legge papir inni en penn/"penalihus"
Legge inn sider i en regelbok/Ordbok
furst scann inn lapen rund cola flasken. så endrer du skriften og skriver jokse koden på lappen og printer den ut igjen så limer du den på.
håper du sjønner det
hva med matte eksamen folkens??
Sitat av Biffen Vis innlegg
hva med matte eksamen folkens??
Vis hele sitatet...
Hvordan skal man jukse på matteksamen med mindre man får tak i oppgavene på forhånd? På matteksamener får du uansett bruke kalkulator og regelbok, hva er det å jukse på?