Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  230 42766
Sitat av ZuPrEmE
Ehm, hva? Du har jo en grunn til å stikke av fra dem da? Blir du tatt så må du jo betale for det du opprinlig ble tatt for, og i tilegg betale for å ha stukket av.

I mitt tilfelle slipper du å betale for lovbruddet du gjorde, du betaler kun 1500 i bot. Ganske greit i det tifellet jeg snakker om (Ca 160 km/t i 60 sonen)
Vis hele sitatet...

Hvilken 60-sone i ålesundsområdet holdt du 160 i ?
Jeg har vell egentlig ikke sagt rett ut at det var jeg som gjorde lovbruddet.

Men uansett, jeg er bosatt på Valderøya, litt utenfor Ålesund. Stedet dette ble gjort på heter Nordstrand/oksneset
Sitat av SkiM
Hehe.. Jeg ler av deg ja.

Det er nok ikke snakk om 69 i 60sonen eller engangs tilfelle. Hold deg til det du vet og det som er fakta.

edit: Politet har vitterlig ikke lov til å forfølge i over 200km/t! Noe annet er bullshit!
Vis hele sitatet...
BS! De har ingen begrensninger når det gjelder fart. Men de skal ikke opprettholde forfølelse dersom det kan medføre skade på personer. Dette er det Arbeidsmiljøloven som regulerer.
Jeg har selv hatt de etter meg i 260.

Sitat av Goophy
Han skrev jo at en trimmet ZZR1000 dro på for fullt. Vil tro det gikk opp mot 300 da. Men mulig jeg tar feil. =)
Vis hele sitatet...
HAN hadde nok opp mot 300 på enkelte tidspunkt ja, men dersom du tror at det er mulig å holde slik hastighet over flere kilometer på E6 fra Oslo til Sørum, da må du nok ta lappen først og prøve å kjøre strekningen.

Og som sagt her, fra 250 til 300 er det et GANSKE stort steg, sikkert 2x det steger det er fra 200-250. Prøv det den som vil, jeg har prøvd Men har aldri klart å dra ut en vogn i mer enn 260 på en Norsk vei!
vis du ikke kjører så altfor fort når de setter etter deg å du har en kompis med deg er det lett å få de vekk.
er bare å si til kompisn at han skal ta av seg sælene å strekke seg et stykke ut av vindue mens du gasser på.
da blir det nemlig for farlig for at purken skal fortsette jakten.

har jort noe i likhet på 125en til en kompis;P
Sitat av tomiz
Tar jeg feil om jeg sier at politiet har ikke lov til å forfølge en motorsyklist, om han/hun ikke bruker hjelm? Det setter vel liv på spill, om dette da er en bil/motorsykkel jakt. Jeg tar ikke fra noen kilder nå, men har hørt rykter som må bekreftes.
Vis hele sitatet...
Akkurat den der har jeg hørt også. Har og hørt at politiet ikke har lov til å følge etter andre biler i mer enn 150kmt, av samme årsak vel å merke.
Tull. De kan følge etter deg akkurat så fort de vil så lenge de føler at det er ansvarlig. Jeg skjønner ikke at folk kan tro noe slikt som at de har en øvre grense å holde seg etter, det er jo helt latterlig.
Sitat av M&G
HAN hadde nok opp mot 300 på enkelte tidspunkt ja, men dersom du tror at det er mulig å holde slik hastighet over flere kilometer på E6 fra Oslo til Sørum, da må du nok ta lappen først og prøve å kjøre strekningen.
Vis hele sitatet...
Da vil man jo dra ifra en god del, kanskje nok tilogmed. Men forstår hva du mener.
Jeg har forresten lappen og har kjørt der flere ganger, men ikke i slike hastigheter. =)
ZuPrEmE: Vi er omgitt av idiotiske regler, så hvorfor skulle en slik regel ikke kunne være sant? For faen, i dette landet, dekker de ølet med gardiner en time før butikken stenger. Dessuten er vi eid av forsikrings selskaper.
Kjøp deg en helcross 250-450 eller no.. 0 skilt 0 informasjon de kan finne om deg på disse..
Og de drar LETT fra en politi bil.. om du ikke kjører inn i en blindgate eller no..
Sitat av k-f-j
ZuPrEmE: Vi er omgitt av idiotiske regler, så hvorfor skulle en slik regel ikke kunne være sant? For faen, i dette landet, dekker de ølet med gardiner en time før butikken stenger. Dessuten er vi eid av forsikrings selskaper.
Vis hele sitatet...
Ja for all del, det er mange idiotiske regler, men tenk deg om; Det hadde liksom vært greit å kjøre 150 i en 30-sone, men å kjøre 160 i en 100 sone det hadde vært fyfy?
Sitat av ZuPrEmE
Ja for all del, det er mange idiotiske regler, men tenk deg om; Det hadde liksom vært greit å kjøre 150 i en 30-sone, men å kjøre 160 i en 100 sone det hadde vært fyfy?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker meg om. Igjen og igjen.....meeeenne, hå?

Maksimum har aldri vært minimum. Sånn er det nok bare.
Lillestrøm Politidistrikt kjører Nissan Primera
Sitat av bxc
Margido, les hva han skrev da:
Vis hele sitatet...

Har lest hva han skriver, men jeg sier at selvom det ikke er prøvd ut så er det vanskelig i praksis.
Joda, men da har han jo faktisk prøvd det ut i praksiss.
Sitat av bxc
Joda, men da har han jo faktisk prøvd det ut i praksiss.
Vis hele sitatet...
Selv om han har klart det, betyr ikke det at det er lett, eller at andre burde klare det.
Spanky's Avatar
Trådstarter
37 0
Wow, her var den mange gode ideer!
Det er visst et sliit å kjøre fra politiet...
Først til deg margido, jeg skrev klart å tydelig i mitt innlegg at alle situasjonene er utprøvd.. leser du egentlig innlegg før du skriver svar?? Har selv dysleksi, men jeg prøver iallefall å tyde ordene som står der før jeg skriver et svar!

Så til deg, Fribbern.. skriver også i innlegget mitt at det er jævla fort å gjøre en dum beslutning når du har blålysene etter deg, og skriver aldri at det er gjort på et blunk å kjøre fra dem. Politiet er som vanlig seig som faen når de først henger seg etter deg, og går mer på flaks og det å kjenne veien enn å kunne kjøre bil.

BXC. Du leser faktisk innleggene, og selv om du prøver 2 ganger å få margido til å tyde ordene går forsøket i dass. Skal ikke være enkelt vet du


Så til resten av dere.
Jeg går ikke med på at politiet har noen retningslinjer for hvor stor fart de kan ha! Levde også i troen på dette, siden det er en myte sikkert alle ferske billister får høre. Første gangen jeg fikk blålys etter meg tenkte jeg at dette var fort gjort, bare å finne en laaang strekke å drage bilen opp mot 200km/t. Så enkelt er det ikke! Mye lettere å finne småveier, helst veier som gjør at du kan komme deg i den retningen du kom fra når du fikk de etter deg. Selv bor jeg i en liten by oppe i NordNorge, så er heldigvis plaget med at politiet bruker lang tid på å få forsterkninger. Får jeg først politiet etter meg en plass hvor jeg ikke er kjent blir jeg å stoppe! M&G er den brukeren her inne jeg tror har hatt mest med politiet og fart å gjøre, virker allefall som han har sett en stormfull dag opptill flere ganger
Sitat av Shibbster
Prøv å kjøre fra sivilen i stavanger. De har en Subaru Impreza. (Kan være jeg stavet det feil). Den bilen er vill!
Vis hele sitatet...
Fattern til en kompis traff på denne bilen
Han var på vei hjem fra arbeid, så kjørte en Subaru forbi han. Han tenkte det var noen ungdommer som kødda, så han kjørte forbi igjen, de kjørte så forbi ham enda en gang, og da ble han irritert og kjørte alt bilen gikk (husker ikke åssen bil dem har), det ble til at de tok han igjen etter et lengre stykke når han måtte sakte ned, da de ikke "turte" følge etter han, og han ble målt til rundt 210km/t eller noe, men han hadde kjørt raskere.

Han mista lappen
Så pass dere for Impreza'ene
Sitat av Rick
Først til deg margido, jeg skrev klart å tydelig i mitt innlegg at alle situasjonene er utprøvd.. leser du egentlig innlegg før du skriver svar?? Har selv dysleksi, men jeg prøver iallefall å tyde ordene som står der før jeg skriver et svar!
Vis hele sitatet...

Ja jeg leser godt jeg. I noen tilfeller kan det du har skrevet fungere, men de aller fleste blir tatt. Politiet er effektiv i biljakter, og har gode biler med stor motor i. Jeg sier ikke at det er umulig, men selvom det er utprøvd så betyr ikke det at det fungerer i alle tilfeller Var bare det jeg mente. Metodene dine er godt gjennomtenkt, det skal du ha.
Sitat av Rick
Så til deg, Fribbern.. skriver også i innlegget mitt at det er jævla fort å gjøre en dum beslutning når du har blålysene etter deg, og skriver aldri at det er gjort på et blunk å kjøre fra dem. Politiet er som vanlig seig som faen når de først henger seg etter deg, og går mer på flaks og det å kjenne veien enn å kunne kjøre bil.
Vis hele sitatet...
Du fikk det til å høres lekende lett ut. Ville bare frem til det at normale mennesker klarer ikke å holde hodet kaldt i slike situasjoner. Politiet har mye kjøretrening, og spreke bilder. Dem gir seg ikke med det første. Flaks spiller som du sa en stor rolle, men ikke mere enn det å kjenne veien, og kunne håndtere bilen. Selv har jeg aldri prøvd med bil. Man har kommet med unna på mc ved å bruke ganstier og veier med bom. Hadde jeg ikke vært kjent i omr så vet jeg ikke hvordan det hadde gått.

Jeg vil ikke råde noen til å prøve. Du rissikerer ditt eget og andres liv med vilmanskjøring på veien. Hvordan hadde du følt deg om du drepte en familie på tur, fordi du er for sta til å stoppe bilen?
Spanky's Avatar
Trådstarter
37 0
Jeg tenkte på å ha en modul bak på bilen/motorsykkelen som slapp ut stål stjerner som punktere dekkene til purken. en smule James bond aktig men hvem sier at det ikke funker ?
Hvis de ligger helt oppi ræva di så burde det ikke være no problem?
Noen ideer, komentarer?
Sitat av Spanky
Jeg tenkte på å ha en modul bak på bilen/motorsykkelen som slapp ut stål stjerner som punktere dekkene til purken. en smule James bond aktig men hvem sier at det ikke funker ?
Hvis de ligger helt oppi ræva di så burde det ikke være no problem?
Noen ideer, komentarer?
Vis hele sitatet...
Tja, politiet kan jo be om forsterkninger over radio og da kan det jo hende at forsterkningene kjører en annen vei og setter opp noen spikermatter eller andre veisperringer på den veien som det mest sansynlig at du tar og da hjelper idéen din lite...
skal du stikke ifra purken bør du kjøre i ett bolig felt der du er godt kjent slik at du kan kjøre inn i en garasje eller noe liknende og slå av tenningen
Jeg og et par kamerater prøvde også å springe fra snuten et par ganger..

vi fikk lov til og prøve springe et par ganger.. hehe

Dem springer fort som faen skal jeg si dere.. Selvom dem er ganske gamle
Sitat av Spanky
Jeg tenkte på å ha en modul bak på bilen/motorsykkelen som slapp ut stål stjerner som punktere dekkene til purken. en smule James bond aktig men hvem sier at det ikke funker ?
Hvis de ligger helt oppi ræva di så burde det ikke være no problem?
Noen ideer, komentarer?
Vis hele sitatet...
Spanske riddere er ikke noe nytt, det har blitt brukt i flere titalls år. En striesekk med slike i setet ved siden av deg, så kaster du ut en del never med disse i svingene, da mister du de som ligger bak deg. Men som sagt av noen andre her- de har radio, og snakker med hverandre OG er ute for å gjøre en jobb, som de faktisk har 2 års opplæring i å gjøre effektivt.
I søgne kjører snuten en ford focus(sivil),og en ford mondeo....
Focus drar ganske godt,men kjenner et par som har kjørt fra den
Hva tror dere reaksjonen hadde blitt om jeg, på lettsykkel hadde tatt av meg hjelmen - og kastet den bak meg? (I et forsøk på å treffe bilen. Men jeg er ikke innbilsk nok til å tro at jeg TREFFER..)

Vil den handlingen gi de inntrykket av at det er for farlig å følge etter meg?

Jeg kjører en racing sykkel så det er uaktuelt å fly til skogs..

>nightLook
Sitat av nightLook
Hva tror dere reaksjonen hadde blitt om jeg, på lettsykkel hadde tatt av meg hjelmen - og kastet den bak meg? (I et forsøk på å treffe bilen. Men jeg er ikke innbilsk nok til å tro at jeg TREFFER..)

Vil den handlingen gi de inntrykket av at det er for farlig å følge etter meg?

Jeg kjører en racing sykkel så det er uaktuelt å fly til skogs..

>nightLook
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke vite hva politifolkene mener er farlig, dette er en personlig avgjørelse som politifolkene må ta der og da. Hvis de virkelig vil ha tak i deg, så driter dem sannsynligvis i at du kaster hjelmen. Og kaster du hjelmen, så har de bare enda en ting å ta deg på.
Ikke noe problem å kjøre fra purken. Kommer jo seff ann på hvilken bil som følger etter deg. Har greid det en gang, å skal ikke prøve en gang til. Fy faen, var så jævla nærvøs da.
For og informere om Asker, Bærum og Oslo. Her kjører politiet blandt annet (tilsynelatende vanlig) Volvo V70, bortsett fra at det er den typiske sportsversjonen. Lett å chippe til 300 hester. Girkasse, drivverk og bremsene tåler trøkket, de er laget for dette. Vi har samme bilen selv hjemme, med kun 180 hester. Men da vi kjøpte den fikk vi bilbud om å chippe til 300. Selvfølgelig tok jeg og pappa en prøvetur med 300 hester. Det går helt sykt fort, og med alle stabilitetssystemene til Volvo nå i det siste har man rett og slett full kontroll.

Det er 2 stk. av denne i Asker & Bærum - se opp for helt hvite V70'er med sotede ruter bak, og synlige varmetråder i sidevinduene helt bak.

Selv har jeg ligget bak 1 stk. Mercedes S 600, svart, vanvittig pen bil. Lå bak den på E 18 gjennom Bispelokket. Skulle bare ta frem mobilen og ta noen bilder av den vakre bilen, i det jeg tar bildet raser en MC forbi og bilen foran skrur på blålysene som ligger pent skjult i ryggelysene og bittesmå dioder øverst i hvert hjørne i bakruta.

Også sett 2 stk. slike komme mot meg på E 18 ved Sandvika med blålys. Så ja, de har biler til å håndtere de fleste andre biler.

Og til informasjon, Politiets helikopter for østlandsområdet (stasjonert på Gardermoen) er operativt over Asker på under 6 minutter med varmesøkende kamera, (for de som skulle finne på å kjøre fra politet om natten på skogsveier). Det er øremerket nok penger fra Politiet til at dette helikopteret er operativt 24 timer i døgnet, 365 (eventuelt 366) dader i året.

Høres usannsynlig ut, føl deg velkommen til å kjøre forbi malerbutikken i Asker (50 sone) i 120 km/t. Her står poltiet hver torsdag mellom 14-15 med laserkontroll. Godt å være innfødt i blant.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis det er motorveikjøring det er snakk om, så utgjør ikke noen hk all verden, siden de fleste biler gjør oppmot 200, og noe særlig mer enn det er ikke spesielt forsvarlig på noe slags vei her i landet.

Politiet kjører mye forskjellig rart, alt fra Toyota Hiace til Impreza WRX STi. Noe går godt, noe går utrolig dårlig, og en del er midt på treet. Hvis du først skal stikke av, så bør du stole både på deg selv og bilen din.

Vil nok tro at det som fungerer best er å få forsprang, så du klarer å komme deg av veien du kjører etter og får parkert en plass. Bruktimportert bil med muligheter for å slå av lys er gull verdt
bilen vår er en ford mondeo med 150Hk.. den var sivil politibil før vi kjøpte den^^.. så..
Sitat av el_bamso
For og informere om Asker, Bærum og Oslo. Her kjører politiet blandt annet (tilsynelatende vanlig) Volvo V70, bortsett fra at det er den typiske sportsversjonen. Lett å chippe til 300 hester. Girkasse, drivverk og bremsene tåler trøkket, de er laget for dette. Vi har samme bilen selv hjemme, med kun 180 hester. Men da vi kjøpte den fikk vi bilbud om å chippe til 300. Selvfølgelig tok jeg og pappa en prøvetur med 300 hester. Det går helt sykt fort, og med alle stabilitetssystemene til Volvo nå i det siste har man rett og slett full kontroll.
.
Vis hele sitatet...
Ja jeg har kjennskap til de der. Skvatt som faen når jeg var ute med moppa for et år siden eller noe og en kom rasende forbi. Hadde på mp3 spiller og fulgte bra lite med i trafikken, heldigvis lå jeg fint plassert i høyre side av veien pga orginal fart ;p Så verken blålys eller hørte et pip av sirena.

Hadde det ikke vært for at moppa allerede gikk så utrolig dårlig hadde jeg nok endt rett i grøfta av ren forskrekkelse.


Har også litt erfaring fra å løpe fra politiet også ;p tenåringer med nogenlunde god kondisjon kan holde en enorm fart over ganske lange strekninger med nok adrenalin. Men er ganske lovlydig da så det har ikke vært flere slike episoder ;p
▼ ... noen uker senere ... ▼
King of Spooning
Acidous's Avatar
Dersom politibilene er like spreke som sykebilene så skal du stresse litt med å kjøre fra de.
Blei passert av en sykebil som holdt i alle fall 200 her for ei lita stund sida, og det var mens den kjørte sikk-sakk mellom andre biler
Tror ikke det skal være så veldig vanskelig å kjøre fra en politibil med en tungsykkel, for eksempel en Yamaha R1.
Er nok ikke kjøretøyet som bestemmer om du kommer deg unna politiet. Kjennskap til veiene du kjører på er derimot gull verdt. MEN, du kommer deg selvfølgelig lettere unna med en r1 eller hayabusa elns.
Politiet har ofte ett par trimmede forg i garasjen. Bilene dems yter veldig mye, det skal faktisk litt til fra deg og. Proffe sjåfører og gode biler er ikke så lett å kjøre fra.
Traff politiet i 180km/t
Ford sierra dohc!

Ikke noe problem og komme seg unna!
Det er dødslett med MC, men med bil blir det litt vanskelig..
Med MC kan du kjøre mellom bilene som kjører i begge kjøreretninger, på gul stripe - der kan ikke purken kjøre Og til skogs kan du kjøre om du har offroad sykkel + det er lett å dekke til skiltet.

Har selv kjørt ifra purken med moped, og jeg har også blitt tatt mens jeg gjorde det :P En kar dytta meg av moppa når jeg hadde 2 Blodtrimma V70'er etter meg Hadde sånn 100 meter igjen til jeg kom på en skogsvei som var så smal at purken ikke kom seg ut med bilene!

Straffen ble at jeg satt uten lappen 3 månder og 7500 kr i bot. Dette var bare for å stikke av, og ikke for trim ...
Politiet har heelt vanlige biler, ingen er blodtrimma..
Eneste de ofte gjør er og stive av understellet på bilene.

kom med regnr på en "blodtrimma" "superpolitibil" så skal jeg ta livet av den myten iløpet av en dag
altså, at det er mulig og kjøre fra de med daff bil er sant.
gjorde det i fjord vinter med en opel astra turbo diesel. og tro meg, den er ikke veldig sprek.
skal nevnes at jeg er lokalkjent, og kjørte i bebyggelse.
Sist endret av Octavian; 25. oktober 2006 kl. 03:03.
Nok et bevis på It's not what u ride, It's how u ride it, for de som ikke har fatta det. (bare at i dette tilfellet er det drive)
Sitat av ScoopeX
Politiet har heelt vanlige biler, ingen er blodtrimma..
Eneste de ofte gjør er og stive av understellet på bilene.

kom med regnr på en "blodtrimma" "superpolitibil" så skal jeg ta livet av den myten iløpet av en dag
Vis hele sitatet...
At de ikke er blodtrimma er en sak, men at de ikke har biler med god motor i er en annen sak...

Iallefall 1 av UP bilene på sunnmøre har litt under 300 gamp under panseret. Volvo V70 med t6
Sitat av ScoopeX
Politiet har heelt vanlige biler, ingen er blodtrimma..
Eneste de ofte gjør er og stive av understellet på bilene.

kom med regnr på en "blodtrimma" "superpolitibil" så skal jeg ta livet av den myten iløpet av en dag
Vis hele sitatet...
Ja for du vet hva de gjør med bilene ved enhver biltjeneste på hvert eneste politikammer?
Jeg har selv sett en Volvo 940 Turbo hvor wastegate slangen var påmontert en kran og T-stykke.
Så ikke kom å påstå at det ikke finnes trimmede Politibiler.
Sitat av zarion
At de ikke er blodtrimma er en sak, men at de ikke har biler med god motor i er en annen sak...

Iallefall 1 av UP bilene på sunnmøre har litt under 300 gamp under panseret. Volvo V70 med t6
Vis hele sitatet...
ja det er det jeg ville fram til
volvo har levert biler til politiet, og da er det opp til de enkelte politidistriktene og velge ut motorstørrelse, og de kan velge den motoren de vil sålenge de holder seg til budsjettet sitt

de har biler med dårlige motorer, middels motorer og gode motorer

Sitat av M&G
Ja for du vet hva de gjør med bilene ved enhver biltjeneste på hvert eneste politikammer?
Jeg har selv sett en Volvo 940 Turbo hvor wastegate slangen var påmontert en kran og T-stykke.
Så ikke kom å påstå at det ikke finnes trimmede Politibiler.
Vis hele sitatet...

Bare i din drømmeverden slikt skjer desverre biltjeneste,hva er det for noe?

eller, ser du er fra eidsvoll, det er jo et skikkeligt harry råneområde med plasser som eidsvoll,jessheim,dal osv osv. så skal jo ikke se bort ifra at en politijyppling ikke klarte og holde fingra av fatet og måtte "fikse" litt på volvoen "sin" slik at han kunne vise fram bilen til alle dritingse småripsa som henger ute på kveldene, akkurat som han gjorde på sin egen bil når han var 18


Ja jeg kan få sjekka reg. nr og finne ut hvilken motor den har..
politiets biler er inne til eu kontroll ,akkurat som andre biler og skal oppfylle samme krav som alle andre biler. i tillegg er politiets biler avgiftsbelagte, og skal betale avgift hvis de trimmes. (ambulanser og brannbiler er forøvrigt fritatt for avgifter!)
drQ
Egendefinert
Det er nå ikke så altfor lenge siden politiet i Bergen "glemte" å betale toll for økt ytelse i mer eller mindre samtlige volvoer de hadde. Førte blant annet til oppslag i VG. Disse bilene var trimmet, det var det absolutt ingen tvil om. Flere av disse volvoene brukes fortsatt, men er etterhvert gamle og sivile. Men det er ingen grunn til å se bort i fra at nye bilee også er trimmet.

Det er ikke sikkert du kan se dette selv om du har noen "skikkelig supre hemmelige internettsider". Som sagt var disse bilene ikke innrapportert, og det var problemet. Og om en bil er trimmet er det ikke sikkert du får det frem med mindre du har full tilgang til autosys, og hadde du det hadde du nok sjekket dette for lenge siden.

Trimming skjer neppe alle steder, men i hvert fall på steder som Oslo og Bergen har politiet bra kompetanse hos seg selv til å trimme sine egne biler. Disse bilene er dessuten kjøpt og litt enklere å tukle med. Noe helt annet blir det nok hos lensmann i huttaheiti.
ja den saken husker jeg, var en fjomp på poltikammeret som hadde ått med seg alt det flotte chip tuninga og presterte o chippe alle bilene. det ble et helvette or han og avdelinga siden de ikke hadde betalt avgifter itillegg skulle de ikke chippe pga garantien på bilene..

og sist men ikke minst, chiptuning er jo bare en stoor salgshippo.. gir langtifra så mange hester som de påstår, så for min del må politiet chiptrimme så mye de vil
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Å holde hodet kalt, samt å ha en middels rask/rask bil er nok det viktigste. Kjennskap til veien som alle har nevnt er nok det aller viktigste.

Å stikke av på motorvei er nærmest dødfødt. Det er veldig lett å stoppe deg der, og du har få veivalg.

Tror jeg kunne stukket av mange steder her i byen (Oslo), så lenge du holder deg til boligfelt med mange kryssveier o.l.
Bilen min er ganske liten (Golf 1) og har rundt 150 hestekrefter, og det bør passe ypperlig når det gjelder mange trange svinger og korte rettstrekker.
Hadde en opplevelse i sommer. Jeg og en venn var ute å herjet med tungsyklene våre. Og kameraten min mente det var en god ide å skru av skiltene, så ingen kunne skrive ned reg.nr og anmelde oss. vi herja litt rund på forskjellige steder, men slo oss til slutt i ro på et øde sted. Det er en stikkvei som går fra en hovedvei til en annen. Den er det ingne flukt veier på, bare rett fram til en av hovedveiene. Vi lekte oss litt på bakhjulet, burnet osv. så ser vi politibilen komme med blålys på. Tenker, nå ryker lappen. Jeg gjør meg klar til å ta støyten og bremser ned sykkelen. Og da tar kameraten min å gir flatt jern. Før jeg selv rekker å tenke, så legger jeg meg etter han. Vi flater ut syklene på strekken, og politibilen blir liten i speilet. Når vi kommer ved krysset til hovedveien, så kommer det enda en politibil fra venstre med blålys. Hadde den vært noen sekunder tidligere, hadde vi vært sperret inne, og blitt tatt. vi drar da på til høyre, og igjenn flater ut. politiet klarer ikke å holde følge. Vi kjører inn noen stikkveier, og inn en blindvei hvor vi viste det var en bom som vi lett kommer igjennom med sykkelen, men ikke med en bil. Like i nærheten der så har vi en felles venn som vi rask kjørte til, fikk satt sykelene i garagen hans. Så fikk vi han til å kjøre oss hjem.

Når jeg kjørte så var ikke adrenalinet så høyt som jeg hadde trodd det skulle være. var først når alt var over at jeg ble utrolig nervøs og skjelven. Vi hentet syklene to dager senere, rett hjem og byttet kåper. Fikk på andre farger, så vi ikke skulle bli gjennskjent.

Ble noen dager i fartsgrensa etter det ja.
Kun av nysgjerrighet, hvilken sykkel har du?