Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1322
Hei.

Skal kjøpe meg ny GPU, og skal klemme skikkelig til med et topp kort. (jaja, det er sikker et waste, men sånn er det).

Foreløpig står det mellom gtx titan og gtx 780.

Jeg kommer til å handle via komplett.

Har kikket på dette til titan:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783759

Føler dette er det beste kortet for pengene, da det har den høyeste OC, samt kommer med GPU-luftkjøler.

For 780 har jeg kikket på dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782228

Samme som Titan, høy OC og virker som god kjøling.


Det jeg lurer på er om det er noen som har noen innvendinger mtp. valget mitt. Vet enda ikke om det blir titan, eller 780, så om man har noen "for" eller "imot" mot noen av kortene, så fyr løs.

Er det noen som sitter på noe informasjon om GPU som vil bli slipt ut om kort tid, så del det gjerne med meg. Jeg har leitet mye etter informasjon rundt gtx 790 eller gtx Titan II, men det er for det meste bare rykter :/

For forhånd takk for tips.
du må gi litt mer info. hvor mange skjermer spiller du på, hva slags spill, hvilken opplæsning osv. dersom du spiller på en skjerm med vanlig HD oppløsnig (1920*1080) er titan totalt waste med penger. dette er fordi du ikke vil merke stor yttelses forskjell mellom titan og 780 i 1080 oppløsning, ihvertfall ikke merkbar forskjell. av 780 kortene er det vel MSI lightning og Asus DC2 som jeg syntes er de beste kjølerne. stillegående og veldig god kjøling.

ville nå sagt at dersom du skal spille på flere skjermer eller veldig høy oppløsning burde du vurde SLI med 770 ettersom dette gir bedre ytelse en titan og er billigere. sli har noen negative sider ved seg, men vil gi mer kraft.
Trådstarter
1 Skjerm
FPS/tredje persons spill som skyrim, Hitman, Metro, BF3 etc + det meste annet. Liker spill med lekker grafikk, og vil også ha ny GPU for å kunne kjøre spill i 2014 på ultra uten å bytte GPU.
1680x1050 som regel.

Det er kanskje waste med Titan for dette i dag ja, men det skal vare en stund også. Har akkurat byttet ut mange av de andre komponentene i pcen, så føler jeg ville ha ny GPU også. Litt stormannsgal der sikkert..

SLI prøver jeg helst å unngå..

Mtp. OC forresten. Er det bedre å kjøpe et kort med OC fra fabrikk, kontra å kjøpe et standard kort, og OC selv i MSI Afterburner?
Sist endret av Kassanova; 23. juli 2013 kl. 21:23.
Sitat av Kassanova Vis innlegg
1 Skjerm
FPS/tredje persons spill som skyrim, Hitman, Metro, BF3 etc + det meste annet. Liker spill med lekker grafikk, og vil også ha ny GPU for å kunne kjøre spill i 2014 på ultra uten å bytte GPU.
1680x1050 som regel.

Det er kanskje waste med Titan for dette i dag ja, men det skal vare en stund også. Har akkurat byttet ut mange av de andre komponentene i pcen, så føler jeg ville ha ny GPU også. Litt stormannsgal der sikkert..

SLI prøver jeg helst å unngå..

Mtp. OC forresten. Er det bedre å kjøpe et kort med OC fra fabrikk, kontra å kjøpe et standard kort, og OC selv i MSI Afterburner?
Vis hele sitatet...
Gå for 780. Mye meir for pengene.
10% mindre ytelse, men koster 40% mindre også!
Hvorfor ønsker du egentlig å unngå sli? Det er en fin oppgradering med en til 780 på et punkt. Man vet jo aldri om spillene i 2014 kan bli ekstremt grafikkkrevende.
Jeg spiller spill som planetside 2 på ultra og dropper sjelden ned under 60 fps og ikke snakk om at bf3 tar meg under når et 670 makser det lett.

Du har jo problemet med psu og at noen spill ikke støtter sli, men det kommer nok på nyere spill.
Trådstarter
Ok da blir det 780. Kanskje 2.. Tips til hvilket?
Hvis du kun spiller på én skjerm med 1680x1050 oppløsning vil to kort være totalt bortkasta penger, bare for å ha det sagt.
Sitat av Kassanova Vis innlegg
Ok da blir det 780. Kanskje 2.. Tips til hvilket?
Vis hele sitatet...
Asus DCII.
Best kjøling og best lyd
Sitat av Claryn Vis innlegg
Asus DCII.
Best kjøling og best lyd
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe på kjølingen, men med standard kjøleren på 780 er den veldig stille, men etter å ha hatt en dcII 670 så vet jeg at det er veldig stille.
Kjører sjølv eit 780 eit ein i5 4670k, no er no begge klokka så langt det lar seg gjere på stock kjølar, og har rundt ein 50-60 fps på arma 3 med ultra preset på multiplayer, 40+ spelera, bf3 har eg endåg ikkje testa, men rekna med 80+ fps på ultra uten problem, ettersom 680 hadde vell ca 80 fps på sp på ultra preset.

Å kjøpe eit titan er berre tullball. Greitt visst du driver med spel som trenger dei ekstra 3 gb minnene (arma 3 bruker f.eks 2+ gb på 1920x1080). Metro 2033 krever og ein del, men det er ikkje eit spel du kjem til å spele like mykje som eit spel med MP.

Gå for 780, evt. 2 stk om du føler det er behov for det, ville dog ikkje ambefalt det pga. microshuttering og anna barnesjukdommar. Ville heller invistert dei ektra kronene i eit sikkelig vannkjølings annlegg, og då kan du fint kjøpe eit 780 med stock PCB og kjølar.
Trådstarter
Da var Gainward GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDAPCI-Express 3.0, "Phantom - GLH", with Splinter Cell Blacklist bestillt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790588

Satser på det lever opp til forventningene
Grunnen til at valget landet på akkurat det kortet, var pga. reviews online, samt at det hadde bra factory OC.

Takk for tilbakemeldinger. Appreciate it
Sitat av Kassanova Vis innlegg
Da var Gainward GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDAPCI-Express 3.0, "Phantom - GLH", with Splinter Cell Blacklist bestillt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=790588

Satser på det lever opp til forventningene
Grunnen til at valget landet på akkurat det kortet, var pga. reviews online, samt at det hadde bra factory OC.

Takk for tilbakemeldinger. Appreciate it
Vis hele sitatet...
er litt skeptisk på kor langt det går an å overklokke pga. passiv kjøler i frå det punktet.

Mitt kjører i alle fall på 1200mhz stabilt med litt høgre tempratura. Prøve å klokke det litt høgrare i dag, men fikk artifacts, så eg ga det opp.

[EDIT]

Kan nemne det at eg får rundt 100+ fps på bf3 med alt på ultra, motion bur er av, 1920x1080. Dette var på ein 40+ manns server på ein av aftermath mapsa.

Slo på vSync for å spare skjermkortet litt, men kan konkludere med at 780 burde halde for dei fleste!