Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 53956
Sitat av alf1234 Vis innlegg
Finnes det et bedre/enklere program enn "Smart card toolset pro V3.4.2"?
I "gamle dager" brente jeg info til fun cards og regner med at dette er samme prosedyre.
Kopiere et fult Cosmo V7 128k(solkort/vaskekort etc) også brenne infoen på et nytt tomt kort.
Vis hele sitatet...
Håper noen gir meg en melding om Smart card toolset pro serieal/crack,
eller et alternativt programm, så får jeg se om jeg forstår programmet godt nok til å forsøke kopi. Litt kjedelig om jeg laster opp for 500 kroner og ødelegger kortet. men på den annen side, kunne jeg ha kopiert verdi 100 kroner.
benyttet kortet, og forsøkt lagt verdien tilbake..

Går dette så kan man jo bestandig ha en kort med kr 200 i verdi.

( og jeg forblir solbrun hele vinteren )
Jeg har 2 forskjellige solpass, og fikk de samme verdiene som du fikk på begge, selv om de er forskjellige beløp på dem.
Sitat av DeSign Vis innlegg
Jeg har 2 forskjellige solpass, og fikk de samme verdiene som du fikk på begge, selv om de er forskjellige beløp på dem.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes ikke bra ut. da må det ligge mer "sjult" info på kortet, som man da kanskje må ha "Registert" version av programmet for å hente ut.

Har ikke lykkes med å finne en crack til programmet.

om noen er flink med registeret i windows kan man kanksje lure registeret til å tro at programmvaren er registert, med en Edit av en post i registeret tilhørende programmet ?

Jeg vet ikke hvordan man skal gå frem på dette i så fall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kortet er passivt. Saldoen er ikke lagret på selve kortet.

Hvis du får kopiert kortet, så har du nemlig det, en kopi. Hvis du bruker av saldoen på det ene, så vil så klart også saldoen minke på det andre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kortet er passivt. Saldoen er ikke lagret på selve kortet.

Hvis du får kopiert kortet, så har du nemlig det, en kopi. Hvis du bruker av saldoen på det ene, så vil så klart også saldoen minke på det andre.
Vis hele sitatet...
hva baserer du denne infoen på? om kortet er passivt, vil det si at alle brun og blid senterene må knyttes til en felles database, alle de små automatene knyttet til et intranett. og om internett forbindelsen går ned er solpassene ubrukelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av costom1 Vis innlegg
hva baserer du denne infoen på? om kortet er passivt, vil det si at alle brun og blid senterene må knyttes til en felles database, alle de små automatene knyttet til et intranett. og om internett forbindelsen går ned er solpassene ubrukelig.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Hvis nettet er nede så blir datene overført når nettet er oppe igjen. Hvis du har et tomt kort og det er nettverksproblemer så må brun og blid ha tatt et valg: Skal vi la kundene få solminutter og håpe at de har betalt, elelr skal vi vise en feilmelding og avvise dem? Det kan jo du prøve ut!
Copy paste fra en gammel post ang. solkort som jeg la ut for flere år siden.
kort fortalt er det en liten "datamaskin" i hvert solkort (smartkort) som kommuniserer med automaten. Denne er kryptert, og kan IKKE bare kopieres uten videre.

Det jeg skrev sist:

uff, la dette på is for et år siden ca, så har nok glømt mye av det jeg fant ut..

skal prøve så godt jeg kan og huske da:

det du trenger er et "season interface", et som kan kobles mellom solkortet og automaten, så bruker du et brenner program som kan logge datatrafikken, da kan du feks se hvilken data som sendes til kortet når det lades opp, og kan da sende samme kommandoen fra pcen din hjemme og rett til kortet via brenneren..

noe slikt fungerer det altså..

et eksempel er http://www.wedzboyz.com/clanzers_minisdk_logger.htm

google: interface smartcard logger - er også en god ide
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok at informasjon sendt mellom brikke og automat er kryptert, men hvordan vet du at selve kortet blir brukt som lagringsmedie for noe annet enn identifikasjon?
Jeg vet det er slik. Hvis du er i tvil er det bare og gå på et solstudio, finne merke og modell på automaten, for så og gå på nette og sjekke den opp. Jeg har til dags dato ikke sett noen automater som bruker såkalte smartkort som er avhengige av nett/server tilgang (unntatt for ren administrasjon av automaten, dog da som oftest er det en lokal tilkoblet datamaskin, og som er en valgfri opsjon, som man kan klare seg uten) Og det er jo ikke så rart, da denne teknologien er laget nettopp for og slippe dette, da det er veldig fordyrende med nettlinjer osv.
Sist endret av ScoopeX; 21. mai 2012 kl. 12:34.
har tatt me en litt nermere titt på kordan d fungera ditta greierne her no=) kortene er av typen SLE4442. disse kortene er kun minnekort. Minnekortene har en 3 byte kode som må tastes inn før man kan forandre data. om man taster feil kode 3 ganger låser korte seg og er ubrukelig. kortene er fullt mulig å lese data fra uten å bruke kode.

Brun og blid burde ha kryptert infoen som de legger på kortet får å ungå evt personer (som oss) som prøver å knekke systemet deres. etter litt dumping av kort med forsjellige verdier på de, finner jeg at kortene lagrer infoen i klartekst (i HEX seff).

her er en dump av et 50kr kort:
out:
A2 13 10 91 46 0B 81 15 42 45 00 25 05 10 BF 80
45 7D FF FF FF D2 76 00 00 63 01 FF FF FF FF FF
30 30 31 39 31 39 30 30 30 30 30 30 00 32 00 0D
00 00 08 00 00 19 44 6E 03 00 00 02 FF FF FF FF
11 0E 7C 01 16 02 18 46 00 00 00 00 32 00 00 00
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

på linje 5 ser man 32(HEX) = 50(DEC). føler at det er rimelig å annta at dette er saldoen på kortet, etter som jeg dumpet flere kort med andre verdier, og fant at denne var den eneste infoen som forandret seg(i tilegg til serialen på kortet).

kortene bruker I2C com mellom kortet og kort enheten. busPirate eller arduino med passende kode kan lamed et season 2 interface brukes til å sniffe komunikasjonen melleom automaten og kortet. etter dette er gjort har man en buttload med informasjon som må analyseres, men koden får å åpne kortet er der. føler dette er fullt mulig for den som gidder og har litt peil på programering og com protokoller=)
Bra jobba custom1 Håper noen her inne har tid og mulighet til og kikke videre på dette
jah! har no dreve å herja rundt me arduino no og prøvd me på en i2c logger. va en kar som hadde skreve en kode for i2c sniffing her: http://www.johngineer.com/blog/?p=455
problemet med dinne er at den kan max ta 1600 sampels (arduinoen har 2k ram. i alle fall så va d max e fikk til før arduinoen kresja:S den klarte faktisk å få inn neesten 3 bytes på 1600 sampels. fikk også ideen om å sette inn en delay i arduino koden der logginga skjer, på 1ms. men d viste seg å bli alt formye.

jeg bruker et season 2 interface fra: http://interesting-devices.com/index...roducts_id=233

har også prøvd å logge info direkte fra interfacet gjennom realterm, men dette ble bare rot. ingen av dataene jeg fikk ut ga noen mening. dette kortet sender fra seg over rs232 (rx tx) og da kom jeg til det å bare hente infoen rett ut fra de pinnene på kortet som er tilgjengelige.

til å simulere en automat:http://www.acs.com.hk/index.php?pid=...ons=0&id=ACR38

tror veien å gå med ditta her e busPirate. om ingen andre har nokken trix innen signalbehandling på lur her inne da=)
Sist endret av costom1; 21. mai 2012 kl. 23:44.
Kan anbefale Saleae logic analyzer for å sniffe i2c signaler. Har en selv og den er veldig enkel i bruk. Bus pirate kan vel også sende telegrammer ut på bussen, vet ikke om du trenger det jeg. Om du ikke vil betale for saleae så finnes det mange kloner på ebay som bruker samme software.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kan anbefale Saleae logic analyzer for å sniffe i2c signaler. Har en selv og den er veldig enkel i bruk. Bus pirate kan vel også sende telegrammer ut på bussen, vet ikke om du trenger det jeg. Om du ikke vil betale for saleae så finnes det mange kloner på ebay som bruker samme software.
Vis hele sitatet...
hadde liggende en FEZ domino. den e endel kjappere og har mer minne enn arduino. mulig e kan få t å skrive et lite loggeprogram til den. blir sikkert en del mer jobb enn å bare bestille se en analyzer.

så litt over dinna Saleae logic analyzeren=) virka guuudnice den menne kosta litt mer enn d e hadde tenkt til. kan tenke me den e fryktelig enkel i bruk=) blir nok innkjøp av buspirate ja=) $30 fra sparkfun så e=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
da var BUS piraten kommet i posten =) blir en spennende uke=)

http://dlnmh9ip6v2uc.cloudfront.net/images/products/09544-01b.jpg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Any luck? :-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen oppdatering her? :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
For de som har smart card brennere ta så sjekk ut denne her http://ihackiam.blogspot.no/2010/09/...nsecurity.html denne kan lese eller dumpe ut informasjon fra kort etc..

Prøvde med kortleseren fra Norsk-tipping men fikk en feilmelding "Failed to get ATR: SW=6E00" kanskje litt dumt å teste det ut med kortleseren fra NT, hehe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
vet ikke om denne er relevant men gidder ikke lese meg gjennom hele tråden så poster det anyways:
ser at selgere fra Bulgaria selger en chip encoder/reader/writer som heter MSR 206 IC på ebay

vet ikke om noen av dere så den brennpunkt dokumentaren om han hackeren? som var på deep web'en og kjøpte kredittkortnummere la de over på et blankt kort ved hjelp av en slik kortleser på no time.
Masse skumle greier der ute på nettet as :O
Får en til å tenke to ganger før man skriver inn kort nummeret sitt på nett igjen, hvertfall jeg gjorde det etter å sett dokumentaren.
Jeg ville heller hatt et solkort med no limit en et fullt kredittkort hvis jeg først skulle vært så dum å gjort noe slikt :P

BTW: det lønner seg å være ærlig
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen updates???
Sitat av Zirto Vis innlegg
For de som har smart card brennere ta så sjekk ut denne her http://ihackiam.blogspot.no/2010/09/...nsecurity.html denne kan lese eller dumpe ut informasjon fra kort etc..

Prøvde med kortleseren fra Norsk-tipping men fikk en feilmelding "Failed to get ATR: SW=6E00" kanskje litt dumt å teste det ut med kortleseren fra NT, hehe.
Vis hele sitatet...
Denne så jo litt spennendes ut.. Skal prøve den å se om den funker
Noko nytt, costom1?
Noen som har greie på å kopiere og lage image av skikort, type keycard osv?
Sitat av axixwxa Vis innlegg
Noen som har greie på å kopiere og lage image av skikort, type keycard osv?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så er dette fullt mulig, men du bør være obs på at sjangsen for å bli tatt er relativ stor... Når man kjøper kortet blir man tatt bilde av, og hver gang du passerer trekket vises bildet av deg på en skjerm, og en som jobber der sjekker det..
Sitat av Andersbt Vis innlegg
Såvidt jeg vet så er dette fullt mulig, men du bør være obs på at sjangsen for å bli tatt er relativ stor... Når man kjøper kortet blir man tatt bilde av, og hver gang du passerer trekket vises bildet av deg på en skjerm, og en som jobber der sjekker det..
Vis hele sitatet...
Er jo bare å kjøpe ett kort en gang, så redigere det?
Da har du jo bilde av degselv?
Jeg har jobba to år i skitrekk, og disse kortene inneholder ikke noe som helst, kun et serienummer som er "hard-coda" inn i chipen og knyttet opp mot en database.
Det er kun sesongkortene som har vedlagt bilde i databasen, ikke de andre.
Men man har mulighet til og spore kortene (uansett type) og se hvilke lesere de har passert gjennom hele året, og viss noen skulle ha en kopi av et slikt kort, så ser det veldig mistenkelig ut viss man har passert i heis A, og to minuttre etter i heis B...
En gang jeg var på jobb, var det en som hadde vert i kortutsalget og sagt at han hadde mista kortet sitt.
Han fikk nytt kort når han viste kviteringen, men dama i disken glemte og deaktivere det gamle kortet hans.
Litt senere på dagen så jeg av aktiviteten på skjemen min at det var to kort knytte til samme kunde i omløp i anlegget, det endte med at jeg beslagla begge kortene
Jeg har en kompis som har jobbet i sol bransjen, å er en heldig eier av en slik automat som man fyller på kortene med. Han fortalte meg at disse automatene ikkje er på noen måte knyttet opp til noen database, men at han trenger et "SIM" kort som han setter inn i maskinen før han kan lage kort med den. Antagelig inneholder dette SIM kortet koden som custom1 snakket om at man trengte for å få skrevet til kortet.

Grunnen til at jeg setter SIM i parantese er fordi han ikkje er særlig datakyndig og kan fort forveksle SIM kort med lignende kort.

Jeg har kjøpt noen solkort hos han for en billig penge, men av å til så fungerer ikkje disse kortene når man setter dem i automaten ved sengene, da må man gå bort til påfyllings automaten, sette kortet i der, for så å gå tilbake til solsengen, og da fungerer kortet. Så er egentlig litt nyskjerrig på hva denne påfyllings automaten gjør med kortet som for det til å fungere.
Er det noen som har fått dette til på solkort?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har noen funnet ut noe?
Sitat av Huleboeren Vis innlegg
Har noen funnet ut noe?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei igjen folkens=D etter å ha løgge litt i dvale har jeg starta litt på ann igjen =)
Update:
protokollen SLE4442 bruker er RAW-2-WIRE. Litt lik I2C for dem som har dreve litt med mikrokontrollere og denslags=)
BusPiraten va en flopp da den har max 4096 buffer på sampels så er ikkje mange byta e klare å sniffe før den e full:/ MEN redninga e på vei=) ordna me en logic analyzer som e på vei i posten=). buspiraten ga meg et innblikk i hvordan kommunikasjonen fungerer og den er latterlig enkel. Har klart å logge ut noen kommandoer og det stemmer med den dataen som blir sendt fra leseren.

det som gjenstår no e vel igrunn bare å få dataloggeren i posten for å så skrive en parser som oversette den binære dataen som blir sniffa om til HEX. relativt enkel sak=)

kommer sikkert mer updates ettekvart regna e me=)

Sitat av varg300 Vis innlegg
Jeg har jobba to år i skitrekk, og disse kortene inneholder ikke noe som helst, kun et serienummer som er "hard-coda" inn i chipen og knyttet opp mot en database.
Det er kun sesongkortene som har vedlagt bilde i databasen, ikke de andre.
Men man har mulighet til og spore kortene (uansett type) og se hvilke lesere de har passert gjennom hele året, og viss noen skulle ha en kopi av et slikt kort, så ser det veldig mistenkelig ut viss man har passert i heis A, og to minuttre etter i heis B...
En gang jeg var på jobb, var det en som hadde vert i kortutsalget og sagt at han hadde mista kortet sitt.
Han fikk nytt kort når han viste kviteringen, men dama i disken glemte og deaktivere det gamle kortet hans.
Litt senere på dagen så jeg av aktiviteten på skjemen min at det var to kort knytte til samme kunde i omløp i anlegget, det endte med at jeg beslagla begge kortene
Vis hele sitatet...
du har helt sikkert rett i dette=) men vi snakker ikke om samme kort standard=) om du vil er det bare å google SLE4442 så finner du i bøtte og spand med info=)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Der va logic analyzeren kommet i posten=)http://www.ebay.com/itm/Pc-Board-USB...item41776074db
. var latterlig bra utstyr i forhold til prisen.
denne gjor jobben meget bra. Her er et bilde av logging av Answer to Reset + verify av pinkode på et kort jeg har av samme standard. for de som vil se nermere på det er pinkoden 11 11 11. . trenger igrunn ingen parser for å lese ut datene menne gjør verden litt lettere=) får se om den blir laget eller ikke=)
Sist endret av costom1; 28. september 2013 kl. 15:59.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei. Har nettopp fått meg en ACR38U-I1 og har problemer med innstallasjon av programvarene. Er det noen som har erfaring med denne ?