Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1744
Heisann freaks!

Tenkte bare jeg skulle høre om noen har noe erfaring på dette emnet. Nå har det seg slik at jeg er ut i fire uker ferie, men har gitt beskjed til sjef at jeg gjerne kan komme innom noen dager om det er behov. Det jeg lurer på er om jeg nå f.eks. skal jobbe seks dager (Én jobb-uke?), får jeg da disse tilbake som ferie-til-gode eller blir dette sett på som vanlig betalt ferie? Jeg fikk utbetalt feriepengene mine tidligere i sommer, så jeg skal egentlig ikke ha betalt ferie, og det er her jeg blir usikker.

Beklager rotete tekst, kjenner at sengen roper på meg!
Sist endret av SoppVandreren; 8. juli 2015 kl. 04:44.
Vil tro at de dagene blir gjort om til vanlige arbeidsdager, og at du da får feriedager til gode. Feriepenger har egentlig ikke så mye å gjøre med dette, hvis du har fastlønn fungerer det vanligvis slik at du får trekk i lønn tilsvarende ferien, men får feriepenger i stedet. Du er da pliktig til å ta ut ferien i løpet av året (men når er opp til deg og arbeidsgiver å bli enig om), og har også rett til å overføre opp til 2 ferieuker til påfølgende år.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du flytter ferien din så kan du åpenbart ta ut dagane på eit seinare tidspunkt.
Tusen takk for svar