Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 589
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Hei, tenker på å kjøpe en såkalt oppgraderingspakke til min pc.

Ser på den nye Intel prosessoren i5 4670K med den nye 1150 socketen. (Haswell)

Denne prosessoren har da altså ikke støtte for hyperthreading i motsetning til i7 4770K som har slik støtte.

Prisforskjellen mellom i5 og i7 er stor og jeg lurer derfor på om jeg har bruk for HT? Driver somregel å surfer litt, redigerer litt bilder, filmredigering en sjelden gang og endel spilling.


Takk på forhånd for svar!
Vil ikke tro du har behov for hyperthreading da du spiller mest. i5 funker utmerket til enkel/moderat redigering.
Sist endret av Marr; 29. juli 2013 kl. 14:54.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Marr har rett, du trenger nok ikke HT for ditt bruk.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
700 kroner er ikke verdt 2mb mer cache og HT, med mindre du virkelig har lyst på større E-Penis.

Om du ser diverse benchmarks med rendering osv, så ser du at den er ikke så mye bedre.
Jeg ville gitt 700 for mer E-Penis. Lett.
Dessuten har ihvertfall jeg bruk for HT, siden jeg er mer i retning produksjon enn gaming, og så lenge man ikke bruker jalla programvare, vil HT utnyttes for great justice.

Men det finnes jo såklart spill som utnytter dette også, som mongolide porter fra PS3 som GTA 4.
Dette er ikke det eneste tilfellet.
Sist endret av Rolsen Royce; 29. juli 2013 kl. 15:29.