Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 666
Hei,

Flytter inn i hybel nå til høsten, så trenger jeg en TV. Har sett på 2 som kan være aktuelle.

Den ene er en 40" Sony LED

Den andre en 50" LG Plasma

Hva ville du valgt? Er det noe stor forskjell på de 2 utenom størrelse og teknologi? (LED vs Plasma)
I rom med mye direkte lys på skjermen ville jeg anbefalt LED. Hvis ikke kan plasma være en god måte å få en større tv for ~samme pris. Man trenger heller ikke tenke så mye på innbrenning nå til dags.
Tnetennba!
TheWaveable's Avatar
Trådstarter
Ser at LGen har 600 Hz-underfeltdrift, mens Sony har 100Hz (Motionflow XR). Vil man merke noe veldig stor forskjell? Har ikke tenkt å bruke 3D eller noe. Har hørt man trenger minst 120Hz (60+60) til det? Begge har vist bare 2 HDMI kontakter.
Sist endret av TheWaveable; 26. juli 2013 kl. 15:14.
I all verden. Hva slags krav har du til tv?
Den ene er LED, den andre er plasma.
Den ene er 10 tommer større enn den andre.
Den ene er 30% dyrere enn den andre.

De er jo ikke like i det hele tatt. Hvorfor er nettopp de to aktuelle?
Tnetennba!
TheWaveable's Avatar
Trådstarter
Sitat av wanna-b Vis innlegg
I all verden. Hva slags krav har du til tv?
Den ene er LED, den andre er plasma.
Den ene er 10 tommer større enn den andre.
Den ene er 30% dyrere enn den andre.

De er jo ikke like i det hele tatt. Hvorfor er nettopp de to aktuelle?
Vis hele sitatet...
Grunnen til jeg har skrevet opp de to er for at begge er satt ned med nesten 50%

Har (så godt som) bestemt meg for Sony, men er det noe vits å legge i 1500kr mer for Triluminos panel?

Med: http://www.sony.no/product/tv-107-42-lcd/kdl-42w653a

Uten: http://www.sony.no/product/tv-102-40...dl-40r473a#tab