Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 663
hei.
jeg trenger litt hjelp av folk som har litt mere erfaring en meg når det gjelder pc.
jeg vil bygge en kraftig pc som er OK og game på slik at den kan kjøre eks spill som skyrim, ac3.
men den kommer til og bli brukt mest til studio redigering.
siden jeg spiller en del instrumenter osv. så trenger jeg ett bra lydkort.

det er noen specs jeg er litt ute etter ( som er fra min første pc)
rundt 3Ghz
min 16GB ram
en C driver til system, og en til andre ting. kan jo partitere en stor hardisk. men liker og ha to separate.
CD rom.
må kanskje ha 2 skjermkort.

kabinett trenger jeg ikke.
har ett egent laget kabinett som er i nærheten av en big tower vil jeg si :P

så om noen kanskje ville prøvd og hjulpet meg litt

takk på forhånd

~NS
Sist endret av norshad0w; 23. juli 2013 kl. 16:06.
har laget en liste med det du trenger for gaming delen + prosessor kraften til en studio pc. jeg har ikke lagt til kabinett etter ditt ønske og heller ikke lydkort ettersom jeg ikke har mye erfaring innenfor dette. dersom du kan finne navnet på det kabinettet du har fra før av ville det kunne være greit ettersom det avgjør hva slags cpu kjøler du kan ha. i listen min er det en h80i som er en fortreffelig kjøler, men storebroen h100i er bedre, men trenger mer plass.

jeg har lagt til en SSD disk for OS og andre mye brukte programmer og en HDD for resten. dersom du har penger igjen etter å ha lagt til lydkort burde du se om du har lyst til å oppgradere skjermkortet til 780 ettersom det er kraftigere, men en del dyrere.

legger også til en video fra linuxtechtips dersom du ikke har bygget pc før. han har også en episode på Cable manegement som du burde se på.
http://www.youtube.com/watch?v=HIJx6Y3tofg

Edit: glemte å legge til CD-Rom men dette kan du finne på dustin
Sist endret av materi; 23. juli 2013 kl. 16:31.
Trådstarter
8 0
Sitat av materi Vis innlegg
har laget en liste med det du trenger for gaming delen + prosessor kraften til en studio pc. jeg har ikke lagt til kabinett etter ditt ønske og heller ikke lydkort ettersom jeg ikke har mye erfaring innenfor dette. dersom du kan finne navnet på det kabinettet du har fra før av ville det kunne være greit ettersom det avgjør hva slags cpu kjøler du kan ha. i listen min er det en h80i som er en fortreffelig kjøler, men storebroen h100i er bedre, men trenger mer plass.

jeg har lagt til en SSD disk for OS og andre mye brukte programmer og en HDD for resten. dersom du har penger igjen etter å ha lagt til lydkort burde du se om du har lyst til å oppgradere skjermkortet til 780 ettersom det er kraftigere, men en del dyrere.

legger også til en video fra linuxtechtips dersom du ikke har bygget pc før. han har også en episode på Cable manegement som du burde se på.
http://www.youtube.com/watch?v=HIJx6Y3tofg

Edit: glemte å legge til CD-Rom men dette kan du finne på dustin
Vis hele sitatet...
som sakt. kabinettet er egent lagd. så må jeg ha det større kan jeg bare bygge det større
ah det leste jeg ikke =D men spørsmålet ligger også litt i om du skal overclocke eller ikke. dersom du ikke skal det trenger du ikke h100i, og streng tatt ikke h80i heller. men dersom du skal det burde du ha 100i eller tilsvarende. dersom du ikke vet hvordan å gjøre det kan du finne det på linux techtips det og =D
Trådstarter
8 0
min ser slik ut etter en venn av meg fåreslo
CD: ASUS BC-12D1ST Blu-Ray Combo
OS: INTEL SSD 330 Series
hardisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK
strøm: CORSAIR AX 1200W PSU ATX
lyd: ASUS XONAR D2 PCI
kjøle: CORSAIR H100i Hydro Series
prosessor: AMD FX-8350 8-Core Processor
hoved kort: ASUS Crosshair V Formula-Z
RAM: Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB
ca pris 12100

Sitat av materi Vis innlegg
ah det leste jeg ikke =D men spørsmålet ligger også litt i om du skal overclocke eller ikke. dersom du ikke skal det trenger du ikke h100i, og streng tatt ikke h80i heller. men dersom du skal det burde du ha 100i eller tilsvarende. dersom du ikke vet hvordan å gjøre det kan du finne det på linux techtips det og =D
Vis hele sitatet...
trur eg kommer te og gjøre det.
ville nok heller gått for samsung SSDen som jeg linket til, den er mer pålitlig og skkal være noe raskere. du trenger ikke 32gb med ram, 16 holder LENGE, det samme gjelder PSU 860 holder LENGE. ville nok også ikke valgt AMD prosessoren ettersom den er utdatert ovenfor Intel på rå kraft. hadde jeg vært deg ville jeg nok bare holdt meg til den listen jeg linket til. bare med lydkort og cdrom. den listen du har nå er foresten dyrere ettersom du glemte graffikkort
Trådstarter
8 0
oky kan ikke sende link av handle kurv?
nei, det er litt vanskelig på dustin. som jeg anbefaler deg å kjøpe fra ettersom det er noe billigere en komplett og bedre service etter min erfaring
Trådstarter
8 0
okey
da har jeg vartefall fått ett tips så da er det bare og se om andre folk har andre forslag :P
Sitat av norshad0w Vis innlegg
min ser slik ut etter en venn av meg fåreslo
CD: ASUS BC-12D1ST Blu-Ray Combo
OS: INTEL SSD 330 Series
hardisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK
strøm: CORSAIR AX 1200W PSU ATX
lyd: ASUS XONAR D2 PCI
kjøle: CORSAIR H100i Hydro Series
prosessor: AMD FX-8350 8-Core Processor
hoved kort: ASUS Crosshair V Formula-Z
RAM: Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB
ca pris 12100



trur eg kommer te og gjøre det.
Vis hele sitatet...
wat? AMD cpu, ingen skjermkort og 1200w psu...!? Har du tenkt å vannkjøle fire 780/titan kort og ein heavy overklokka i7, evt. 2 stk xeon cpua så hadde det våre akkuratt passe.

Kjør på med eit gtx 780, 16 gb vengeace ram, vertex 450 240 gb ssd (evt. 2stk og sett dei i raid), ein kurrant hdd, gjerne 2 tb, i5 4760k, og ein h100i an you are set. blir rundt ein 15k.