Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 6164
Nå skal dere høre... Jeg var engang på besøk med min galne tante som er en hardcore te-freak. Etter mye mas å pes fikk hun meg til å prøve en slags spesial-te (ikkje slik man får kjøpt på butikken), men tror hun har fått det i fra en te klubb eller noe slikt. (er ikke sikker). Det som er , er att te`en var ganske så sterk å jeg fikk en slags rar rus av den.
Derfor må jeg finne ut hva slags Te dette er så jeg kan få kjøpt selv å lage en kraftigere dose he-he Tanten min nekter å fortelle hva slags te det var , pga hun sannsynligvis vet min agenda.

Litt info:
Te`n er lovelig i norge
Marijuhana liknendes rus
Sultdempende
avslappende
sterk smak , lukt.

Noen som har et forslag hva dette kan være slags?
hva lukter den? minte? grønn te? kamille?

eller kan du beskrrive lukten ?
Valerian kanskje...

edit: norsk forum her ja sorry. Legevendelrot, Valeriana officinalis. Lukter gammelt lær og tåfis.
Sist endret av capo420; 1. juli 2008 kl. 15:45.
Hva med å spørre tanten din?

Sultdempende? Høres jo ut som noe stimulerende (mormon-te aka ephedra, grønn te, svart te eller liknende).

Når du har spurt damen, share gjerne
Sitat av fected
Tanten min nekter å fortelle hva slags te det var , pga hun sannsynligvis vet min agenda.
Vis hele sitatet...
Som dere sikkert ser så har han altså spurt ''dama''.
Må ikke du være så "Eplekjekk" :P Kunne ikke dy meg, no offense.

Vi må nesten be OP beskrive bedre.. Dette er pur gjetting..
Han har alt spurt tanta si men uten hell.

Sorry men har ikke pippling hva det kan være, men må jo være no god saker om hun ikke vil fortelle deg hva det er
Sitat av felix_poker
Hva med å spørre tanten din?

Sultdempende? Høres jo ut som noe stimulerende (mormon-te aka ephedra, grønn te, svart te eller liknende).

Når du har spurt damen, share gjerne
Vis hele sitatet...
lovlig i Norge??
Jeg ville satt pengene mine på muskat-te. Det gir en marijuhana-liknennde rus. Men omm tanten din drakk den for smaken skyld og ikke rusen, tror jeg nok det er noe annet.
Hvor vil du egentlig med posten din..?

Ettersom du har gitt oss så lite informasjon blir det jo vil gjetting.
Kanskje vi kommer opp i 20-30 forskjellige te sorter. Har du tenkt å sitte å prøve
ut alle forslagene?
Det kan være catnip, det funker fett
ettersom du sier den er sultdempende og gir en marijuanalignende rus, er jeg 90% sikker på at det enten var yerba mate, eller damiana te du fikk i deg.
Sitat av Hegepuppemasør
Det kan være catnip, det funker fett
Vis hele sitatet...
catnip gjør mennesker søvnige og avslappede, så kan jo være det.
Men, jeg ville vært litt forisiktig med å helle i meg så mye catnip egentlig.
Man er jo trossalt ikke sikker på bivirkninger etc. enda.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg tror det kan være Vendel-Rot Te as. hørte noe snakk om det fra en kompis at det har en rus effekt. har lett etter det men uten hell. sifra hvis du finner noe.
Ble du nummen i munnen?
Jeg kan med 100% sikkerhet si at det ikke var muskat-te. Det ville han ha merket. Tro meg, muskat-te er ikke noe du glemmer så fort.. Det lukter helt vanvittig av den, og med mindre du er vant til det så klarer du ikke å helle i deg en kopp uten problemer.

Setter en knapp på Damiana eller Yerba Mate, som Beedie sa. Det minner ganske mye om marjuana.. Muskat var det alle fall IKKE, selv om den passer inn på alle punktene.
Sist endret av Lille Nikotin; 16. november 2008 kl. 12:56.
Damiana har en ganske sterk smak, litt vanskelig å forklare egentlig. Det kan også ha vært passion flower, den smaker litt gress - evt. som lakris-te uten lakrissmak ^^ (er min oppfatning i hvert fall)

Damiana-te blir gul i fargen.
Kan jo ha noe med at hun ikke ønsker å fortelle deg det, ettersom det kanskje ikke faktisk er helt 100% lovlig, og ikke fordi hun tror du ville misbrukt det?
kan jeg få spørre deg hvordan lakris-te uten lakrissmak smaker?
Neste gang du er oss tanten din kanskje du kan få henne til å lage den sammen te'en som den ho ga deg, så kan du prøve å se etter hva ho legger oppi eller sette telefonen til å filme eller noe
Det kan være kava kava du er ute etter, eller kratom og som nevnt catnip.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
kan umulig være catnip, jeg har masse hjemme og man får ingen som helst rus av det.

kava har jeg bestilt og et halvkilo er på tur, så vi får se hva man får ut av det.
Sitat av sum_user Vis innlegg
kan jeg få spørre deg hvordan lakris-te uten lakrissmak smaker?
Vis hele sitatet...
Gress =p Du må nesten smake det for å forstå sammenligningen tror jeg ;-)
Jeg pleier å ha oppi litt lakris-te i passion flower for å gi den en bedre smak =)
Sist endret av Zendelum; 17. november 2008 kl. 23:59.
syntes det hørtes ut som yerba mate jeg ogsa. Men den er stimulerende da
▼ ... over et år senere ... ▼
det kan være yerba mate ja, www.yerbamate.no
Det er neppe yerba mate, jeg drikker det hver morgen..Den gir ingen marijuana-lignende rus, den inneholder koffein. Utrolig sunn te, og gjør meg kvikk i hodet og kroppen, men har ikke de negative effektene ved vanlig koffeininnholdig te/kaffe..

edit: smaken og lukta er veldig sterk, og for å få noe effekt ut av den må du blande den sterkt og.
Sist endret av daaa; 24. februar 2011 kl. 22:44.
Finnes det te man kan få rus av i norge? Som enten er lovlig eller veldig lett å importere/få kjøpt i andre lett tilgjengelige land?
noen som vet om man kan få kjøpy yerba mate på helsekost eller noe i den duren?
lag vanlig grønn te du blir søvnig av stapp oppi noe annet og så du blir mett:P
Du tar deg en tur til tanten din og spør om dere skal drikke en kopp eller to med spesial te

Så må du fiske fram navnet
Sitat av Argentina Vis innlegg
det kan være yerba mate ja, www.yerbamate.no
Vis hele sitatet...
Me so thinks too.
Nå har jeg faenmeg bestilt Rosamonte Start Kit fra linken her oppe pga denne tråden. Flere linker til sider jeg får bestilt te. Anbefal gjerne noen te-slag.
Hvis det er Yerba Mate(noe jeg tviler paa det er), saa gir ikke dette noe Marihuanalignende rus. Jeg har drukket mate i mange aar, da jeg tidligere bodde i Argentina. Fantastisk er det, men den eventuelle rusen(?) den gir er ikke saerlig merkbar.

Kava derimot gir noe nummenhet i munnen, selv om dette heller ikke ga meg noe spesiell rus.
mitt forslag vil være å få ett annet familiemedlem til å spørre for deg (diskrèt selvfølgelig)
Kanskje tanta di grodde noen gram White Widow i kjelleren?
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Kanskje tanta di grodde noen gram White Widow i kjelleren?
Vis hele sitatet...
Tviler, da det skal godt gjøres å få noen effekt av cannabis-te.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Tviler, da det skal godt gjøres å få noen effekt av cannabis-te.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig. Man kan f. eks. bruke melk i teen, eller bare røre ut cannabis i teen og slurpe i seg "bunnslammet". Man vil uansett få løst noe virkestoff i vannet, da cannabis er vannløslig, om enn i svært liten grad.
Hva slags farge hadde den og kan du beskrive lukten/smaken nærmere.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er fullt mulig. Man kan f. eks. bruke melk i teen, eller bare røre ut cannabis i teen og slurpe i seg "bunnslammet". Man vil uansett få løst noe virkestoff i vannet, da cannabis er vannløslig, om enn i svært liten grad.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at det er ikke veldig vannløselig, effekten er utvilsomt lite merkbar i så måte.

Har selv prøvd det utallige ganger, og uansett så hadde han merket det om det var cannabis-te, pga distinkt smak/lukt.
Stiller meg også litt tvilsom til at han har eventuelt drukket bunnslammet, haha.
Håper dere er klar over at denne posten er fra 2008 og han sikkert ikke leter etter te-en enda...
Nå er vel marijuhana og te ganske like i effekt uansett.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Nå er vel marijuhana og te ganske like i effekt uansett.
Vis hele sitatet...
Mener du at cannabis og te (Camellia sinensis) har samme ruseffekt?
Sitat av fxxked Vis innlegg
Nå er vel marijuhana og te ganske like i effekt uansett.
Vis hele sitatet...
Enten så røyker du elendig pot eller så har du sinnsyk te!